Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mirtatzapinin lopetus - laihtuminen

Vierailija
08.03.2016 |

Mirtatzapiinin käyttö on tuonut lisäkiloja. Olen ottanut unettomuuden hoitoon 7,5-20 mg. Nyt aion lopettaa. Mitenkähän paino parhaiten laskuun?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin samaan tarkoitukseen. Lopetin kuukausi sitten ja kilot ovat tiukassa edelleen. Olen lisännyt liikuntaakin ja syön terveellisesti, ei meinaa lähteä millään. Painoin 55kg ja tällä hetkellä 65.

Vierailija
2/34 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kilot oli myös tiukassa pitkään lopetuksen jälkeen, lisää tuli 63 kg -> 74 kg. Vasta monen vuoden kuluttua lopetuksesta paino alkoi laskea pikku hiljaa ja on nyt noin 67-68 kg, johon olen melko tyytyväinen.

Eli älä odota, että paino putois yhtäkkiä ihan radikaalisti. Ei se putoa. Ei vaikka liikkuisit ja söisit vähemmän. On muuten ihme lääke.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kuulosta kovin hyvältä. Olen vähentänyt nyt pikku muruseen ja lopetan kokonaan. Kaloreita lasken ja liikuntaa on lisätty. Onko kellään ollut nopeampaa vaikutusta ja mikä voisi auttaa?

Vierailija
4/34 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lähti kilot itsestään, mutta ovat myöhemmin tulleet takaisin. 

Vierailija
5/34 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä kyseistä tuotetta, mutta kiinnostaa tietää mikä siinä lihottaa? Neste kertyy, ruokahalu lisääntyy? Kiitos jo etukäteen.

Vierailija
6/34 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon suolihuuhtelu ja sitten pitkä maitohappokuuri? Eikös suoliston mikrobisto tutkitusti vaikuta aineenvaihdunnan nopeuteen? Jos se lääke muuttaa sitä...kunhan spekuloin.

Vierailija
7/34 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä kyseistä tuotetta, mutta kiinnostaa tietää mikä siinä lihottaa? Neste kertyy, ruokahalu lisääntyy? Kiitos jo etukäteen.

Ruokahalu ainakin lisääntyy. Minulle tulee yöllä myös joskus tarve ahmia ja syön kaiken mitä löydän.

Vierailija
8/34 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan maitohappobakteereja, cla:tä ja vihreä tee - kapseleita. Nesteenpoiston vauhdittamiseksi myös anti saltia. Fyysinen työ ja syön kasvispainotteisesti alle 1800kcal päivässä. Sitruunaa lisään veteen, jota juon 2-3 l päivässä. Ap

Vierailija
9/34 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole Mirtazapinista kokemusa, mutta mulle tuli Olanzapinin syönnistä ihan lyhyessä ajassa 17 kg. Lääkkeen lopetuksen jälkeen lähti ehkä 3 kg ja loppujen kilojen pudotus ollut kyllä todella työn alla. Vielä 6 kg noista jäljellä, ja kohta 2 v lääkkeen lopetuksesta. :( Tsemppiä!

Vierailija
10/34 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei... Millä tavalla olet laihduttanut? Tässähän alkaa epätoivo iskeä, että onnistuuko painonpudotus ollenkaan...

Vierailija
11/34 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kokemuksia...

Vierailija
12/34 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokahalun säätely ja serotoniini tässä Duodecimin artikkelissa.

Vierailija
13/34 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle määrättiin marraskuussa 2014 Mirtatzapiinia univaikeuksiin. Olin siinä vaiheessa todella loppu. Uusi työ stressasi ihan hulluna ja kroppa oli koko ajan sellaisessa toimintavalmiudessa, että sain nukuttua vain pieniä pätkiä. Mirtatzapin auttoi unettomuuteen hyvin.

Saman vuoden joulukuussa huomasin, että olen jossain siinä kuluneen puolen vuoden aikana lihonut seitsemän kiloa. En millään voi tietää, oliko kiloja kertynyt jo ennen Mirtzan aloittamista. Todennäköisesti. Niin paljon kuitenkin levisi lyhyessä ajassa. Varmaan osittain siis myös stressisyömisen ja yleisen stressin lamauttaman vireystason takia.

Oon nyt tän vuoden (2016) tammikuusta laihduttanut laskemalla kaloreita ja tarkkailemalla ruuan laatua. Mirtzaa otan enää aivan satunnaisesti (aiemmin otin joka arki-ilta). Vaikeinta on olla sitkeä ja hyväksyä, että tämä voi kestää kuukausia. Joka tapauksessa 4 kiloa on jo lähtenyt. Kahta kiloa miinusta vielä tavoittelen. Se viimeinen kilo saa sit vaikka jäädäkin.

Vierailija
14/34 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootte kyllä ihanan sitkeitä. Mulla lääkityksenä abilify, ja sertralin, kiloja tullut ja paljon en varmaan koskaan pääse entisiin mittoihin enää. Lisäksi noita on syötävä. Ennen tykkäsin vaatteista ja muodista ja nyt en mahdu mihinkään kivaan vaatteeseen.

Vierailija
15/34 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin elättelen toiveita että osa olisi nestettä ja turvotusta. Saapa nähdä että lähteekö paino laskuun ja miten nopeasti. Syömisestä ei ainakaan ole kiinni. En aio lipsua. Kiinnostaisi vaan tietää, saisiko mistään lisävauhtia pudotukseen?

Vierailija
16/34 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
17/34 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Vierailija
18/34 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ei... Millä tavalla olet laihduttanut? Tässähän alkaa epätoivo iskeä, että onnistuuko painonpudotus ollenkaan...

Viime kesänä siirryin sekasyöjästä kasvissyöjäksi, lähes vegaaniksi. Silloin tais lähteä 2-4 kg. Nyt viimeiset pari kk oon käyttänyt kalorilaskuria, ja pyrkinyt pitämään n. 500 kcal vajeen päivittäin. Aika pitkäksi aikaa noi lääkkeet tuntuu sotkevan aivojen "nälkäkeskuksen" valitettavasti :( Riittävä protskun saanti on kyllä huomattavasti auttanut ehkäisemään mielitekoja.

Vierailija
19/34 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kokemusta kellään?

Vierailija
20/34 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nousi paino 10% mirtatsapiini 15mg aloituksen myötä ja oli tiukassa. Lääkkeen lopetuksen myötä 5-prosenttiyksikköä tippu ihan ilmaseks ruokahalun vähenemisen myötä ja loput ylimääräiset piti laihduttaa. Mut mun etu on, että mä en normaalitilanteessa ilmeisesti tunne nälkää ihan yhtä voimakkaana kuin jotkut.