Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko ketään, joka olisi 2000-luvulla päässyt kesätöihin ilman suhteita?

Vierailija
02.03.2016 |

Aloille, jotka ovat jotain muuta kuin puhelinmyyntiä, siivousta tai hoitoalaa?

Itse tiedän 2: toinen pääsi siinä 10% lottovoittokiintiössä tehtaalle liukuhihnahommiin (loput kesäduunareista olikin sitten vakituisten työntekijöiden sukulaisia) ja toinen haravoimaan hautausmaata. Molemmilla näillä lukiotausta. Yhtäkään ns. oman alan kesätöihin talon ulkopuolelta ja ilman suhteita päässyttä en tiedä.

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime kesältä tiedän 5. Olivat näissä paikoissa suorittamassa opintoihinsa kuuluvaa työharjoittelua ja saivat samasta paikasta kesätöitä.

Eli tulivat talon sisältä, eivät täysin ulkopuolisina ilman suhteita. 

Voihan sen noinkin ajatella, jos haluaa. Mutta ensin olivat saaneet ilman suhteita sen työharjoittelupaikkansa, jonka kesto oli vaihdellen 2-4 viikkoa. Sitten takaisin opiskelemaan ja kesätöitä hakivat näistä entisistä harjoittelupaikoistaan.

Millä koulutusasteella on 2-4vkon harjoittelu? Ilmeisesti kyse ei ole Suomesta.

Vierailija
22/68 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän. Juuri kaveri pääsi putiikkiin. Vei hakemuksem paikan päälle, soitti vielä perään varmistaakseen, että hakemus oli päätynyt myymäläpäälliköön käsiin. Nosti esiin vahvuuksina kielitaidon (turistit) ja innostuksen alaa kohtaan vaikka kokemusta ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päässyt myyntialalle pieneen firmaan 2010. Nyt opiskelen ja teen sivuhommia viikonloppuisin ja lomilla, 1.5 kuukautta on jo ensi kesäksi sovittu, kuukauden lisää saan kunhan ilmoitan milloin en pysty työskentelemään. Nämäkin hommat ilman suhteita, työntekijöistä niin kova pula, että joka viikolle töitä olisi, jos jaksaisin ottaa.

Vierailija
24/68 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pääsin eräänä kesänä huvipuistoon ravintolapuolelle. En tuntenut lafkasta ketään eikä kukaan mua. Iso kaupunki, olin vasta muuttanut. Olin onnekas.

Vierailija
25/68 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, nimittäin itseni. Sitä kautta olen itse luonut suhteeni eikä päivääkään ole tarvinnut olla työttömänä.

Vierailija
26/68 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ikiseen työpaikkaani olen päässyt ilman suhteita. Olen ollut myös rekrytoimassa nykyiseen firmaani harjoittelijoita, ja yhtä vaille kaikki on tulleet ihan tavallisen haun kautta. Eli noin 15 hengestä 1kpl oli firman työntekijän sukulainen. 

En näe suhteita siis mitenkään pakollisena työllistymisen kannalta.

Vierailija
27/68 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin pääsi eräs poika tietokoneliikkeeseen töihin, kun oli harrastanut vähän makuuhuonetouhuja omistajaherran kanssa. Ikää taisi olla 16 vai 17 silloin.

Vierailija
28/68 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki työni olen saanut ilman suhteita ja ylpeä siitä! Oli kyse työharjoittelusta, kesätöistä yms yms

Vierailija
29/68 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, niitä suhteita voi jokainen itse luoda. Ei se ole mitään mystistä hommaa, vaan jo se on suhteiden luomista, että näyttää naamaansa sellaisille henkilöille, joista voi tulevaisuudessa olla hyötyä.

Naapuriyritykseen tuli ensin nuori harjoittelija ilman suhteita. Tämä harjoittelija kävi meidän yrityksessä pari päivää lainassa, meillä kun on paljon yhteistyötä. Sittenhän tämä nuori oli luonut suhteet meillekin päin, ja seuraavan harjoittelun tekikin meillä ja samaan putkeen oli myös kesätöissä.

Vierailija
30/68 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään, hautausmaiden haravoijatkin on seurakuntaneuvoston lapsia tai muuten tuttuja. Omatkin ovat saaneet työnsä suhteilla.

Vierailija
31/68 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen päässyt mm. elintarviketehtaaseen ja metallitehtaaseen. Olin kylläkin jo täysikäinen ja valmistunut ammattiin. Kesätyöhaussa noihin kuitenkin pääsin. Molemmissa olin vielä töissä kesän jälkeenkin.

Kumpaakaan ei tehdasta tosin enää ole. Heh.

Vierailija
32/68 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rkpn puolue kirjalla ohittaa kaikki muut hakijat samoin kepun, kokkareiden veronkierto hommiin täytyy olla ligviteettiä omasta takaa. Vihreitten ja vassareitten hommiahan sinä et varmaan haekkaan kun siellä juuri vastustetaan kaikkea "työtä" siellä vaaditaan vain unelmia ja pössytellään ruohoja. Eli matujen orjaksi kelpaat.

Vierailija
33/68 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseni. Ensimmäisenä kesänä pääsin tehtaalle duunarihommiin, toisena kesänä sain valita kahdesta eri tehtaasta, kolmantena kesänä kolmesta tehtaasta ja yhdestä kaivoksesta, nyt viimeisenä kesänä on jo paikka varmistunut. Kaikki ilman suhteita. Vaikka valmistun kahden kuukauden päästä, "oikeita töitä" ei olekaan löytynyt, joten kesätöihin siis edelleen.

Vierailija
34/68 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime kesältä tiedän 5. Olivat näissä paikoissa suorittamassa opintoihinsa kuuluvaa työharjoittelua ja saivat samasta paikasta kesätöitä.

Eli tulivat talon sisältä, eivät täysin ulkopuolisina ilman suhteita. 

Voihan sen noinkin ajatella, jos haluaa. Mutta ensin olivat saaneet ilman suhteita sen työharjoittelupaikkansa, jonka kesto oli vaihdellen 2-4 viikkoa. Sitten takaisin opiskelemaan ja kesätöitä hakivat näistä entisistä harjoittelupaikoistaan.

Millä koulutusasteella on 2-4vkon harjoittelu? Ilmeisesti kyse ei ole Suomesta.

9-luokkalaisen tet-jakso oli tuon 2 viikkoa. Muut olivat ammattikoululaisia, joilla on useampi lyhyt työharjoittelujakso yhden pitkän sijasta. Ihan Suomessa oli.

Vierailija
35/68 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otan töihin useamman kesätyöntekijän ilman mitään yhteyksiä. Isoon varastoon kesätöihin. Toki moni vanha työntekijä pääsee uudestaan ja moni suhteillakin, mutta suuri osa tulee ihan uutena ilman mitään kytköksiä.

Eilen viimeksi kävi ihana nuori opiskelijatyttö, joka pääsee kesäksi töihin.

Vierailija
36/68 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Olen saanut kaksi oikeasti tosi kilpailtua ja hyvää paikkaa ihan ilman suhteita.

Vierailija
37/68 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin pari kertaa, vaati tosin oma-aloitteellisuutta. Täytyy tosin myöntää että lähes kaikille kavereista vanhemmat järjesti kesätyöpaikan.

Vierailija
38/68 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite pääsin erääseen tehtaaseen, johon varmaan 90% pääsee vain suhteilla. 

Vierailija
39/68 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen päässyt useampaankin hommaan. Lehdenjakajaksi, varastomieheksi, muuttomieheksi ja opintojen edistyessä kolmeen oman alan paikkaan.

Kyllä osaavalle ja ahkeralle tilaisuuksia avautuu. Keskinkertaisuuksilla on varmasti vaikeampaa.

Vierailija
40/68 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Minä vuodesta 2007 lähtien. On ollut Abc:tä, Itellaa, puhelinmyyntiä, kalatehdasta, sairaalan yhteiskeittiöö yms..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan