Game of Thrones kausi 6
Joko mammat on katsoneet uuden trailerin? Näyttää tulevan kiinnostava kausi, tapaamme uusia hahmoja ja näemme niin menneitä kuin tuleviakin.
Kommentit (900)
http://www.independent.co.uk/arts-entertainment/tv/news/game-of-thrones…
^Tuolla tuota käännöspulmaa on näemmä pohdittukin :D
Voitteko linkata jotain hyvää enkunkielistä GoT-foorumia? :)
Jos kääntäjät olisivat alusta alkean tienneet Hodorin tarinan, mikä ois hyvä Hodorin "suomenkielinen nimi"? :D
Mun mielestä toi Turkin " stay there" oli ihan hyvä käännös :)
Vierailija kirjoitti:
Jos kääntäjät olisivat alusta alkean tienneet Hodorin tarinan, mikä ois hyvä Hodorin "suomenkielinen nimi"? :D
"Pitele ovea!" -> Pidov/Pidor? :DDD
Mua jotenkin ärsyttää, että suomentaja kutsuu Gillyä Neilikaksi. Miksei muitakin nimiä suomenneta sitten, Jon Lumi jne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Pitele ovea!" -> Pidov/Pidor? :DDD
Piidör, mä en kestä! :D Mystinen Piidör.
Vierailija kirjoitti:
Mua jotenkin ärsyttää, että suomentaja kutsuu Gillyä Neilikaksi. Miksei muitakin nimiä suomenneta sitten, Jon Lumi jne?
Ai niin, sehän onkin Jon Nietos :) mutta jotenkin vaan ottaa silmään että muut on Sansa, Arya jne. ja sitten jonkun nimi onkin Neilikka.
Vierailija kirjoitti:
Jon Nietos on suomennettu.
6.jaksossa ekaa kertaa pidin Samin (ja Gillyn) kohtauksista, aiemmin ne on ollut tosi puuduttavia. Braninkin tarina on mielenkiintoisempi kuin aiemmin. Kenenköhän puolella Kings Landingissä kaikki on, siis onko Tommen enää Cersein leirissä? Entäs Olenna, onks se Margaeryn ja hihhuleiden kannattaja nyt vai pitäytyykö pläänissä jonka teki Lannistereiden kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai niin, sehän onkin Jon Nietos :) mutta jotenkin vaan ottaa silmään että muut on Sansa, Arya jne. ja sitten jonkun nimi onkin Neilikka.
Silti ratkaisu ei ole rakettitiedettä. Jos oikeasti osaat englantia, tiedät vastauksen.
Arvaatte varmaan että minua ärsyttää tämä ikuinen brassailunarina mikä seuraa, kun ipanat ovat tavanneet läpi englanniksi jonkun kirjan. Ei oikeasti osata englantia niin hyvin, että nyanssit menisi perille, mikä johtaa siihen, että oikeasti ei tiedetä miltä joku asia voisi oikein hyvällä suomen kielellä kuulostaa. Vai onko taustalla itse asiassa se, että asioita ei osata ilmaista hyvin edes suomeksi? Nimillä Snow, Sand jne. viitataan konkreettisiin elementteihin asuinympäristössä ja on oikein hyvä linja kääntää nimi. On mm. vanha perinne nimetä löytölapset löytöpaikan mukaan, kuten nimi Iglesias Espanjassa viittaa siihen että suvun 'kantaisä' on löytynyt kirkon portailta. Gilly(flower) on samantyylinen nimi kuin Nietos, villi kasvi metsän keskelllä syntyneelle 'suvuttomalle' tytölle.
Voitaisko yrittää pitää tästä keskustelusta pois tuollainen henkilöön menevä vittuilu ja vähättely?
Jakso 7 preview: The Broken Man
Olipa The Houdin paluu sarjaan esitetty hyvällä maulla! Tykkäsin, että jakso ei alkanu tunnusmusiikilla. Ja kukas muu kuin Clegane voisi kantaa tukkia yksinään :D
Kukahan tulee Aryan avuksi? Nimittäin jos Arya tuohon kuolisi, niin olisi aikamoinen antikliimaksi koko Aryan juonikuviolle :D Noh, onhan trailereissa se nähty hyppivän katoilla niin pitää vain odottaa.
Innostuin myös seuraavan jakson trailerista! Brienne ja Jaime kohtaavat jälleen!
Nyt jos koskaan olisi Lady Stoneheartin hetki.
Seuraavien jaksojen nimet ovat internetin mukaan:
No One
The Battle of The Bastards
The Winds of Winter
Vierailija kirjoitti:
No OneThe Battle of The Bastards
The Winds of Winter
Oho, Bastardbowl/Snowdown ei olekaan vika jakso. :o Mikähän kliimaksi jää viimeiselle jaksolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
The Winds of Winter
Oho, Bastardbowl/Snowdown ei olekaan vika jakso. :o Mikähän kliimaksi jää viimeiselle jaksolle.
Mitä, jos kausi loppuu, kun muuri murtuu? :D
En tiedä teistä, mutta mää en saa uusinta jaksoa auki vaikka se on jo tullut sonera viihteeseen.. menee hermo! Kohta pitää mennä töihin enkä voi miettiä siellä muuta kuin tätä näkemätöntä jaksoa 😧
Fanien rukouksiin on nyt todella vastattu! Hound on palannut! Muutenkin tosi hyvä jakso.
Arya ei tuohon kuole, kysymys on ennemminkin että kuka häntä auttaa. Ehkä jopa Jaqen itse? On spekuloitu sillä, että näyttelijän tappaminen ei ollut niinkään testi Aryalle, vaan Arya oli testi Waifille. Faceless man ei tunne murhanhimoa tai kateutta vaan tekee työtään. Waif halusi itse tappaa Aryan, ja se voi koitua hänen kohtalokseen. Ehkä Jaqen ei edes halua Aryasta Faceless mania, vaan hän on koko ajan ollut testaamassa Waifia, joka on pidemmällä koulutuksessa, mutta ei ehkä niin pitkällä, kuin itse luulee.
Mielestäni edellisessä jaksossa oli hienosti tuotu esiin se, kuinka Arya on edelleen Arya, hän ei ole FM eikä siksi lähde tappamaan viattomia. Hänellä on syy tappolistaansa, hän haluaa oikeutta, ei päätöntä tapoamista. Starkit ovat kunnian ihmisiä, eikä hänestä siksi ikinä tule palkkamurhaajaa. Arya ei ole no one. Hän palaa Westerosiin. Jäljellä olevat Starkit alkavat löytää toisensa, ristiinkävelyjen aika on toivottavasti ohi.
Hyvä, että riverlandeilla alkaa vihdoin tapahtua! Tv-Jaime taitaa vihdoin siirtyä kulkemaan samoja polkuja kuin kirjoissa kaiken tämän turhan Dornessa säätämisen sijaan.
Kenelle Sansa kirjoitti, pakko olla Littlefinger?
Ser Davos on kyllä ihana, tuollainen isi. Lady Lyanna oli hauska. Tykkäsin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
The Winds of Winter
Mitä, jos kausi loppuu, kun muuri murtuu? :D
Tätä minäkin olen miettinyt, mutta tuntuu jotenkin vähän aikaiselta noin isolle draamalle, toki olisi mukava yllätys ja Jonin "the wall is yours, don't knock it down while I'm gone" tms. halusi kyllä ainakin meidän uskovan, että alas taitaa tulla aika pian. Samoin Branin merkkaus Nigh Kingin toimesta viittaa tähän. Sillä hetkellä, kun Bran tulee muurin eteläpuolelle, sinne pääsee myös WW-armeija, eikö tuo tullu aika selväksi?
Itse luulen, että sekä Arya että Dany hyppäävät veneisiin ja lähtevät kohti Westerosia viimeisessä jaksossa. Onko nuo jaksojen nimet varmistuneita vai huhuja? Yleensä huhut ovat kyllä näiden suhteen pitäneet paikkansa. Ehkä muurin murtuminen lopettaisi Danyn valloittajapuheet ja saisi hänet ymmärtämään, ettei "hänen alamaisensa" Westerosissa kaipaa valloittajaa vaan pelastajaa. Tämä olisi ihan kiva twisti vallanhimoisen Danyn hahmokehitykseen.
Voi kääntäjäressuja! :D On tainnu mennä yöunet jos toisetkin.