Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kivaoja yhdysnimiä tytölle

07.03.2016 |

Pidän yhdysnimistä. Ehdottakaa kivoja. Itsellä mielessä Kaisla-Orvokki, Lumi-Tuuli, Meri-Tuulikki, Kukka-Marikki. Lisää ehdotuksia?

Kommentit (95)

Vierailija
61/95 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, minäkin nätin kaksiosaisen nimen kannalla ennemmin kuin sellaisen, joita mahtuu 12 tusinaan. Rosa-Liina vs. Jenni. Helppo valinta.

Vierailija
62/95 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki nuo, jotka täällä suutaan soittavat, ovat nimeltään Jennejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/95 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenni-Sofia

Vierailija
64/95 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Titta-Mari!

Vierailija
65/95 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilja-Tuulia

Kaisla-Tuulia

Hilla-Maaria

Lilja-Maaria

Vierailija
66/95 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina-Impi Ellen-Anna

Vierailija
67/95 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikun..

Anna-Aina Naima-Rauha.

Vierailija
68/95 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeasti kiva nimi olisi:

Leena-Maija

Vierailija
69/95 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etu-Pyllikki

Vierailija
70/95 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ida-Veera

Iita-Riina

Aava-Maija

Kira-Lotta

Hilppa-Maria

Vierailija
71/95 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marikki on kiva nimi. Yhdysnimenä tai ilman.

Vierailija
72/95 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, minäkin nätin kaksiosaisen nimen kannalla ennemmin kuin sellaisen, joita mahtuu 12 tusinaan. Rosa-Liina vs. Jenni. Helppo valinta.

Nyt kyllä täytyy sanoa, että jos olisin ollut vaikka pelkkä Rosa tai vaikka Jenni, niin koko ala-asteen kestänyt nimestä johtuva kiusaaminen olisi ollut varmaan vähäisempää. Sanottakoon, että nimeni kirjoitusmuoto ei ole sama kuin yllämainittu ja se on aiheuttanut vaikeudessaan jatkuvaa selittelyä koko elämäni.

Toivoin koko lapsuuteni, että saisin virallisesti lyhentää nimeni, mutta vanhempani eivät siihen suostuneet ja aikuisiällä se sitten jäi.

Olen usein miettinyt, että pitäisikö se vielä lyhentää, sillä en koskaan käytä koko nimeäni ja aina kun se jossain yhteydessä tulee ilmi, niin ensinnäkään sitä ei ikinä osata lausua, vaikka se lausutaan täysin niin kuin se kirjoitetaan. Tätä ongelmaa ei koskaan tule kun käytän vain lyhennettyä versiota. Toiseksi, tuntuu aina kuin puhuttaisiin jostain toisesta henkilöstä kun kuulen tuon nimen. Ja niin se onkin, se en ole minä, vaan se joku jota kiusattiin nimen takia. Joku heikko ja epämiellyttävä ja tavallaan myös säälittävä hahmo, josta haluaisin päästä eroon, mutta joka seuraa aina.

Tämän takia olen antanut lyhyet ja helpot nimet (ei kuitenkaan mitään tusinanimiä) lapsilleni, enkä mitään pitkiä nimihirviöitä, joita saisi joka paikassa kirjain kirjaimelta tavata.

Vierailija
73/95 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mari-Kukka

Hamppu-Annika

Vierailija
74/95 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sini-Päivyt

Suvi-Päivyt

Suvi-Aamu

Aamu-Sointu

Aamu-Säde

Selja-Siviä

Anna-Linnea

Anna-Viola

Lumi-Lilja

Lumi-Marja

Lumi-Orvokki

Päivyettä pidetään hankalana kenties ä-kirjaimen ja erikoisen taivutuksen vuoksi, mutta minusta se on herkkä ja runollinen. Sehän on vanha, runoissa käytetty muoto 'päivästä', ja taipuu "Päivyeen", "Päivyeelle" jne.

Vierailija
75/95 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on moneksi. Minullakin on yhdysnimi ja varsinkin työelämässä siitä on ollut minulle hyötyä. Olen luovassa ammatissa toimiva freelancer ja minulle on usein tultu sanomaan, että nimeni jää mieleen. Siitä on töistä kilpailtaessa hyötyä.

Vierailija
76/95 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksiosainen nimi. Olen ylpeä siitä ja kannan sitä ilolla, mutta ei Jennikään niin hirveän paha ole ;-)

Vierailija
77/95 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkamarikki on minusta ihana nimi!

Vierailija
78/95 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna-Julia

Vierailija
79/95 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva-Oja

Yhdysnimet on sieltä ja syvältä.

Vierailija
80/95 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenni Jenna Jennika Jannike Jemina Jinetta jne. Makuja on tietysti monenlaisia mutta minua nuo nimet hiukan huvittavat. Mieluummin antaisin omalleni  persoonallien yhdysnimen, josta voi sitten käyttää lyhyempää versiota jos haluaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi