Kivaoja yhdysnimiä tytölle
Pidän yhdysnimistä. Ehdottakaa kivoja. Itsellä mielessä Kaisla-Orvokki, Lumi-Tuuli, Meri-Tuulikki, Kukka-Marikki. Lisää ehdotuksia?
Kommentit (95)
Lumi-Roosa, Ruusu-Laura, Lilja-Matilda,
Saga-Tuulia, MinjaSofia, Usva-Erika, Mila-Maaret, Halla-Maaria, EnniLotta, IdaErika, Vilja-Meri
Ruusumaaria Kastehelmi <3 tämän olisi lapsemme saanut, jos olisi ollut tyttö..
Onpa ihania ehdotuksia! (Paitsi että joidenkin pitää näköjään aina ilkeillä, ja pahoittaa muiden mieli ). Itse olen suunnitellut antavani tytölleni nimeksi Minttu-Marikki, mutta nyt kun täällä on niin kivoja ehdotuksia niin..
Miettisit nyt vielä. Onkohan lapsesi kiitollinen tulvaisuudessa niistä yhdysnimen tuottamista vaikeuksista?
MinjaSofia =DDDDDDDD ei jumalauta.
Itselläni on yhdysnimi. Siitä on ollut paljon etua kuin haitaa. Sen avulla on mahdollisuus hiukan erottua muista nimistä ja jäädä mieleen, mutta välillä olen käyttänyt vain nimeni alkuosaa. Olen kokenut sen enemmän rikkaudeksi kuin haitaksi. Nimeäni on udein kehuttu kauniiksi. t. Kirsi-Maria 36 v
Miksi jotkut kommentoijat haluavat pahoittaa toisten mielen?
Yhdysnimet ovat monesti kauniita, mutta harkitse nimen pituutta tavuissa. Minusta jos toinen nimi on kolmitavuinen ja sisältää vielä useita konsonantteja, nimi alkaa olla jo liian raskas jatkuvaan käyttöön.
Jos toinen nimi on kaksitavuinen tai lyhyt/kevyt kolmitavuinen (esim Maria), on helpompi ajatella kutsuvansa lasta koko nimellä ihan arjessa.
Eri vokaalienkin määrää kannattaa miettiä, ts. sisältääkö nimi ihan maksimimäärän eri vokaaleja, sekin tekee nimestä raskaamman ja vaikeasti käytettävän.
Mun mielestä ainoita kivoja on joku Anna-Maria tai vastaava. Joku Taika-Tuuli on aika hyi vittu -linjaa :D
Kiira-Onerva Kiva-Oja
Kirsikka-Orvokki Kiva-Oja
Piipar-Anna