Kovilla sanoilla voimaa viestiin
Oletteko huomanneet saman ilmiön kuin minä: sanavalinnoilla yritetään tehostaa oman viestin perillemenoa. Tässä esimerkkejä:
Hänen mielestään pikkulasten paikka on kotona, ja päivähoidosta hän sanoo että lapset "revitään" aamuisin hoitopaikkaan.
Hänen mielestään kauppojen pitäisi olla kiinni sunnuntaisin, joten hän kirjoittaa että ihmiset sunnuntaisin "ryntäilevät" kaupoissa.
Hän ei kannata Suomen NATO-jäsenyyttä, ja kannattajien hän sanoo olevan "kiimassa".
Keksittekö lisää?
Kommentit (7)
Huomattu on. Minä en kuitenkaan edelleenkään nyhjää kotona, vaan viihdyn ja harrastan kaikenlaista kivaa.
Sijoittamisesta innostuneet pilkkaavat ihmisiä, joiden rahat "makaavat" pankkitilillä.
Kyllä olen huomannut. Sen sijaan, että sanoittaisiin "kukas mies se siellä argumentoi" sanotaankin "mikä vitun lassukka siellä vikisee".
Kotiäidit makaa kotona tekemättä mitään.
Media vainoaa kansanedustajaa.
Säästäjä makuuttaa rahoja tilillään.
Pienet lapset raahataan päiväkotiin ja harrastuksiin.
Imettäjä esittelee rintojaan perhekahvilassa.
Näitähän riittää. Ihan pikkaisen asenteellisia ilmaisuja jokainen.
Poliisi "kyttäsi" pusikossa, kun nappasi rankkaa ylinopeutta ajaneen kiinni. Audi-mies "kaahaa", vaikka ajaisi tasan sallittua nopeutta.
Patalaiskat kotiäidit voisivat raahata ne rääpäleensä hoitoon ja mennä oikeisiin töihin.
Av-mammat kylläkin vahvistavat viestejään ihan perinteisin ja kansanomaisin lisäsanoin. Suosituin niistä alkaa v-kirjaimella.