Menin ostamaan muistitikkua ja mulle naurettiin :(
Halusin uuden muistitikun ja pyysin myyjää avuksi kun en tiedä niistä niin kovasti. Myyjäpoika kysyi, minkä kokoisen muistitikun haluan ja sanoin että sellaisen kuin edellinen. No minkä kokoinen oli edellinen, myyjä kysyi sitten. Näytin sormillani että noin tuollainen. Se myyjä purskahti nauramaan kun lisäsin, että vihreä. Siis mä en käsitä miten tuollainen ihminen voi olla asiakaspalvelussa työssä. Ei asiakkaalle nyt voi alkaa nauramaan vaikkei se kaikesta kaikkea tietäisikään.
Kommentit (109)
Ei asiakkaalle voi alkaa nauramaan asiakaspalvelutilanteessa, oikeasti. Ihan sama mikä on syynä, mutta pitää yrittää käyttäytyä ammatillisesti joka tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
"Okei, vihreitä meillä ei nyt valitettavasti näytä olevan, olisko tää turkoosi kuitenkin lähellä sitä mitä haluat? Nää mitoiltaan pienimmät on käteviä kuljettaa mukana mutta katoavat helposti (hymyä). Nää möhkömmät löytyy laatikosta helpomminkin. Tarvitsetko paljonkin tallennustilaa? Valokuville ja tekstidokumenteille riittäis tämä, jos sulla on vaikka videoita tms. niin sitten suosittelen tuota tuossa."
Mites vaikka näin? En ole edes aspa/myyjä.
no ehkä vähän eri tässä harkinnan jälkeen nettiin kirjoitella kun sua ei oo livenä yllätetty takavasemmalta, eiköhän se myyjäkin olisi yleensä jotain fiksumpaa sanonut ?
Yllätys on yksi komiikan peruspilareista, myyjä varmasti ihan oikeesti ootti vastaukseksi niitä gigoja ja siksi ei ehtinyt huvittuneisuuttaan peittämään.
Palkka se on toki pienikin palkka mutta oikeastiko ei asiakastyötä tekevällä koskaan -siis koskaan- saa pokeri pettää? Yleensähän ne pokerimmat on vielä juuri ne, jotka myykin sulle ulkoisen kovalevyn sen tikun sijaan koska osaavat naruista vetää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö täällä ole oikeasti asiakaspalvelijoita töissä vai miten joku pitää tuota normaalina ja ap vain pahoitti pienestä mielensä?
Minulle on tullut töissä kaikenmaailman hulluja kysymyksiä (eikä edes tekniikasta vaan vielä tavallisemmista asioista) enkä ole koskaan edes ajatellut alkavani nauramaan ja nolaamaan asiakasta.
Minä olen sairaanhoitaja. En ole koskaan nauranut potilaan kysymyksille tai uskomuksille. Sekin on palveluammatti. Tuo käytös oli täysin hävytöntä. Ap
Korjaa jos olen väärässä, mutta eikös sairaalassakin valtaosa asioista hoideta tietokoneella? Ja sinulla ei ole mitään käsitystä edes aivan perusasisoista?
Ehkä sinäkin saattaisi hörähtää, jos tulen valittamaan tenniskyynärpäätä ja näytän samalla otsaani.
Syödäänkö, ap, teillä kotona vanukkaita?
Ap kuulostaa sympaattiselta ihmiseltä.😊
Vierailija kirjoitti:
Ei asiakkaalle voi alkaa nauramaan asiakaspalvelutilanteessa, oikeasti. Ihan sama mikä on syynä, mutta pitää yrittää käyttäytyä ammatillisesti joka tilanteessa.
Toki on kohtealiasta nauraa, jos asiakas vitsailee myyntitilanteessa. Ja uskon, että tässä tapauksessa myyjä on luullut AP:n vastausta vitsiksi.
Näin on!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki on kohtealiasta nauraa, jos asiakas vitsailee myyntitilanteessa. Ja uskon, että tässä tapauksessa myyjä on luullut AP:n vastausta vitsiksi.
Miksei myyjä esitellyt vaihtoehtoja ja sitten kysynyt mikä näistä? Asiakkaanko pitää tietää jokaisen liikkeen tuotevalikoima etukäteen mielessään? Ok.
Vierailija kirjoitti:
Näin on!
Dääämn! Teitähän on paljon, joilta on huumorialue leikattu aivoista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö täällä ole oikeasti asiakaspalvelijoita töissä vai miten joku pitää tuota normaalina ja ap vain pahoitti pienestä mielensä?
Minulle on tullut töissä kaikenmaailman hulluja kysymyksiä (eikä edes tekniikasta vaan vielä tavallisemmista asioista) enkä ole koskaan edes ajatellut alkavani nauramaan ja nolaamaan asiakasta.
Minä olen sairaanhoitaja. En ole koskaan nauranut potilaan kysymyksille tai uskomuksille. Sekin on palveluammatti. Tuo käytös oli täysin hävytöntä. Ap
Korjaa jos olen väärässä, mutta eikös sairaalassakin valtaosa asioista hoideta tietokoneella? Ja sinulla ei ole mitään käsitystä edes aivan perusasisoista?
Ehkä sinäkin saattaisi hörähtää, jos tulen valittamaan tenniskyynärpäätä ja näytän samalla otsaani.
Ai meinaat, että sairaalassa tallennetaan potilastiedot muistitikuille ja sairaanhoitajat ostavat sairaalan muistitikut xD Ei ap:n ammatti liity hänen saamaansa kohteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on!
Sä vaan et tajua milloin sut nolataan, varmaan ihan onnellista elämää sinällään. Huumorin kanssa tolla ei ole mitään tekemistä. Mistä myyjät saa palkkansa, asiakkaiden pilkkaamisesta vai? Ens kerralla kun joku soittaa minulle palkkakuitistaan niin alan räkättämään puhelimeen. Se on sitten sitä huumoria 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on!
Sä vaan et tajua milloin sut nolataan, varmaan ihan onnellista elämää sinällään. Huumorin kanssa tolla ei ole mitään tekemistä. Mistä myyjät saa palkkansa, asiakkaiden pilkkaamisesta vai? Ens kerralla kun joku soittaa minulle palkkakuitistaan niin alan räkättämään puhelimeen. Se on sitten sitä huumoria 😂
Niinpä niin! Eipä tähän voi todeta kuin:
Opettelisit nauramaan myös itsellesi, ei omia möläytyksiä kannata ottaa niin vakavasti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei myyjä esitellyt vaihtoehtoja ja sitten kysynyt mikä näistä? Asiakkaanko pitää tietää jokaisen liikkeen tuotevalikoima etukäteen mielessään? Ok.
Älä nyt jaksa sössöttää. Jos menee ostamaan muistitikkua, niin voidaan olettaa ostajan tietävän, että niillä on tietty muistikapasiteetti. Mielestäni ala-asteikäisten osaamat asiat pitäisi olla aikuisilla tiedossa.
Kyllähän naisetkin olettavat, että miehet tietävät kaiken kuukautistarvikkeista ja jos sattuu tuomaan vääriä, niin voidaan taas palstalle tulla naureskelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt jaksa sössöttää. Jos menee ostamaan muistitikkua, niin voidaan olettaa ostajan tietävän, että niillä on tietty muistikapasiteetti. Mielestäni ala-asteikäisten osaamat asiat pitäisi olla aikuisilla tiedossa.
Kyllähän naisetkin olettavat, että miehet tietävät kaiken kuukautistarvikkeista ja jos sattuu tuomaan vääriä, niin voidaan taas palstalle tulla naureskelemaan.
Olen aina kuvitellut myyjien työnkuvaan kuuluvan myymiensä tuotteiden esittelyn. Hienoa että oikaisit väärät käsitykseni. Kerrotko vielä noin asiasta tietävänä mistä yrittäjä maksaa heille palkkaa? Asiakkaiden pilkkaamisesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reklamaatiota yritykseen!
Minä tein jo reklamaation törkeästä asiakaspalvelusta. Ap
TÖRKEÄÄÄ!!!! jos lapsi olisi tämän nähnyt/kokenut olisi se ollut jo RIKOLLLISSTA!!!!
ei helvetti, jos olet se yksi miljoonasta joka kysyy tuollaista niin tottakai siellä voidaan revetä, miksette nauraneet yhdessä vaan piti tulla tänne avautumaan tällaisesti turhuudesta. huhhuh. Tottakai asiakaspalvelijan pitää pystyä vähän kaikkeen, mutta ihan oikeasti jos joku IKEAssa tuo esittelykeittiön mikroon oman ateriansa niin kai silloin saa nauraa (tai itkeä)? Ei ne ole mitään yli-ihmisiä.
Mua harmittaa kun en aikoinaan tehnyt valitusta yhdestä törkeästä myyjästä siinä G-kirjaimella alkavassa elektroniikkaa ja kodinkoneita myyvässä myymälässä, jota ei varmaan saa sanoa täällä ääneen. Menin hakemaan yhtä johtoa ja selitin että toisessa päässä pitää olla se liitin ja toisessa päässä se liitin ja johdolla pituutta niin monta metriä (en muista enää mitä ne oli). Myyjä oli sellainen noin 30v mies ja minä vähän häntä vanhempi nainen. Myyjä tokaisi ettei sellaista ole olemassakaan. Minä sanoin, että on, koska katoin netistä että niitä on, että voisko vaikka tilata ellei teillä ole hyllyssä.
Myyjä otti oikein happaman ja halveksuvan ilmeen ja sanoi tiukkaan sävyyn suurinpiirtein näin: Kuules nyt, mä oon tehny näitä hommia sen verran kauan, että sun on ihan turha tulla mulle viisastelemaan. Jos mä sanon että sellaisia ei ole niin niitä ei ole. Älä kuule ala mua neuvomaan, mä tiedän nämä hommat paljon paremmin kuin sä.
Mä hämmennyin niin kovin, että tokaisin vain jotain "ok, ei sitten" ja kävelin ulos. Menin toiseen liikkeeseen ja selitin saman asian. Myyjä sanoi, että heiltä ei kyllä löydy sellaista mutta odotas hetki hän kattoo saisko tilaamalla. Katteli hetken ja sanoi, että onnistuu tilata ellei mulla ole kiire. Käskin tilata ja sain johdon muutaman päivän päästä. Teki mieli mennä johdon kans sinne G-liikkeeseen aukomaan naamaa mutta en sitten viitsinyt.
Tuollaisessa tilanteessa voi aloittaa keskustelun sanomalla "en tajua näistä muistitikuista yhtään mitään, voisitko auttaa". Toimii ihan minkä tahansa asian kanssa. Kuvitellaan, että menisin ostamaan esimerkiksi vaimolle meikkejä (en nyt keksi parempaa esimerkkiä), niin voin ihan suoraan sanoa myyjälle, että minulla ei ole mitään hajuakaan meikeistä ja voin sitten pyytää apua.
Uskoisin, että myyjä voisi hörähtää, jos sanoisin tarvitsevani kanoottia, jolla rajataan huulia.
Itse olin äskettäin muutaman kuukauden töissä yrityksessä, jossa päivittäin myin useita muistitikkuja. Kun asiakas kertoi haluavansa muistitikun ja tiedustelin että minkä kokoinen saisi olla, tuli usein vastaukseksi "mahdollisimman pieni" tai muuta millä selvästi viitattiin fyysiseen kokoon (tietysti oli myös niitä jotka halusivat oikeasti esim 2GB tikun). Eipä siinä minusta ollut mitään hauskaa vaan seuraava kysymys oli luonnollisesti "paljonko siinä pitäisi olla tallennustilaa?" ja mikäli vieläkin oli vaikeuksia tikun valinnassa, kävin vielä asiakkaan kanssa läpi paljonko esim. 32GB tikulle mahtuu valokuvia tai HD videokuvaa.