Game of Thrones kausi 6
Joko mammat on katsoneet uuden trailerin? Näyttää tulevan kiinnostava kausi, tapaamme uusia hahmoja ja näemme niin menneitä kuin tuleviakin.
Kommentit (900)
Battle of bastards? Jon Nietos kylmää sen sadistin? (SIC)
Vierailija kirjoitti:
Battle of bastards? Jon Nietos kylmää sen sadistin? (SIC)
Siis Ramsay Boltonin. Nimet eivät ole mun juttuni...
Fun fact: Alfie Allen (Theo) ja Iwan Rheon (Ramsay) ovat tosielämässä parhaita kavereita.
Toinen fun fact: Joffrey Baratheon (Jack Gleeson) on kanssa hyvää pataa sarjan muiden näyttelijöiden kanssa, erityisesti Kit Haringtonin (Jon Snow)
Vierailija kirjoitti:
Toinen fun fact: Joffrey Baratheon (Jack Gleeson) on kanssa hyvää pataa sarjan muiden näyttelijöiden kanssa, erityisesti Kit Haringtonin (Jon Snow)
Joffrey/Jack on kuulemma tosielämässä mukavaakin mukavampi tyyppi :) tekee hyväntekeväisyyttä ja kaikkea.
Ja se pikkulady Lyanna: "62" :'D
Alfie Allen (Theon) on Lily Allenin (tunnettu laulaja) veli :) en ole varma onko sitä täällä mainittu
Nettikeskusteluissa pyöritellään myös sellaista ideaa, että Highsparrow olisi kertonut Tommenille, että Tyrellit olivat Joffreyn murhan takana. Kun Tommen sanoi Cerseille, että Highsparrow on kertonut tälle jotakin, niin Tommen oli tosi järkyttyneen oloinen. Samassa kohtauksessa Cerseillä oli Joffreyn sormus sormessaan ja sitä näytettiin katsojillekin. Seuraavassa kohtauksessa taas Cersei pyyhältää small councilin luokse.
Mitä olette mieltä?
Vierailija kirjoitti:
Voitteko linkata jotain hyvää enkunkielistä GoT-foorumia? :)
Ihan näin asiaan perehtymättä mieleen tuli heti Reddit.
Täällä yksi ikionnellinen, kun Hound tuli takaisin! Olen täysin välttynyt spoilereilta hänen paluustaan, mikäli sellaisia on ollut liikkeellä ja sain lapsellisen hihkumiskohtauksen, kun tajsin, ettei se ole kuollut! Sen ja Aryan kohtaukset oli osaltaan ihan sarjan parasta antia.
Arya ei voi kuolla, mutta voi luoja, mikä järkytys se kohtaus oli!
Mulla ei ole GoT-kavereita, onneksi on tämä foorumi kun se on niin loistosarja!
Kuka muu on sitä mieltä, että 6. kausi on ollut tähän saakka loistava?
Oon niin onnellinen, ettei The Hound menehtynyt. Tosi karismaattinen näyttelijä. Toivottavasti vielä kohtaavat Aryan kanssa ja toivottavasti Sandor vie lopulta hengen veljeltään, vaikka kuolisi samalla itse. Näin tarina päättyisi kauniisti.
En malta odottaa Jaimen ja Briennen kohtaamista ensi jaksossa.
Ja sitä, että Waif saa ansionsa mukaan.
Lovejoyn näyttelijän GoT-ura jäi vain yhden jakson mittaiseksi, cruel :D
Onneksi hiekkamatoja ei ole hetkeen näkynyt. Toivottavaati ei enää näykään. Mites se sodanjulistus Lannistereille? Onko Lannisterit edes reagoineet Ellariaan ja pikkuhoroihin? Eivät kyllä edes ansaitsisi pienintäkään huomiota.
Hyvä, että Jaime on taas tien päällä ja toiminnassa mukana sen sijaan, että maleksisi vain liian kiillotetun näköisenä King's Landingin hovissa.
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi ikionnellinen, kun Hound tuli takaisin! Olen täysin välttynyt spoilereilta hänen paluustaan, mikäli sellaisia on ollut liikkeellä ja sain lapsellisen hihkumiskohtauksen, kun tajsin, ettei se ole kuollut! Sen ja Aryan kohtaukset oli osaltaan ihan sarjan parasta antia.
Arya ei voi kuolla, mutta voi luoja, mikä järkytys se kohtaus oli!
Mulla ei ole GoT-kavereita, onneksi on tämä foorumi kun se on niin loistosarja!
Kuka muu on sitä mieltä, että 6. kausi on ollut tähän saakka loistava?
Multa pääsi ääneen semmoinen "ei mitä ihmettä!" kiljaisu, kun Aryaa puukotettiin :D ja joo, mun mielestä kutoskausi on myös ollut ihan huippu, paljon vitoskautta parempi!!
On tämä kausi ollut ihan hyvä, mutta ei viime kausikaan minusta huono ollut. Tyrion ja Varys ovat olleet aika tylsiä tällä kaudella ja sellaista junnaavaa tapahtumien rakentelua on myös ollut tällä kaudella jonkun verran. Houndin paluu oli kiva juttu, sanoi elämänhalunsa johtuvan vihasta, ketähän se tarkoitti? Veljeään, vai kenties Aryaa?
Aryassa hieman ihmeteyttää se naiivius ja yli-itsevarmuus, jolla kulkee siellä Braavosissa, vaikka tietää että hänen kasvonsa halutaan seinälle. Ihmetytti myös se Waifin tapa hyökätä ja jättää se puolitiehen, ei ollut ammattimaisuutta siinä hommassa ollenkaan ja vielä kun Jaqen sanoi hänelle, että älä anna Aryan kärsiä. Tuo oli oikein viharikos, kosto. Jännä nähdä kuka sen pelastaa, koska se on oikeasti ainut vaihtoehto tässä vaiheessa.
Se jokimaiden pattitilanne/piiritys ei oikein jaksa innostaa. Ne Freyn miehet vaikuttaa ihan idiooteilta aina kun niitä näytetään. Toivoisin että Jaime kääntäisi Lannistereiden takin ja hyökkäisi niiden kimppuun, he ovat nyt niin selvästi häviäjien puolella, sanan kaikissa merkityksissä. Jaimeakaan ei tuntunut kiinnostavan se homma ollenkaan. Bronn vaikutti myös aika kyrpiintyneeltä ja väsyneeltä.
Yarahan imi tissiä kuin vanha tekijä, se tuli vähän puskista ja ylipäätään se irstailu Theonin seurassa yllätti. Laski sen pisteitä, teki siitä tosi rahvaanomaisen. Vähän sellainen rekkalesbo. Luuleekohan voivansa vietellä Daeneryksen? :D
Mä luulen, että ne teatterityypit pelastaa Aryan ja Arya niiden kyydillä pääsee King's Landingiin. Tosin mä kyllä luulen että Arya ei lähde ilman Needleä, että ehkä se jotenkin käy hakemassa sen ensin. Sitten luulen kyllä että se törmää vielä Jaqen H'gariin. Ja joo, muakaan ei toi Jaimen juoni jaksa innostaa, en kirjoissakaan oikein tykännyt.
Minua vähän harmittaa tai rasittaa tässä kaudessa se, että mukaan on tuotu paljon vanhoja hahmoja menneisyydestä ja myös uusia hahmoja, mutta heitä on näytetty niin vähän, että kosketuspinta jää todella hataraksi.
Sarjassahan on valtavan paljon hahmoja, joten ei mitenkään ole mahdollista, että jokaiselle (vähäpätöisemmällekin) tyypille annettaisiin valtavasti ruutuaikaa ja kaikki käänteet käsiteltäisiin perinpohjaisesti, mutta silti. Esim. Benjen on nähty vasta kerran, Hound tuotiin mukaan vasta nyt, sitä kakkos-Melisandrea on näytetty kerran, Freyt ja Tullyt on nähty nopeasti pariin kertaan, samoin Yara ja etenkin Euron, Sand Snakeseja näytettiin varmaan yhdessä jaksossa kauden alussa. Bronnkin taisi olla piilossa viime jaksoon asti.
Jotenkin tässä tosiaan jää noiden kakkoshahmojen tarina aika ohueksi, kun heitä näytetään niin vähän. Toivon todella, että sarja jatkuu vielä kauemmin kuin kaksi kautta, jotta tapahtumia ei tarvitsisi käydä kauhealla vauhdilla läpi ja loppu olisi kunnollinen eikä niin sanotusti juosten kustu.
Vierailija kirjoitti:
Aryassa hieman ihmeteyttää se naiivius ja yli-itsevarmuus, jolla kulkee siellä Braavosissa, vaikka tietää että hänen kasvonsa halutaan seinälle. Ihmetytti myös se Waifin tapa hyökätä ja jättää se puolitiehen, ei ollut ammattimaisuutta siinä hommassa ollenkaan ja vielä kun Jaqen sanoi hänelle, että älä anna Aryan kärsiä. Tuo oli oikein viharikos, kosto. Jännä nähdä kuka sen pelastaa, koska se on oikeasti ainut vaihtoehto tässä vaiheessa.
Itse veikkaan, että se rentona kuljeskelu oli vain esitystä. Aryalla ei ollut edes Needleä vyötäisillään puukotuskohtauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse veikkaan, että se rentona kuljeskelu oli vain esitystä. Aryalla ei ollut edes Needleä vyötäisillään puukotuskohtauksessa.
Niin, mutta kun tässä tilanteessa sen pitäisi paeta henkihieverissä ja pelätä jokaista kadunkulmaa ja varjoa, koska on nähnyt mihin Jaqen ja "ei ketkään" pystyy. Nyt paistatteli päivää hymy huulilla ilman minkäänlaista valeasua, ihan kuin ei ymmärtäisi olevansa vaarassa.
Mua häiritsee ihan suunnattomasti, kun kirjoissa Theonin sisko on Asha ja sarjassa se onkin joki ihme Yara? :D samoin Hodorin oikea nimi on sarjassa ja kirjassa eri.
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen, että ne teatterityypit pelastaa Aryan ja Arya niiden kyydillä pääsee King's Landingiin. Tosin mä kyllä luulen että Arya ei lähde ilman Needleä, että ehkä se jotenkin käy hakemassa sen ensin. Sitten luulen kyllä että se törmää vielä Jaqen H'gariin. Ja joo, muakaan ei toi Jaimen juoni jaksa innostaa, en kirjoissakaan oikein tykännyt.
Ainiin ja jatkan vielä, luulen ensi jakson nimen "No one" viittaavan juurikin Aryaan.
Mä ajattelin, että Sansa ehkä kirjoitti Lady Olennalle, sillä Tyrellit olivat niin mukavia Sansalle aikoinaan. Jos he vaikka auttaisivat? Tuo oli sellainen "out of the box" -ajatus. Luonnollisin kohde oli tietysti Littlefinger... Mutta ehkä kirjeitä lähti useampia, ja Tyrellit voisivat hylätä liittolaisuuden Lannistereiden kanssa, ja tulla Starkien avuksi.