Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis saako kerrostalossa soittaa rumpuja????!!

Vierailija
02.03.2016 |

Taas se naapuri soittaa jotain peruskomppia :( pim pum pu pu pu pum pu pum pum pu pu pu pum :(

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaisuuden aikana (useimmissa yhtiöissä klo 23-7) ei saa aiheuttaa häiritsevää melua, päiväsaikaan saa, mutta kyllä siinäkin joku raja on. Meidän taloyhtiössä kiellettiin ammattimuusikoksi opiskelevalta pianonsoitto sillä perusteella, että hänen toimintansa oli ammattimaista ja jatkuvaa. En tiedä olisiko soittaja voinut riitauttaa tuon, mutta hän muutti suosiolla pois. Jos tuo rummutus on päivittäistä ja kestää tunteja kerrallaan, kannattaa valittaa.

Vierailija
2/59 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vitun vittu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas se naapuri soittaa jotain peruskomppia :( pim pum pu pu pu pum pu pum pum pu pu pu pum :(

Peruskomppi 2/4 on rummuttamisen juuri. Siitä se kaikki alkaa.

Ja kerrostalossa saa soittaa.

Vierailija
4/59 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiljaisuuden aikana (useimmissa yhtiöissä klo 23-7) ei saa aiheuttaa häiritsevää melua, päiväsaikaan saa, mutta kyllä siinäkin joku raja on. Meidän taloyhtiössä kiellettiin ammattimuusikoksi opiskelevalta pianonsoitto sillä perusteella, että hänen toimintansa oli ammattimaista ja jatkuvaa. En tiedä olisiko soittaja voinut riitauttaa tuon, mutta hän muutti suosiolla pois. Jos tuo rummutus on päivittäistä ja kestää tunteja kerrallaan, kannattaa valittaa.

Siis miten joltain voidaan kieltää oman ammatin harjoittaminen??

Vierailija
5/59 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exällä oli sähkörummut. Saatiin valitus.

Vierailija
6/59 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostaloasujan kannattaisi hankkia sähkörummut.

Vierailija
7/59 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin eli kummin oli saako vaiko eikö

Vierailija
8/59 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miten joltain voidaan kieltää oman ammatin harjoittaminen??

Kuten tuohon jo laitoinkin, haitan katsottiin olevan jatkuvaa, ei mitään harrastusluonteista soittelua silloin tällöin vaan tuntikausia joka päivä.

Vierailija
9/59 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin eli kummin oli saako vaiko eikö

Saa.

Vierailija
10/59 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun avokki soittaa kitaraa vahvarin kanssa, on siis bändissä. Soittaa vieläpä metallia.

Ikinä ei ole kukaan valittanut, ei tosin soitakaan päivittäin kotona ja on ukoilla toki oma bändikämppäkin ettei tarvitse kerrostalossa hakata täysillä.

Ja aina kunnioitetaan tätä 23-7 -sääntöä. En pese edes pyykkiä sillä välillä.

Vierailija
11/59 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa rumpuja soittaa. Kitaraa, pianoa tms saa, mutta rummuista lähtee desipeleissä niin kova ääni, että se on terveydelle haitallista.

Vierailija
12/59 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tämä sama keskustelu ollut juuri pari päivää sitten? Joku kyseli saako naapurinsa soitella rumpua kerrostalossa päiväsaikaan.

Vierailija
13/59 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunto on tarkoitettu asumiskäyttöön, ei ammatinharjoittamiseen.

Vierailija
14/59 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asunto on tarkoitettu asumiskäyttöön, ei ammatinharjoittamiseen.

Liittyen siis tuohon "Siis miten joltain voidaan kieltää oman ammatin harjoittaminen??"

Vierailija
15/59 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu varmasti ylittyykö tietyt desibelirajat (en muista paljonko raja on). Eli päiväsaikaankaan ei saa tulla liikaa melua, mutta se raja on korkeampi kuin hiljaisuuden jälkeen. Ei päiväsaikaankaan ihan älytöntä melua tarvitse sietää. Ja jos tämä raja ylittyy niin sinun tulee varmasti jotenkin pystyä osoittamaan se tai se että melu on tarpeeksi häiritsevää.

Eli lähtökohtaisesti ei ole kielletty, ellei taloyhtiön säännöt niin kiellä, mutta riippuen äänieristyksistä ja millaiset rummut kyseessä niin varmasti voidaan kieltää kyllä. Ei kyllä muutenkaan ole järkevää ottaa rumpuja kerrostaloon.

Vierailija
16/59 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asuin nuoren rumpalin naapurissa noin neljä vuotta ja se oli kidutusta! Valitimme isännöitsijälle ja asunnon vuokranneelle ja tietenkin itse rumpalille ja ei mitään vaikutusta. Saimme kuunnella rumpalia useamman tunnin joka päivä, poika oli muusikko ja päivät kotona. Muistan yhden pääsiäisen ajan, kun kaipasimme vain hiljaisuutta ja lepoa ja mahdollisuus siihen oli, että lähdimme itse pois kotoa. 

Vierailija
17/59 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Musiikin harrastaminen on sallittua kerrostalossa, sanoo Kiinteistöliitto Uusimaan vastaava lakimies Mia Pujals - paitsi jos soittaminen kohtuuttomasti häiritsee naapureita. Näin olisi esimerkiksi kovaääninen soittaminen öiseen aikaan.” (HS 12.2.2006)

Vierailija
18/59 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No riippuu varmasti ylittyykö tietyt desibelirajat (en muista paljonko raja on). Eli päiväsaikaankaan ei saa tulla liikaa melua, mutta se raja on korkeampi kuin hiljaisuuden jälkeen. Ei päiväsaikaankaan ihan älytöntä melua tarvitse sietää. Ja jos tämä raja ylittyy niin sinun tulee varmasti jotenkin pystyä osoittamaan se tai se että melu on tarpeeksi häiritsevää.

Eli lähtökohtaisesti ei ole kielletty, ellei taloyhtiön säännöt niin kiellä, mutta riippuen äänieristyksistä ja millaiset rummut kyseessä niin varmasti voidaan kieltää kyllä. Ei kyllä muutenkaan ole järkevää ottaa rumpuja kerrostaloon.

Raja on 100db, siis aika kova ääni. Rumpuja voi soittaa hiljaa. Minä soitan ja samalla keskustelen normaaliäänellä. Näin olen tehnyt jo vuosikausia, ilman valituksia.

Vierailija
19/59 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö muka ole määritelty raja-arvoja äänenpaineelle, joka naapuriasunnosta saa kantautua?

Vierailija
20/59 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon ammattimuusikko. Treenaan kotona, mut vaan päiväsaikaan enkä joka päivä. Joskus saatetaan osan bändiä kanssa treenata mun olkkarissa  tyyliin kielisoittimet ja basso, mutta akustisesti, mitä nyt bassoa sen verran vahvistaa että edes jotain kuuluu. Äänitaso vastaa silloin semmoista musan kotikuuntelua, että selvästi kuuluu, mut verhot ei tärise. Sit kun pitää rummut treenata messiin me mennään treenikämppään. Soitan itse jonkin verran myös perkkoja, mut säästän naapureita enkä paukuttele niitä kotona.

Enempi saattaa naapuria häiritä mun laulu. Laulan raikuvasti jopa suihkussa, kun ääntä pitää kehittää... Onneks on vanha talo ja paksut seinät.

Vastauksena ap:n kysymykseen siis että mun mielestä setti eikä perkat kuulu kotona soitettaviin soittimiin, ei edes harrastusmielessä. Jos niitä nyt soittaa aika ajoin tyyliin tunnin kerran kuussa, niin se menköön, mut yhtään useammin ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi