Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tosi poikamainen tuo äitiyspakkaus 2016

03.03.2016 |

Makuupussi, haalari ja kevytvanupuku ovat kivoja. 2015 makuupussi on ruma.
http://www.lastenvaate.fi/aitiyspakkaus-2016/

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Only in Finland ihmiset narisee tälläisistä asioista, joskus näitä lukiessa miettii, että tajuaakohan moni kuinka etuoikeutettu hän on.

Vierailija
22/80 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pojalle suunnattu? evmp.

OISKOHAN VAUVOILLE SUUNNATTU

Kai te tajuatte että näin te nätisti luotte sukupuolieroja väittämällä että äitiyspakkaus olisi suunnattu pojille?

Millä perusteella?

Ja jos joku sanoo että sininen koska se on poikienväri olet jäänyt jumiin 1970 luvulle.

Nii-In, miksi siis ei ole koskaan vaaleanpunaista tai liilaa vaan aina sinistä jos värit eivät ole sukupuolittuneita?'Vai onko niin että tytöt voi käyttää kaikkia värejä, mutta pojat ei voi? Kerropa siihen vastaus.

Minä olen mies ja minulla on 3 vaaleanpunaista paitaa ja 2 lilaa. Olenko yhtäkkiä muuttunitkin naiseksi?

Niinpä. Miksi pojille ei voi pukea? [b]Äitiyspakkauksessa ei ole ikinä ollut vaaleanpunaisia vaatteita, ei edes yhtä.[/b]

Paitsi 2001 pakkauksessa, jossa oli hempeitä sydänkuosisia vaatteita vaaleanpunaisin ym. pastellisävyisin sydämin, valkoisrlla pohjalla tosin. 2003 pakkauksen haalari oli tyttömäisen liila söpöllä frillalla. Eli on noita tyttömäisiäkin ollut, mutta todella vähän, eikä mitenkään hallitsevasti koko pakkauksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puen vauvalle ihan kaikkia värejä, mutta tuo 2015 paketti oli neutraalimpi. Jotenkin tuon uuden pakkauksen sinipunaraitainen body ei oikein nappaa väreiltään, tuo toppapuku taas on saman värinen kuin valkaisematon vessapaperi. Pakkauksen kevytvanupuku olisi kiva, mutta tuo printti pilaa sen. Jotenkin sekalaisen näköinen paketti, on pilkkua,dinosaurusta?,valtaosa sinertävää, mutta seassa yksi pinkki vaatekappale. Uusi lelu on kiva, mutta onko purulelu pudotettu kokonaan pois? Ja nuo luolalaput! Eikö ruokalappu/essu olisi hyödyllisempi? Kestovaipat on meillä menneet suoraan lahjoituksena tarvitseville, samoin nuo kestoliivinsuojat on olleet omaan makuun liian leveitä, jäävät liiveissä rutulle. Tuo nännivoideko? tuossa siteiden vieressä on jees, samoin kuumemittari. Mikä tuon mittarin vieressä on tuo purkki?  Toivottavasti itse saan tuon vanhan pakkauksen.  

Vierailija
24/80 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttären äitiyspakkauksen haalari oli aikaan t.sin/v.sin väriltään. Vaihtoehtoina sinä vuonna oli saada myös tummansininen haalari punaisilla tereillä. Taisi myös olla tummansininen haalari keltaisella. On ollut paljon beigeä, minttua, harmaata, sinistä ja yksi liila-pinkki halari. 

Onko kertaakaan ollut haalarissa punaista eri sävyinä tai vaikkapa vaaleankeltaista? Ei ole, tuon liila-pinkin lisäksi. Eikä ole ollut juuri sisävaatteissakaan. Miksi? Jos kerran värit ei ole koodattu tietylle sukupuolelle. Tuo liila-pinkki haalari varmaan sai kamalan negatiivisen papautusryöpyn, eikä ole uskaltaneet enää kokeilla. Vaikka on ihan sama, minkä värisiin vauvat puetaan(poikalasten äitien mielestä).

Vierailija
25/80 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta näytti ihanalta. Ja varsinkin tuo makuupussi! Kivan kuviollisia vaatteita. Tykkään. Tykkäsin myös oman vauvan pakkauksesta jonka sain vuos sitten. Tais olla 2014 pakkaus. Siinä oli mun mielestä ihan lyömätön toppapuku. Monet on kysyny mistä oon ostanut. :)

Vierailija
26/80 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu olevan kyllä aika paljon sinistä ja jotain ihme vihreää pakkauksissa nykyään. Minusta saisi olla kaikkia värejä tasapuolisesti. Sekä sinistä että punaista ja muitakin värejä. Esim liilaa ei ikinä näy pakkauksessa. On se silti kyllä edelleen aivan ihana juttu että Suomessa annetaan tämä pakkaus, mutta vähän tuntuu siltä että Kelaa pelottaa laittaa niitä "tyttövärejä" tähän mukaan. Tämä outoa koska "poikavärejä" on aina. Ja heittomerkit koska kyllähän pojat käyttää myös punaista ja tytöt sinistä joten miksi ei voisi olla enemmän vaihtelua myös äitiyspakkauksen väreissä?

Vierailija
27/80 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hä, kuva on poistunut kelan sivulta. Miksi? Miksi se sinne oli laitettu jos julkistetaan vasta 4.3?

Vierailija
28/80 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Only in Finland ihmiset narisee tälläisistä asioista, joskus näitä lukiessa miettii, että tajuaakohan moni kuinka etuoikeutettu hän on.

Veroista nuo kuitenkin maksetaan. Ei ne mikään "ilmainen lahja" ole.

Vierailija
29/80 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietääkseni värit eivät ole sukupuolen mukaan koodattuja. Minä puen tyttöni lämpimiin ja siisteihin vaatteisiin - värillä ei ole merkitystä.

Pukeutuuko miehesi vaaleanpunaiseen? Jos ei, niin haluaisitko hänen pukeutuvan?

Minun mies pukeutuu ja poikakin on pukeutunut, eikä siitä mitään hirveää seurannut.

Vierailija
30/80 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä rumia.. ja ihan pojalle suunnattu.

Eli onko pojalle suunnattu = ruma? Eli kaikki kaunis on vain tytöille!?!

Ostakaa akat sen perseenvärisiä kun miellyttää, jos yhteiskunnan tukiaiset ei kelpaa , niin siitä vaan!

Vierailija
31/80 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

PäteväPirkko kirjoitti:

Mun tyttären äitiyspakkauksen haalari oli aikaan t.sin/v.sin väriltään. Vaihtoehtoina sinä vuonna oli saada myös tummansininen haalari punaisilla tereillä. Taisi myös olla tummansininen haalari keltaisella. On ollut paljon beigeä, minttua, harmaata, sinistä ja yksi liila-pinkki halari. 

Onko kertaakaan ollut haalarissa punaista eri sävyinä tai vaikkapa vaaleankeltaista? Ei ole, tuon liila-pinkin lisäksi. Eikä ole ollut juuri sisävaatteissakaan. Miksi? Jos kerran värit ei ole koodattu tietylle sukupuolelle. Tuo liila-pinkki haalari varmaan sai kamalan negatiivisen papautusryöpyn, eikä ole uskaltaneet enää kokeilla. Vaikka on ihan sama, minkä värisiin vauvat puetaan(poikalasten äitien mielestä).

Ei ole mitään pinkkiä ollut koskaan. 2002 oli liila haalari.

Vierailija
32/80 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan tuo on tuollainen perussetti ja väritykseltään vähän ankea. Itse en tykkää noista retrokuoseista ja niitä on noissa pakkauksissa ollut jo kymmenen vuotta. Mutta sama se nyt mitä vauvalla on päällä. Vähän väliä jotain niskapeetä ja puklua ja vaatteet pyykkiin.

Vierailija
33/80 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietääkseni värit eivät ole sukupuolen mukaan koodattuja. Minä puen tyttöni lämpimiin ja siisteihin vaatteisiin - värillä ei ole merkitystä.

Monilla golf- ja pukumiehillä on vaaleanpunaisia paitoja. 

Vierailija
34/80 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puen vauvalle ihan kaikkia värejä, mutta tuo 2015 paketti oli neutraalimpi. Jotenkin tuon uuden pakkauksen sinipunaraitainen body ei oikein nappaa väreiltään, tuo toppapuku taas on saman värinen kuin valkaisematon vessapaperi. Pakkauksen kevytvanupuku olisi kiva, mutta tuo printti pilaa sen. Jotenkin sekalaisen näköinen paketti, on pilkkua,dinosaurusta?,valtaosa sinertävää, mutta seassa yksi pinkki vaatekappale. Uusi lelu on kiva, mutta onko purulelu pudotettu kokonaan pois? Ja nuo luolalaput! Eikö ruokalappu/essu olisi hyödyllisempi? Kestovaipat on meillä menneet suoraan lahjoituksena tarvitseville, samoin nuo kestoliivinsuojat on olleet omaan makuun liian leveitä, jäävät liiveissä rutulle. Tuo nännivoideko? tuossa siteiden vieressä on jees, samoin kuumemittari. Mikä tuon mittarin vieressä on tuo purkki?  Toivottavasti itse saan tuon vanhan pakkauksen.  

Mikä on pinkkiä? Mun ruudulla ainakin on vain kirkkaanpunaiset puolipotkarit ja sukat, ei yhtään pinkkiä vaatetta.

Vierailija
35/80 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hä, kuva on poistunut kelan sivulta. Miksi? Miksi se sinne oli laitettu jos julkistetaan vasta 4.3?

Oli vahingossa sinne lipsahtanut

Vierailija
36/80 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkauksessa saisi olla OIKEASTI pieniäkin vaatteita. Ne koon 50 vaatteet, mitä oli esim -10 tai -11 pakkauksessa on meillä olleet käytössä 74 koon kanssa :D Ja muutenkin , voisi olla siihen alkuun enemmän starttia. Kynsisakset,harjat ym on ehdottomia,mutta meillä on esimerkiksi kylpymittari jäänyt kokonaan käyttämättä. Rasvat ym on aina kivoja, samoin talkki, sinkkivoide ja nännivoide olisi plussaa. Nuo kortsut on kiva lisä, mutta miksi se liukkari poistettiin pakkauksesta? Väreillä noissa vaatteissa nyt ole niin väliä, mieluummin tommosia pehmeitä sävyjä kuin kirkkaanpunaista ja muita räikeitä värejä.

Vierailija
37/80 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on pinkkiä? Mun ruudulla ainakin on vain kirkkaanpunaiset puolipotkarit ja sukat, ei yhtään pinkkiä vaatetta.

Mun näytöllä nuo näyttää semmoselta tummanpinkiltä :D

Vierailija
38/80 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monilla golf- ja pukumiehillä on vaaleanpunaisia paitoja. 

Harva silti pukeutuu vaaleanpunaisen paidan lisäksi mintunvihreään tai vaaleanlilaan pukuun. Miehillä, ja harvoilla sellaisillakin, ns. tyttöjen värit ovat käytössä lähinnä asun tehosteväreinä. 

Vierailija
39/80 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko värit jo niin turvallisia, että niitä voidaan käyttää vauvoilla? Ennen suosittiin pastellisävyjä ja valtettiin tiettyjä värejä vauvoilla. Tummat, kirkkaat ja jotkut värit olivat myrkyllisempiä kuin toiset.

Vierailija
40/80 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja, vieläkö ihmiset luokittelee vaatteet/värit pojille ja tytöille erikseen? Eikö pitäisi olla edes kiitollinen tuosta pakkauksesta, minkä täällä saa? Ylipäätään ihmettelen, että mikä pakko se lapsi on pukea vaaleanpunaiseen jos on tyttö ja vaaleansiniseen, jos on poika..? Pelkäättekö leimautumista, kun rikotte normeja pukemalla pojalle vaaleanpunaista ja tytölle sitä vaaleansinistä.. :D

Ostakaa hyvänen aika itte ne vaatteet sille mukulalle, niin ei tartte valittaa ja kitistä..