Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Surullista. Laitoin broilerin koipireisiä uuniin ja ajattelin että noillakin koivilla on broileri kävelly ja minä syön

Vierailija
07.04.2023 |

ne. Raukkaparka on joutunut kuolemaan sen takia 😢

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajattelin eilen lammasparkaa, jota paistoin.

Toivottavasti sillä oli onnellinen elämä niityllä Uudessa Seelannissa.

Vierailija
2/33 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Meuhkaatte silti varmaan pääosinnturkistarhauksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei kantti lopulta enää kestänyt lihan syöntiä, omantunnon tuskat olivat niin suuret. Ja sietäisi olla jokaisella, joka (tehotuotettua) lihaa syö. Itse siirryin pikkuhiljaa kokonaan vegaaniksi.

Vierailija
4/33 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun syöt makkaraa niin voit ajatella että eläinparka on pskantanut tätä suolta pitkin.

Vierailija
5/33 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sure. Ei broileri pysty häkissä kävelemään. Popsi pois vaan ja ole kiitollinen jumalalle jokaisesta ateriasta ja päivästä, jonka Hän siunaa sinullekin.

Vierailija
6/33 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvissyönti on aina vaihtoehto :) Itse aloin jo 16-vuotiaana vegetaristiksi juurikin, koska ahdisti ajatus siitä että eläinten täytyy kuolla minun ruokani eteen, ja sitä ennen jo kasvatetaan melko kauheissa oloissa tehotuotantotapaan. Tuo viimemainittu oli minulle se pahempi kuin itse kuolema, en esim. metsästystä pidä itsessään pahana, se on sitä ihan samaa mitä muutkin pedot luonnossa tekee, osa luonnon kiertokulkua. Mutta itse päätin siis alkaa vegetaristiksi enkä ole katunut, nyt ikää jo 48 v. 

Vierailija
7/33 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä sure. Ei broileri pysty häkissä kävelemään. Popsi pois vaan ja ole kiitollinen jumalalle jokaisesta ateriasta ja päivästä, jonka Hän siunaa sinullekin.

Joo ei se ole niillä kävellyt, kuolema oli armahdus sen elämässä.

Vierailija
8/33 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse siirryin pikkuhiljaa kokonaan vegaaniksi.

Sallinet epäillä, että (pikku)hiljaa siirtymäsi tuskin tapahtui.

Vierailija
9/33 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeps. Täysvegaanina olo on vähän hankalaa mutta aina tulee omantunnon taistot kun eläinperäistä ostaa tai syö. Vaikka sitten luomua jossa eläimillä kai jonkin verran paremmat olot

Vierailija
10/33 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvissyönti on aina vaihtoehto :) Itse aloin jo 16-vuotiaana vegetaristiksi juurikin, koska ahdisti ajatus siitä että eläinten täytyy kuolla minun ruokani eteen, ja sitä ennen jo kasvatetaan melko kauheissa oloissa tehotuotantotapaan. Tuo viimemainittu oli minulle se pahempi kuin itse kuolema, en esim. metsästystä pidä itsessään pahana, se on sitä ihan samaa mitä muutkin pedot luonnossa tekee, osa luonnon kiertokulkua. Mutta itse päätin siis alkaa vegetaristiksi enkä ole katunut, nyt ikää jo 48 v. 

Metsästyskin on nykypäivänä aikamoista urheilua. Sitä perustellaan juuri jollain hirvikannan kohtuullisena pitämisenä, mutta samaan aikaan monia elukoita ruokitaan ja syötetään että saadaan kannat pidettyä suurina.

Vierailija
11/33 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se silti aika surullista, että se broileri on kehitetty ja kasvatettu ainoana tarkoituksenaan elää kärsimyksessä ja lopulta kuolla, jotta joku voi sen pistää poskeensa.

Vierailija
12/33 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa nämä aatokset, kun seuraavan kerran menette suihkuun. Niillä päänahassa elävillä hämähäkeillä on ihan yhtä suuri oikeus elää kuin broilerillakin.

Vierailija
13/33 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Metsästyskin on nykypäivänä aikamoista urheilua. Sitä perustellaan juuri jollain hirvikannan kohtuullisena pitämisenä, mutta samaan aikaan monia elukoita ruokitaan ja syötetään että saadaan kannat pidettyä suurina.

Totta, ja lisäksi ihmisiä on niin paljon, että ei olisi edes vaihtoehto että kaikki jotka syövät lihaa söisivät luonnosta metsästettyä lihaa. Eläimet kuolisivat äkkiä sukupuuttoon. Siksi olen itse valinnut olla syömättä metsästettyäkään lihaa. Kalansyöntiä harkitsin jossain vaiheessa, mutta niissäkin on ties mitä ongelmia kasvatuskalassa ja sitten taas ympäristömyrkkyjä toisissa lajeissa, joten päätin että kun kerran olen hyvin voinut ilman kalaa tähänkin asti, niin enpä taida alkaa syödä nytkään. 

Vierailija
14/33 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin yleensä ruoaksi kelpaavat eläimet ovat juuri syötäviksi tarkoitettu. Olot tietysti pitää olla hyvät kasvaessa. Älkää halveksiko ruokaa, jota teillä on varaa ostaa. Luoja on tarkoittanut meidät syömään lihaa ja kasvikunnan tuotteita. Vegaanisista en ole kovin vakuuttunut, mitä ne tekevät elimistölle. Hyvää vai pahaa?

Vierailija
15/33 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa nämä aatokset, kun seuraavan kerran menette suihkuun. Niillä päänahassa elävillä hämähäkeillä on ihan yhtä suuri oikeus elää kuin broilerillakin.

Kömpelö perustelu, ei kaikki elävät oliot samanarvoisia ole.

Vierailija
16/33 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Urheilumetsästys on yläluokan laji. Vain talonpoika metsästää syödäkseen.

Vierailija
17/33 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No perskeles!

Vierailija
18/33 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se silti aika surullista, että se broileri on kehitetty ja kasvatettu ainoana tarkoituksenaan elää kärsimyksessä ja lopulta kuolla, jotta joku voi sen pistää poskeensa.

Pitäähän murhamiesten, pedofiilien yms saada mahdollisuus jälleensyntymiseen. Broileri on ihan sopiva niille.

Vierailija
19/33 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kauaa ehtinyt kävellä niillä, kun teurasikä on vain 6 viikkoa. 

Vierailija
20/33 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala kasvissyöjäksi jos niin ahdistaa. Minua ei ahdista. Eläimet ovat aina olleet ihmisten ravintoa, samoin kuin monet isommat eläimet syövät pienempiä. Toki yritän syödä luomua silloin kun se on mahdollista, ei niitä tuotantoeläimiä silti rääkätä tarvitse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi