Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jenkkikämppis tekee mut hulluksi :(

Vierailija
07.03.2016 |

En jaksa, en halua edes mennä kotiin. En ikinä olisi arvannut aikuisen (+20) ihmisen voivan olla noin käsittämättömän lapsellinen.
Joka vitun päivä on ulinaa, kitinää, haukutaan Suomea ja suomalaisia, kaikki on huonosti, juoruaa (toi seläntakana jauhaminen on ihan 24/7),mun pitäisi viedä/tuoda/tutustuttaa/selittää/hoitaa IhAN kaikki, syö mun ruoat (kun ei ymmärrä miten se voi olla niin big deal), mun pitäis mennä kirkkoon hänen tuekseen tai ei voi mennä yksin...
En sit saanut kämppistä vaan muutuin lastenhoitajaksi.

Kommentit (170)

Vierailija
121/170 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos menet uimahalliin uimaan, tuleeko mukana?

Vierailija
122/170 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sit Sit kysAp jatkaa (olen kirjastossa ja en halua jäädä palstailusta kiinni, vaikea kirjoittaa :'D)

Oletti siis etten voi lähteä Irlantiin yksinkertaisesti siksi, etten halua. Ei siis siksi, etten pysty. Ei ymmärrä kun kerron, ettei rahat riitä. Ei vaan tajua miten voi olla mahdollista, että jollakin asioiden tekeminen riippuu rahasta eikä omasta halusta.

Myöskin se mikä nauratti eniten oli tuo salasyömiskohta. Ainoita hetkiö jolloin saan olla rauhassa on kun hän saapuu kotiin kauppakassin kanssa, linnotautuu huoneeseensa (mikö on ihanaa! Tekisipä useammin) ja pitää sen pari tuntia lakkaamatonta syömisääntä. Sipsit vaan rapisee kun leuat käy nonstoppina sen pari siunattua hiljaisuuden tuntia.

Meillä on myöskin limua AINA jääkaapissa, puhumattakaan kaikesta keksi/karkki/sipsimössöstä mitä tunkee kaappeihin. Eli kun käy kaupassa ei osta leipää, vihanneksia, maitoa tms. vaan keksejä. Ihan kuin neljävuotias.

Oksentele ei, mutta puhuu pakkomielteisesti painosta ja ulkonäöstä.

Mä itseasiassa liiottelin kun kerroin tuosta ruoanlaitosta. Kyllä, opetin laittamaan puuron ja kananmunat, mutta leipoa kyllä osaa. Ostaa erityisesti niitä "lisää vain vesi" tms. mömmöjä jotka sit tungetaan uuniin.

Kyllä on tehny hyvää purkaa tätä turhautumista, tuntui et johonkin oli pakko purkaa turhautumista on wapissa tuli "Mis oot? Voinko tulla sinne (siis ei edes tiedä missä olen ja kysyy silti)?" viestejä. Tiedän, että jos kertoisin olevani täällä tulisi tänne. Siis ei mitääb tekemään. Tulis vaan.

Tämä minun kämppiskokemukseni on Saksasta, mutta Irlanti oli sielläkin aiheena. Kämppikseni oli nimittäin saanut ahdistuskohtauksen yliopistossaan (opiskeli kuulemma filosofiaa) ja päättänyt lähteä kiertämään maailmaa. Ensimmäinen etappi oli sukulaistäti Irlannissa. Kämppiksestä oli alkanut kuitenkin tuntua siltä, että parin kuukauden jälkeen täti ei enää halunnut pitää häntä luonaan, ja koska Kämppis ei halunnut lähteä vielä kotiin, hän etsi itselleen kurssin Saksalaisesta kielikoulusta. Ja siellä meidät arvottiin samaan huoneeseen; minä olin valinnut kahden hengen huoneen rahan säästämisen vuoksi ja hän seuran vuoksi. P*****e.

Kämppis ei osannut mitään muuta kieltä kuin amerikkaa, mutta minä olin kolmannen vuoden saksanopiskelija. Onneksi yritykseni (tai suostumukseni) auttaa häntä kotitehtävissä jäi yhteen kertaan. Kuulustelin häneltä sanoja, das Ohr, der Mund, die Haare, das Auge, ja hän osoitteli oikeaa paikkaa. Kun pääsin sanaan die Nase, mentiin hämärän rajamaille. Kämppis hieroi nenäänsä ja kysyi epäilevästi, miksi olin kysynyt nenästä. No siksi, että se oli hänen sanalistassaan. Hän jatkoi kyselyään koko ajan vihaisemmin ja lopulta kysyi, mitä ihmettä minä oikeasti tarkoitin kysyessäni nenästä. Kun oli jankattu samaa asiaa vähän väliä loppuilta, hän sanoi epäilevänsä minun tarkoittaneen, että hän on "brown noser". En saanut selville, ketä hän epäili nuoleskelleensa ja mikä oli hätänä, mutta eipä tarvinnut puuttua hänen kotitehtäviinsä toista kertaa. Suuttui.

Kämppiksen syömishäiriö muuten oli peräisin hänen varhaisteinivuosiensa voimisteluharrastuksesta. Hänelle oli jäänyt myös raivostuttava tapa kertoa ihmisille, että hän oli oppinut erikoisen vaikean hypyn ennen lopettamistaan. Nimeä en muista, mutta hyppy lähtee kumarasta asennosta, jalat tekevät ilmassa laajan kaaren ja hyppääjä päätyy samaan kumaraan. Koska kukaan ei tiennyt, mistä oli kyse, Kämppis näytti. Kadulla. Kaupassa. Biergartenissa. Ihan missä vain. Koska hän ei enää pystynyt tekemään hyppyä oikein, hän näytti lähinnä tosi energiseltä nuorelta juopolta. Olisi pitänyt panna hänelle kaulapanta ja remmi. Tai ei sitä olisi tarvittu, ei hän minua olisi jättänyt. Kerran kokeilin, miten paljon hän siltä tolkuttomalta monologiltaan huomasi, ja kävelytin häntä kävelykatua pitkin puoli mailia, siirryin loivasti kadun toiselle puolelle ja kävelytin takaisin, käännyin uudelleen, ja lopulta hän pysähtyi, alkoi tuijottaa katusoittajan leiriä ja sanoi hämmästyneenä: "I've seen those dogs before!" Niin oli, kahdesti oli siitä kohdasta jo menty.

Tuon kokemuksen jälkeen olen ollut ns. hassu ja säästänyt rahaa yhden hengen huoneeseen, kun olen majoitusta tarvinnut. Ei enää koskaan Kämppistä eikä hänen kaltaisiaan yllätyksiä. Hauska avautua, oli se semmoinen kokemus. Minulla oli tuolla muuten toinenkin takiainen, parikymmentä vuotta itseäni vanhempi miesopiskelija, joka halusi minusta vaimon. Aina olin joko ojassa tai allikossa. Mutta kurssiraportista tuli värikäs.

7

Päivän hersyvimmät naurut, kiitoksia! :D En tietenkään naura kamalille kokemuksillesi, vaan värikkäälle tavallesi kertoa niistä.

On sitä itsekin tullut muinaisessa nuoruudessani asuttua soluasunnossa, mutta onnekseni vain suomalaisten kanssa. No, yksi oli puoliksi unkarilainen, mutta hän osasi hyvin suomea, äitinsä kun oli suomalainen. Pikku prinsessa ei tosin osannut kokata eikä ainakaan synttärikakkua tehdä. Yhden muovisen kulhoni sisäpinnan hän onnistui sähkövatkaimella raapimaan rikki, mutta hän pyysi sitä kyllä anteeksi. Toinen, ihan suomalainen, kämppikseni oli polttanut puolentoista litran teräskasarini piloille pop cornia tehdessään, mutta hän oli ostanut minulle uuden samanlaisen ennen kuin palasin viikonloppureissultani takaisin asuntoon. Nämä olivat ne mukavat kämppikset. Ennen heitä minulla oli puolisen vuotta kämppiksinä ihmisiä, joiden kanssa en juuri tullut toimeen. Minut siis osoitettiin asuntoon, jossa sama porukka oli asunut 3-4 vuotta ja he olivat hitsautuneet kämppiksinä yhteen ja minä sitten vieraana tulin sitten sotkemaan asioita. Onneksi kaikki kolme lähtivät pois keväällä ja syksymmällä sain kämppiksiksi nuo kaksi edellä mainittua "astioiden tuhoajaa". Vuoden verran asuimme yhdessä ilman ihan hirveitä ongelmia, ja sitten muutinkin tulevan mieheni kanssa yhteen. Jätin helpotuksesta huokaisten taakseni soluasuntoelämän, minua ei ole tarkoitettu sellaiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/170 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä provo, sillä kukaan amerikkalainen ei käyttäytyisi noin, ainoastaan suomalaiset.

Amerikkalaiset ovat paljon itsenäisempiä kuin me, eivätkä välitä pikkuasioista, kysyvät heti jos eivät osaa jotain.

Kivaa yleistystä, joka ei päde ainakaan niiden yhdysvaltalaisten turistien kohdalla joita olen lomilla Euroopassa kohdannut. Yksi mm. selitti ihan tohkeissaan Budapestissä kuinka hän ei tiennyt miten bussit  ja bussiliput "täällä Euroopassa" toimii ja hänen oli siksi pakko tulla taksilla lentokentältä hostelliin. Lisäksi hän oli käynyt vaihtamassa tukun euroja ja kyseli minulta ja parilta muulta kanssamatkaajalta, että riittääkö 400 euroa jos on Budapestissä 3 päivää. Ei sitten ollut ottanut selville edes sitä, että Unkarissa ei ole eurot käytössä.

Vierailija
124/170 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitko järkätä kavereidesi kanssa sille jonkun källin, että ens kerran ku se kinuaa päästä sun mukaan niin viet jonnekin kaverillesi, jolla on vähän gootahtavat vaatteet päällä, ja sen huoneeseen on piirretty pentagrammi liidulla lattiaan ja sytytetty kynttilöitä, ehkä tehty joku pieni alttarin näköinen ja sitten ootte kuin ei olisi mitään ihmeellistä. Katsot kun sitä alkaa pelottaa. Sitten aina kun se taas haluaa mukaan, sanot että menet näkemään näitä samoja kavereita.

Kuolen nauruun :D:D:D Mä niin nään tän. Ja ai että nauratti toi autistipuu myös. t.ap

Vierailija
125/170 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en kestä suomalaisia. Oikeasti, en tule toimeen suomalaisten kanssa. Kun näkee The Suomalaisen vaikka ulkomailla ja hän äkkää sut, hän olettaa- koska samaan heimoon kuulutte, että käyttäydyn tietyllä tavalla. Koko ajan kyttäämässä ja mun puolesta häpeämässä jos en osaa käyttäytyä tarpeeksi nöyrästi ja autistisesti.

Suomalaiset perushissukat on muuten ihan VI-TUN tylsiä. Aivan saatanan tylsiä. Mitään persoonallisuutta, kaikki kun samasta autistipuusta veistetty.

Minä olen varmaan pahimmasta päästä sellainen tylsä autisti, koska viihdyn parhaiten yksin enkä mielelläni puhu vieraiden kanssa jos ei ole oikeasti asiaa. Eikä minua kiinnosta edes ollenkaan pitääkö muut minua tylsänä tai minä vaan. Minulla on oikeus olla sellainen kuin olen, kuten tietysti sinullakin.

En ole kyllä itse huomannut että suomalaiset, ainakaan me perinteiset jurot suomalaiset, kauheasti muiden käytöstä kytättäisiin. Olemme ihan liian epäsosiaalisia välittääksemme muiden eksentrisyydestä, ellei se sitten suoraan häiritse meitä tunkemalla henkilökohtaiseen tilaamme. 

Vierailija
126/170 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikkalaiset ei kaikki oikeastikaan osaa laittaa ruokaa tai ostaa terveellisiä aineksia... monet on kasvaneet kekseillä, sipseillä, pikaruoalla ja muulla valmiilla aterioilla. Itse varmaan menisin sen verran kauppaan mukaan, että näyttäisin mitä hedelmiä ja vihanneksia täytyy ostaa, jne. Ymmärrän turhautumisen, mutta en oikein sitä, että aletaan tehdä kiusaa suolaamalla ruokia, ei vastata viesteihin reilusti, yms. Hiljaisuus on monissa kulttuureissa todella epämukava juttu, mutta suomalaiset eivät siitä välitä. Se kuitenkin saa ulkomaalaisen ihmettelemään. Tyhjän puhuminen on usein vain sosiaalista toisten huomioimista, ei sitä tarvitse ottaa niin tosissaan, että sisällöstä koko ajan välittäisi niin kirjaimellisesti kuin suomalaisten kanssa, jotka punnitsevat jokaisen sanan. 

Vierailija
127/170 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei sinä, jonka jenkkimiehen vehkeitä oli kommentoitu saunassa. Siis oikeasti? Mitä ihmettä? Enpä ole miesten saunassa ollut, mutta kuulostaapa erikoiselta. Onko uskaltautunut saunaan sen jälkeen?

Oli saunassa siskoni miehen ja tämän kavereiden kanssa. Siskon mies (oli juonut aika paljon) oli kysynyt, että onko mieheni mahdollisesti hevoselle sukua tms. ja kaverinsa olivat innostuneet sitten kuorossa v*********n. Mies oli siellä purrut hammasta, mutta on ilmankin todella yksityinen ja oli minulle vihainen, kun olin luvannut ettei kukaan varmasti muita siellä katsele. On käynyt saunassa senkin illan jälkeen, mutta ainoastaan silloin kun kaikki on selvinpäin.

Todennököisesti saunassa ei ole tapahtunut mitään poikkeuksellista. Jenkithän on niin estynyttä porukkaa ettei ne edes ole koskaan nähneet vanhempiaan alasti. Taisi miehesi mielikuvitus laukata hevosen kautta (pun intented :D ). Juoksiko kirkuen pois?

Vierailija
128/170 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko järkätä kavereidesi kanssa sille jonkun källin, että ens kerran ku se kinuaa päästä sun mukaan niin viet jonnekin kaverillesi, jolla on vähän gootahtavat vaatteet päällä, ja sen huoneeseen on piirretty pentagrammi liidulla lattiaan ja sytytetty kynttilöitä, ehkä tehty joku pieni alttarin näköinen ja sitten ootte kuin ei olisi mitään ihmeellistä. Katsot kun sitä alkaa pelottaa. Sitten aina kun se taas haluaa mukaan, sanot että menet näkemään näitä samoja kavereita.

Kuolen nauruun :D:D:D Mä niin nään tän. Ja ai että nauratti toi autistipuu myös. t.ap

Sanot vielä, että käytte kaupan kautta kun pyysi tuomaan tuliaisia, sitten haette pakastealtaasta pullotettua naudan verta :D Sitä sai ainakin ennen ihan S-marketista, varmaan Prismoista saa nykyäänkin. Jos kysyy, mitä se on ja mihin sitä tarvitaan, niin vastaat vaan ihan neutraalisti, että se on verta, en tiedä mihin tarvitsee, varmaan tekee verilettuja. Sitten vaan odotat kun palaset alkaa loksahdella jenkin päässä kohdalleen.

Vierailija
129/170 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei sinä, jonka jenkkimiehen vehkeitä oli kommentoitu saunassa. Siis oikeasti? Mitä ihmettä? Enpä ole miesten saunassa ollut, mutta kuulostaapa erikoiselta. Onko uskaltautunut saunaan sen jälkeen?

Oli saunassa siskoni miehen ja tämän kavereiden kanssa. Siskon mies (oli juonut aika paljon) oli kysynyt, että onko mieheni mahdollisesti hevoselle sukua tms. ja kaverinsa olivat innostuneet sitten kuorossa v*********n. Mies oli siellä purrut hammasta, mutta on ilmankin todella yksityinen ja oli minulle vihainen, kun olin luvannut ettei kukaan varmasti muita siellä katsele. On käynyt saunassa senkin illan jälkeen, mutta ainoastaan silloin kun kaikki on selvinpäin.

Todennököisesti saunassa ei ole tapahtunut mitään poikkeuksellista. Jenkithän on niin estynyttä porukkaa ettei ne edes ole koskaan nähneet vanhempiaan alasti. Taisi miehesi mielikuvitus laukata hevosen kautta (pun intented :D ). Juoksiko kirkuen pois?

Ei, ei juossut kirkuen pois. Voin kyllä kuvitella että siskon mies on asiasta sanonut, koska miehellä on kookas elin ja siskon miehellä on ala-asteikäisen huumorintaju. 

Vierailija
130/170 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, ei juossut kirkuen pois. Voin kyllä kuvitella että siskon mies on asiasta sanonut, koska miehellä on kookas elin ja siskon miehellä on ala-asteikäisen huumorintaju. 

Voihan mies mennä peniksen lyhennysleikkaukseen, jos se sitä niin kauheasti häiritsee.

Vierailija
131/170 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amerikkalaiset ei kaikki oikeastikaan osaa laittaa ruokaa tai ostaa terveellisiä aineksia... monet on kasvaneet kekseillä, sipseillä, pikaruoalla ja muulla valmiilla aterioilla. Itse varmaan menisin sen verran kauppaan mukaan, että näyttäisin mitä hedelmiä ja vihanneksia täytyy ostaa, jne. Ymmärrän turhautumisen, mutta en oikein sitä, että aletaan tehdä kiusaa suolaamalla ruokia, ei vastata viesteihin reilusti, yms. Hiljaisuus on monissa kulttuureissa todella epämukava juttu, mutta suomalaiset eivät siitä välitä. Se kuitenkin saa ulkomaalaisen ihmettelemään. Tyhjän puhuminen on usein vain sosiaalista toisten huomioimista, ei sitä tarvitse ottaa niin tosissaan, että sisällöstä koko ajan välittäisi niin kirjaimellisesti kuin suomalaisten kanssa, jotka punnitsevat jokaisen sanan. 

No voi terve. On ollut mukanani kaupassa, haluatko tarkentaa mulle montako kertaa tarvitsee ennen kuin ymmärtää miten hedelmiä punnitaan?

Ja kuule, mä teen omille ruoilleni just mitä tahdon. Jos joku varastaa niin on turha valittaa jos tulee epämiellyttävä yllätys vastaan.

Ja anna toki sun numero, niim voin laittaa sulle +20 kyttäysviestiä päivässä 7 kk ajan.

Vierailija
132/170 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan mies mennä peniksen lyhennysleikkaukseen, jos se sitä niin kauheasti häiritsee.

Ei se penis miestä häiritse, vaan se, että joku katsoo asiakseen kettuilla siitä hänelle. En minäkään katsoisi kovin hyvällä, jos joku nainen saunassa alkaisi kettuilemaan minun isoista rinnoistani ja miehen sanoin, "compared me to a fucking farm animal". 

Vierailija
133/170 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No monet jenkkitenavat, jotka tulevat tänne vanhalle mantereelle opiskelijavaihtoon, ovat näit "pappa betalar"-tyyppejä, joiden ei ole koskaan tarvinnut panna tikkua ristiin. Aina on löytynyt joku toinen, joka on siivonnut, laittanut ruokaa, pessyt pyykit jne. Ja moniin harrastuksiinkin osallistutaan perhekunnittain, joten ei tämäkään tytteli ole tottunut tekemään mitään itsekseen. Ja koska on kotona tottunut siihen, että jääkaappi on täynnä syötävää, sen kun ottaa vaan, niin ei käsitä, että suomalaiset opiskelijat elävät niukalla budjetilla, jossa ei ole varaa ruveta elättämään ulkomaalaista vaihtaria. Jos se on yhtä sosiaalinen kuin nuo amerikkalaiset yleensä ovat, niin miksi ei ole hankkinut itselleen kavereita? Tosin kaikki eivät ole niin "out going" kuin luullaan. Meidän lukiossa oli takavuosina amerikkalainen vaihto-oppilas, joka oli vähintään yhtä hiljainen ja ujo kuin suomalaiset. Hän viihtyi erinomaisesti, kun sai aina välillä olla omissa ajatuksissaankin. Ei hän suurta kaverilaumaa löytänyt, mutta muutaman tosi hyvän ystävän.

Vierailija
134/170 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta veripullo jääkaappiin. Väitä sen olevan proteiinishake, laihdutusjuoma tms... Ja jotain kohtalaisen tehokasta pesuainetta + kumihanskat, joudut tod. näk. siivoamaan.

Vierailija
135/170 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se penis miestä häiritse, vaan se, että joku katsoo asiakseen kettuilla siitä hänelle. En minäkään katsoisi kovin hyvällä, jos joku nainen saunassa alkaisi kettuilemaan minun isoista rinnoistani ja miehen sanoin, "compared me to a fucking farm animal". 

Kommentin esittänyttä suomalaismiestä tulee ymmärtää. Hän ei ehkä oe ennen nähnyt ulkomaan elävää ja Amerikassahan kaikki on suurta yleensä. Ei ihme,, että suomalainen heteromieskin tuntee homoeroottista virettä maailman suurimman talouden asukkaan private partseihin ja haluaisi ehkä koskettaa  maagista taikasauvaa, jonka kosketus voisi tehdä hänestäkin jotain suurempaa ja ylevämpää.

No voi eikä! Nyt ajattelen ainoastaan tätä kommenttia joka kerta kun näen siskon miehen!

Vierailija
136/170 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi :(

Kommentin esittänyttä suomalaismiestä tulee ymmärtää. Hän ei ehkä oe ennen nähnyt ulkomaan elävää ja Amerikassahan kaikki on suurta yleensä. Ei ihme,, että suomalainen heteromieskin tuntee homoeroottista virettä maailman suurimman talouden asukkaan private partseihin ja haluaisi ehkä koskettaa  maagista taikasauvaa, jonka kosketus voisi tehdä hänestäkin jotain suurempaa ja ylevämpää.

No voi eikä! Nyt ajattelen ainoastaan tätä kommenttia joka kerta kun näen siskon miehen!

Vierailija
137/170 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pistä tyyppi ojennuksiin. Ei sitä lähdetä vieraaseen maanosaan jos ollaan noin avuttomia.

Ja lyö sille ruokalasku eteen. Jos se kerran ei ollut big deal, niin ei re ruokien maksaminenkaan voi olla big deal.

Tähän on myönnettävä, että maksaa heti ja auliisti kun raivoan kun pistää mun valmiit, vaivalla valmistetut pöperöt nassuunsa.

Itse ei osaa kokata mitään. En liiottele. Ei MITÄÄN. Opetin laittamaan puuroa ja keittämään kananmunia.

On ehdottanut mulle systeemiä, missä daddy maksaisi mulle kuukausittain summan siitä, että laitan kolme ateriaa päivässä nenun eteen. En pelleile. Syytä miksei voi kävellä jaloillaan ravintolaan/kouluun/kioskiin syömään en tiedä. On vaan niin helppo tulla kotiin ja pistellä mun kalakeitto.

Mitä jos ehdottaisit, että voisit opettaa tekemään yhden helpon ruokalajin viikossa ja ottaisit siitä palkkaa. Kaikki hyötyisivät ja ehkä likkakin kokisi oppineensa tästä vuodesta jotain. 

Vierailija
138/170 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä provo, sillä kukaan amerikkalainen ei käyttäytyisi noin, ainoastaan suomalaiset.

Amerikkalaiset ovat paljon itsenäisempiä kuin me, eivätkä välitä pikkuasioista, kysyvät heti jos eivät osaa jotain.

Ainoa vaan että tykkäävät kuunnella omia ääniään eli saattavat olla liian äänekkäitä.

t. Jenkeissä asunut

ITSENÄISEMPIÄ?! En usko hetkeäkään, että olet asunut jenkeissä! Eivät todella ole itsenäisiä, vaan vanhemmat kuskaavat joka paikkaan ja siellä monet asuvat kotona vielä reippaasti yli kaksikymppisinä!

Vierailija
139/170 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ei voi olla totta! En oo edes tienny näitä stereotypioita ja kaikki istuu tohon mun kämppikseen! Oon aina tuhahdellu stereotypioille mut eiköhän niissä jokin pienehkö itu ole myös..

Kerran tää mimmi paukkas mun huoneeseen kun datasin alasti sängyllä. Kuivattelin kosteusvoidetta suihkun jälkeen. No hän lähtee niin suureleisesti ja dramaattisesti pois ja naureskelee viikkoja miten "awkward" se oli. Hohhoijaa, ainoa akward siinä tilanteessa oli se miten parikymppinen ei osaa koputtaa/näkee ettei ovi ole lukossa niin vaan tunkee sisään.

Pitää muuten myös tota saunakulttuuria jotenkin hiveen vastenmielisenä ja länkyttää usein miten "inapproriate" ja outoa se on. Ehkä suomalaisilla on vaan se kyky keskittyä lämmöstä nauttimiseen eikä muiden tuijottamiseen. Esim. piti bullshittinä sitä kun sanoin etten todellakaan muista miltä muut saunojat näyttävät alasti, koska en oikeastaan katso heitä. Kuulemma väkisinkin vilkuilee. Huhhuh.

Ehkä sanon et meen johonkin nudistikokoukseen kun neiti liimaantuu muhun kun yritän lähteä.

Vierailija
140/170 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi AP:n kuvaus vastaa aika hyvin Merete Mazzarellan kirjassaan "Illalla pelataan Afrikan tähteä" luonnehdintaa amerikkalaisesta miniästään, joka oli ihan aikuinen ihminen. Hän vietti Suomessa muutaman kuukauden ja mikään täällä ei häntä miellyttänyt. Ruoka oli kamalaa, samoin ilmasto ja paljon muuta. Merete kertoi kirjassaan myös, että miniä ei kertakaikkiaan osoittanut mitään pienintäkään kiinnostusta tätä maata kohtaan, vaikka oli koulutukseltaan antropologi.

Kiitos lukuvinkistä, näyttääkin olevan Hervannan kirjastossa molemmat kappaleet hyllyssä :)