Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis saako kerrostalossa soittaa rumpuja????!!

Vierailija
02.03.2016 |

Taas se naapuri soittaa jotain peruskomppia :( pim pum pu pu pu pum pu pum pum pu pu pu pum :(

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sähkörummuistakin lähtee naputtava äänji. nap napunapu nap nap. Minula on sähkörummut, soitan myös kitaraa ja bassoa, mutta kaikkia kuulokkeilla. Eipä ainakaan ole vielä tullut valituksia ja jos tulee niin kysyn naapureilta miksi heidän koirat haukkuvat yöllä.

Vierailija
42/59 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiljaisuuden aikana (useimmissa yhtiöissä klo 23-7) ei saa aiheuttaa häiritsevää melua, päiväsaikaan saa, mutta kyllä siinäkin joku raja on. Meidän taloyhtiössä kiellettiin ammattimuusikoksi opiskelevalta pianonsoitto sillä perusteella, että hänen toimintansa oli ammattimaista ja jatkuvaa. En tiedä olisiko soittaja voinut riitauttaa tuon, mutta hän muutti suosiolla pois. Jos tuo rummutus on päivittäistä ja kestää tunteja kerrallaan, kannattaa valittaa.

Siis miten joltain voidaan kieltää oman ammatin harjoittaminen??

No siten, jos se aiheuttaa jatkuvaa häiriötä naapureille...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite oon ammattimuusikko. Treenaan kotona, mut vaan päiväsaikaan enkä joka päivä. Joskus saatetaan osan bändiä kanssa treenata mun olkkarissa  tyyliin kielisoittimet ja basso, mutta akustisesti, mitä nyt bassoa sen verran vahvistaa että edes jotain kuuluu. Äänitaso vastaa silloin semmoista musan kotikuuntelua, että selvästi kuuluu, mut verhot ei tärise. Sit kun pitää rummut treenata messiin me mennään treenikämppään. Soitan itse jonkin verran myös perkkoja, mut säästän naapureita enkä paukuttele niitä kotona.

Enempi saattaa naapuria häiritä mun laulu. Laulan raikuvasti jopa suihkussa, kun ääntä pitää kehittää... Onneks on vanha talo ja paksut seinät.

Vastauksena ap:n kysymykseen siis että mun mielestä setti eikä perkat kuulu kotona soitettaviin soittimiin, ei edes harrastusmielessä. Jos niitä nyt soittaa aika ajoin tyyliin tunnin kerran kuussa, niin se menköön, mut yhtään useammin ei.

Hitto, miten itsekästä ja inhottavaa touhua. Painu sinne treenikämpällesi häiriköimään! Jo minuutti kovaäänistä melua mihin aikaan tahansa kerros/ rivitalossa, on naapureiden kiusaamista. Jumatsukka, että jengi voi olla itsekästä ja typerää!!!

Vierailija
44/59 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite oon ammattimuusikko. Treenaan kotona, mut vaan päiväsaikaan enkä joka päivä. Joskus saatetaan osan bändiä kanssa treenata mun olkkarissa  tyyliin kielisoittimet ja basso, mutta akustisesti, mitä nyt bassoa sen verran vahvistaa että edes jotain kuuluu. Äänitaso vastaa silloin semmoista musan kotikuuntelua, että selvästi kuuluu, mut verhot ei tärise. Sit kun pitää rummut treenata messiin me mennään treenikämppään. Soitan itse jonkin verran myös perkkoja, mut säästän naapureita enkä paukuttele niitä kotona.

Enempi saattaa naapuria häiritä mun laulu. Laulan raikuvasti jopa suihkussa, kun ääntä pitää kehittää... Onneks on vanha talo ja paksut seinät.

Vastauksena ap:n kysymykseen siis että mun mielestä setti eikä perkat kuulu kotona soitettaviin soittimiin, ei edes harrastusmielessä. Jos niitä nyt soittaa aika ajoin tyyliin tunnin kerran kuussa, niin se menköön, mut yhtään useammin ei.

Sen verran katsonut rummunsoittoa netistäkin, että ei siinä mitään kauheaa treenaamista kyllä ole. Pelkkää kepillä huitomista ja jalan polkemista.

Vierailija
45/59 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Musiikin harrastaminen on sallittua kerrostalossa, sanoo Kiinteistöliitto Uusimaan vastaava lakimies Mia Pujals - paitsi jos soittaminen kohtuuttomasti häiritsee naapureita. Näin olisi esimerkiksi kovaääninen soittaminen öiseen aikaan.” (HS 12.2.2006)

Vierailija
46/59 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen verran katsonut rummunsoittoa netistäkin, että ei siinä mitään kauheaa treenaamista kyllä ole. Pelkkää kepillä huitomista ja jalan polkemista.

Vierailija
47/59 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

voihan ne rummut hiljaisessa treenissä soittaa visuaalisesti vaikka tyynyyn ja lattiaan.

jos siis pitää rumpuja treenata.

Akustiseen settiin saa myös vaimennuspadeja, eikä niitä ole pakko aina täysillä soittaa muutenkaan. Dynamiikan hallinta on tärkeää soitossa. Skaala on hivelystä täyteen paiskomiseen.

Vierailija
48/59 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallituksessa pysyminen on tärkeämpää kuin asukkaiden terveys. Ja jos päivänkin kuuntelisivat niin mitenhän olisi ellei oma lapsi esim olisi kyseessä. Häiritsevänä tulee kieltää!!!

Vierailija
49/59 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi sietää sellaista kunnon rumpusetin soittamista.

Ilmoitin isännöitsijälle, että melu on ihan hirvee, että koko alarappu raikaa, niin rummut lähti.

Vierailija
50/59 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumpujen soitto ei kuulu normaaliääniin. Häiritsee sekä ylä- että alakerrassa asujia. Hallitukset herätkää kunnioittamaan kotirauhaa, Kiitos!

Vierailija
51/59 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää soittamaan rumpuja miesten jääkiekkopeleihin

Vierailija
52/59 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtökohtaisesti saa soittaa.

Vierailija
53/59 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei saa rumpuja soittaa kerrostalossa.

Vierailija
54/59 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiljaisuuden aikana (useimmissa yhtiöissä klo 23-7) ei saa aiheuttaa häiritsevää melua, päiväsaikaan saa, mutta kyllä siinäkin joku raja on. Meidän taloyhtiössä kiellettiin ammattimuusikoksi opiskelevalta pianonsoitto sillä perusteella, että hänen toimintansa oli ammattimaista ja jatkuvaa. En tiedä olisiko soittaja voinut riitauttaa tuon, mutta hän muutti suosiolla pois. Jos tuo rummutus on päivittäistä ja kestää tunteja kerrallaan, kannattaa valittaa.

Kerrostalo on asuintalo eikä näin ollen sovellu ammatin harjoittamiseen.

Vierailija
55/59 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa ajatus jostain rumpalista kannujensa kanssa. Muutaman tunnin setti jotain fuusiojazzia, luulisi että naapurit olisivat hermoraunioina.

Vierailija
56/59 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Repesin tuolle 100dB rajoitukselle. Miettikää mikä mökä naapurissa jos itellä 100dB

Vierailija
57/59 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrostalo on asuintalo eikä näin ollen sovellu ammatin harjoittamiseen.

Sama tuli itsellekin mieleen. Sekään ei olisi ok, että puuseppä alkaisi pitää pajaansa kerrostalossa, sen kieltävät jo varmaan määräykset muutenkin.

Vierailija
58/59 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asunto on tarkoitettu asumiskäyttöön, ei ammatinharjoittamiseen.

Joo, etätyöt on kielletty.

Vierailija
59/59 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa soittaa maltillisessa määrin ja järkevinä kellonaikoina.

Ihan normaaliin elämään kuuluu soittoharrastukset. Sitten joku ammattimainen useita tunteja flyygeliä tai rumpuja joka päivä saattaa jo herättää asian tutkimista.

Kaikki muu päiväaikaan on tosi ok!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän