Jos teidän pitäisi muuttaa suomesta muualle
niin minne menisitte?
Itse muuttaisin Japaniin :3 Osaan jo vähän sen kieltäkin, vaikka onhan mulla vielä paljon opiskeltavaa
Kommentit (36)
Yhdysvaltoihin ollaan muuttamassa, mutta saa nähdä mitä käy jos Trump voittaa.
Tyhmät menee saksaan tai ruotsiin. Nuo kansakunnat mamutettu helvetiksi 5 vuoden sisällä. Itse lähtisin koko euroopasta menemään turvallisemmille vesille australiaan tai sinne japaniin.
Ainoa vaan se, että ruotsalaiset aliarvioi aina suomalaisia. Ruotsalaiset pitävät itseään parempina kuin suomalaiset. Olen itse asunut Ruotsissa, ja kyllä sitä tuntee olevansa hyvin suomalainen Ruotsissa.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa vaan se, että ruotsalaiset aliarvioi aina suomalaisia. Ruotsalaiset pitävät itseään parempina kuin suomalaiset. Olen itse asunut Ruotsissa, ja kyllä sitä tuntee olevansa hyvin suomalainen Ruotsissa.
Tämä oli tarkoitettu kommenttina sille, joka muuttaisi Ruotsiin :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Portugaliin, vaikken olekaan mikään osinkomiljonääri. Rakastan vaan sitä maata.
Harmi kun ne puhuu sitä Portugalia siellä, siitä ei tajuu Erkkikään mitään. Puhuisivat Espanjaa.
Kyllä Erkki tajuaa! Se oli mun portugalinopettaja.
Jos ei tarttis aatella työlupia ja -viisumeita yms juttuja, niin Australiaan tai Uuteen-Seelantiin. Niissä maissa on jotenki hyvä ilmapiiri. Ausseissa miinuksena vaan se jatkuva lämpö, sen suhteen Seelanti ois parempi.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei tarttis aatella työlupia ja -viisumeita yms juttuja, niin Australiaan tai Uuteen-Seelantiin. Niissä maissa on jotenki hyvä ilmapiiri. Ausseissa miinuksena vaan se jatkuva lämpö, sen suhteen Seelanti ois parempi.
Ei Australiassa ole jatkuvasti kuuma. Vai mitä tarkoitit? Riippuu tietysti paikasta.
Ruotsiin. Se on minun ja miehenkin synnyinmaa ja kulttuuri ja yhteiskuntarakenne, oikeuslaitos, poliisi ym. tuttua ja turvallista. En kaipaa Suomesta pois.
Olen aika avoin menemaan melkein minne vaan. Britanniassa, Tanskassa, Italiassa ja Kuwaitissa olen asunut, kesalla muutetaan joko Mongoliaan tai Malawiin. Jos nyt olisi ihan pakko joku maa loppuelamakseen valita, niin varmaan Britanniaan sitten. Tuttu, turvallinen ja helppo. Toita loytyy helposti niin mulle kuin miehelle. Maailmassa, jossa ei tarvi ottaa realiteetteja huomioon, menisin Portugaliin. Todellisuudessa meidan yhteenlasketut nettotulot Portugalissa olisivat 1500 euroa kuussa, joten ei olla toteuttamassa.
Iso-Britanniaan. Asuisinpa siellä!
Olen jo Dubaissa, kirjoitan tätä Marinassa shampanjalasi kädessä. Vkoloppu <3
ei niin väliä mutta ehkä espanjaan koska kieli on helppo ja siellä on lämmintä ja aina olen halunnut kokeilla siellä asumista.
Sveitsi taikka Iso-Britanniaan, Skotlantiin mieluiten.
Jonnekin jossa pärjäisi englannilla, muita kieliä ei niin huvittaisi opetella. M22