Kivaoja yhdysnimiä tytölle
Pidän yhdysnimistä. Ehdottakaa kivoja. Itsellä mielessä Kaisla-Orvokki, Lumi-Tuuli, Meri-Tuulikki, Kukka-Marikki. Lisää ehdotuksia?
Kommentit (95)
Kaikki nuo, jotka täällä suutaan soittavat, ovat nimeltään Jennejä.
Vilja-Tuulia
Kaisla-Tuulia
Hilla-Maaria
Lilja-Maaria
oikeasti kiva nimi olisi:
Leena-Maija
Ida-Veera
Iita-Riina
Aava-Maija
Kira-Lotta
Hilppa-Maria
Marikki on kiva nimi. Yhdysnimenä tai ilman.
Vierailija kirjoitti:
Joo, minäkin nätin kaksiosaisen nimen kannalla ennemmin kuin sellaisen, joita mahtuu 12 tusinaan. Rosa-Liina vs. Jenni. Helppo valinta.
Nyt kyllä täytyy sanoa, että jos olisin ollut vaikka pelkkä Rosa tai vaikka Jenni, niin koko ala-asteen kestänyt nimestä johtuva kiusaaminen olisi ollut varmaan vähäisempää. Sanottakoon, että nimeni kirjoitusmuoto ei ole sama kuin yllämainittu ja se on aiheuttanut vaikeudessaan jatkuvaa selittelyä koko elämäni.
Toivoin koko lapsuuteni, että saisin virallisesti lyhentää nimeni, mutta vanhempani eivät siihen suostuneet ja aikuisiällä se sitten jäi.
Olen usein miettinyt, että pitäisikö se vielä lyhentää, sillä en koskaan käytä koko nimeäni ja aina kun se jossain yhteydessä tulee ilmi, niin ensinnäkään sitä ei ikinä osata lausua, vaikka se lausutaan täysin niin kuin se kirjoitetaan. Tätä ongelmaa ei koskaan tule kun käytän vain lyhennettyä versiota. Toiseksi, tuntuu aina kuin puhuttaisiin jostain toisesta henkilöstä kun kuulen tuon nimen. Ja niin se onkin, se en ole minä, vaan se joku jota kiusattiin nimen takia. Joku heikko ja epämiellyttävä ja tavallaan myös säälittävä hahmo, josta haluaisin päästä eroon, mutta joka seuraa aina.
Tämän takia olen antanut lyhyet ja helpot nimet (ei kuitenkaan mitään tusinanimiä) lapsilleni, enkä mitään pitkiä nimihirviöitä, joita saisi joka paikassa kirjain kirjaimelta tavata.
Sini-Päivyt
Suvi-Päivyt
Suvi-Aamu
Aamu-Sointu
Aamu-Säde
Selja-Siviä
Anna-Linnea
Anna-Viola
Lumi-Lilja
Lumi-Marja
Lumi-Orvokki
Päivyettä pidetään hankalana kenties ä-kirjaimen ja erikoisen taivutuksen vuoksi, mutta minusta se on herkkä ja runollinen. Sehän on vanha, runoissa käytetty muoto 'päivästä', ja taipuu "Päivyeen", "Päivyeelle" jne.
Meitä on moneksi. Minullakin on yhdysnimi ja varsinkin työelämässä siitä on ollut minulle hyötyä. Olen luovassa ammatissa toimiva freelancer ja minulle on usein tultu sanomaan, että nimeni jää mieleen. Siitä on töistä kilpailtaessa hyötyä.
Minulla on kaksiosainen nimi. Olen ylpeä siitä ja kannan sitä ilolla, mutta ei Jennikään niin hirveän paha ole ;-)
Kukkamarikki on minusta ihana nimi!
Kiva-Oja
Yhdysnimet on sieltä ja syvältä.
Jenni Jenna Jennika Jannike Jemina Jinetta jne. Makuja on tietysti monenlaisia mutta minua nuo nimet hiukan huvittavat. Mieluummin antaisin omalleni persoonallien yhdysnimen, josta voi sitten käyttää lyhyempää versiota jos haluaa.
Joo, minäkin nätin kaksiosaisen nimen kannalla ennemmin kuin sellaisen, joita mahtuu 12 tusinaan. Rosa-Liina vs. Jenni. Helppo valinta.