Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

minkä shampoon ostan kutisevaan päähän? apteekki tai kauppa

Vierailija
07.03.2016 |

Päänahka jotenkin kutisee ja tuntuu hilseiseltä ja pahalta.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kokeilin kaiken mahdollisen, mutta silikonittomat tuotteet on pelastus. Sitä ei saa olla sitten yhtään missään hiustuotteessa. Kerta riittää saamaan huonoon kuntoon. Eli Tavallinen silikoniton shampoo ja hoitoaine.

Vierailija
42/44 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

XZ:n Vanilja-Suklaa shampoo+hoitoaine

Tämä. Tai vaihtoehtoisesti XZ Tervashampoo ja tuo yllämainittu hoitoaine. Toimii meidän perheen päänahoille hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katso shampoon ja hoitoaineen sisällyslistasta, sisältääkö se natrium lauryl sulfate -nimistä ainetta (todennäköisesti, sillä sitä tungetaan joka paikkaan kosmetiikassa, hammastahnoista saippuoihin. On kai erittäin halpa ainesosa, jolla täyttää kivasti pakkauksen...).

Tuo aine kuivattaa ihoa ja aiheuttaa kaikki ihottumat ja kutinat.

Sitä "tarvitaan" että saadaan se shampoo/saippua/hammastahna vaahtoamaan... Ja todellakin kosmetiikkateollisuus tietää, että se on hyvin allergisoiva ainesosa, mutta koska suurinosa ihmisistä ei saa siitä mitään oireita, tungetaan sitä joka purkkiin.

Komppaan, löytyy ainesosaluetteloista lyhenteillä SLS ja SLES (sodium lauryl sulphate ja sodium lauryl ether sulphate). Suihkun jälkeen ei ole tarvinnut kiristellä, kuivua, pistellä, kutista tai rasvata sen jälkeen kun seuloin nuo pois elämästäni.

Eikös sulfaatit ole juuri ne puhdistava ja pesevä ainesosa? 

Vinkaa nyt tuotteita, jotka ovat sulfattivapaita! Itsekin olen kutinaongelmaan vasta havahtunut, ja tuntuu ettei SLS vapaita tuoteita tahdo löytyä.

Luonnonkosmetiikan puolelta löytyy sekä nestemäisiä että kiinteitä. Käytän itse lähinnä (käsityönä valmistettua) saippuaa tai palashampoita (esim. Flow), mutta esim unique haircarella on hyviä nestemäisiä sulfaatittomia ja parabeenittomia tuotteita.

Lyhyemmin muotoiltuna, vaihtoehto sulfaateille ovat siis saippuapohjaiset puhdistusaineet (pesuteho lipeällä saippuoiduista öljyistä).

Vierailija
44/44 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista Ducray Sensinol. Se ei vaahdotu samalla tavalla kuin normishampoot, mutta pesee puhtaaksi. Auttoi minulla päänahan poltteluun ja kutinaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi