Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jenkkikämppis tekee mut hulluksi :(

Vierailija
07.03.2016 |

En jaksa, en halua edes mennä kotiin. En ikinä olisi arvannut aikuisen (+20) ihmisen voivan olla noin käsittämättömän lapsellinen.
Joka vitun päivä on ulinaa, kitinää, haukutaan Suomea ja suomalaisia, kaikki on huonosti, juoruaa (toi seläntakana jauhaminen on ihan 24/7),mun pitäisi viedä/tuoda/tutustuttaa/selittää/hoitaa IhAN kaikki, syö mun ruoat (kun ei ymmärrä miten se voi olla niin big deal), mun pitäis mennä kirkkoon hänen tuekseen tai ei voi mennä yksin...
En sit saanut kämppistä vaan muutuin lastenhoitajaksi.

Kommentit (170)

Vierailija
141/170 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei sinä, jonka jenkkimiehen vehkeitä oli kommentoitu saunassa. Siis oikeasti? Mitä ihmettä? Enpä ole miesten saunassa ollut, mutta kuulostaapa erikoiselta. Onko uskaltautunut saunaan sen jälkeen?

Oli saunassa siskoni miehen ja tämän kavereiden kanssa. Siskon mies (oli juonut aika paljon) oli kysynyt, että onko mieheni mahdollisesti hevoselle sukua tms. ja kaverinsa olivat innostuneet sitten kuorossa v*********n. Mies oli siellä purrut hammasta, mutta on ilmankin todella yksityinen ja oli minulle vihainen, kun olin luvannut ettei kukaan varmasti muita siellä katsele. On käynyt saunassa senkin illan jälkeen, mutta ainoastaan silloin kun kaikki on selvinpäin.

Todennököisesti saunassa ei ole tapahtunut mitään poikkeuksellista. Jenkithän on niin estynyttä porukkaa ettei ne edes ole koskaan nähneet vanhempiaan alasti. Taisi miehesi mielikuvitus laukata hevosen kautta (pun intented :D ). Juoksiko kirkuen pois?

Siis ei voi olla totta! En oo edes tienny näitä stereotypioita ja kaikki istuu tohon mun kämppikseen! Oon aina tuhahdellu stereotypioille mut eiköhän niissä jokin pienehkö itu ole myös..

Kerran tää mimmi paukkas mun huoneeseen kun datasin alasti sängyllä. Kuivattelin kosteusvoidetta suihkun jälkeen. No hän lähtee niin suureleisesti ja dramaattisesti pois ja naureskelee viikkoja miten "awkward" se oli. Hohhoijaa, ainoa akward siinä tilanteessa oli se miten parikymppinen ei osaa koputtaa/näkee ettei ovi ole lukossa niin vaan tunkee sisään.

Pitää muuten myös tota saunakulttuuria jotenkin hiveen vastenmielisenä ja länkyttää usein miten "inapproriate" ja outoa se on. Ehkä suomalaisilla on vaan se kyky keskittyä lämmöstä nauttimiseen eikä muiden tuijottamiseen. Esim. piti bullshittinä sitä kun sanoin etten todellakaan muista miltä muut saunojat näyttävät alasti, koska en oikeastaan katso heitä. Kuulemma väkisinkin vilkuilee. Huhhuh.

Ehkä sanon et meen johonkin nudistikokoukseen kun neiti liimaantuu muhun kun yritän lähteä.

Aha, että suomalaiset on muka NOIN luontevia makoilemaan alasti. Tää viesti paljasti ap:n provoksi.

Vierailija
142/170 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäisiköhän kämppis maksalaatikosta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/170 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei sinä, jonka jenkkimiehen vehkeitä oli kommentoitu saunassa. Siis oikeasti? Mitä ihmettä? Enpä ole miesten saunassa ollut, mutta kuulostaapa erikoiselta. Onko uskaltautunut saunaan sen jälkeen?

Oli saunassa siskoni miehen ja tämän kavereiden kanssa. Siskon mies (oli juonut aika paljon) oli kysynyt, että onko mieheni mahdollisesti hevoselle sukua tms. ja kaverinsa olivat innostuneet sitten kuorossa v*********n. Mies oli siellä purrut hammasta, mutta on ilmankin todella yksityinen ja oli minulle vihainen, kun olin luvannut ettei kukaan varmasti muita siellä katsele. On käynyt saunassa senkin illan jälkeen, mutta ainoastaan silloin kun kaikki on selvinpäin.

Todennököisesti saunassa ei ole tapahtunut mitään poikkeuksellista. Jenkithän on niin estynyttä porukkaa ettei ne edes ole koskaan nähneet vanhempiaan alasti. Taisi miehesi mielikuvitus laukata hevosen kautta (pun intented :D ). Juoksiko kirkuen pois?

Siis ei voi olla totta! En oo edes tienny näitä stereotypioita ja kaikki istuu tohon mun kämppikseen! Oon aina tuhahdellu stereotypioille mut eiköhän niissä jokin pienehkö itu ole myös..

Kerran tää mimmi paukkas mun huoneeseen kun datasin alasti sängyllä. Kuivattelin kosteusvoidetta suihkun jälkeen. No hän lähtee niin suureleisesti ja dramaattisesti pois ja naureskelee viikkoja miten "awkward" se oli. Hohhoijaa, ainoa akward siinä tilanteessa oli se miten parikymppinen ei osaa koputtaa/näkee ettei ovi ole lukossa niin vaan tunkee sisään.

Pitää muuten myös tota saunakulttuuria jotenkin hiveen vastenmielisenä ja länkyttää usein miten "inapproriate" ja outoa se on. Ehkä suomalaisilla on vaan se kyky keskittyä lämmöstä nauttimiseen eikä muiden tuijottamiseen. Esim. piti bullshittinä sitä kun sanoin etten todellakaan muista miltä muut saunojat näyttävät alasti, koska en oikeastaan katso heitä. Kuulemma väkisinkin vilkuilee. Huhhuh.

Ehkä sanon et meen johonkin nudistikokoukseen kun neiti liimaantuu muhun kun yritän lähteä.

Aha, että suomalaiset on muka NOIN luontevia makoilemaan alasti. Tää viesti paljasti ap:n provoksi.

Oletko tosissasi?? Sä et kykene makoilemaan alasti omassa huoneessasi?? No huhhuh, mä kuule jopa nukun alasti! Kammottavaa, eikö?

Vierailija
144/170 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vastaajat tainneet itse koskaan tehdä viikon Teneriffan matkaa pidempää reissua ulkomaille. Sillä sinun kämppikselläsi on kulttuurishokki. Kannattaa googlettaa oireet ja yrittää ymmärtää. Rajansa tietysti silti kaikella.

Vierailija
145/170 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun jenkkimieheni tykkää kovin saunoa ja jopa uida avannossakin. Oliskohan sun kämppiksen kehonkuvassa jotain ongelmaa, onko liikakiloja?

Vierailija
146/170 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vieläkään osaa kiinnittää jatkuvasti huomiota vierustoverin hienovaraisiin vihjeisiin julkisissa, vaan hänelle joutuu ihan sanomaan, että nousisin tässä pois :D Joskus pelottelee naapureita puhumalla hississä.

Suomalaisena mua todella ärsyttää se että joku ei saa sitä suutaan auki bussissa ja sano että anteeksi jäisin tässä pois, pääsisinkö ohi, anteeksi (jos tönäisee). Omituinen kulttuuri kyllä.

Mä en kans tajua mikä siinä on niin vaikeaa puhua tuntemattomalle vieläkään. Tahallaan jututan ihmisiä aina jossain ostoskeskuksessa, jos on luppoaikaa odotella busseja sun muuta. Yleensä lähtevät juttuun kuitenkin mukaan kun vähän painostaa, mutta kokoajan katsovat ja miettivät että onko tää jätkä aineissa tai ulkomailta alunperin. Puhukaa oikeesti tuntemattomille joskus, tekee ihan hyvää. Miksi viestitään vieläkin jollain murinalla ja eleellä, jos haluatte reaktioita? Eräs herra naksutteli kynää selkäni takana kun jäin myyjältä kyselemään yksityiskohtia. Asioinnin lopetettuani käännyin ja sanoin äijälle pokkana että anteeksi kun vein kallista olemassaolonaikaanne. Katto mua kun olis jääny naisen päältä kiinni :D

Miksi painostat juttelemaan, kun toinen ei selvästi halua? Kyllä joikainen saa olla omissa oloissaan jos siitä enemmän tykkää. Moukkamaista käytöstä sinulta. Onhan kohteliaan ihmisen pakko lähteä mukaan juttuun, kun toinen yrittää väkisin saada keskustelun aikaan. Monta bussimatkaani on mennyt pilalle siksi, kun minun on pakko kohteliaisuudesta mennä mukaan keskusteluun. Paljon mieluummin ajattelisin omia asioitani.

Olemmeko me suomalaiset autisteja?? Pelkäämmekö ihmisiä?

Autistit eivät nimenomaan ymmärrä mitään pienistä vihjeistä ja eleistä. Ennemminkin syyttäisin tällaisesta ymmärtämättömyydesta ja väärintulkitsemisesta ap:n kämppäkaveria, joka ei sitten millään tajua, ettei hänen seuraansa kaivata. 

Tai vaikka tajuaisi, niin ei välitä.

Vierailija
147/170 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä mäkään ole tämän ketjun ilkeisiin ranskalaisiin törmännyt. Oliskohan käytös sitten ansaittu? En ihmettelisi kun näitä piruverkkareissa kulkevia otuksia katsoo. Kuvottavaa.

Vierailija
148/170 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vieläkään osaa kiinnittää jatkuvasti huomiota vierustoverin hienovaraisiin vihjeisiin julkisissa, vaan hänelle joutuu ihan sanomaan, että nousisin tässä pois :D Joskus pelottelee naapureita puhumalla hississä.

Suomalaisena mua todella ärsyttää se että joku ei saa sitä suutaan auki bussissa ja sano että anteeksi jäisin tässä pois, pääsisinkö ohi, anteeksi (jos tönäisee). Omituinen kulttuuri kyllä.

Mä en kans tajua mikä siinä on niin vaikeaa puhua tuntemattomalle vieläkään. Tahallaan jututan ihmisiä aina jossain ostoskeskuksessa, jos on luppoaikaa odotella busseja sun muuta. Yleensä lähtevät juttuun kuitenkin mukaan kun vähän painostaa, mutta kokoajan katsovat ja miettivät että onko tää jätkä aineissa tai ulkomailta alunperin. Puhukaa oikeesti tuntemattomille joskus, tekee ihan hyvää. Miksi viestitään vieläkin jollain murinalla ja eleellä, jos haluatte reaktioita? Eräs herra naksutteli kynää selkäni takana kun jäin myyjältä kyselemään yksityiskohtia. Asioinnin lopetettuani käännyin ja sanoin äijälle pokkana että anteeksi kun vein kallista olemassaolonaikaanne. Katto mua kun olis jääny naisen päältä kiinni :D

Miksi painostat juttelemaan, kun toinen ei selvästi halua? Kyllä joikainen saa olla omissa oloissaan jos siitä enemmän tykkää. Moukkamaista käytöstä sinulta. Onhan kohteliaan ihmisen pakko lähteä mukaan juttuun, kun toinen yrittää väkisin saada keskustelun aikaan. Monta bussimatkaani on mennyt pilalle siksi, kun minun on pakko kohteliaisuudesta mennä mukaan keskusteluun. Paljon mieluummin ajattelisin omia asioitani.

No ihan piruuttani painosta puhumaan. No voi voi kun on mennyt hyvin aika bussimatkoilla. Nehän on aina niin mielenkiintoisia kun pitää katsella puita ja miettiä miten voikaan olla näin perseestä. Rohkeasti vain selvinpäin juttelemaan ihmiset. Tuppisuut on aina vaan jotenkin sellaisia ressukoita.

Ei kiinnosta jutella moukkien kanssa. Seuraansa väkisin tyrkyttävät ovat aina vaan jotenkin sellaisia ressukoita.

Vierailija
149/170 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olemmeko me suomalaiset täysin kyvyttömiä kunnioittamaan muiden omaa rauhaa, kun Ulkomailla osataan elää oikeammin?

Miksi sinulla on tarve pakottaa toiset juttelemaan ja sillä muka jotenkin todistelemaan, että ei pelkää ihmisiä? Opettele kunnioittamaan muita.

Samaa mieltä, suomalaisuudessa kunnioitetaan toista ja se on aika ainutkertaista. Esim. juuri tuo äänettömästi kommunikoiminen on todellista toisen kunnioittamista ja kulttuurina jotain vaalittavaa. Turha kaikkien on olla samanlaisia. Itse ainakin hengähdän kun tulen Amerikasta Suomeen. Saa olla hetken rauhassa.

Jännä. Mun mielestä on kunnioittavampaa sanoa asiansa ääneen ystävälliseen sävyyn kuin laskea sen varaan, että toinen huomaa sun äänettömän eleen. Ja jos ei huomaa, niin useimmiten tulee tuupituksi sen sijaan, että kuulisi "anteeksi, pääsenkö tästä" tai mitä tahansa nyt sanotaankin. 

Vierailija
150/170 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme paskapuhetta, etteivätkö saunassa ihmiset katselisi toisiaan. Joo eipä. Sitten kun on tarpeeksi kauan katsellut, ei ehkä enää näe ympärilleen, mutta mun mielestä olisi todella hankala olla näkemättä ihmisiä ympärilläni.

Vierailija
151/170 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olemmeko me suomalaiset täysin kyvyttömiä kunnioittamaan muiden omaa rauhaa, kun Ulkomailla osataan elää oikeammin?

Miksi sinulla on tarve pakottaa toiset juttelemaan ja sillä muka jotenkin todistelemaan, että ei pelkää ihmisiä? Opettele kunnioittamaan muita.

Samaa mieltä, suomalaisuudessa kunnioitetaan toista ja se on aika ainutkertaista. Esim. juuri tuo äänettömästi kommunikoiminen on todellista toisen kunnioittamista ja kulttuurina jotain vaalittavaa. Turha kaikkien on olla samanlaisia. Itse ainakin hengähdän kun tulen Amerikasta Suomeen. Saa olla hetken rauhassa.

Jännä. Mun mielestä on kunnioittavampaa sanoa asiansa ääneen ystävälliseen sävyyn kuin laskea sen varaan, että toinen huomaa sun äänettömän eleen. Ja jos ei huomaa, niin useimmiten tulee tuupituksi sen sijaan, että kuulisi "anteeksi, pääsenkö tästä" tai mitä tahansa nyt sanotaankin. 

Lähinnä tarkoitin, että se on kunnioittavaa sitä ikkunanpuoleista matkustajaa kohtaan, että hänen tarpeensa huomioidaan ja ennakoidaan. 

Vierailija
152/170 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, missä asutte? Jos asutte pk-seudulla, niin Yrjönkadun uimahalli voisi olla kämppiksellesi elämys. Käytte kerran yhdessä ja sen jälkeen kun kämppiksesi yrittää tuppautua seuraasi, sano, että olet taas menossa uimaan.

Vierailija
153/170 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa taas kiinnostavaa todeta miten viiden miljoonan suomalaisen tavat ovat ne ainoat oikeat ja kaikki muunmaalaiset ovat hulluja idiootteja.

MM. ihmetyttaa tuo amerikkalaisten kirkossakaynnin dissaaminen mutta kuitenkin Suomen kouluissa OPETETAAN uskontoa, amerikkalaisissa valtionkouluisssa ei. Kieli on vinkumista, huutamista ja naukumista (kummasti se vaan hyvaksytaan suomea puhuttaessa sekaan selventamaan asioita :D). En viitsi edes ruveta selittamaan milta suomi kuulostaa muunmaalaisen korvissa. Ja oman ketjun voisin aloittaa suomalaisista vaihtareista Amerikassa, ette varmaan uskoisi puoliakaan.

Kommenteista paatellen nama kritisoijat eivat ole edes tavanneet yhtaan amerikkalaista elavassa elamassa, mielipiteita kuitenkin riittaa.

Vierailija
154/170 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa taas kiinnostavaa todeta miten viiden miljoonan suomalaisen tavat ovat ne ainoat oikeat ja kaikki muunmaalaiset ovat hulluja idiootteja.

MM. ihmetyttaa tuo amerikkalaisten kirkossakaynnin dissaaminen mutta kuitenkin Suomen kouluissa OPETETAAN uskontoa, amerikkalaisissa valtionkouluisssa ei. Kieli on vinkumista, huutamista ja naukumista (kummasti se vaan hyvaksytaan suomea puhuttaessa sekaan selventamaan asioita :D). En viitsi edes ruveta selittamaan milta suomi kuulostaa muunmaalaisen korvissa. Ja oman ketjun voisin aloittaa suomalaisista vaihtareista Amerikassa, ette varmaan uskoisi puoliakaan.

Kommenteista paatellen nama kritisoijat eivat ole edes tavanneet yhtaan amerikkalaista elavassa elamassa, mielipiteita kuitenkin riittaa.

Mm. minä "dissasin" tuota amerikkalaisten kirkossakäyntiä. Mieheni on amerikkalainen ja ateisti. Hän koki Suomessa kivaksi sen, että kirkkoon ei painosteta. 

Kummia kommentteja löytyi minunkin mielestäni, mutta ihmiset ovat yksilöitä. Aloita mielellään ketju suomalaista vaihtareista, itse ainakin olisin kiinnostunut lukemaan. 

Vierailija
155/170 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta vuosikymmenta olen asunut USAssa eika minua ole koskaan painostettu mihinkaan kirkkoon. Kun nyt oikein muistelen niin eipa ole kukaan edes kysynyt mihin kirkkoon kuulun.

Vierailija
156/170 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monta vuosikymmenta olen asunut USAssa eika minua ole koskaan painostettu mihinkaan kirkkoon. Kun nyt oikein muistelen niin eipa ole kukaan edes kysynyt mihin kirkkoon kuulun.

Se oli ensimmäinen asia, mitä naapurit kysyivät minulta kun muutimme uuteen asuntoon :D

Vierailija
157/170 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en kestä suomalaisia. Oikeasti, en tule toimeen suomalaisten kanssa. Kun näkee The Suomalaisen vaikka ulkomailla ja hän äkkää sut, hän olettaa- koska samaan heimoon kuulutte, että käyttäydyn tietyllä tavalla. Koko ajan kyttäämässä ja mun puolesta häpeämässä jos en osaa käyttäytyä tarpeeksi nöyrästi ja autistisesti.

:D toi on muuten tosi ahdistavaa, miten osasitkin pukea sen sanoiksi: "nöyrästi ja autistisesti." :))))

Vierailija
158/170 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se oli ensimmäinen asia, mitä naapurit kysyivät minulta kun muutimme uuteen asuntoon :D

163 vs. 164 vastaus. Aika huvittavaa etta tata viimeista on ylapeukutetuu 14 kertaa. 14 USAssa asunutta joilta myoskin on ensimmaiseksi kysytty mihin kirkkoon kuuluu?  Vai siksi etta se vastaus on oman mielen mukainen ja vahvistaa stereotypiaa? Enta sitten minulle annettu alapeukku, oletko sita mielta etta noin ei ole tapahtunut?

Vierailija
159/170 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen ulkomailta kotoisin olevia ihmisiä useamman, joukossa on niin korealainen kuin aussikin, ja kaikki puhuvat hyvää suomea. Sitten on se jenkkikaveri...joka ei kahdeksan vuoden aikana ole oppinut edes 2-vuotiaan sanavarastoa eikä osaa kuin perustervehdykset huonolla suomella! Kummasti vaan on mm. saanut tukea sossusta jne. ilman minkäänlaista panostusta yhteiskuntaamme, jotain on mielestäni pielessä.

Vierailija
160/170 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

163 vs. 164 vastaus. Aika huvittavaa etta tata viimeista on ylapeukutetuu 14 kertaa. 14 USAssa asunutta joilta myoskin on ensimmaiseksi kysytty mihin kirkkoon kuuluu?  Vai siksi etta se vastaus on oman mielen mukainen ja vahvistaa stereotypiaa? Enta sitten minulle annettu alapeukku, oletko sita mielta etta noin ei ole tapahtunut?

Itse en ole ikinä Yhdysvalloissa käynyt ja kaikki kokemukseni amerikkalaisista ovat muualta maailmasta. Kokemukseni mukaan he eivät erityisesti rakasta ateisteja, mutta osaavat yleensä suhtautua siihenkin ihan asiallisesti. Esimerkiksi eräs uskovainen konservatiivirepublikaani perheineen on yhä melkein vuosikymmenen jälkeen niin hyviä ystäviäni että lähetämme toisillemme yhä pienet joululahjat, vaikka tiedämme erittäin hyvin toistemme mielipiteet. 

Tämäkään asia ei ehkä välttämättä ole ihan niin yksinkertainen kuin eräät tahtovat esittää. Amerikkalaiset ovat ihan oikea kansa, eivätkä mikään karikatyyri.