Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko ketään, joka olisi 2000-luvulla päässyt kesätöihin ilman suhteita?

Vierailija
02.03.2016 |

Aloille, jotka ovat jotain muuta kuin puhelinmyyntiä, siivousta tai hoitoalaa?

Itse tiedän 2: toinen pääsi siinä 10% lottovoittokiintiössä tehtaalle liukuhihnahommiin (loput kesäduunareista olikin sitten vakituisten työntekijöiden sukulaisia) ja toinen haravoimaan hautausmaata. Molemmilla näillä lukiotausta. Yhtäkään ns. oman alan kesätöihin talon ulkopuolelta ja ilman suhteita päässyttä en tiedä.

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pääsin jouluapulaiseksi postiin 26-vuotiaana v. 2005 ilman mitään pidempää työkokemusta ja suhteita (sori vähän off-topic)

Seuraavana kesänä sitten kesätöihin (ne ottaa kesätöihin käytännössä vain jouluapulaisia). Ja samalla tiellä olen vieläkin...Nyt vakituisena, keskimääräinen päiväpalkka 131e/h.

Vierailija
62/68 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

131e/vrk

T.nro 61

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toissakesänä pääsin alani töihin ilman suhteita.

Vierailija
64/68 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni pääsi 15v siivoushommiin, teki sitä kolme kesää ja yhden talven koulun ohella. Samana kesänä kun täytti 18v pääsi Ikealle ja siellä on töissä nyt lukion ohella 10t/vko. Kun saa niitä arvokkaita työkokemuspisteitä ja on valmis tarttumaan hommaan kuin hommaan, niin paljon helpompi saada seuraava paikka.

Vierailija
65/68 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääseekö muille aloille ollenkaan kesätöihin enää? Mun suhteillakin päässeet tuttuni ovat päässeet vain siivoamaan.

Vierailija
66/68 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pääsin ilman suhteita. Tosin paikka on ihan perC

Vierailija
67/68 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, mä en taas oikein ees tiedä niitä ihmisiä, jotka olisivat päässeet suhteilla kesätöihin :o täysi-ikäisyyden kynnyksellä koko ystäväpiirini on työllistynyt kesätöihin vuodesta toiseen todella hyvin (lähtötilanne ilman kokemusta ja lukiopohjalla); ravintoloihin, huoltoasemille, (vaate-/kirja-/lemmikkitarvike)kauppaan, apteekkiin, toimistohommiin, teollisuuteen... näitä riittää!

Nyt yliopisto-opinnoissa sama juttu. Muutaman tiedän (itseni mukaan lukien :DD), jotka ovat suhteilla saaneet uskomattomia työtarjouksia, mutta ehdoton enemmistö on niitä, joka on aiemmalla ahkeruudella työssä ja opinnoissa sekä omana itsenään saaneet haluamansa alan työpaikan, täysin ilman mitään kontaktipintaa palkkaavaan yritykseen.  Omalla kohdallani kävi niin, että firma tarvitsi kiireesti työntekijää, joka on varmasti motivoitunut ja hoitaa hommansa kunnolla, edeltäjäni ryssi nimittäin työnsä kohtuu hyvin. Niimpä onnenpotkuni oli se, että sukulaiseni oli jo firmassa töissä, eikä yritys joutunut palkkaamaan mua pelkän haastattelun perusteella ja toivomaan parasta. 

Vierailija
68/68 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

15-vuotias hankki ensi kesäksi itse itselleen työpaikan. Ravasi kolmella teollisuusalueella firmat läpi ja sai viikossa duunipaikan itselleen. Tekee 4-tuntista päivää varastossa lajittelussa, itse asiassa meni töihin jo hiihtolomalla tällä viikolla ja saa jatkaa kevään aikana parina iltana viikossa. Oikein sopivaa ysiluokkalaiselle. Vanhin ja keskimmäinen saivat aikoinaan ekat työpaikkansa ihan vaan hakuihin osallistumalla.

Kiva, että työtä löytyi, mutta eikö tuon ikäisella olisi vielä muutenkin elämässä tarpeeksi? Koulu ja kaverit noin niinkun esimerkiksi. Itse aloitin kesätyöt (ja työt ylipäätään) vasta 17-vuotiaana ja aina olen työllistynyt todella hyvin. Nuorempana onneksi ehdin nauttia elämästä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi