Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

minkä shampoon ostan kutisevaan päähän? apteekki tai kauppa

Vierailija
07.03.2016 |

Päänahka jotenkin kutisee ja tuntuu hilseiseltä ja pahalta.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi apteekista saatava Nizoral 20mg/ml.

Vierailija
2/44 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä laita sitä hoitoainettaa sinne päänahkaan asti. Levität pelkästään hiuksiin niitä. Kenenkään päänahka ei kestä sitä. Äläkä pese liian usein niitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisenä varmistaisin onko täitä. Jopa lukiolaiset saattavat tuoda niitä kotiin.. miksi ei aikuisetkin :/

Vierailija
4/44 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öljyhoito esim kookosöljyllä! Näppäränä googlaat miten se tehdään.

Vierailija
5/44 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öljyhoito esim kookosöljyllä! Näppäränä googlaat miten se tehdään.

Ehdottomasti kookosöljyä ja jos ei sitä ole niin oliiviöljyä. 

Niiitä kovia hoitoaineita ja shampoita ei kenenkään päänahka kestä. Ne sen hilseen yleensä aiheuttaa. Liika peseminen on todellakin pahasta. Eli vaiha shampoo hellävaraisempaan, hoida pohja öljyllä äläkä pese niitä turhan usein. 

Vierailija
6/44 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse ostaa mitään erikoisempaa, ihan vain hajusteeton ja silikoniton shampoo. Ja hoitoaine samoin, jos käytät. Esim. erisania löytyy melkein joka kaupasta.

Vierailija
7/44 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso shampoon ja hoitoaineen sisällyslistasta, sisältääkö se natrium lauryl sulfate -nimistä ainetta (todennäköisesti, sillä sitä tungetaan joka paikkaan kosmetiikassa, hammastahnoista saippuoihin. On kai erittäin halpa ainesosa, jolla täyttää kivasti pakkauksen...).

Tuo aine kuivattaa ihoa ja aiheuttaa kaikki ihottumat ja kutinat.

Vierailija
8/44 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekin Ducray sarjan Kelual shampoo , mielestäni paras kutisevaan päänahkaan. Tosin riippuu myös siitä minkälainen iho , onko rasvoittuva hilseinen vai kuiva hilseinen, shampoo ja pesuväli sen mukaan. Ducraylta löydät varmaan henkilökunnan kanssa sopivan tuotteen.

Vierailija
9/44 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista apteekin aineista ei aina ole apua. Ne ovat aika kovaa kamaa ja tilanne monesti pahenee. Sinun pitää saada tilanne rauhoittumaan eikä pahenemaan. 

Vierailija
10/44 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi No Nothing-sarjan shampoot. Jätä huuhdeltava hoitoaine kokonaan pois ja laita pesun ja pyyhekuivauksen jälkeen hoitoöljyä latvoihin. Tarkistuta myös, että sulla ei ole talipunkkia. Siihen tarvitaan lääkettä.

Vierailija
11/44 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen Lushin tuotteita :)

Vierailija
12/44 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekki Selukos shampoo

Vierailija
13/44 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäsuosittu vastukseni on: lopeta shampoiden ja hoitoaineiden läyttö kokonaan, joko lopullisesti tai ainakin vaikka puoleksi vuodeksi.

Itse olin ignorantti asian suhteen todella pitkään, mutta päänahkani kutiseva, kirvelevä, poltteleva tuntemus ja tippuvat hiukset saivat turvautumaan äärikeinoihin.

Olen ollut 6 kk ilman shampoo - tahi hiushoitopesua. Ensimmäin kuukausi oli vaikein, koska hiukset rasvoittuivat, päänahka oireili vielä pahemmin. Pesin etikka/ruokasoodalla, tosin ruokasooda kovaa ainetta joten sitä kannattaa laittaa vain vähän.

Kuukauden jälkeen tilanne rauhoittui ja nyt pesen hiukset pelkällä vedellä joka päivä - päänahan oireet loppuneet.

Googleta no poo.

Vierailija
14/44 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katso shampoon ja hoitoaineen sisällyslistasta, sisältääkö se natrium lauryl sulfate -nimistä ainetta (todennäköisesti, sillä sitä tungetaan joka paikkaan kosmetiikassa, hammastahnoista saippuoihin. On kai erittäin halpa ainesosa, jolla täyttää kivasti pakkauksen...).

Tuo aine kuivattaa ihoa ja aiheuttaa kaikki ihottumat ja kutinat.

Sitä "tarvitaan" että saadaan se shampoo/saippua/hammastahna vaahtoamaan... Ja todellakin kosmetiikkateollisuus tietää, että se on hyvin allergisoiva ainesosa, mutta koska suurinosa ihmisistä ei saa siitä mitään oireita, tungetaan sitä joka purkkiin.

Vierailija
15/44 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäsuosittu vastukseni on: lopeta shampoiden ja hoitoaineiden läyttö kokonaan, joko lopullisesti tai ainakin vaikka puoleksi vuodeksi.

Itse olin ignorantti asian suhteen todella pitkään, mutta päänahkani kutiseva, kirvelevä, poltteleva tuntemus ja tippuvat hiukset saivat turvautumaan äärikeinoihin.

Olen ollut 6 kk ilman shampoo - tahi hiushoitopesua. Ensimmäin kuukausi oli vaikein, koska hiukset rasvoittuivat, päänahka oireili vielä pahemmin. Pesin etikka/ruokasoodalla, tosin ruokasooda kovaa ainetta joten sitä kannattaa laittaa vain vähän.

Kuukauden jälkeen tilanne rauhoittui ja nyt pesen hiukset pelkällä vedellä joka päivä - päänahan oireet loppuneet.

Googleta no poo.

Taidat olla lyhythiuksinen? Ainakaan omilla pitkillä hiuksillani tuo ei ikinä onnistuisi. En saa harjattua hiuksiani auki jos en laita shampoota ja hoitoainetta.

Vierailija
16/44 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googleta no poo.

Kyllä se niin on että paras keino saada hiuspohjan iho kuntoon on olla ilman mitään ärsyttäviä aineita. Jos tilanne ei ole mikään kovin hankala (kuten  ehkä ap:n tapaus on) tulokset näkyy jo viikossa / kahessa. 

Esim. nizoral on aika kovaa kamaa ja sitä en todellakaan suosittelis käyttämään. 

Vierailija
17/44 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olikohan tämä vitsi:)

Vierailija
18/44 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olikohan tämä vitsi:)

Yllättävän moni ei ole kiinnostunut tuoteselosteista, pala ei ole aina pala

Vierailija
19/44 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Googleta no poo.

Taidat olla lyhythiuksinen? Ainakaan omilla pitkillä hiuksillani tuo ei ikinä onnistuisi. En saa harjattua hiuksiani auki jos en laita shampoota ja hoitoainetta.

Hiukset yli olkapään, joten en ole lyhythiuksinen. Hiukseni ovat luonnostaan paksut ja jouhimaiset, helposti takkuuntuvat, joten olen aina luullut tarvitsevani kaikenmaailman hoitoaineita tms.

Kannattaa harjata ne hiukset kuivina, tokihan siinä on vähän tekemistä, mutta pieni hinta hiusten tippumisesta ja päänahan oireilusta. 

Kun hiuksista ei aina pese pois sitä hiusten omaa vahaa niin hiukset ovat itseasiassa parempikuntoiset vähän ajan päästä. Mutta ainakin kuukausi - kaksi pitää kokeilla ennenkuin päänahka tottuu ja rauhoittuu.

Vierailija
20/44 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Googleta no poo.

Öljyhoito joka perjantai niin hiukset kestää koko viikon. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi