Työkkärin eilinen sähköposti
Onko joku vastannut tuohon esikyselyyn, jossa kartoitetaan työttömiltä oletko yrittäjä tai opiskelija. Itse opiskelen työkkärin luvalla ja työttömyyskorvauksilla, mutta en ole uskaltanut vastata vielä. Epäilyttää, että onko ne nämäkin minimaaliset tuet kohta viemässä...
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko joku vastannut tuohon esikyselyyn, jossa kartoitetaan työttömiltä oletko yrittäjä tai opiskelija. Itse opiskelen työkkärin luvalla ja työttömyyskorvauksilla, mutta en ole uskaltanut vastata vielä. Epäilyttää, että onko ne nämäkin minimaaliset tuet kohta viemässä...
Ei tullut mitään kyselyä. Sinut on profiloitu niihin, joilta leikataan tukia.
Toivottavasti ei. En saa nytkään kuin työmarkkinatukea ja kulukorvauksen. Niistä ei ole paljon karsimista.
Se oli yleinen työkkärin infosähköposti, jossa vain mainittiin tämä kysely. Olisin itsekin sen sivuuttanut, mutta samassa tilanteessa oleva kaverini oli huomannut kyselyn.
Ota varman päälle, soita työlinjalle ja kysy, että kuuluuko sinun vastata lomakkeeseen ollenkaan. Joka tapauksessa työkkäri näkee järjestelmästään, että sinulle on myönnetty lupa opiskella työttömyystuella, joten siihen toimintasi ei voi vaikuttaa. Korkeintaan voi tulla jotain epäselvyyttä siitä, että miksi olet tai et ole täyttänyt lomaketta vaikka olisi tai ei olisi pitänyt.
Itse ymmärsin sen lomakkeen niin, että se koskee vain niitä, jotka ovat olleet ennen työttömäksi joutumistaan opiskelijoita esim. töiden ohessa tai muuten ja tuo työttömyyskorvauksella opiskelu katsottaisiin eri asiaksi, mutta ei muu kuin työkkäri voi antaa varmaa tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Ota varman päälle, soita työlinjalle ja kysy, että kuuluuko sinun vastata lomakkeeseen ollenkaan. Joka tapauksessa työkkäri näkee järjestelmästään, että sinulle on myönnetty lupa opiskella työttömyystuella, joten siihen toimintasi ei voi vaikuttaa. Korkeintaan voi tulla jotain epäselvyyttä siitä, että miksi olet tai et ole täyttänyt lomaketta vaikka olisi tai ei olisi pitänyt.
Itse ymmärsin sen lomakkeen niin, että se koskee vain niitä, jotka ovat olleet ennen työttömäksi joutumistaan opiskelijoita esim. töiden ohessa tai muuten ja tuo työttömyyskorvauksella opiskelu katsottaisiin eri asiaksi, mutta ei muu kuin työkkäri voi antaa varmaa tietoa.
Katsoin uudestaan työkkärin viestiä ja huomasin, että ko. kohtaa ennen puhutaan työttömyysetuudesta yleensä ja mainittu kysely on myös sen otsikon alla. Kaveri aikoi soittaa työkkäriin. Odotan tietoa siitä, mitä hänelle sanotaan. Aika monitulkintainen viesti, mutta kiitos sinulle tulkinnastasi, joka todennäköisesti on faktaa.
Ei oo mullekaan tullut, ei tuota eikä mitään yleistä infopostia viime aikoina. Veikkaisin siis, että se olisi tosiaan vain rajatulle ryhmälle lähtenyt eikä kaikille.
Oliko sen otsikko tämä Tärkeää tietoa työnhaustasi ja työttömyysturvastasi
Miksi ihmeessä ne lähettää nyt tuollaisen meilin kun olen ollut jo vuoden työttömänä? Olisivat lähettäneet vuosi sitten. Tuo oli ulkoasultaan enemmän mainos kuin joku yhteydenotto. En edes lukenut sitä, paitsi nyt. Hitto kyllä sieltä keppiä tulee, mutta minne ovat porkkanat (työpaikat) unohtuneet?
Mulle tuli myös ja samoja pohdin kuin aloittajakin. Olipa epäselvä viesti, työmarkkinatuella minäkin opiskelen.
Katsoin omista tiedoistani, siellä ei ollut mitään uutta. Sen sijaan ainakin Pirkanmaan työkkärin nettisivuilla lukee, että eilinen viesti on lähtenyt väärällä jakelulla. Viesti on tarkoitettu uusille työttömille. Eli väärä hälytys! Ei tarvitse tehdä mitään! Tosin tämän olisi voinut helposti informoida kaikille viestin saaneille, mutta eipä työkkäri tee mitään muutakaan niinkuin olisi kätevintä ja loogisinta. T. Ap
Itsekin sain kyseisen sähköpostin, vaikka ilmoittauduin vain omaan pyyntöön päättyneen palvelussuhteen ja uuden palvelussuhteen välissä työttömäksi työnhakijaksi, ja tuolloin ilmoitin, etten hae työttömyyspäivärahaa. Työnhakuni kesti siis noin kaksi viikkoa, ja olen nyt siis uudessa työssä. Teen kyllä myös väitöskirjaa sivutoimisesti työn ohella, mutta tästä en vielä ole ilmoittanut TE-toimistoon, koska tarvetta työttömyysetuudelle ei ole ollut. Pidän siis kuitenkin aika epätodennäköisenä, että viestiä olisi erityisesti profiloitu jollekin tietylle joukolle.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin omista tiedoistani, siellä ei ollut mitään uutta. Sen sijaan ainakin Pirkanmaan työkkärin nettisivuilla lukee, että eilinen viesti on lähtenyt väärällä jakelulla. Viesti on tarkoitettu uusille työttömille. Eli väärä hälytys! Ei tarvitse tehdä mitään! Tosin tämän olisi voinut helposti informoida kaikille viestin saaneille, mutta eipä työkkäri tee mitään muutakaan niinkuin olisi kätevintä ja loogisinta. T. Ap
Ei vissus että tuo Pirkanmaan työkkäri on surkea. Taas joku kämmi, mä sain tuon ihme viestin myös. Sitä päivää odotellen kun teknisen virheen vuoksi kaikille lähteää vaikkapa tietoa piilotyöpaikoista :) hah
Ei tullut mitään kyselyä. Sinut on profiloitu niihin, joilta leikataan tukia.