Jos teidän pitäisi muuttaa suomesta muualle
niin minne menisitte?
Itse muuttaisin Japaniin :3 Osaan jo vähän sen kieltäkin, vaikka onhan mulla vielä paljon opiskeltavaa
Kommentit (36)
Että mamuksi? Älkäähään nyt olko rintamakarkureita.
Ruotsiin, koska siellä on samantyylinen sosiaaliturva, osaan kieltä melko hyvin, mutta englannillakin pärjää ja se on lähellä. Ajattelin vaihtoon lähteä sinne ja ehkä myös muuttaa.
Ranskaan, Sveitsiin tai Kanadaan. Osaan ranskaa hyvin ja pidän noista maista monella lailla.
Portugaliin, vaikken olekaan mikään osinkomiljonääri. Rakastan vaan sitä maata.
Vierailija kirjoitti:
Portugaliin, vaikken olekaan mikään osinkomiljonääri. Rakastan vaan sitä maata.
Harmi kun ne puhuu sitä Portugalia siellä, siitä ei tajuu Erkkikään mitään. Puhuisivat Espanjaa.
Ruotsiin. Haluaisin oppia puhumaan ruotsia sujuvasti, suht samanlainen paikka kuin Suomi mutta kuitenkin eroja. Paljon kauppoja mitä Suomesta ei löydy ja tyylikkäitä ihmisiä. Ruotsinkieli on mun mielestä aina ollut ihanaa! Voisin helposti muuttaa joksikin aikaa :)
Krimin niemimaalle.
Venäjällä on aina töitä insinööreille ja olen toiminut telakkateollisuudessa vaativissa projektinjohtotehtävissä, joten saisin varmaan ok palkkaa. Krimillä on hyvä ilmasto muttei liian kuuma, edullisia asuntoja, hienot maisemat ja kauniita naisia.
Lisäksi kristillinen maa, joten meno on suurin piirtein normaalia.
Mutta on siinä silti niin iso kynnys etten ilman pakottavaa tarvetta muuttaisi.
Jonnekin hitusen lämpimämpään, eurooppaan jonnekin missä pärjää englannilla, on halpaa asua ja halpa ruoka. Lähtisin kyllä jos vain voisin.
Varmaan Venäjälle, pitäisi vaan opetella kieltä paremmin. Toinen vaihtoehto olisi Ruotsi tai Norja.
Australiaa ja Japania olen miettinyt. Japanissakin tuo väestöpyramidi on sellainen, että luulisi olevan ihmisillä kysyntää tulevaisuudessa. Romanji aakkosten lisäksi olisi tosin enää 3 aakkoset opeteltavana. Kirjoitusmerkkejäkin on yli 10 000 ja huono muisti. Haluan silti aidosti pois täältä enemmän kuin varsinaisesti mennä minnekään.
Englantiin, josta minulla on jo 4 vuoden aiempi kokemus. Mutta en enää Lontooseen vaan joko Devoniin tai Cornwalliin, jossa ilmastokin on parempi - ja siideri maailman parasta.
Uuteen-Seelantiin vai miten kirjoitetaankaan. En ole toki siellä käynyt ikinä, mutta olen varma, että se olisi minun maani. Kuulemma rennot, epämuodolliset ihmiset, äärettömän kaunis luonto, ei liian kuuma, ei liian kylmä, ja tarpeeksi kaukana Euroopan ongelmista. Älkää haaveilko mistään Euroopan maasta, olemme kaikki samassa ankeudessa nyt, ja tämä vasta on alkua...
T. EU-kansalainen, joka kaihoaa pois, pois, POIS!
Sveitsiin.