Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menin ostamaan muistitikkua ja mulle naurettiin :(

Vierailija
08.03.2016 |

Halusin uuden muistitikun ja pyysin myyjää avuksi kun en tiedä niistä niin kovasti. Myyjäpoika kysyi, minkä kokoisen muistitikun haluan ja sanoin että sellaisen kuin edellinen. No minkä kokoinen oli edellinen, myyjä kysyi sitten. Näytin sormillani että noin tuollainen. Se myyjä purskahti nauramaan kun lisäsin, että vihreä. Siis mä en käsitä miten tuollainen ihminen voi olla asiakaspalvelussa työssä. Ei asiakkaalle nyt voi alkaa nauramaan vaikkei se kaikesta kaikkea tietäisikään.

Kommentit (109)

Vierailija
41/109 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku kompuutterinörde alkaa hirnua on sellaiselle naurettavan helppoa pistää itku kurkkuun muutamalla täsmäkommentilla. Jos joku oikeasti kuvittelee että käpistelyroinan tuntemus milllään tavalla nostaa kenenkään yläpuolelle, on sellaisen pojusen itsetunto niin hutera että sen horjuttaminen on kuin ampuisi kaloja tynnyriin.

Se, että vuonna 2016 väittää muistitikkua nörtteilyksi, on kuin ihmettelisi mikä se semmoinen sähköposti on, eihän nyt kirjeet voi sähköllä liikkua, eikös se sytytä sen kirjekuoren palamaan. 

Olet ihanasti pihalla. Tajuatko, että Suomessa on edelleen ihmisiä, jotka eivät ole koskaan edes avanneet tietokonetta. Tiesitkö, että kirjastoissa järjestetään tietokoneen käytön alkeiskursseja. Sielläkään ei vaadita tietämään mitään etukäteen.

Vierailija
42/109 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herttainen ap, mutta törkeä myyjä.

Että pistää vihaksi sellaiset it-nörtit, jotka niin olevinaan tietävät kaikesta kaiken ja naiset ei mitään.

Kerran, kun olin it-alan yrityksessä ostamassa uutta prossua tms ja kyselin ihan viimeisiä juttuja myyjältä, vaikka olinkin jo googlailut etukäteen kaiken tärkeimmän, niin tämä kyllä kuunteli mitä kysyin, mutta vastasi suoraan isälleni. Ja muutenkin esitteli tuotetta vain isälleni ja käänti minulle tyyliin selän. Isäni oli mukana vain sen vuoksi, että antoi minulle kyydin sinne ja isäni on niitä ihmisiä, jotka eivät tiedä elektroniikasta mitään.

Muutenkin minulle on näytetty päin naamaa, kun olen kysellyt jotain ihan perus juttuja jostain tuotteesta. Kysymys on ollut tyyliin "onko tässä liitäntä A vai B"? Jos joku mies olisi kysynyt samat asiat, niin olen 110% varma, että tälle oltaisiin vastattu normaalisti, nauramatta.

Jooh OT.

N18

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/109 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät oikeasti ole olleet lapsia, kun netti tuli. Olen ihan k*sessa kun yritän opastaa vanhempiani. Ei tossa ole mitään nauramista, päinvastoin.

Vierailija
44/109 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Megojen ja gigojen tietäminen kuuluu yleissivistykseen jo nykyisin. Vähän kuin ei joskus aikoinaan olisi tietänyt mitä eroa on 60 minuutin ja 90 minuutin kasetilla.

Vierailija
45/109 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku kompuutterinörde alkaa hirnua on sellaiselle naurettavan helppoa pistää itku kurkkuun muutamalla täsmäkommentilla. Jos joku oikeasti kuvittelee että käpistelyroinan tuntemus milllään tavalla nostaa kenenkään yläpuolelle, on sellaisen pojusen itsetunto niin hutera että sen horjuttaminen on kuin ampuisi kaloja tynnyriin.

Se, että vuonna 2016 väittää muistitikkua nörtteilyksi, on kuin ihmettelisi mikä se semmoinen sähköposti on, eihän nyt kirjeet voi sähköllä liikkua, eikös se sytytä sen kirjekuoren palamaan. 

Olet ihanasti pihalla. Tajuatko, että Suomessa on edelleen ihmisiä, jotka eivät ole koskaan edes avanneet tietokonetta. Tiesitkö, että kirjastoissa järjestetään tietokoneen käytön alkeiskursseja. Sielläkään ei vaadita tietämään mitään etukäteen.

Ei se muuta sitä faktaa, että muistitikut eivät varmaan ole olleet vuosikymmeneen mitään nörtteilyä.

Vierailija
46/109 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herttainen ap, mutta törkeä myyjä.

Että pistää vihaksi sellaiset it-nörtit, jotka niin olevinaan tietävät kaikesta kaiken ja naiset ei mitään.

Kerran, kun olin it-alan yrityksessä ostamassa uutta prossua tms ja kyselin ihan viimeisiä juttuja myyjältä, vaikka olinkin jo googlailut etukäteen kaiken tärkeimmän, niin tämä kyllä kuunteli mitä kysyin, mutta vastasi suoraan isälleni. Ja muutenkin esitteli tuotetta vain isälleni ja käänti minulle tyyliin selän. Isäni oli mukana vain sen vuoksi,

että antoi minulle kyydin sinne ja isäni on niitä ihmisiä, jotka eivät tiedä elektroniikasta mitään.

Muutenkin minulle on näytetty päin naamaa, kun olen kysellyt jotain ihan perus juttuja jostain tuotteesta. Kysymys on ollut tyyliin "onko tässä liitäntä A vai

B"? Jos joku mies olisi kysynyt samat asiat, niin olen 110% varma, että tälle oltaisiin vastattu normaalisti,

nauramatta.

Jooh OT.

N18

Kiitos kun kerroit kokemuksesi. Meitä naisia vähätellään tiesimmepä asioista tai emme. Minusta tapauksessasi myyjän olisi pitänyt vastata sinulle ja tapauksessani myyjän olisi pitänyt asiallisesti selventää mitä hän tarkoitti, koska en selkeästi ymmärtänyt kysymystä. Mieheni sanoi, että muistitikun käyttötarkoituksen kysyminen olisi riittänyt oikean tikun saamiseen. Ap

Vierailija
47/109 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Okei, vihreitä meillä ei nyt valitettavasti näytä olevan, olisko tää turkoosi kuitenkin lähellä sitä mitä haluat? Nää mitoiltaan pienimmät on käteviä kuljettaa mukana mutta katoavat helposti (hymyä). Nää möhkömmät löytyy laatikosta helpomminkin. Tarvitsetko paljonkin tallennustilaa? Valokuville ja tekstidokumenteille riittäis tämä, jos sulla on vaikka videoita tms. niin sitten suosittelen tuota tuossa."

Mites vaikka näin? En ole edes aspa/myyjä.

Vierailija
48/109 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reklamaatiota yritykseen!

Minä tein jo reklamaation törkeästä asiakaspalvelusta. Ap

mä olen ihan varma että kahta kauheammin nauravat siellä sulle palautteen luettuaan. :) osaatko sä edes tankata autoa?

Hehheh, lyö nyt oikein lyötyä. Kuule ap suotta olet näille sinäkään korrekti, anna palaa kunnolla vaan kun duuniin taas meet kerta se on normaalia muka. Naurat ämmien läskeille ja äijien pikku pileille.

Vierailija
49/109 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää voida nauraa vähän itselleen.. Palautteen antaminen tässä tilanteessa kyllä aiheuttaa vaan myötähäpeää. Tuskin myyjä pahuuttaan nauroi, pääsit yllättämään totaalisesti vastauksellasi. Olisit nauranut mukana.

Vierailija
50/109 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedin aamukahvit väärään kurkkuun :)

Vierailija
51/109 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tahansa olisi revennyt noin typerälle kysymykselle :D ei ollut asiakaspalvelijan vika, että nolasit itse itsesi!

Vierailija
52/109 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota nyt huomioon että nuo myyjät on minimipalkkaisia (tai halvempia) opiskelijoita joilla ei ole mitään koulutusta eikä kiinnostusta jatkaa sillä uralla sen jälkeen kun opiskelut on loppu. Halvalla ei yleensä saa hyvää.

Vierailija
53/109 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aspassa olleena: joskus on tooooosi vaikea pitää pokkaansa, etenkin jos on väsynyt. Ja voi luulla vitsiksi sellaista mikä ei ollutkaan vitsi. Jos se nyt ei silleen tahallisen ilkeästi hörötellyt (jatkanut jollain otatko lerpun kaveriks-linjalla) , onko tuo sitten niin paha? Kyllä mullekin on myyjä joskus jostain sanomastani hörähtänyt tai nostanut kulmiaan, ei se ole niin vakavaa, ei me koneita olla.

Vierailija
54/109 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, eipä kaikkea voi tietää.

Vierailija
55/109 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nauroin ääneen :D Ja olen sieltä c-kasetti-tietokoneiden ja vhs:ien aikakaudelta. Älä tuosta välitä.

Vierailija
56/109 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun luin otsikon, mietin että mitäköhän ajankohtaisempaa tallennusvälinettä oltiin tarjoomassa muistitikun sijaan. Siitä ei sitten onneksi ollutkaan kysymys. Toivottavasti ap sai kuitenkin vihreän muistitikkunsa.

Vierailija
57/109 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aphän vie porukkaa kuin pässiä narusta. Pikantteja yksityiskohtia riittää ("IE on mulla koneessa."). Tästähän voi vaikka kehkeytyä vaikka "mies söi lasten vanukkaat", kun otetaan provo ihan tosissaan!

Vierailija
58/109 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva tietää että kauanko tämä myyjä mahtoi sinulle päin naamaa naureskella, ja saitko sitten kuitenkin asiallista palvelua?

Saattaa olla että itselläkin olisi vähän hymyä noussut ko. tilanteessa mutta en kyllä olisi kehdannut nauraa.

Vierailija
59/109 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huokaus. Muistitikun tunteminen ei ole nördeilyä, mutta jos on myyjänä tietokoneosastolla on syytä olettaa että kyseessä on alasta kiinnostunut ja siten ehkä peräti nörtti. Jos sen lisäksi käyttäytyy noin pikkunilkkimäisesti menettää oikeutensa kunnialliseen kohteluun.

Silloin on asianmukaista pistää juippi ojennukseen. Jos ei muuta keksi voi tosiaan vaikka kysäistä että millos viimeksi sait, kuten joku tossa jo ehdottikin. Vähän riskialtis kommentti koska on se voinut tuurilla saadakin, mutta tuskinpa muuten kuin unissaan jos on niin surkeat sosiaaliset taidot että alkaa nauraa asiakkaalle päin naamaa.

Olin muuten isäni mukana kun hän osti ensimmäisen tietokoneensa. Hän esitti aika hassuja kysymyksiä. Myyjä vastaili niihin asiallisen jutustelevaan sävyyn. Ostinkin sitten seuraavan tietokoneeni samasta pienehköstä firmasta.

ps olen itsekin nörtähtävä, mutten naura ihmisille päin näköä

Vierailija
60/109 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monesti nauranut asiakkaalle mutta en tee sitä koskaan asiakkaan nähden vaan nauran sitten, kun asiakas on poistunut työhuoneestani tai olen sulkenut puhelimen.

Tosin teen huomattavasti tärkeämpää ja haastavampaa työtä, kuin IT-alan myyjät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme