Viljatonta ruokavaliota noudattavat, mistä kuitua?
Olen ollut viljattomalla ja maidottomalla ruokavaliolla nyt puolisen vuotta ihon ja ärtyvän suolen takia. Iho on rauhoittunut tosi paljon, vatsakin sikäli ettei ole enää jatkuvaa ripulia kuten ennen, mutta nykyään ongelmana on ummetus. Eli kaipaisin vinkkejä, mikä olisi hyvä viljaton kuitulisä?
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla kanssa vilja allergia, onhan mailmassa kaikenmoisia erilaisia viljoja näiden (ohra,kaura,ruis ja vehnä) allergisoivien lisäksi, käytä niitä ja esim. maississa on paljon proteenia ja kuituja.
Ps. jos iho oireet ja ripuli poistuu viljojen pois jättämisellä, niin olet vilja allergikko.
Älä tule väittämään toista allergikoksi ilman faktaa. Ärtyvän suolen oireyhtymässä ei ole kyse allergiasta vaan toiminnallisista vatsavaivoista, jotka helpottaa jättämällä tiettyjä hiilihydraatteja (FODMAP) pois. Ja kun ripuloi koko ajan, niin tietenkin myös iho menee huonoksi! T: toinen ibs-potilas ja pahasta ihottumasta ja ripulista ennen kärsinyt. Tsemppiä Ap tämän vaivan kanssa!
Törppö. AP ei ole suvainnut vastata onko itse diagnosoitu IBS vai ihan oikean lääkärin diagnosoima. Jos itse diagnosoitu, kyse todennäköisimmin allergiasta. Ja kyllä, allergiat voi lieventyä ja parantua. Mutta eihän rasvaajat sitä usko kun guru uskottelee, että rasva hyvästä (paitsi tukkii rasvaajien aivot, kuten tästäkin keskustelusta näemme, ja siihen gurunne luottaakin, että teitä on helpompi höynäyttää myös tulevaisuudessa) ja viljat myrkkyä (allergikoille ja keliaakikoille joo, mutta muille viljan poisjätöstä on vain haittaa, kuten AP osoittaa ummetuksellaan).
Onko sulla ihan oikeasti kaikki kotona?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla kanssa vilja allergia, onhan mailmassa kaikenmoisia erilaisia viljoja näiden (ohra,kaura,ruis ja vehnä) allergisoivien lisäksi, käytä niitä ja esim. maississa on paljon proteenia ja kuituja.
Ps. jos iho oireet ja ripuli poistuu viljojen pois jättämisellä, niin olet vilja allergikko.
Älä tule väittämään toista allergikoksi ilman faktaa. Ärtyvän suolen oireyhtymässä ei ole kyse allergiasta vaan toiminnallisista vatsavaivoista, jotka helpottaa jättämällä tiettyjä hiilihydraatteja (FODMAP) pois. Ja kun ripuloi koko ajan, niin tietenkin myös iho menee huonoksi! T: toinen ibs-potilas ja pahasta ihottumasta ja ripulista ennen kärsinyt. Tsemppiä Ap tämän vaivan kanssa!
Törppö. AP ei ole suvainnut vastata onko itse diagnosoitu IBS vai ihan oikean lääkärin diagnosoima. Jos itse diagnosoitu, kyse todennäköisimmin allergiasta. Ja kyllä, allergiat voi lieventyä ja parantua. Mutta eihän rasvaajat sitä usko kun guru uskottelee, että rasva hyvästä (paitsi tukkii rasvaajien aivot, kuten tästäkin keskustelusta näemme, ja siihen gurunne luottaakin, että teitä on helpompi höynäyttää myös tulevaisuudessa) ja viljat myrkkyä (allergikoille ja keliaakikoille joo, mutta muille viljan poisjätöstä on vain haittaa, kuten AP osoittaa ummetuksellaan).
AP myös osoittaa viljojen aiheuttavan vuorostaan ripulia.
Oletko jotenkin sitoutunut viljateollisuuteen?
Vierailija kirjoitti:
Ummetus voi johtua monesta muustakin asiasta kuin siitä ettet syö enää viljoja.. mutta ymmärrän että luulet sen johtuvan siitä koska ummetus alkoi silloin kun jätit viljat pois ruokavaliosta. Oma vinkki on että vähennä lihan käyttöä ja lisää kasviksia ja jos ei auta niin laxoberonia tai jotain muuta ummetukseen tarkoitettua valmistetta
Voi hyvä luoja, älä ala lainkaan pelleilemään ummetuslääkkeiden kanssa, etenkään suolta stimuloivien kuten laxoberonin kanssa. Mä puhun ihan kokemuksesta, käytin just tota ensin lievään ummetukseen, jonka olisin helposti voinut korjata ruokavaliolla ja liikunnalla, mutta sen käytön myötä pikkuhiljaa ummetus vain paheni kunnes suoli ei enää lainkaan toiminut ilman. Kesti pari vuotta ennen kuin pääsin siitä eroon ja suoli on vieläkin niin huonossa kunnossa, ettei toimi ilman suolihuuhtelua.
Sitä paitsi Laxoberon aiheuttaa ripulia, ja siitähän ap on yrittänyt päästä eroon viljattomalla ruokavaliolla. t. #44
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lol, jos ap on ollut puoli vuotta ilman viljoja ja iho ja mahaoireita, ei syy yhteyden toteamiseen tarvita montaa aivosolua, joita tosin ei sinulta löydy.
Vierailija kirjoitti:
Minä syön paljon kaalia päivittäin.
Parsakaalia ja kukkakaalia kypsennettynä. Valkokaalia sekä kypsennettynä että tuoreena. Ja myös paljon pinaattia kypsennettynä. Näistä saan paljon kuitua sekä suojaa syöpää vastaan.
Tietenkin myös paljon muita kasviksia, hedelmiä ja marjoja.
Terv. Aggressiivisesta syövästä selvinnyt - ja viljatonta, vähähiilihydraattista ja syöpää ehkäisevää ruokavaliota noudattava
PS. Kannattaa tutustua maailman johtavan syöpätutkijan, Montrealin yliopiston Syöpätutkimuslaitoksen johtaja, professori Richard Beliveaun maailmanlaajuisiin bestsellereihin, joista suomeksikin on käännetty "Ruokavalio ja syöpä" ja "Terveyskeittokirja - Syövän ehkäisy ja hoito ruokavalion avulla"
Perässäsi mahtaa kulkea melkoinen pierupilvi.
Psyllium on tehokasta. Se ei imeydy suolistosta oikeastaan ollenkaan vaan puhdistaa suolen seinämiä monista huonoista aineista ja laittaa massaa liikkeelle. Jos et saa sitä lisättyä mihinkään ruokaan, niin laita t-lusikallinen vesilasilliseen ja juo nopeasti. Ei maistui oikein millekään, mutta se hyydyttää veden, niin siksi juo nopeasti. Jos otat sellaisen kolme kertaa päivässä, niin ihan varmasti vatsasi toimii!
Anoppini kertoi, että jo aamiaisella salaatin syöminen on auttanut vatsaongelmiin. Sekaan hieman omenaviinietikkapohjaista kastiketta.
Mistä te viljattomat saatte magneisumia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä syön paljon kaalia päivittäin.
Parsakaalia ja kukkakaalia kypsennettynä. Valkokaalia sekä kypsennettynä että tuoreena. Ja myös paljon pinaattia kypsennettynä. Näistä saan paljon kuitua sekä suojaa syöpää vastaan.
Tietenkin myös paljon muita kasviksia, hedelmiä ja marjoja.
Terv. Aggressiivisesta syövästä selvinnyt - ja viljatonta, vähähiilihydraattista ja syöpää ehkäisevää ruokavaliota noudattava
PS. Kannattaa tutustua maailman johtavan syöpätutkijan, Montrealin yliopiston Syöpätutkimuslaitoksen johtaja, professori Richard Beliveaun maailmanlaajuisiin bestsellereihin, joista suomeksikin on käännetty "Ruokavalio ja syöpä" ja "Terveyskeittokirja - Syövän ehkäisy ja hoito ruokavalion avulla"
Perässäsi mahtaa kulkea melkoinen pierupilvi.[/quote]
Parempi sen on perässä kulkea kuin tulla suoraan suusta.
Vierailija kirjoitti:
Käy finelistä katsomassa.
Vierailija kirjoitti:
Magnesiumia saa pillereinä, ei siihen viljat edes riitä. Ja sen pitää tietenkin olla sitraatti-muodossa, jotta imeytyy, eikä tule mahavaivoja:
http://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/MAGNECIT-200-TABL
Tätä meillä käyttää koko perhe. 2 tablettia päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lol, jos ap on ollut puoli vuotta ilman viljoja ja iho ja mahaoireita, ei syy yhteyden toteamiseen tarvita montaa aivosolua, joita tosin ei sinulta löydy.
Mitähän mahdat selittää? Ibs ja allergiat ovat kaksi eri asiaa. Ibs-potilas saa yleensä oireita nimenomaan viljoista. Itselläni vehnä oli pahin, mutta en ole sille allerginen vaan minulla on ärtyvä suoli.
Käyppä nyt törppöttelijä vaikka ensiksi lukemassa viesti numero 19
Siellä tämä sinun törppösi mainitsee kyllä lääkärin kanssa asiaa käsitelleensä.