Jos vanhemmat maksaa opiskelijan vuokra-asuntokulut
Tai jos avustus on ainakin 50% vuokran hinnasta? Mitä mieltä olette siitä?
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Minä ostin asunnon, jossa lapsi asuu ilmaiseksi. Helppo ja huoleton vaihtoehto.
Yhtiövastike?
Kuinka monella on varaa laittaa keskimäärin 500 euroa omasta palkastaan siihen? Jos lapsia on 3? 1500.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se sillo helppo ja huoleton vaihtoehto jos on rahaa.... :)
Ajattelen, että hieno juttu kun vanhemmat tukevat lapsen opiskelua.
En mitään. Muiden raha-asiat tai vuokranmaksut ei kuulu mulle.
Hieno juttu. Minäkin maksan opiskelevan lapseni asumisen, sähkön ja kotivakuutuksen.
Hyvä juttu, jos vanhemmilla on varaa siihen.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monella on varaa laittaa keskimäärin 500 euroa omasta palkastaan siihen? Jos lapsia on 3? 1500.
Niillä, jotka ovat jo ennen lasten hankintaa miettineet, moneenko lapseen on varaa.
Meillä porukat maksoi mun vuokran 6o0e 17 neliön yksiöstä. Veljelle ostivat asunnon. Kiitos heille, me jeesataan nyt ja tulevaisuudessa, kun tulee kremppaa ja tarvitsee hoitoa. alan vaikka omaishoitajaksi jos tarvitsee.
Hieno homma, jos vain onnistuu. Aikanaan kun opiskelimme poikaystävän kanssa, äitinsä peri meiltä vuokraa ns paljon, eli otti vain asumistuen verran meiltä oikeasti vuokraa, vaikka sopparissa oli siis isompi vuokra, ns markkina-arvoltaan oikea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niillä, jotka ovat jo ennen lasten hankintaa miettineet, moneenko lapseen on varaa.
Aika harva vanhempi varautuu maksamaan AIKUISEN lapsen asumiskuluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun olisi varmaan pitänyt tehdä itsari, sillä ei mulla ole oikeastaan varaa edes itseeni.
Vierailija kirjoitti:
Meillä porukat maksoi mun vuokran 6o0e 17 neliön yksiöstä. Veljelle ostivat asunnon. Kiitos heille, me jeesataan nyt ja tulevaisuudessa, kun tulee kremppaa ja tarvitsee hoitoa. alan vaikka omaishoitajaksi jos tarvitsee.
No toivon todella, ettei raha ole ainoa syy siihen että omia vanhempiaan haluaa auttaa...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, yksilön tulotasohan pysyy 100 % varmuudella ne seuraavat 25 vuotta lapsen syntymästä samana.
Samalla 100 % varmuudella kumpikin vanhempi on elossa tukemassa jälkikasvuaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika harva vanhempi varautuu maksamaan AIKUISEN lapsen asumiskuluja.
Kannattaa alkaa varautua. Tulevaisuudessa voi olla jo suomalaisillekin yliopistoissa ja ammattikorkeakouluissa lukuvuosimaksut, opiskelijan tuet pienenevät entisestään jne. Minä ainakin varauduin tukemaan lapsiani taloudellisesti siihen asti, kunnes ovat opiskelunsa suorittaneet. Sen vuoksi lapsiluku jäi kahteen.
Minun vanhempani ostivat aikoinaan asunnon paikkakunnalta, johon muutin opiskelemaan. Asuin asunnossa muutaman vuoden (opintojeni ajan ja jonkin aikaa valmistumisen jälkeen). En maksanut vuokraa asunnosta, mutta muistan kotini tuen aina. Asunto on sittemmin myyty.
Olen nykyisin tuplamaisteri, hyvin palkatussa työssä ja hyvissä väleissä vanhempieni kanssa. En ole koskaan mielestäni käyttäytynyt mitenkään hemmotellusti, eikä minua ole suoranaisesti hemmoteltukaan. Kävin mm opiskelujen ajan töissä, sillä halusin tehdä töitä.
Helposti vain ympäristöstä ajatellaan, että kylläpä on porvarillista hommaa tuollainen, mutta itse kyllä arvostin vanhempieni toimia kovin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, yksilön tulotasohan pysyy 100 % varmuudella ne seuraavat 25 vuotta lapsen syntymästä samana.
Samalla 100 % varmuudella kumpikin vanhempi on elossa tukemassa jälkikasvuaan.
Tottakai elämässä voi sattua mitä tahansa. Mutta pitää laskea sen mukaan, että yhden vanhemman tuloillakin pystyy lapsensa elättämään ja kouluttamaan. Jos sitten käy niin ikävästi, että toinen vanhempi kuolee, lapsi saa kuitenkin eläkettä aina 21-vuotiaaksi asti, kunhan opiskelee. Kolme lasta on aika paljon jo ihan silloinkin, vaikka olisi molemmat vanhemmat ja ihan keskipalkkainen työ.