Huhhuh. Katsoin yhden kuukautisside- paketin hintaa, ja järkytyin totaalisesti
Yksi normaali koon always- sidepaketti Lidlissä melkein 4.00€.
Siis ihan JÄRKYTTÄVÄ hinta pienestä paketista. Ja pakkohan noita siteitä on ostaa, kun ovat niitä parhaimpia suojia, kun ne halvat ovat aika huonoja.
Minun mielestäni ALV:n voisi ottaa noista pois, olisivat paljon halvempia ja naisillakaan ei menisi niihin ihan helvetisti rahaa, meillä menee joka kuukausi hukkaan elämästä niin paljon rahaa että huhhuh, kyllä sen voisi käyttää muuhunkin. Tietenkin kaikki ovat yksilöitä tässä asiassa, että onko runsaat kuukautiset vai ei, mutta aika monella tuntuu ne olevan kuukausittain.
Naisella menee keskimäärin elämässään n. 3000 tuhatta euroa kuukautissuojiin. Ei voi käsittää. Ja kun me emme itse ole niitä kuukautisia valinneet, ja ilman suojaakaan ei voi olla missään, koska sitten joka paikka olisi veressä ja tulehdusten riski on todella suuri.
Olkaa vaan miehet onnellisia, että ette joudu kärsimään joka kuukausi runsaista ja kivuliaista kuukautisista. On elämä epäreilua. Jos miehillä olisi kuukautiset, kaikki suojat ja muut olisivat heille varmasti ilmaisia.
Kommentit (108)
Juu, sama, viimeksi järkytyin kaupassa. Kuukaudessa pitää ostaa melkein kaksi pakettia +muut suojat.
Joo, tai voit sijoittaa KUUKUPPIIN, KESTOSITEISIIN tai KUUKAUTISALUSHOUSUIHIN.
Kestikset voi jopa tehdä itse.
Ei ole pakko elää kertakäyttökapitalismin ehdoilla.
Osta kuukuppi niin muutaman kuukauden jälkeen on maksanut itsensä takaisin ja ei tule enää mitään kuluja kuukautisista. Ympäristökin kiittää.
Vierailija kirjoitti:
Toivon, että ymmärrät sen, että kaikille naisille ei sovi kaikki suojat. Esimerkkinä kuukuppi.
T. Ap
Kuppi on kyllä hyvä. Harm8 ettei sinulle sovi. Minulle ihan pelastus.
Vierailija kirjoitti:
Osta kuukuppi niin muutaman kuukauden jälkeen on maksanut itsensä takaisin ja ei tule enää mitään kuluja kuukautisista. Ympäristökin kiittää.
Voisin ostaakin, jos olisi mahdollista. Kuukautiskupit eivät sovi kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon, että ymmärrät sen, että kaikille naisille ei sovi kaikki suojat. Esimerkkinä kuukuppi.
T. Ap
Kyllä nainen on semmoinen olento, että muut voi määrätä mitä niiden tulee vartaloonsa tunkea.
Olisiko kovin vaikeaa edes joskus sanoa jotain miehiä syyllistämättä?
Minä taas en osta noita allwayseja, halvemmat toimivat oikein hyvin vaikkei kauhean niukat menkat olekaan. Alkaa vaan kirveltää noi rätit.
Käytä Vuokkosia. Ikinä en ole noin kallista sidepakettia ostanut (edes yö/säästö)!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ap
Aika harvassa on nainen, jolle ei sovi mikään mainitsemistani.
Jos näin on, ei auta kuin maksaa siteistä ja valittaa. Muuten on vähän niin kuin oma valinta.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko kovin vaikeaa edes joskus sanoa jotain miehiä syyllistämättä?
Missä vaiheessa olen syyllistynyt miehiä? Tokaisin vain, että jos miehillä olisi kuukautiset, heillä varmasti olisi ilmaiset kuukautissuojat. Miehet ovat olleet naisia paljon ylempiarvoisia, joten tämä ei olisi edes mikään yllätys.
Ap
Vierailija kirjoitti:
No ei se 4€ kuukaudessa niin paljon ole. Rahaa menee paljon turhempaankin.
Ei se yksi paketti mihinkään riitä.
Siksikin kuppi. Vuodesta 2006.
Minusta melkein pitäisi tehdä muutaman kuukauden kokeilu mitä kävisi, jos naiset päättäisivät olla käyttämättä missään minkäänlaisia kuukautissuojia yms. Kukaan ei halua jokaisen julkisen paikan olevan kökköisessä veressä. Uskoisin kokeilun havahduttavan myös ne, jotka eivät näe tai tunne kuukautisia arjessaan siihen, ettei suojat ole mikään ylellisyystavara, josta pitäisi maksaa sitä 24 prossan veroa.
Tulee paljon halvemmaksi, jos naiset käyttävät suojaa (side, tamponi, kuppi yms.) kuin se, että annettaisi vaan valua ja sotkettaisi jokainen naisen käyttämä paikka.
Vierailija kirjoitti:
Minusta melkein pitäisi tehdä muutaman kuukauden kokeilu mitä kävisi, jos naiset päättäisivät olla käyttämättä missään minkäänlaisia kuukautissuojia yms. Kukaan ei halua jokaisen julkisen paikan olevan kökköisessä veressä. Uskoisin kokeilun havahduttavan myös ne, jotka eivät näe tai tunne kuukautisia arjessaan siihen, ettei suojat ole mikään ylellisyystavara, josta pitäisi maksaa sitä 24 prossan veroa.
Tulee paljon halvemmaksi, jos naiset käyttävät suojaa (side, tamponi, kuppi yms.) kuin se, että annettaisi vaan valua ja sotkettaisi jokainen naisen käyttämä paikka.
Olen täysin samaa mieltä kanssasi. Tämä kokeilu voisi ollakin hauskaa :D
Vierailija kirjoitti:
Kuka lehmä käyttää jotain muovivaippoja rähmäisiin veriinsä? Opettele käyttämään siistejä ja maatuvia tamponeja
Saan allergiaa siteistäkin niin pilluuni en mitään tunge. Kerrankin saanut elää tulehdusvapaata elämää kun ei ole miestäkään tunkemassa itseään sinne ja tulehduttamassa paikkoja. On ainoastaan yksi sidemerkki mikä on allergiavapaa eikä aiheuta ihottumaa ja sitä käytän.
Aha no sit seo justnii