Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajan ja jaksamisen löytäminen liikunnalle

Vierailija
08.03.2016 |

Miten te yhdistätte kokopäivätyön, kotityöt ja oman liikuntaharrastuksen? Olen töissä joka päivä 6 pv viikossa klo 9-18. Matkoineen minulla menee työpäivään 10h vuorokaudesta.
Kun tulen kotiin, olen usein aivan poikki ja ajatuskin lenkille lähtemisestä uuvuttaa enkä saa itseäni kammettua urheilemaan.
Huomaan että kroppa alkaa prakaamaan silkasta liikkumattomuudesta. On selkäkipuja, päänsärkyä ja muita vaivoja, joita ei ollut kun vielä urheilun aktiivisesti..
Miten te jaksatte liikkua säännöllisesti?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kotiin kahvakuula, säädettävät käsipainot, jumppakuminauha, rekkitanko jne. Pelkkä kahvakuula on jo yksinään monipuolinen väline. Helpottaa ajankäyttöä jos voi treenata kotona.

Vierailija
2/9 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaa olisi, mutta yleensä ongelmana on tuo mies joka nököttää joka ilta kotona niin en kehtaa jumpata kun toinen istuu vieressä sohvalla.

Vähän lyhyempinä päivinä kun ennätän ensin kotiin, tai lähden myöhemmin, niin käytän ajan jumppaamiseen, koska en kuitenkaan tekisi mitään järkevää. Kotoa löytyy kahvakuula ja bodypumppisetti ja youtube on pullollaan videoita. Jos ei jaksa jumpata niin vaikka joogaa/bodybalancea/tms millä vähän piristyy. Vaihtelua voi tehdä oman jaksamisen mukaan, tunnin bodypumppi tai puolen tunnin balance ja kaikkea siltä väliltä. Youtubesta löytyy paljon myös videoita ilman apuvälineitä. Esim Gillianin 30day shred, taisi itsellä olla peräti puolentoistalitran pullot silloin käytössä, ennen bodypumppisetin ostoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en tee kokopäivätyötä vaan 30 h. Yksi oleellinen syy jota harvalle viitsii sanoa on se, että haluan enemmän aikaa liikkumiseen. Toki myös nukkumiseen. Ja olemiseen. Perheelle. Miksi ihmeessä teet noin paljon töitä, kai sen järki jo sanoo että ei paljon muuta ehdi eikä jaksa? Eikö mieluummin terve ja " köyhä " (kulutustasosta riippuu... ) kuin rikas mutta pahoinvoiva?

Vierailija
4/9 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on totta ja uusista välineistä voisi saada lisämotivaatiota ainakin hetkeksi.

Vierailija
5/9 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan 6 pvä/vko? Lenkkeile kotiin pari kertaa vko ainakin osa matkasta, töihin välipala mukaan.

Vierailija
6/9 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumppaan kotona tai käyn lenkillä ennen töitä. Ainoastaan kyllä kesällä kun työt alkaa niin aikaisin :/ En löytänyt ennen aikaa, mutta sitten aloin olemaan "itsekkäämpi". Otin itselleni aikaa. Tunnin pari viikossa. Kotona tietty voi jumpata kun ehtii. Meillä lapsia, joten se on helpompaa siten. Juoksulenkeille lapset mukaan pyöräilemään. Saavat kantaa äitin vesipulloa :D

Vierailija
7/9 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä en tee kokopäivätyötä vaan 30 h. Yksi oleellinen syy jota harvalle viitsii sanoa on se, että haluan enemmän aikaa liikkumiseen. Toki myös nukkumiseen. Ja olemiseen. Perheelle. Miksi ihmeessä teet noin paljon töitä, kai sen järki jo sanoo että ei paljon muuta ehdi eikä jaksa? Eikö mieluummin terve ja " köyhä " (kulutustasosta riippuu... ) kuin rikas mutta pahoinvoiva?

Valitettavasti töiden vähentäminen ei tule kysymykseen. Enkä valitettavasti tee tätä rikastuakseni vaan ihan selviytyäkseni. (Mainittakoon vielä että en asu Suomessa ja työelämä palkoineen nykyisessä kotimaastani aivan eri kuin Suomessa.)

Kiitos kotijumppaideoista. Pitää hankkia kunnon välineet kotiin, jospa siitä saisi motivaatiota.

Vierailija
8/9 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävele/pyörälle/juokse työmatkat?

Vierailija
9/9 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, sitten toivotan vaan tsemppiä, kaikkea ei meinaa saada päiviin mahtumaan! Youtubesta mm. Spartacus workout ollut käytössä, rankka myös ilman painoja. Työpäivinä treeni ajoitettava vaan virkeään hetkeen. Itse yritän ajatella että pienikin liikunta on aina tyhjää parempi, aloitan ja jo 15 min jälkeen saa lopettaa, mutta yleensä tekee mieli jatkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi