Kivaoja yhdysnimiä tytölle
Pidän yhdysnimistä. Ehdottakaa kivoja. Itsellä mielessä Kaisla-Orvokki, Lumi-Tuuli, Meri-Tuulikki, Kukka-Marikki. Lisää ehdotuksia?
Kommentit (95)
Minä iskin mieheni yhdysnimeni avulla. Hän piti sitä kauniina ja minulle hyvin sopivana ;-) En ollut kuulemma tusinatavaraa.
Ruuna-Liisa, Körmy-Kati, Asvaltti-Anni, Rosvo-Helli.
Vilja-Maria, Meri-Tuuli, Iida-Sofia, Aino-Kaisa on mielestäni kauniita. Liian kuluneita taas esim. Anna-Maija, Anna-Mari/a, Marja-Leena, Marja-Liisa jne. Eli uudet, modernimmat yhdysnimet on jees.
Vierailija kirjoitti:
Minä iskin mieheni yhdysnimeni avulla. Hän piti sitä kauniina ja minulle hyvin sopivana ;-) En ollut kuulemma tusinatavaraa.
Korkeet on kriteerit.. No vakka lienee kantensa valinnut jos et siinä vaiheessa lähtenyt litomaan, kun mies asian kertoi.
Lapseni luokalla on Tinka-Elisa. Tunnen myös Lumi-Tuuli nimisen naisen. Kummatkin nimet ovat mielestäni kauniita sopivat hyvin kantajalleen. Ihanaa, että kaikki eivät ole samasta muotista.
Elle-Linnea, Tilda-Lydia, Eva-Livia.
Onko Kiva-Oja oikeasti vitsi? Jotenkin, anteeksi vaan se kuulostaa mielestäni jopa hauskalta, kivalta. En kuitenkaan suosittele..
Tinja-Riina
Ruusu-Maria
Satu-Marja
Aava-Enia
Aino-Hertta
Kerttu-Lotta
Juuli-Sofia
Titta-Mariel
Ida-Elsa
Ida-Ester
Ada-Marikki
Minttu-Maria
Minttu-Marikki
Lina-Sofia
Lotta-Linnea
Sirpa-Anneli
Pirjo-Onerva
Pirkko-Kaarina
Kirsi-Helena
Sirkka-Tuutikki
Unelma-Sirpaleena. Ikivihreä klassikko.
Yhdysnimet on syvältä. Laita mieluummin samat nimet ilman sitä yhdysmerkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Onpa ihania ehdotuksia! (Paitsi että joidenkin pitää näköjään aina ilkeillä, ja pahoittaa muiden mieli ). Itse olen suunnitellut antavani tytölleni nimeksi Minttu-Marikki, mutta nyt kun täällä on niin kivoja ehdotuksia niin..
Miksi pitää kehitellä nimiä, jotka on hankala sanoa, ja eivät taitu ainakaa suomalaiseen suuhun. Tuo sinun esimerkki on erittäin hankala arkisissa tilanteissa.
Yksi tuttuni on Anna-Liisa ja se on melko helppo sanoa ja ei kuullosta väkisten keksityltä yhdistelmältä.
Vierailija kirjoitti:
Orvokki-Tuulikki
Tämä kuulostaa niin hakemalla haetulta ja arkikäytössä tuollainen nimi on ihan painajainen.
Omasta mielestä yhdysnimen pitää olla sellainen, että sitä sitten käytetään. Esim Anna-Maija on Anna-Maija eikä Anna tai Maija. Ja Juha-Matti on Juha-Matti, ei Juha tai Matti.
Kannattaa laittaa ensimmäiseksi nimeksi joku lyhyt. Itse pitäisin nimestä Isa-Liina.