Kaikki pelkäävät kuolemaa. Jopa 100-vuotiaat vanhukset.
Jopa 100-vuotiaat vanhukset hoivakodeissa tutisevat pelosta sängyssä ja rukoilevat lääkäreitä pitkittämään heidän elämäänsä.
Kommentit (20)
Minä taas olen ymmärtänyt, että ne jotka tietävät kuolevansa, ovat hyvin rauhallisia eivätkä pelkää.
Jos olisin 100 v odottaisin kuolemaa. Luultavasti kaikki tutut jo kuolleet siihen mennessä ja lapsetkin jo kohta haudassa. Vähän kuin olisi jötetty kuuhun yksin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä pelättävää siinä on?
Vaikea tietää, koska kukaan ei tiedä mitä tapahtuu tietoisuudelle meidän omasta näkökulmasta kuoleman jälkeen.
Mummini kuoli 99-vuotiaana. Ei pelännyt kuolemaa, vaan oli täysin valmis siihen.
Ap on väärässä. Iäkkäät ihmiset ovat yleensä hyvinkin sovussa asian kanssa.
Jos eläessään ei ole ehtinyt kohdata Jumalaa, kuollessaan pääsee epäilemättä kohtaamaan Jumalan. Ei pelottavaa ensinkään vaan ilon ja riemun aihe!
en pelkää, helpotus kun pääsee pois
Kuolema on ovi, joka aukenee uuteen. Kuolema ei ole minkään loppu.
Vain ateistit ja pahat pelkäävät kuolemaa. Toisille se on helpotus ja kolmansille neutraali asia, kuten elämäkin. Eivät odota mitään erityistä kummempaa, kuten eivät elämältäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vain ateistit ja pahat pelkäävät kuolemaa. Toisille se on helpotus ja kolmansille neutraali asia, kuten elämäkin. Eivät odota mitään erityistä kummempaa, kuten eivät elämältäkään.
Miksi ateisti pelkäisi kuolemaa?
Vierailija kirjoitti:
Olen ateisti, en pelkää kuolemaa. Sairastan tautia, joka ennen pitkää tappaa minut, ja olen valmis. Siihen asti elän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ateisti, en pelkää kuolemaa. Sairastan tautia, joka ennen pitkää tappaa minut, ja olen valmis. Siihen asti elän.
Rakas ystävä, todella surullista kuulla, että olet ilmsesti parantumattomasti sairas.
Oletko ajatellut, että mitä jos Jeesuksen sanat ovatkin totta?
Jos kaikki ei päätykään kuolemaan?
Minä kyllä pelkään, mutta haluaisin olla sinut asian kanssa. Kerran lähes menehdyin onnettomuuden jälkeisiin komplikaatioihin. Mietin kuolemaa joka päivä. Paradoksaalisesti pahin ajatus on kuollut kehoni ja asiat mitä se joutuu käymään läpi. Lapsuuteni oli turvaton, joten ehkä siksi ajatus yksin jäämisestä tuntuu vaikealta. Yritän työstää asiaa niin, että elämän rajallisuus olisi helpompi hyväksyä. En ole koskaan niin suuresti nauttinut elämästä, se on ollut monesti vaikeaa. Silti haluaisin elää vielä pitkään.
N45
Vierailija kirjoitti:
en pelkää, helpotus kun pääsee pois
Miksi et sitten lähde heti?
Eivät kaikki pelkää kuolemaa. Jotkut pelkäävät enemmän elämää.
Minä en ole koskaan pelännyt kuolemaa.
-Alfista Alfin