Tosi poikamainen tuo äitiyspakkaus 2016
Makuupussi, haalari ja kevytvanupuku ovat kivoja. 2015 makuupussi on ruma.
http://www.lastenvaate.fi/aitiyspakkaus-2016/
Kommentit (80)
Toi räikeen värinen potkari ja raidallinen body jäis varmaan käyttämättä, sukupuolesta viis. Muut vaatteet söpöjä ja käy musta hyvin sekä tytölle ja pojalle. Kiva pakkaus :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PäteväPirkko kirjoitti:
Mun tyttären äitiyspakkauksen haalari oli aikaan t.sin/v.sin väriltään. Vaihtoehtoina sinä vuonna oli saada myös tummansininen haalari punaisilla tereillä. Taisi myös olla tummansininen haalari keltaisella. On ollut paljon beigeä, minttua, harmaata, sinistä ja yksi liila-pinkki halari.
Onko kertaakaan ollut haalarissa punaista eri sävyinä tai vaikkapa vaaleankeltaista? Ei ole, tuon liila-pinkin lisäksi. Eikä ole ollut juuri sisävaatteissakaan. Miksi? Jos kerran värit ei ole koodattu tietylle sukupuolelle. Tuo liila-pinkki haalari varmaan sai kamalan negatiivisen papautusryöpyn, eikä ole uskaltaneet enää kokeilla. Vaikka on ihan sama, minkä värisiin vauvat puetaan(poikalasten äitien mielestä).
Ei ole mitään pinkkiä ollut koskaan. 2002 oli liila haalari.
2003 oli vaalea liila haalari. Aika vaaleanpunainen silmissäni. Sitä ei kyllä nähnyt monella käytössä.
Siitä on kuvia netissä, minusta sopi hyvin pojallekin koska oli hailakka, jopa harmaaseen vivahtava. Esikoinen syntyi tuolloin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PäteväPirkko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja, vieläkö ihmiset luokittelee vaatteet/värit pojille ja tytöille erikseen? Eikö pitäisi olla edes kiitollinen tuosta pakkauksesta, minkä täällä saa? Ylipäätään ihmettelen, että mikä pakko se lapsi on pukea vaaleanpunaiseen jos on tyttö ja vaaleansiniseen, jos on poika..? Pelkäättekö leimautumista, kun rikotte normeja pukemalla pojalle vaaleanpunaista ja tytölle sitä vaaleansinistä.. :D
Ostakaa hyvänen aika itte ne vaatteet sille mukulalle, niin ei tartte valittaa ja kitistä..
Niin, no miksi sitä vaaleanpunaista ei ole pakkauksessa, kun käy yhtä hyvin pojalle kuin tytölle?
Mä en osta lapselleni ollenkaan vaatteita. Hän osaa ostaa ne itse :D Ja kyllä, tämä on mielipide. Paketti on poikamainen. Tänä vuonna todella poikamainen. Nuo kaikki vaatteet myytäis poikien osastolla. Ei edes unisex-osastolla. On tyttöjen ja poikien vaatteita, mene herran jumala kauppaan katsomaan.
Kyllähän minä sen tiedän, että tyttöjen ja poikien vaatteet ovat erikseen, mutta tuskin vastasyntynyt niitä värejä ja kuoseja edes älyää katsella ja osoittaa mieltään, että mistä ei pidä ja mistä pitää.. ;D Ihmettelen itse vain kovasti tätä värien kategorisointia, joka on minun mielestä hölmöä.
Mitä sitten teette, jos poika itse haluaa valita jonkun vaaleanlilan paidan tai tyttö jotain tummanvihertävää/sinistä? "Voi ei iik, Janipetteri/Iinaliina, ei sitä väriä. Ei se sovi pojalle/tytölle!"
Oivoi, mitähän sitä.. :D
Kyllä näitä sinisiä ja harmaita ja vihreitä käytetään tytöillä, mutta jostain syystä Kelalla tunnutaan ajattelevan että vaaleanpunainen, pinkki ja punainen eivät ole unisex-värejä, kun niitä ei noihin pakkauksiin liiemmin näytä eksyvän. Minusta vauvalla voi käyttää mitä väriä vaan, joten on kumma että pitää rankata osa väreistä niin ettei niitä voi pakkaukseen laittaa. Tätä tässä ihmetellään.
Nimenomaan. Ongelma ei ole siinä etteikö sinistä voisi pukea tytölle ja punaista pojalle vaan siinä että sitä sinistä on aina ja esim. vaaleanpunaista ei koskaan.
Kelassa ilmeisesti ajatellaan että tytöille voi pukea ihan mitä tahansa väriä mutta pojalle ei. Onko taustalla ajatus että on kauhistus jos poikaa luullaan tytöksi, mutta toisinpäin ei ole ongelmaa?
Tää on paljon kivempi kuin viime vuotinen! Ihana toi makuupussi! :)
Meille tuli vielä viimevuotinen. Kyllä sekinnon poikien värinen, noh sopii meille. Tässä on vähän se, että tytön voi laittaa lilaan siniseen jne, mut laitappa poika pinkkiin tai lilaan:D mies ilmottais heti, et tästä ei homppelia tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Meille tuli vielä viimevuotinen. Kyllä sekinnon poikien värinen, noh sopii meille. Tässä on vähän se, että tytön voi laittaa lilaan siniseen jne, mut laitappa poika pinkkiin tai lilaan:D mies ilmottais heti, et tästä ei homppelia tehdä.
Jo on törppö mies.
Meillä pojalla oli kyllä päällä vaaleanpunaista ja lilaa, ei ollut mikään ongelma minulle tai miehelle. Mutta muille se tuntui kyllä olevan. Aina tuli kommenttia tyyliin "eihän poika voi pitää tyttövärejä!". Kummallista kyllä, noilta samoilta tyypeiltä ei tullut mitään kommenttia kun tytön päällä oli tummansinistä, autokuvioista paitaa jne....
Mä en kyllä ihan ymmärrä tuota inhorealistista jäniksensaalistus-kuvaa. Joo onhan se luonnollista että pedot syö saaliseläimiä mutta vauvanvaatteessa?
On se kumma kun pitää tällaisestakin valittaa. Ilmaiseksi saadaan niin ei kelpaa mikään. Hyvinvointivaltio Suomella on sentään vielä äitiyspakkaukseen varaa vaikka muussa säästetään ja tuossa tulee perussetti että jokainen pääsee vauvan kanssa alkuun vaikka olis tiukoillakin. Muualla maailmassa ei edes ole mitään tällaista tai sitten se on typistetty versio ja kohdennettu vain vähäosaisimmille. Saako noita muuten vielä ostaa (esim.sukulaiselle ulkomaille) vaikka ei itse ole raskaana?
Kivat värit ja kuosit mielestäni, luontohenkinen.
Jos ei paketti miellytä niin ottakaa rahana perkele. Vituttaa tuollainen joka-asiasta-valitus. Se vauva ei todellakaan tiedä onko kaikki sävy sävyyn sitterin, vaunujen, TV-tason, kaukosäätimen, astiaston, tutin ja koiran pannan kanssa. Pääasia että hänestä huolehditaan.
Tosin vuonna 2018 tuonkin pakkauksen pitkin hampain ottaneet mammat ovat telakoituneet tänne av:lle ja valittavat kuinka hankalaa, vaikeaa, rasittavaa ja kuluttavaa uhmis-taaperon kanssa on.
Menkää ja ostakaa itsellenne vaatteet. Tajua tuota narinaa. Porukka saa ilmaisia vaatteita ja narisee jostain väristä! Olisi ehkä hyvä mennä käymään jossakin kehitysmaassa ja miettiä asiaa uudelleen. Suomalainen opiskeljia edustaaa maailma 7% rikkaimpia ja äidit jotka saa ilmaisen äitiyspakkauksen varmaan sitä 1-4% rikkaimpia.
En halua haastaa riitaa, vaan haluan pistää miettimään.
No saahan sitä herranenaika sentään arvostella vaikka kuinka hyvä ajatus äp onkin :D itse tykkäisin enemmän neutraalimmista beige, valkoinen, vaaleanvihreä, vaaleankeltainen tms väreistä. Mutta oonkin kyllä aika arka käyttämään kirkkaita värejä muutenkin :--D
Mies35 kirjoitti:
Menkää ja ostakaa itsellenne vaatteet. Tajua tuota narinaa. Porukka saa ilmaisia vaatteita ja narisee jostain väristä! Olisi ehkä hyvä mennä käymään jossakin kehitysmaassa ja miettiä asiaa uudelleen. Suomalainen opiskeljia edustaaa maailma 7% rikkaimpia ja äidit jotka saa ilmaisen äitiyspakkauksen varmaan sitä 1-4% rikkaimpia.
En halua haastaa riitaa, vaan haluan pistää miettimään.
Minä aloittaja en ole saamassa vauvaa, enää ikinä. Kyllä äippäpakkauksesta saa mielipiteensä sanoa. Katsos sen voi sitten ottaa rahana, jos paketti ei kelpaa. Mutta kyllä siitä mieltä saa olla, ihan mitä tahansa.
Katselin huvikseni kuvia vanhoista äitiyspakkauksista. Omaa silmää miellyttivät eniten 2007-2009 pakkaukset (itsellä 2009), joista silloin valitettiin, että liian hailakoita, pitäis olla enemmän väriä. No nyt on väriä, mutta kyllä tyttövauvan äiti saa enemmän miettiä, miten noista saa tyttömäisiä kokonaisuuksia.. Omaa kuopustakin luultiin aina pojaksi, kun puin isonveljen vanhaan vaaleansiniseen toppapukuun, ei auttanut mitkään asusteet, vaikka olis ollut miten pinkkiä. Minua se ärsytti, ei voinut mitään.
Vierailija kirjoitti:
On se kumma kun pitää tällaisestakin valittaa. Ilmaiseksi saadaan niin ei kelpaa mikään. Hyvinvointivaltio Suomella on sentään vielä äitiyspakkaukseen varaa vaikka muussa säästetään ja tuossa tulee perussetti että jokainen pääsee vauvan kanssa alkuun vaikka olis tiukoillakin. Muualla maailmassa ei edes ole mitään tällaista tai sitten se on typistetty versio ja kohdennettu vain vähäosaisimmille. Saako noita muuten vielä ostaa (esim.sukulaiselle ulkomaille) vaikka ei itse ole raskaana?
Jos ei paketti miellytä niin ottakaa rahana perkele. Vituttaa tuollainen joka-asiasta-valitus. Se vauva ei todellakaan tiedä onko kaikki sävy sävyyn sitterin, vaunujen, TV-tason, kaukosäätimen, astiaston, tutin ja koiran pannan kanssa. Pääasia että hänestä huolehditaan.
Tosin vuonna 2018 tuonkin pakkauksen pitkin hampain ottaneet mammat ovat telakoituneet tänne av:lle ja valittavat kuinka hankalaa, vaikeaa, rasittavaa ja kuluttavaa uhmis-taaperon kanssa on.
No valitettavan usein lapsia tekevät ihmiset eivät ole niitä penaalin terävimpiä kyniä. Se itsekkyyden ja kiittämättömyyden määrä on jotain ihan käsittämätöntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pojalle suunnattu? evmp.
OISKOHAN VAUVOILLE SUUNNATTU
Kai te tajuatte että näin te nätisti luotte sukupuolieroja väittämällä että äitiyspakkaus olisi suunnattu pojille?
Millä perusteella?
Ja jos joku sanoo että sininen koska se on poikienväri olet jäänyt jumiin 1970 luvulle.
Nii-In, miksi siis ei ole koskaan vaaleanpunaista tai liilaa vaan aina sinistä jos värit eivät ole sukupuolittuneita?'Vai onko niin että tytöt voi käyttää kaikkia värejä, mutta pojat ei voi? Kerropa siihen vastaus.
Isät eivät halua pukea pojille vaaleanpunaista, kysy vaikka mieheltäsi.
Makuupussi on kyllä paras vuosiin :) Minun mielestä osa vaatteista aivan ihania, mutta on tuossa paljon mikä omaan makuun ei kävisi. Mutta niinhän se aina on, ja silti äitiyspakkaus on ihaninta Suomessa! Edellinen pakkaus oli ehkä vähän sellainen freesimpi ja neutraalimpi. Tässä on muutamia vaatteita, jotka jakavat mielipiteitä enemmän.
Jos itse saisin suunnitella äitiyspakkauksen, niin väreinä olisi ainakin keltaista, vaaleankeltaista, violettia, liilaa, vaaleansinistä ja -punaista, valkoista, vihreää. Eli kunnon värisekamelska, eikä varmasti miellyttäisi kaikkia. Tässä muuten taitaa olla erona edelliseen, että puolipotkareita joissa jalat "kiinni" (eli ei tarvi laittaa sukkia) on vain yhdet. Itse olen pitänyt niitä tosi kätevinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No valitettavan usein lapsia tekevät ihmiset eivät ole niitä penaalin terävimpiä kyniä. Se itsekkyyden ja kiittämättömyyden määrä on jotain ihan käsittämätöntä.
Täytyy kyllä sanoa, että taidat olla se tylsin kynä penaalissa. Ehkäpä jopa kokonaan terätön. Kommenttisi on ehkä typerin, mitä olen aikoihin kuullut :O
No en kyllä ottaisi tuota pakkausta tyttövauvalle.
Vierailija kirjoitti:
Mä en kyllä ihan ymmärrä tuota inhorealistista jäniksensaalistus-kuvaa. Joo onhan se luonnollista että pedot syö saaliseläimiä mutta vauvanvaatteessa?
Anteeksi, mutta mikä ihmeen inhorealistinen jäniksensaalistuskuva? Tiedätkö mitä inhorealistinen edes tarkoittaa, vai oletko katsonut lähemmin ks. kuvaa?
Tuossa kevyessä toppapuvussa karhu ja jänis halaavat toisiaan, ja vierellä pomppii toinen jänis. Voihan siitä joku päätellä, että karhu onkin saalistamassa jänistä, koska jänis ja karhu nyt sattuvat olemaan lähekkäin, mutta väittää vielä realistiseksi jäniksensaalistustilanteeksi.
Ylipäätään kannattaa katsoa tarkemmin mitä arvostelee isoon ääneen, jos siitä nyt kyse oli ettei oltu viitsitty klikata kuvaa isommaksi.
Hei älkää ottako sitä pakkausta jos teillä on varaa valittaa väreistä!!! Niin yksinkertaista, ottakaa rahana ja käykää ostamassa sen värisiä vaatteita kuin vauvallenne haluatte!!!! Älytöntä tollanen nillittäminen vaatteiden väreistä. Vauvpja kun sattuu syntymään sekä tyttöjä että poikia, niin kaikkia värifriikkejä on mahdoton miellyttää. Monelle perheelle pakkaus on todella tarpeellinen ja osaavat olla siitä kiitollisia, ne joille ei kelpaa niin pitäköön suunsa kiinni!!!
No mutta herranjestas sentään, eihän se haittaa mittään, vaikka vauvan vaate olisi mallia "lörppä"! Eipähän ainakaan purista.