Ylireagoinko? Jätin kaverin poikaystävän bussipysäkille kyydistäni kun...
Eli, olin viemässä kaveria ja poikaystäväänsä kotiinsa. Olin liikkeellä miehen autolla ja hän on tarkka auton siisteydestä. Heillä oli hesen ateriat mukanaan pussissa. Sanoin, että autossa ei saa sitten syödä, kun ei ole minun autoni. Tuo poika sanoi oikein uhmallaan " älä nalkuta" ja kaivoi hampurilaisen pussistaan. Tässä vaiheessa sanoin oikeasti tiukasti ja kovalla äänellä että nyt jumalauta se pirulainen takaisin pussiin. Ei uskonut vaan naureskeli. Yritin liikennevaloissa ottaa sen häneltä jolloin hän törkkäsi minua kyynärpäällä kylkeen. Sen jälkeen sanoin että selvä, kun kerran käyttäydyt kuin viisivuotias niin mene bussilla ja jätin seuraavalle pysäkille. Kaveri meni perässä naama mutrussa. Nyt kun katsoin niin on poistanut minut fb-kavereista. Miten olisitte itse reagoineet?
Kommentit (86)
Teit ihan oikein. Nämä teinit ymmärtävät asian vasta sitten, kun itse ostavat ensimmäisen autonsa ja tajuavat, paljonko rahaa siihen menee.
Nämä "kivat ja rennot" ihmiset ovat varmasti niitä, joilla ei ole autoa tai jos on, se on joku katsastamaton kesäritsa. Heidän asuntonsa on läävä, missä ei nyt ole niin nokonnuukaa jos viinipullo kaatuu sohvalle tai matolle tulee oksennusta. Pääasia että on kivaa, hei! Älä viitsi nipottaa. Raha tulee sossusta tai kaveri lainaa. Mitään lainattua ei tarvitse palauttaa kun ei se oo niin tarkkaa. Heti pahoitetaan mieli jos kyläpaikassa estetään pikkupalleroa kulkemasta suklaapalan kanssa ympäri asuntoa. Älä viitsi olla niuho, lapset ensin, hei! Oonko tunnin myöhässä - eihän tässä mikään kiire ole.
Onkohan meillä sama (ex) kaveri.
Kyseinen neito lainasi autoani kun piti saada kissa lääkärille. Oletin ilman muuta että kissa matkustaa kuljetuskopassa. No ei, se oli ollut vapaana ja kussut/ripuloinut takapenkit ja takaosan hattuhyllyn piloille.
Autoa palauttaessa olin lievästi sanottuna vihainen ja hän suunnilleen syyllisti minua, että enkö ajattele kissaraukan tunteita, kun se inhoaa kuljetuslaatikkoa. Käräjäjuttuhan tuosta tuli ja oikeus oli onneksi puolellani. (Ensin yritin tietysti kaikin keinoin saada asian hoidettua muilla keinoin, mutta mikään ei kelvannut.) Kangas oli niin kusessa ja ripulissa että haju/ripulivärjäymät jäivät pesusta huolimatta, ei suostunut edes itse pesemään, kun on kuulemma niiiin herkkä oksennusrefleksi.
Käräjäjutun jälkeen levitti facebookissa säälipäivityksiä "Yhyy taas syödään loppuviikko makaronia kun eräät itsekkäät paskat pistää materiaalin ystävyyden edelle"
En kadu välien katkaisemista, suosittelen sinullekin.
Vierailija kirjoitti:
Eli, olin viemässä kaveria ja poikaystäväänsä kotiinsa. Olin liikkeellä miehen autolla ja hän on tarkka auton siisteydestä. Heillä oli hesen ateriat mukanaan pussissa. Sanoin, että autossa ei saa sitten syödä, kun ei ole minun autoni. Tuo poika sanoi oikein uhmallaan " älä nalkuta" ja kaivoi hampurilaisen pussistaan. Tässä vaiheessa sanoin oikeasti tiukasti ja kovalla äänellä että nyt jumalauta se pirulainen takaisin pussiin. Ei uskonut vaan naureskeli. Yritin liikennevaloissa ottaa sen häneltä jolloin hän törkkäsi minua kyynärpäällä kylkeen. Sen jälkeen sanoin että selvä, kun kerran käyttäydyt kuin viisivuotias niin mene bussilla ja jätin seuraavalle pysäkille. Kaveri meni perässä naama mutrussa. Nyt kun katsoin niin on poistanut minut fb-kavereista. Miten olisitte itse reagoineet?
Asia, joka on lähes jokaiselle taksikuskille tuttu. Teinit tulee hesepussukoineen autoon ja hyvä kun on auto lähtenyt liikkeelle, niin takapenkillä alkaa rapina. Tässä vaiheessa sanon aina kohteliaasti, että malttaisitko odottaa kotiin asti (matka yleensä 5-10 minuuttia), autossa kun syöminen ei ole sallittua. Siinä vaiheessa yleensä tulee, hetken hiljaisuus, kunnes rapina alkaa uudelleen, jolloin toistan saman lauseen. Tämän jälkeen alkaakin sitten loppumatkan mösötys, tai vaihtoehtoisesti vittuilu.
Juoman suhteen joustoa kyllä löytyy, jos vaan asiallisesti lupa kysytään, eikä autoon tulla lasi, tai tuoppi kourassa, mutta ruuan suhteen on nollatoleranssi, sillä niitä ketsuppeja ja majoneeseja on vaikea auton tekstiileistä ruveta putsaamaan, varsinkin kun nämä ruokailut tapahtuu pääsääntöisesti ruuhka-aikaan. Lisäksi johonkin penkinväliin tipahtanut yksi ainut mitätön sipulin palanen haisee autossa helposti jopa viikon ja sellaisen jäljittäminen on äärimmäisen vaikeaa, jos on johonkin pieneen väliin tipahtanut.
Taksikuskikaan tuskin antaa sotkea autoaan, joten ihan oikein teit.
Vierailija kirjoitti:
Kyseinen neito lainasi autoani kun piti saada kissa lääkärille. Oletin ilman muuta että kissa matkustaa kuljetuskopassa. No ei, se oli ollut vapaana ja kussut/ripuloinut takapenkit ja takaosan hattuhyllyn piloille.
Autoa palauttaessa olin lievästi sanottuna vihainen ja hän suunnilleen syyllisti minua, että enkö ajattele kissaraukan tunteita, kun se inhoaa kuljetuslaatikkoa. Käräjäjuttuhan tuosta tuli ja oikeus oli onneksi puolellani. (Ensin yritin tietysti kaikin keinoin saada asian hoidettua muilla keinoin, mutta mikään ei kelvannut.) Kangas oli niin kusessa ja ripulissa että haju/ripulivärjäymät jäivät pesusta huolimatta, ei suostunut edes itse pesemään, kun on kuulemma niiiin herkkä oksennusrefleksi.
Käräjäjutun jälkeen levitti facebookissa säälipäivityksiä "Yhyy taas syödään loppuviikko makaronia kun eräät itsekkäät paskat pistää materiaalin ystävyyden edelle"
Voiko tämä olla tottakaan?
Törkeitä tapauksia, ole onnellinen vaan, ettei moisten käytöstavattomien tonttujen toilailuja tarvitse enää katsella.
Tuo autoa lainailevasta kissanomistajasta kertova tarina on vielä törkeämpi, yksi törkeimmistä kuulemistani tapauksista. Onneksi veit homman, kirjoittaja, loppuun asti, etkä vaan tyytynyt kohtaloosi paskaisen auton kanssa.
Näissä kummassakin tapauksessa on autettu (kyyti, auton lainaus) ja auttaja saanut tuta kiittämättömien kusipäiden ruman luonteen. Vihaksi pistää, vaikea uskoa että noin kamalasti ystäviään kohtelevia lurjuksia edes on. Tiedä vaikka omassakin lähipiirissä, toivottavasti ei tarvitse kokea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tietenkään käräjille tuollaista tapausta viedä. Oikeuskulut moninkertaiset vahinkoon nähden. Kotivakuutuksestahan tuollaset menevät. Ellei kissanomistajalla eikä myöskään vastapuolella sellaista ole, niin oma tappio sitten, jos sopua ei tule muuten.
Ei käräjillä nyt jokaista astiankaan rikkoutumista kotibileissä puida. Jokin raja yhteiskunnan palveluilla sentään on.
Voiko tämä olla tottakaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mäkin kysyn aina taksikuskilta, että saako juoda omia juomia.
Ilmeisesti hekin ovat vain liian pikkutarkkoja ja "nalkuttavia akkoja"??
Taksin kuljettaja ei ole vapaaehtoisesti kuskaamassa ystäviään. Että olisiko vähän eri asia?
Eli jos sä ystävällisesti kuskaat (ilmaiseksi) ystäviäsi ja vielä laina-autolla niin näillä kavereilla on oikeus kiitokseksi sotkea se auto? Taksikuskin omaisuutta voi kunnioittaa, mutta oman kaverin autosta ei niin väliä. Mielenkiintoinen ajattelutapa.
Joo, ei tarvi törkkiä kuskia kyynärpäällä jos ei saa tahtoaan läpi. Ulos vaan!
Kysehän ei ole majoneesista ja hampurilaisista ja aikuisten ihmisten kyvystä syödä tai olla syömättä siististi. Kyse on toisten ihmisten toiveiden ja omaisuuden kunnioituksesta. Ei ole väliä onko kyse autosta tai kodista tai ponista tai vaatteista. Jos vierailet kyläpaikassa, ja sinua pyydetään jättämään kengät eteiseen, niin joko ne kengät jää sinne eteiseen, tai sitten poistut samaa tietä ulos. Sama pätee autoon. Toisten autoissa saa syödä, juoda, naida ja röökata, ja se on ihan fine. Toisten autoissa ei tehdä muuta kuin istutaan sievästi ja that's it. Omistaja päättää, ja ne, jotka haluaa kyytiin, joko tottelevat tai etsivät vaihtoehtoisen kyydin.
Eli aloittajalle, olisin sijassasi tehnyt ihan samoin. Pyysit kerran, huomautiti toisen kerran, ja jos ei mene jakeluun, niin kävelköön. Täällä vaaditaan sinulta kunnioitusta noita kuskaamiasi kohtaan, mutta missäs heidän kunnioitus sinua kohtaan??
Olis palanu itellä käämi jo ekan vastalauseen kohdalla.
Ihan asiallista toimintaa ap:lta. Itseäni kyllä hieman ärsyttää se jos auton omistaja/käyttäjä itse syö/juo mutta kieltää matkustajia. Veljen tyttöystävällä on tämä periaate vaikka auton maksaa veljeni. Lyhyillä matkoilla ok mutta tosi kiva jos ei pidemmällä reissulla saa edes ottaa huikkaa vissypullosta samalla kun nuoripari kiskoo etupenkeillä limua ym. :(
Onneksi vitutuksen estämiseen riittää se ettei tunge itseään kyseiseen autoon :D
-Toimivat jalat + bussit kulkevat-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen eri mieltä oleva.
En lähtisi aikuista ihmistä ojentamaan tuolla tavoin koskaan yhdentekevän asian yhteydessä. Eri asia, jos olisi jokin vaaratilanne.
Eli pikkumaista nipotusta ja kaverit ovat ehkä entisiä kavereita. Aikuinen ihminen itse arvioi kykynsä syödä siististi.
Mutta joillekin se auto on tuollainen pyhä lehmä, että ihmissuhteetkin tuhotaan sen pelon vallassa, että tulee majoneesi pisara penkkiin.
Sinähän ilman muuta istut sitten juhlavaatteillasi siihen majoneesin päälle, etkös vain? Mikä pyhä lehmä se sinun silkkimekkosi on?
Miksi ihmeessä koskaan astuisin jalallanikaan ap:n autoon? Kaverini ovat kivoja ja rentoja tyyppejä. Sitä paitsi ei nyt mennä asioiden edelle. Pidän epätodennäköisenä, etteikö aikuinen ihminen osaa syödä hampurilaista sotkematta autoa. Eli majoneesi penkillä on aivan mielikuvituksen tuotetta tässä tapauksessa.
Mutta valintoja nämä toki. Arvostan enemmän ihmissuhteita kuin autoja ja silkkimekkoja.
Ap:lla ei ollut autoa, vaan ap oli lainannut auton kolmannelta osapuolelta, jonka ap tiesi tarkaksi autostaan. Järkyttävän törkeää käytöstä asettaa ap tuollaiseen asemaan, joten kaverille ap ihmisenä ei selvästikään ollut yhtä tärkeä kuin hampurilainen.
Voi vatvoa loputtomiin mikä nyt kenellekin tässä oli tärkeää. Kaikkihan lähtee ap:n miehen autosta kuitenkin. Eli ap:lle oli tärkeää, että miellyttää miestään, jolle auto ilmeisesti on hyvin tärkeä. Kyllä niissä hienoimmissa autoissa syödään vaikka mitä ja siemaillaan samppanjaa. Eli kyse ei varmasti ole muusta kuin nipottavasta luonteesta miehen kohdalla ja ap haluaa myötäillä häntä.
Kaverin miesystävä taas ei voinut sietää turhalta tuntuvaa "ämmien kotkotusta". Siitä sitten konflikti. Fiksu mies tietysti olisi antanut asian olla ja hampurilaisen paketissa.
Jättänyt sitten vain seuraavat kyläilyt väliin.
Tuollaiset miehet, joille rehvakasti naisten puheet ovat olevinaan ämmien kotkotusta, joutavat saman tien ulos minun autostani - jopa ilman hampurilaista.
Siis istuiko se poikakaveri etupenkille? Eiks se ois paremminkin ollut sun kaveria paikka? Mut juntti mikä juntti se poikkis.
Onko ap:n poikaystävällä ongelmia autosuhteensa kanssa? Mies taitaa rakastaa autoaan enemmän kuin naista.
No todellakin olisin heittänyt pihalle moisen pellen! Ja jos kaveri tuollaisen asian vuoksi poistaa fb-kavereista, niin saa mennäkin. Miksi on noin piittaamattomia ja tyhmiä ihmisiä?
(Tuo pari kuulostaa muuten kovasti eräältä minun kaveriltani ja hänen poikaystävältään. Kaveri on itse herttainen ja kiltti, mutta seurustelee sosiaalisesti lahjattoman, apinan tasolla olevan typeryksen kanssa. Kaveri jaksaa kuitenkin aina kärsivällisesti ymmärtää ja selittää poikaystävänsä töhöilyjä. MIKSI?)
Toivottavasti kaveri tulee järkiinsä, eli lähettää kaveripyynnön *anteeksi oltiin aika ääliöitä* viestin kera. Jos ei näin tee, anna mennä.
Eli sä antaisit kavereidesi ihan rauhassa sotkea laina-auton? Kun eihän niiltä nyt voi vaatia mitään, kyllä aikuisen pitää antaa tehdä mitä haluaa? Jos se haluaa sotkea auton niin antaa sotkea. Lainaaja sitten kiltisi maksaa siivouslaskun.