Miten ihmeessä ihmisillä on varaa värjätä hiukset kampaamossa??
Mulla on pitkät hiukset ja katselin hintoja värjäykselle ja raidoille, niin ihan järkyttävät hinnat!
Mun hiukset on täysin värjäämättömät, joten en uskalla/osaa kaupan väreillä itse alkaa kokeilla, kun en tiedä niistä väreistä mitään. Mutta ei mulla ole varaa kampaamossakaan värjätä! Ihan järkytyin niistä hinnoista.
Kommentit (62)
Osta PolyColoria tms. pesuissa poiskuluvaa edullista väriä, jonka sävy ei paljon poikkea omasta väristäsi. Tyvikasvu hoituu niin että laitat väriä ainoastaan päälaelle ja levität ehkä hetkeksi ennen huuhtelua alemmas kohti latvoja. Aika summamutikkaisellakin levityksellä tulee tarpeeksi siisti jälki. Pahinta olisi se, että latvat tummuvat. Se että juuret ja päälaki ovat tummempia on luonnollista.
Minulla on hennot hiukset. Ainoa keino pitää ne jotenkin hyvän näköisenä on lyhyt malli ja väri, joka vähän turvottaa hiusta. Joten 4 vk välein käyn leikkauttamassa ja värjäämässä hiukset, hinta hieman alle 100€.
Jos mielessäsi ei ole mitään tiettyä tyyliä tai väriä, älä värjätä.
Onko sinulla tummat vai vaaleat hiukset? Jos sinulla on normaalit keskivaaleat suomalais hiukset niin voit valita minkä vain värin boxiväri hyllyltä. Tarkista että värissä lukee "permanent" tai "pysyvä". Tummat tai kekskitummat hiukset voit värjätä punaisiksi tai pari astetta vaaleammiksi ja voit valita minkä vain hiuksiasi tummemman värin. Mustat tai mustanruskeat hiukset kannattaa aloittelijan kotona lähinnä värjätä hiusta tummemmiksi tai mustan vivahteilla esim. Sinimusta, violetinmusta, punamusta ym.
Monien hiusväri valmistajien sivuilla on semmonen ohjelma missä voit etsiä sinulle sopivan värin. Siinä valitset lähinnä omaa tukkaasi lähimpänä olevan värin ja toive värisi ja ohjelma kertoo millä värillä saat haluamasi lopputuloksen.
Vierailija kirjoitti:
Käy virossa kampaajalla siellä on halvempaa.
Älä missään nimessä mene Viroon kampaajalle, ainakaan blondiksi värjäyttämään. Virolaisten hiuslaatu on erilainen, joten pilaavat suomalaisen hiukset herkästi. Tämän kuulin omalta kampaajaltani, kun kerroin, että anoppini oli käynyt Virossa kampaajalla ja valitteli, että siellä hänen hiuksensa pilattiin.Oli vaalentanut hiuksiaan.,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on varaa, onneksi. Olen meinaan todella tumpelo värjäämään juurikasvua. Ei onnistu millään. Aina valahtaa sitä väriä myös latvoihin joissain kohti ja lopputuloksena on tummemmat latvat kuin juuri. Mulla on lyhyt polkka, joten juuren ja latvan väliä ei paljoa ole.
Paljon se pelkkä juurikasvun värjäys maksaa ja kuinka usein käyt?
Pakko minunkin on kampaamoon mennä, kun niin aloittelija olen. Monesti olen pyörinyt värihyllyjen luona kaupassa ja ei niistä tajua mitään...
ap.
Miksi sun pitää värjätä hiukset?
Ne on kauheita myrkkyjä ne värit ja pilaa hiukset.
Luonnollinen oma väri on kaikkein kaunein ja hiuksetkin kiittää!
Olen kyllästynyt tähän elottomaan ja kuivan näköisen hiukseen. Mulla kun on luonnonkiharaa, niin hiukset on kiillottoman näköiset ja kuivat. Lähinnä sitä kiiltoa haluaisinkin ja vähän keltaisuutta pois.
ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja aikaa.. Mulla olisi varaa, mutta it-alan työ on hektistä, ei todellakaan ole aikaa kerran kuussa istua kampaamossa paria tuntia värissä. Joten kotona värjään tyvikasvun aina kerran kuussa.
Mä olen miettinyt, että jos kävisin nyt ensimmäisen kerran kampaamossa, niin osaisinkohan sitten valita oikean värin marketista ja värjätä tyvikasvun itse.
Ensin vaan pitäisi keksiä mistä revin sellaiset rahat sinne kampaamoon niin, ettei tarvi sitten seuraavaa kuukautta kynsiä syödä. :)
ap.
Noin ei ainakaan kannata tehdä sillä kampaajan laittama väri voi olla ja varmaan onkin ainesosilta erilainen kuin mitä se sinun kaupasta ostama. Näin se voi käyttäytyä hiuksissasi ihan eri tavalla ja vaikka värjäisit pelkän juurikasvun niin väkisinkin sitä joutuu kosketuksiin vanhan värin kanssa ja ne voivat keskenään reagoida mielenkiintoisesti.
Millainen oma väri on ja millaista väriä olit ajatellut?
No ei siinä kyllä mitään tuollaista käy, jos samantyyppistä sävyä kotona laittaa vaan päälle. Samat peruskemikaalit niissä on vaikuttavina aineina niin koti- kuin kampaamoväreissä. Toki jos kampaamossa laittaa vaikka blondin, ja sitten kotona meinaa laittaa tumman, niin voi käydä ylläreitä, mutta jos kampaamossa laittaa yhden värin ja kotona lähinnä samanlaista, niin eipä tuossa riskejä ole.
Joku kyseli miksi pitää värjätä. No itse värjäytän siksi etten halua, että harmaantuneet hiukset näkyvät. Minulla tuli ekat harmaat näkyviin jo vähän päälle 30 vuotiaana. Käyn kampaajalla siksi, että haluan näyttää huolitetulta.
Vierailija kirjoitti:
Joku kyseli miksi pitää värjätä. No itse värjäytän siksi etten halua, että harmaantuneet hiukset näkyvät. Minulla tuli ekat harmaat näkyviin jo vähän päälle 30 vuotiaana. Käyn kampaajalla siksi, että haluan näyttää huolitetulta.
Tarkoitat varmaan nuoremmalta.
Vierailija kirjoitti:
http://www.terve.fi/rintasyopa/82374-varjaatko-hiuksia-hiusten-varjaami…
Ja lisää. http://www.iltasanomat.fi/terveys/art-2000000975141.html
Miksi ketään ei kiinnosta tämä?
Jos haluat vaan kiiltoa ja keltaisuutta pois niin kokeile sävytystä, joka on omaa väriä lähellä (ainoastaan vaalennus-kestovärillä pystyy vaalentamaan hiusta koska se poistaa hiuksen omaa väriä) ja on viileää sävyä. Jos valitset lämpimän sävyn se voi pahentaa keltaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on varaa, onneksi. Olen meinaan todella tumpelo värjäämään juurikasvua. Ei onnistu millään. Aina valahtaa sitä väriä myös latvoihin joissain kohti ja lopputuloksena on tummemmat latvat kuin juuri. Mulla on lyhyt polkka, joten juuren ja latvan väliä ei paljoa ole.
Paljon se pelkkä juurikasvun värjäys maksaa ja kuinka usein käyt?
Pakko minunkin on kampaamoon mennä, kun niin aloittelija olen. Monesti olen pyörinyt värihyllyjen luona kaupassa ja ei niistä tajua mitään...
ap.
Miksi sun pitää värjätä hiukset?
Ne on kauheita myrkkyjä ne värit ja pilaa hiukset.
Luonnollinen oma väri on kaikkein kaunein ja hiuksetkin kiittää!
Luonnollinen väri ei aina ole mikään kaunis. Esim. itselläni luonnonväri epämääräinen kellertävän-maantienvärinen, jossa puolet harmaita. En todellakaan halua sen näköisenä kulkea. Lisäksi värjäys antaa ohuelle lasimaiselle hiukselle ryhtiä ja volyymiä. Siksi värjään, terveysriskeistä huolimatta.
Ei mitenkään, siksi en värjääkään. Mielummin syön sen viikon ruokaa kuin oon syömättä hienossa tukassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostaa kovastikin. Mutta kaiken tämän lisäksi värjätty hius vaan ei miellytä mun silmää. Luonnollinen on kaunista! ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostaa kovastikin. Mutta kaiken tämän lisäksi värjätty hius vaan ei miellytä mun silmää. Luonnollinen on kaunista! ap
Sori väärään meni!! ei sittenkään ap
Panostaisin ennemmin hiustuotteisiin kuin väriin, AP. Itse värjäsin 10 vuotta, kunnes tuli se ymmärrys siitä, kuinka vaarallisia nämä aineet ovat minulle ja ympäristölle. Jos kuivuus ja kiilto on ongelmasi, niin ne saa ehdottomasti paremmin kuriin hyvillä tuotteilla kuin vielä enemmän kuivattavalla värjäyksellä.
Muistakaa myös kaikki, ettei kannata tehdä sitä allergiatestiä, mikä lukee hiusväripakkauksissa. Mitä useammin altistut hiusvärille, sitä todennäköisemmin tulet sille allergiseksi. Allergia voi puhjeta vuosien tai kymmenien vuosien käytön jälkeen ja etenkin, jos on ottanut hennatatuoinnin, ei kannata hiuksia värjätä.
AP, jos haluat välttämättä kokeilla värjäystä, suosittelen kevytväriä ja pyydä joku kaveri laittamaan. Hiusvärien mukana tulee yleensä laadukas hoitoaine, joka antaa sitä kiiltoa ja pehmeyttä, koska hiussuomu on värjäyksen yhteydessä auki, joten samanlaisia lopputuloksia saa esim. hiusmaskilla saunassa. Suosittelen.
T. ex-kampaaja
Loistava kysymys. Itse en värjää, vaikka rahaa olisikin. Miksi maksaisin 110e tuloksesta, joka ei _koskaan_ ole kuitenkaan yhtä halutunlainen kuin mitä saan kaupan 12e väreillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja aikaa.. Mulla olisi varaa, mutta it-alan työ on hektistä, ei todellakaan ole aikaa kerran kuussa istua kampaamossa paria tuntia värissä. Joten kotona värjään tyvikasvun aina kerran kuussa.
Mä olen miettinyt, että jos kävisin nyt ensimmäisen kerran kampaamossa, niin osaisinkohan sitten valita oikean värin marketista ja värjätä tyvikasvun itse.
Ensin vaan pitäisi keksiä mistä revin sellaiset rahat sinne kampaamoon niin, ettei tarvi sitten seuraavaa kuukautta kynsiä syödä. :)
ap.
Noin ei ainakaan kannata tehdä sillä kampaajan laittama väri voi olla ja varmaan onkin ainesosilta erilainen kuin mitä se sinun kaupasta ostama. Näin se voi käyttäytyä hiuksissasi ihan eri tavalla ja vaikka värjäisit pelkän juurikasvun niin väkisinkin sitä joutuu kosketuksiin vanhan värin kanssa ja ne voivat keskenään reagoida mielenkiintoisesti.
Millainen oma väri on ja millaista väriä olit ajatellut?
No ei siinä kyllä mitään tuollaista käy, jos samantyyppistä sävyä kotona laittaa vaan päälle. Samat peruskemikaalit niissä on vaikuttavina aineina niin koti- kuin kampaamoväreissä. Toki jos kampaamossa laittaa vaikka blondin, ja sitten kotona meinaa laittaa tumman, niin voi käydä ylläreitä, mutta jos kampaamossa laittaa yhden värin ja kotona lähinnä samanlaista, niin eipä tuossa riskejä ole.
No esimerkiksi jos käy ensin kampaajalla, joka värjää hiukset kastanjanruskeiksi, oikean sävyn saamiseksi voi sekoittaa ehkä kahta eri väriä. Seuraavaksi laitetaan hiuksiin kaupasta ostettu väri, joka on mahdollisimman lähellä tätä kampaajan laittamaa kastanjanruskeaa. Väri ensinkin on mahdoton saada pelkästään tyvikasvuun, jossa se käyttäytyy eri lailla kuin jo värjätyssä hiuksessa jossa on pohjalla jo väriä. Kyllä siihen voi tulla mielenkiintoinen värimix; tyvi + uusi väri/vanha väri + vanha väri = 3 sävyä.
Mene ammattikoulun kampaamoon eli parturi-kampaaja-opiskelikoiden asiakkaaksi. Joudut istumaan kauemmin mutta taitaa olla paljon edullisempi.
Kyllä mä olen ihan tosissani miettinyt, että jos itse värjäisin, mutta hirveän vaikea valita sitä väriä. Juuri noita olen ajatellut, jotka lähtis vähitellen pesussa pois, mutta tosi monet on kestovärejä. Ja kun mun hiukset on aika vaaleat ja haluaisin lähinnä vain kiiltoa, niin vaikea löytää juuri sopivaa väriä. Vaaleat värit näyttää niissä purkeissa ja mallitupsuissa tosi vaaleilta ja tummat sitten liian tummilta tai liian keltaisilta.
Ehkä se vain pitäisi yrittää uskaltaa jotain kokeilla, mutta jos tuleekin ihan kamala...
ap.