Tosi poikamainen tuo äitiyspakkaus 2016
Makuupussi, haalari ja kevytvanupuku ovat kivoja. 2015 makuupussi on ruma.
http://www.lastenvaate.fi/aitiyspakkaus-2016/
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
PäteväPirkko kirjoitti:
Mun tyttären äitiyspakkauksen haalari oli aikaan t.sin/v.sin väriltään. Vaihtoehtoina sinä vuonna oli saada myös tummansininen haalari punaisilla tereillä. Taisi myös olla tummansininen haalari keltaisella. On ollut paljon beigeä, minttua, harmaata, sinistä ja yksi liila-pinkki halari.
Onko kertaakaan ollut haalarissa punaista eri sävyinä tai vaikkapa vaaleankeltaista? Ei ole, tuon liila-pinkin lisäksi. Eikä ole ollut juuri sisävaatteissakaan. Miksi? Jos kerran värit ei ole koodattu tietylle sukupuolelle. Tuo liila-pinkki haalari varmaan sai kamalan negatiivisen papautusryöpyn, eikä ole uskaltaneet enää kokeilla. Vaikka on ihan sama, minkä värisiin vauvat puetaan(poikalasten äitien mielestä).
Ei ole mitään pinkkiä ollut koskaan. 2002 oli liila haalari.
2003 oli vaalea liila haalari. Aika vaaleanpunainen silmissäni. Sitä ei kyllä nähnyt monella käytössä.
Kumma kun vihreää ei uskalleta käyttää. Viime vuotiset oranssit ja turkoosit on ollut kivoja.
Vierailija kirjoitti:
Pojalle suunnattu? evmp.
OISKOHAN VAUVOILLE SUUNNATTU
Kai te tajuatte että näin te nätisti luotte sukupuolieroja väittämällä että äitiyspakkaus olisi suunnattu pojille?
Millä perusteella?
Ja jos joku sanoo että sininen koska se on poikienväri olet jäänyt jumiin 1970 luvulle.
70-luvulla ei ollut tyttöjen ja poikien värejä niin kuin tänään.
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja, vieläkö ihmiset luokittelee vaatteet/värit pojille ja tytöille erikseen? Eikö pitäisi olla edes kiitollinen tuosta pakkauksesta, minkä täällä saa? Ylipäätään ihmettelen, että mikä pakko se lapsi on pukea vaaleanpunaiseen jos on tyttö ja vaaleansiniseen, jos on poika..? Pelkäättekö leimautumista, kun rikotte normeja pukemalla pojalle vaaleanpunaista ja tytölle sitä vaaleansinistä.. :D
Ostakaa hyvänen aika itte ne vaatteet sille mukulalle, niin ei tartte valittaa ja kitistä..
Niin, no miksi sitä vaaleanpunaista ei ole pakkauksessa, kun käy yhtä hyvin pojalle kuin tytölle?
Mä en osta lapselleni ollenkaan vaatteita. Hän osaa ostaa ne itse :D Ja kyllä, tämä on mielipide. Paketti on poikamainen. Tänä vuonna todella poikamainen. Nuo kaikki vaatteet myytäis poikien osastolla. Ei edes unisex-osastolla. On tyttöjen ja poikien vaatteita, mene herran jumala kauppaan katsomaan.
Kamalia värejä ja kuosia osa. Siniset on kivoja
PäteväPirkko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja, vieläkö ihmiset luokittelee vaatteet/värit pojille ja tytöille erikseen? Eikö pitäisi olla edes kiitollinen tuosta pakkauksesta, minkä täällä saa? Ylipäätään ihmettelen, että mikä pakko se lapsi on pukea vaaleanpunaiseen jos on tyttö ja vaaleansiniseen, jos on poika..? Pelkäättekö leimautumista, kun rikotte normeja pukemalla pojalle vaaleanpunaista ja tytölle sitä vaaleansinistä.. :D
Ostakaa hyvänen aika itte ne vaatteet sille mukulalle, niin ei tartte valittaa ja kitistä..
Niin, no miksi sitä vaaleanpunaista ei ole pakkauksessa, kun käy yhtä hyvin pojalle kuin tytölle?
Mä en osta lapselleni ollenkaan vaatteita. Hän osaa ostaa ne itse :D Ja kyllä, tämä on mielipide. Paketti on poikamainen. Tänä vuonna todella poikamainen. Nuo kaikki vaatteet myytäis poikien osastolla. Ei edes unisex-osastolla. On tyttöjen ja poikien vaatteita, mene herran jumala kauppaan katsomaan.
Kyllähän minä sen tiedän, että tyttöjen ja poikien vaatteet ovat erikseen, mutta tuskin vastasyntynyt niitä värejä ja kuoseja edes älyää katsella ja osoittaa mieltään, että mistä ei pidä ja mistä pitää.. ;D Ihmettelen itse vain kovasti tätä värien kategorisointia, joka on minun mielestä hölmöä.
Mitä sitten teette, jos poika itse haluaa valita jonkun vaaleanlilan paidan tai tyttö jotain tummanvihertävää/sinistä? "Voi ei iik, Janipetteri/Iinaliina, ei sitä väriä. Ei se sovi pojalle/tytölle!"
Oivoi, mitähän sitä.. :D
On ihan ymmärrettävää että äiti tahtoo lapsensa pukea niin että sukupuolen näkee vaatteista sillon kun vauvasta on vielä hankala sanoa onko kyseessä tyttö vai poika
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietääkseni värit eivät ole sukupuolen mukaan koodattuja. Minä puen tyttöni lämpimiin ja siisteihin vaatteisiin - värillä ei ole merkitystä.
Pukeutuuko miehesi vaaleanpunaiseen? Jos ei, niin haluaisitko hänen pukeutuvan?
Monilla golf- ja pukumiehillä on vaaleanpunaisia paitoja.
Harva silti pukeutuu vaaleanpunaisen paidan lisäksi mintunvihreään tai vaaleanlilaan pukuun. Miehillä, ja harvoilla sellaisillakin, ns. tyttöjen värit ovat käytössä lähinnä asun tehosteväreinä.
Pukeutuuko naisetkaan mintunvihreään tai vaaleanlilaan pukuun??
Vierailija kirjoitti:
PäteväPirkko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän minä sen tiedän, että tyttöjen ja poikien vaatteet ovat erikseen, mutta tuskin vastasyntynyt niitä värejä ja kuoseja edes älyää katsella ja osoittaa mieltään, että mistä ei pidä ja mistä pitää.. ;D Ihmettelen itse vain kovasti tätä värien kategorisointia, joka on minun mielestä hölmöä.
Mitä sitten teette, jos poika itse haluaa valita jonkun vaaleanlilan paidan tai tyttö jotain tummanvihertävää/sinistä? "Voi ei iik, Janipetteri/Iinaliina, ei sitä väriä. Ei se sovi pojalle/tytölle!"
Oivoi, mitähän sitä.. :D
Kyllä näitä sinisiä ja harmaita ja vihreitä käytetään tytöillä, mutta jostain syystä Kelalla tunnutaan ajattelevan että vaaleanpunainen, pinkki ja punainen eivät ole unisex-värejä, kun niitä ei noihin pakkauksiin liiemmin näytä eksyvän. Minusta vauvalla voi käyttää mitä väriä vaan, joten on kumma että pitää rankata osa väreistä niin ettei niitä voi pakkaukseen laittaa. Tätä tässä ihmetellään.
Jos äitiyspakkaus ei kelpaa, niin lahjoittakaa se vaikka jollekin kehitysmaan äidille ja ostatte itse mitä haluatte kaupasta, tajuatteko kuinka piloille hemmotelluilta itsekkäiltä lähes narsisteilta te kuulostatte.
Joskus suorastaan häpeän tämän maan ihmisiä, hävettää lukea tälläisistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietääkseni värit eivät ole sukupuolen mukaan koodattuja. Minä puen tyttöni lämpimiin ja siisteihin vaatteisiin - värillä ei ole merkitystä.
Pukeutuuko miehesi vaaleanpunaiseen? Jos ei, niin haluaisitko hänen pukeutuvan?
Monilla golf- ja pukumiehillä on vaaleanpunaisia paitoja.
Harva silti pukeutuu vaaleanpunaisen paidan lisäksi mintunvihreään tai vaaleanlilaan pukuun. Miehillä, ja harvoilla sellaisillakin, ns. tyttöjen värit ovat käytössä lähinnä asun tehosteväreinä.
Pukeutuuko naisetkaan mintunvihreään tai vaaleanlilaan pukuun??
Tilasin vasta ensi kesäksi ihanan mintunvihreän mekon ja lilan paidan :)
Vierailija kirjoitti:
Pojalle suunnattu? evmp.
OISKOHAN VAUVOILLE SUUNNATTU
Kai te tajuatte että näin te nätisti luotte sukupuolieroja väittämällä että äitiyspakkaus olisi suunnattu pojille?
Millä perusteella?
Ja jos joku sanoo että sininen koska se on poikienväri olet jäänyt jumiin 1970 luvulle.
Kuulehan, 70-luvulla ei kukaan erotellut poikien ja tyttöjen väriä, kyllä se on ihan uusi asia.
Ruskeaan silloin kaikki vauvatkin puettiin.
Vierailija kirjoitti:
Jos äitiyspakkaus ei kelpaa, niin lahjoittakaa se vaikka jollekin kehitysmaan äidille ja ostatte itse mitä haluatte kaupasta, tajuatteko kuinka piloille hemmotelluilta itsekkäiltä lähes narsisteilta te kuulostatte.
Miten tuo häpeäminen ilmenee sinussa? Kuljetko selkä kyyryssä? Peittelet kasvojasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo häpeäminen ilmenee sinussa? Kuljetko selkä kyyryssä? Peittelet kasvojasi?
Ilmenee ylimielisyytenä av palstalla
Voisin käyttää noista jokaista myös tytöllä.
Tässä näitä vanhoja pakkauksia vuodesta 1994
http://www.kela.fi/edelliset-aitiyspakkaukset
Ei tarvitse väitellä, mikä vuosi se liila haalari olikaan.
Kivan värinen tuo kestovaippa uudessa pakkauksessa. Ja pilvi-vaippa on hyvä merkki. On sopinut meidän vauvalle ja kaikkien tuttujen vauvoille falskaamatta. Uutena näköjään talkki. Ihan jees, kun on tuota apteekin talkkia eikä mitään hajustettua.
Se joka valitti isosta mitoituksesta vaatteissa: Meidän vauvalle ne 50-56 vaatteet meni jo ekoista viikoista lähtien. On niitä isojakin vauvoja olemassa ja hyvä että se on huomioitu. Pienemmillekin ne vaatteet menevät sitten jossain vaiheessa. :)
Ei ne välttämättä mene koskaan niille pienille. 2014 paketissa oli oikein kiva valkoinen kietaisubody kokoa 50. Harmi vaan, että se oli niin leveä, että sisään olisi mahtunut kaksi vauvaa (ja siis meillä ei todellakaan ollut mikään laiheliini). Pian tulikin jo selkämitta vastaan, joten käyttämättä jäi. Niin kuin suurin osa muistakin paketin vaatteista, koska niiden mitoitus nyt vaan oli aivan kauhea (ja materiaali jotain ihme kivikovaa täysin venymätöntä trikoota). Jos nyt saisin valita, niin ottaisin todellakin rahana. Paketin laatu oli niin ala-arvoinen.
Kannattaa laittaa palautetta niistä vaatteista. Ottavat huomioon tulevaisuudessa.
Itse inhoan tuota kestovaippaa. Meillä niitä ei käytetä ollenkaan. Vauva vuodessa muutenkin paljon tekemistä ja pyykkiä ja en tahdo lisätä sitä vielä kestovaippojen huuhtelulla ja pesulla.
Mun sukulainen syntyi joskus 92-93, ja silloin oli liila haalari, missä olis pinkki yläosa. Vai fuksianpunainen vai mikä lie. Pinkkiä haalari ei ole ollut. Miksi ei? Sinisiä, harmaita yms. on yllin kyllin.