Game of Thrones kausi 6
Joko mammat on katsoneet uuden trailerin? Näyttää tulevan kiinnostava kausi, tapaamme uusia hahmoja ja näemme niin menneitä kuin tuleviakin.
Kommentit (900)
Koska ihmeessä Tower of Joyn jatko-osa tulee? Ei kestä enää spekulaatioita. Vaikka varmalta Jon Snow:n vanhemmat vaikuttaa, mutta olisiko jotain muuta vielä: laillisuus, sisaruksia? Toivottavasti ei 10. jakson lopussa, olisiko jo ensi jaksossa??
Ihan varmasti jätetään kymppijaksoon, kun on kerran tähän asti jaksettu venyttää. Näyttäkää nyt jo, perkele :D Jonin vanhemmat on ehkä maailman huonoiten varjeltu salaisuus. Yllätys on lähinnä, jos Meera todella olisi Jonin sisko tai Jon oikeasti Nedin poika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Netissä puhutaan, että tässä jaksossa olisi nyt kuulemma ollut varmistukset (tai jotenkin edes pedattu) siitä, että The Hound ja Lady Stoneheart nähdään vielä. Mitään kohtauksia tai yksityiskohtia ei näytetä muuten vain, ellei kyseessä ollut vain katsojien muistuttelu siitä, mitä hahmoille on tapahtunut.
Brotherhood without Banners mainittu, Catelyn Stark näytetty ja mainittu, Riverrun mainittu. Olisipa totta! Oon toivonu aika kiihkeästi LSH:a sarjaan!
Luulen, että LSH rooli annetaan Sansalle, hän voi hoitaa samalla nekin hommat. Ihan ok, vaikka LSH olisikin kiva nähdä ja mieluisa yllätys.
Vierailija kirjoitti:
Pitää käydä Branin näky läpi ja sitten voi analysoida sen kunnolla.
Ensimmäisenä jäi mieleen, että Mad King Aerys Targaryen Burn them all!-huutoineen ja wildfirelieskoineen oli aika isossa roolissa. Taisi näkyä myös, kuinka Jaime tappoi hänet, tai ainakin aikoi tappaa. Tämä tulee varmasti olemaan jotenkin merkityksellistä. Vähintään Bran tajusi, että lohikäärmeitä tarvitaan taisteluun, mutta miten tuohon liittyy Mad King? Hän on jo kuollut, aikoja sitten. Ehkä Mad King ei tarkoittanut Burn them all-huudoillaan kansalaisia ja vihollisiaan, vaan Otherseja ja White Walkereita. Ehkä hullu kuningas tiesi enemmän kuin muut ja keräsi siksi wildfireä, jonka Tyrion sitten käyttikin Stannisia vastaan. Nykyäänkin naureskellaan kaikille, jotka uskovat Otherseihin, kuten Gillyn kohtauksessa nähtiin. Hulluna pidetään, kun väittää sellaisen nähneensä. Ehkä Mad King ei ollutkaan niin hullu, kuin uskotaan.
Vai mokaako Bran jotain, ja aiheuttaa tuon Mad Kingin tilan kuten tapahtui Hodorille?
Ehkä Mad King -jakso antoi kontekstia Danyn hurmokselliselle vallanhimolle. Ajatus Danyn raakalaismaisesta vajakkilaumasta Westerosissa hillumassa ei ole koskaan miellyttänyt minua.
Nyt kun tiedetään, että osa menneistä ja tulevista tapahtumista on Branin wargauksen ja aikamatkustuksen tulosta, niin missä kaikessa hänellä on näppinsä pelissä? Pari äkkiä mieleen tulevaa vaihtoehtoa:
-Mad King ja Burn them all!?
-Bran on itse Bran the Builder, joka rakennuttaa muurin ja Winterfellin, ja muistuttaa ihmisiä siitä, kuinka talvi on tulossa ja Winterfellissä on aina oltava Stark?
-Ääni Varysin tulessa?
-Bran luo Rh'llorin Othersien vastavoimaksi puhumalla ihmisille tulen kautta?
-muu, mikä?
Itse luulen, että ainakin nähdään kohtaus, jossa Bran näkee nuoren Nedin palaamassa sodasta vauva sylissään, jolloin Bran tilanteen tajutessaan päästää ilmoille huudon "Jon!", jonka Ned kuulee, ja päättää nimetä vauvan Joniksi.
Vierailija kirjoitti:
Ihan varmasti jätetään kymppijaksoon, kun on kerran tähän asti jaksettu venyttää. Näyttäkää nyt jo, perkele :D Jonin vanhemmat on ehkä maailman huonoiten varjeltu salaisuus. Yllätys on lähinnä, jos Meera todella olisi Jonin sisko tai Jon oikeasti Nedin poika.
Veikkaan, että asiaan liittyy joku oikea yllätys koska sellainen tarvitaan. Esim paljastetaan, että Ned tappoi sisarensa tms.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa vanhemmuutta ei ole kukaan paljastanut. On vain niin, että joku/jotkut ovat osanneet kutoa langat yhteen ja levittäneet teorian sosiaalisessa mediassa eteenpäin, jolloin ne, jotka eivät ole asiaa hokanneet, ovat omaksuneet sen. Ja näin teoriasta on tullut koko lukijakunnan omaisuutta.
Korostan, että kyseessä on vielä teoria, koska sitä ei ole kukaan vahvistanut julkisesti. Teoria vaan tuntuu niin järkeenkäyvältä, että se on jo omaksuttu melkein faktaksi.
George R. R. Martin jossain haastattelussa jo harmittelikin tätä nykyajan tiedon leviävyyttä sosiaalisessa mediassa. Eli jos nettiä ei olisi, suurimmalle osalle lukijoista Jonin vanhemmat olisivat olleet suuri yllätys.
En ymmärrä sitä että nuo Branin näyt ja niissä nähty Catelyn muka jotenkin "varmistaisi" sen että Stoneheart on tulossa.. Nähtiinhän siinä Nedin ja Robbinkin kuolemat niin miksi niillä oli jokin eri merkitys sitten kuin Catelynin kuoleman näkemisellä? Eli miksi Catelynin kuoleman näyttäminen on varma merkki Stoneheartista mutta Nedin ja Robbin kuoleman näyttämiset ei tarkoita että ne nousee henkiin? :D
Klassista näen mitä haluan-toimintaa eli poimitaan tasan ne vinkit ja kohdat mitkä tukee omaa näkemystä tai toivetta ja unohdetaan että siinä oli vähän muutakin.
Onko täällä muita, jotka ei voi sietää Nyt-liitteen jaksoselostuksia? Argh, raivostuttaa se ainainen ''spekuloidaan''! Täälläkin on muutama keskustelija, jonka maneerit on rasittavia. Jengi lukee nettisivuilta teorioita ja tulee tänne esittämään ne ominaan. Hyvä sarja, mutta jotkut fanit... Tai no joka paikassahan löytyy porukkaa, joka haluaa päteä.
Täällä huomaa kyllä ketkä kirjoittajista viihtyy ulkomaisilla sivuilla lukemassa ja keskustelemassa sarjasta kun siirtyy noi maneerit, hahmojen lempinimet yms sieltä ;) Kovin moni ei vissiin ole kirjoja lukenut ainakaan suomeksi kun suomennettuja nimiä vilisee keskustelussa tosi vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan, että asiaan liittyy joku oikea yllätys koska sellainen tarvitaan. Esim paljastetaan, että Ned tappoi sisarensa tms.
Kyllä se yllätys on ihan vaan se että siellä on vauva jonka Ned ottaa mukaansa. Sillon kun ensimmäiset kirjat on julkastu ja tuo juonilanka GRRM:n päässä kehitelty niin on pitänyt sitä varmaan nerokkaana ja nokkelana sekä ennalta arvaamattomana. No, sitä se ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä muita, jotka ei voi sietää Nyt-liitteen jaksoselostuksia? Argh, raivostuttaa se ainainen ''spekuloidaan''! Täälläkin on muutama keskustelija, jonka maneerit on rasittavia. Jengi lukee nettisivuilta teorioita ja tulee tänne esittämään ne ominaan. Hyvä sarja, mutta jotkut fanit... Tai no joka paikassahan löytyy porukkaa, joka haluaa päteä.
No mä olen yksi näistä ärsyttävistä spekuloijista. Musta on kivaa lukea eri teorioita, yhdistellä niitä, valita parhaita paloja ja keksiä omia ja sitten kysellä niistä mielipiteitä. Ei tässä ainakaan mun kohdalla ole kyse jostain pätemisestä, vaan mielenkiinnosta aihetta kohtaan. Ikävää, jos onnistun ärsyttämään. Mistä täällä sun mielestä sitten pitäisi jutella?
Vierailija kirjoitti:
NYTin jatkoselostukset on ihan hyviä ja voin omasta puolestani suositella niitä kaikille. Viimeisimmästä kyllä loistaa se, että se on kiireellä laadittu. Uskon ja luotan siihen, että seuraava on taas harkittu ja perusteellinen.
Spekulointi on tämänkaltaisten keskustelujen perusidea. Rasittavinta on se, että jotkut haluavat juoruilla näyttelijöistä ja keskustella ulkonäöasioista tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielen tuli yhtenä dramaattisena vaihtoehtona hätäsektio miekalla.
Ei täällä kyllä kukaan mielestäni ole esittänyt näitä teorioitaan ominaan? Ja eikö tuhansille katsojille voi tulla samat ideat mieleen?
Ja miksi hahmoista ei saisi käyttää englanninkielisiä nimiä tai lempinimiä? Esim brotherhood without banners on vaan helpompi ja nopeampi kirjoittaa kännykällä Bwb.
Minä olen lukenut kirjat englanniksi, joten en muista hahmojen tai paikkojen suomenkielisiä nimiä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen lukenut kirjat englanniksi, joten en muista hahmojen tai paikkojen suomenkielisiä nimiä.
Sama. Suurimmaksi osaksi en edes tiedä suomenkielisiä nimiä, joten olin ihan sormi suussa kun joku ensimmäisen kerran puhui mun läsnäollessa "hurjasusista" tuossa noin kuukausi sitten. Mietin että pitäisköhän mun tietää mitä ne on? Sitten kun samassa yhteydessä mainittiin GoT, tajusin että kyseinen henkilö puhuu direwolfeista. :D Samoin kaikki paikkojen nimet, en osaa yhtään hahmottaa mistä puhutaan vaikka ne suomennokset ilmeisesti on melko suoria käännöksiä...
Vierailija kirjoitti:
Täällä huomaa kyllä ketkä kirjoittajista viihtyy ulkomaisilla sivuilla lukemassa ja keskustelemassa sarjasta kun siirtyy noi maneerit, hahmojen lempinimet yms sieltä ;) Kovin moni ei vissiin ole kirjoja lukenut ainakaan suomeksi kun suomennettuja nimiä vilisee keskustelussa tosi vähän.
Minäkin luen aina mielummin alkuperäiskielellä jos sitä suinkin ymmärrän. Vaikka kääntäjä olisi miten taitava, käännöksissä katoaa usein paljon. Myös kaikki tällainen spekulointi on käännösten varassa vaikeampaa, koska kirjailija on saattanut käyttää tarkoituksella jotain sanaa, jolla on kaksoismerkitys, ja tämä ei yleensä näy käännösversiossa. Ja bonuksena oppii vierasta kieltä.
Sitäkin mietin että mitenköhän tuo 5. jakson "Hold the door!" --> "Hodor!" -kohtaus on mahtanut toimia esim. espanjaksi tai saksaksi dubattuna? Espanjan- ja saksankielisissä maissa kun tuo dubbaus on melko tavallista... :D
> Tommen kuolee
> Cersei pimahtaa ja yrittää polttaa koko KL
> Jaime ehtii hätiin, tappaa siskonsa kuten tappoi Mad Kingin