Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko ketään, joka olisi 2000-luvulla päässyt kesätöihin ilman suhteita?

Vierailija
02.03.2016 |

Aloille, jotka ovat jotain muuta kuin puhelinmyyntiä, siivousta tai hoitoalaa?

Itse tiedän 2: toinen pääsi siinä 10% lottovoittokiintiössä tehtaalle liukuhihnahommiin (loput kesäduunareista olikin sitten vakituisten työntekijöiden sukulaisia) ja toinen haravoimaan hautausmaata. Molemmilla näillä lukiotausta. Yhtäkään ns. oman alan kesätöihin talon ulkopuolelta ja ilman suhteita päässyttä en tiedä.

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaksi hakijaa on yhteen paikkaan niin toinen jää joka tapauksessa ulkopuolelle, ja firman kannalta on hieman turvallisempaa valita sellainen joka on entuudestaan tuttu jollekulle työntekijälle.

Ikävää sille jota ei valittu, mutta elämä on.

Vierailija
2/68 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pääsin 2012 kukkakauppaan apulaiseksi ja tänä vuonna on paikka tiedossa yhdessä kaupassa. Kummatkin ilman suhteita ja amistausta.

N18

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesältä tiedän 5. Olivat näissä paikoissa suorittamassa opintoihinsa kuuluvaa työharjoittelua ja saivat samasta paikasta kesätöitä.

Vierailija
4/68 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän.

Vierailija
5/68 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä pääsin kaikkiin kesätöihin ilman suhteita. vuosina 2006, 2007, 2010 ja 2011.

Vierailija
6/68 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime kesältä tiedän 5. Olivat näissä paikoissa suorittamassa opintoihinsa kuuluvaa työharjoittelua ja saivat samasta paikasta kesätöitä.

Eli tulivat talon sisältä, eivät täysin ulkopuolisina ilman suhteita. 

Vierailija
7/68 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pääsin viime kesänä kaupan kassalle. Hakijoita oli paljon ja olin ainoa, jolla ei ollut YHTÄÄN työkokemusta.

N19

Vierailija
8/68 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen lapsistani pääsi kioskille ja toinen ravintolaan ihan itse menemällä vain paikalle.

Vierailija
9/68 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päässyt monta kertaa. Uskon saavani töitä tänäkin kesänä ja ilman suhteita.

Opiskelija

Vierailija
10/68 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen päässyt monta kertaa. Uskon saavani töitä tänäkin kesänä ja ilman suhteita.

Opiskelija

Mitä alaa opiskelet? Ovatko kesätyöt olleet oman alasi töitä? 

Vierailija
11/68 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen päässyt ilman suhteita kesätöihin leipomoon, mansikanmyyjäksi, vaatekauppaan, sihteeriksi ja pankkiin.

Vierailija
12/68 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pääsin v. 2005 ja loppu onkin historiaa.

Vierailija
13/68 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päässyt mutta en vieläkään oman alan töihin. Mikä sinällään vähän huolettaa. Mutta tehdään tätä todella kaukaisesti omaa alaani hipaisevaa työtä sitten :) olen tyytyväinen kun saan edes jotain

Vierailija
14/68 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Itse pääsin lelukauppaan ilman suhteita (ja olin useassa haastattelussa muutenkin ilman suhteita). Myöskin useat kaverit pääsi, yksi pankkiin ja toinen ulkomaille. Lukiopohja ja 1v korkeakoulua oli siinä kohtaa takana.

N20

Vierailija
15/68 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pääsin ekaan työpaikkaan mansikanmyyjäksi, mutta luulen että siinä oli vähän sattuma pelissä, koska ensin en saanut paikkaa, mutta sitten joku perui ja pääsinkin töihin (eikä työnantaja muistanut enää, miksei valinnut minua alunperin…) Siivoustöitä olen tehnyt myös, sen jälkeen olin kesätöissä postinjakajana (siinä painoi todella paljon siivouskokemus ja sen vuoksi sainkin sen työn, että olin ollut siivoojana!). Jos asuu paikkakunnalla jossa on postin lajittelukeskus, kannattaa hakea joulukorttien lajitteluun (tämä ei tietystikään auta tähän aikaan vuodesta) koska sitä kautta saa sitten postille jalkaa oven väliin ja voi saada jatkossa muitakin töitä, joista voi taas edetä mieluisimpiin. 

Pointtina siis, että ei kannata karsastaa myöskään niitä hanttihommia ekoja työpaikkoja hakiessa, koska aluksi ihan kaikkein tärkeintä on, että on jotain työkokemusta ylipäätään. Siivoustyöstä postinjakeluun ja sieltä siisteihin sisätöihin, ja sitten kun on edennyt opinnoissa niin paljon että voi saada työharjoittelupaikan, niin sitä kautta vähitellen oman alan hommiin.

Vierailija
16/68 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen päässyt kesätöihin (ja muihinkin töihin) aina ilman suhteita.

Vierailija
17/68 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai olen.

Vierailija
18/68 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli tulivat talon sisältä, eivät täysin ulkopuolisina ilman suhteita. 

Voihan sen noinkin ajatella, jos haluaa. Mutta ensin olivat saaneet ilman suhteita sen työharjoittelupaikkansa, jonka kesto oli vaihdellen 2-4 viikkoa. Sitten takaisin opiskelemaan ja kesätöitä hakivat näistä entisistä harjoittelupaikoistaan.

Vierailija
19/68 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään, joka olisi päässyt alle 18-vuotiaana töihin ilman suhteita.

Vierailija
20/68 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ja tiedän monta muutakin. Oman alani kesätöitä vuosina 2013, 2014, 2015 ja sama meno näyttää jatkuvan tänänkin vuonna. Jokaisena vuonna olen vieläpä työskennellyt eri työnantajan palveluksessa ja aina edellistä kesää vaativammassa työtehtävässä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä