Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä ihmisillä on varaa värjätä hiukset kampaamossa??

Vierailija
02.03.2016 |

Mulla on pitkät hiukset ja katselin hintoja värjäykselle ja raidoille, niin ihan järkyttävät hinnat!
Mun hiukset on täysin värjäämättömät, joten en uskalla/osaa kaupan väreillä itse alkaa kokeilla, kun en tiedä niistä väreistä mitään. Mutta ei mulla ole varaa kampaamossakaan värjätä! Ihan järkytyin niistä hinnoista.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on varaa, onneksi. Olen meinaan todella tumpelo värjäämään juurikasvua. Ei onnistu millään. Aina valahtaa sitä väriä myös latvoihin joissain kohti ja lopputuloksena on tummemmat latvat kuin juuri. Mulla on lyhyt polkka, joten juuren ja latvan väliä ei paljoa ole.

Paljon se pelkkä juurikasvun värjäys maksaa ja kuinka usein käyt?

Pakko minunkin on kampaamoon mennä, kun niin aloittelija olen. Monesti olen pyörinyt värihyllyjen luona kaupassa ja ei niistä tajua mitään...

ap.

Miksi sun pitää värjätä hiukset?

Ne on kauheita myrkkyjä ne värit ja pilaa hiukset.

Luonnollinen oma väri on kaikkein kaunein ja hiuksetkin kiittää!

Olen kyllästynyt tähän elottomaan ja kuivan näköisen hiukseen. Mulla kun on luonnonkiharaa, niin hiukset on kiillottoman näköiset ja kuivat. Lähinnä sitä kiiltoa haluaisinkin ja vähän keltaisuutta pois.

ap.

Siinä tapauksessa sulla on ihan helpot hiukset. Mene vaikka tavarataloon, jossa on asiantuntevia myyjiä, ja kysy joltakin heistä, mitä hiusväriä sinulle suosittelisi. Lähtökohtaisesti kannattaa ottaa aika lailla oman hiuksen värinen, asteen pari vaaleampi ja viileämpi sävy. Kiillottomuuteen hiusväri ei tosin vaikuta ollenkaan, paitsi ehkä hetkellisesti. Kaikki kestovärit sisältävät hapetteita, jotka rasittavat ja kuluttavat hiusta, jolloin siitä lopulta tulee entistä elottomampi ja kiillottomampi. 

Mitä jos sittenkin kokeilisit aluksi hiusten sävyn viilentämistä esim. hellävaraisilla color maskeilla? Esim. sävy Lavender on tosi hyvä vaalealle hiukselle. 

https://www.sokos.fi/fi/sokos/kc-professional-color-mask-paint-suoravar…

Katso ensin riittääkö tuo. Muista myös hoitaa hiuksiasi hyvin naamioilla yms. ja leikkaa kuivat latvat pois. Lisäkiiltoa saat shine spray -tuotteista, joita voit suihkuttaa valmiiseen kampaukseen viimeistelyksi.

Vierailija
42/62 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiiltoa saat öljyhoidolla, hiusöljyä hiuksiin ja pestään myöhemmin pois hoitoaineella. Myös oliiviöljy antaa kiiltoa, mutta on vaikea pestä pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaleaksi värjääminen on riski kampaajallakin. Minulla on myös vaaleat ja luonnonkiharat hiukset.  Ei ole hyvä yhdistelmä. Nykyisin teen kaiken itse näille hiuksille.

Vierailija
44/62 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla olekkaan, siksi värjään kotona. Raitoja en kyllä olekkaan ikinä itselleni värjännyt, mutta kaverin avustuksella varmasti onnistuis. Leikkaan myös omaa tukkaani jonkun verran ja puolison myös. Isommat mallimuutokset kyllä hoidan kampaajalla, siihen menee 40e luottokampaajalla.

Ei se värjäys mitään rakettitiedettä ole, valitse mieleisesi sävy muistaen että rajuja muutoksia ei saa tehdä (ei blondista suoraan mustaa ja tumma tukka vaatii pari väripoistoa, hopeashampoolla läträystä ja kärsivällisyyttä että hiukset saa pidettyä vaaleina ja luonnollisen näköisenä sen pissan värisen tukan sijaan). Kaikki värit toimii samalla periaatteella, kehite ja väri sekaisin vaan ja päähän, 20-35min odotusta ohjeista riippuen ja pese pois. Kaksi peiliä tai toinen henkilö on tarpeen jotta näkee taakse.

Vierailija
45/62 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loistava kysymys. Itse en värjää, vaikka rahaa olisikin. Miksi maksaisin 110e tuloksesta, joka ei _koskaan_ ole kuitenkaan yhtä halutunlainen kuin mitä saan kaupan 12e väreillä?

Olet käynyt huonoilla kampaajilla. Minä lähden kampaajalta aina juui sellaisen tuloksen kanssa kuin halusinkin, yleensä parempi kuin mitä osasin toivoa. Käynkin tosiaan enää vain vakiokampaajallani, en edes asu samassa kaupungissa enää mutta kampaajakäynnit täytyy ajoittaa muihin ko. kaupungissa vierailuihin. 

Leikkaatteko te värjääjät itse hiukset vai käyttekö leikkauksessa kampaajalla?

Vierailija
46/62 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olekaan. Jäin hoitovapaalle ja annoin oman värin kasvaa. Yllättäin oma väri näyttikin tosi kauniille, en edes tarkkaan muistanut minkä värinen se on, kun on teini-iästä asti värjäillyt. Kannatt. Säästyy rahatkin...

Vierailija
47/62 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin juuri eilen kampaajalla Helsingin keskustassa, suositussa ja trendikkäässä paikassa. Pitkiin hiuksiin raidat + väri, vähän yli 200 €. Tähän ei siis sisältynyt edes leikkausta.

Kyllä vähän leuka loksahti kassalla, vaikka minulla onkin varaa maksaa tuollainen summa. Tähän saakka kallein on ollut n. 150 €, toisessa paikassa. Onneksi olin sentään tyytyväinen kampaajan kädenjälkeen, mutta taidan silti katsoa jatkossa muita vaihtoehtoja. Tai ainakin kysyä hinnan etukäteen.

Vierailija
48/62 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kutsutaan säästämiseksi. Toiset dokaa joka viikonloppu, toiset matkustelee, toiset säästää ja voi käydä aina sillon tällöin kampaajalla värjäyttämässä hiukset...

Niin yksinkertaista. Aina ku oot ostamassa jotain tavaraa kysy itseltäs " tarvitsenko todella tätä"

Vierailija
49/62 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaajalla käynti on itsensä hoitamista, olen myös alalla jolla pitää olla huoliteltu. Eihän se mitään halpaa ole, mutta toistaiseksi on ollut varaa. Hyvännäköiset hiukset on osa kokonaisuutta ja itse ainakin kiinnitän huomiota niihin. Ei  auta, vaikka olis kuinka tyylikäs mutta jos  hiukset on rumat/hoitamattomat niin se pilaa kokonaisuuden.

Vierailija
50/62 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan mennä halpaa n rääkälään jossa aasialaistaukki sopertaa äänekästä sekoiluaan vielä ulkopuolella,

Vierailija
51/62 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kokeilemaan kevytvärejä, eli ns. sävytteitä. 

Kestävät jokaisen ihmisen hiuksissa yksilöllisen ajan, itselläni kesti 8 viikkoa vaikka uin kloorivedessä 5krt/vko + suihkut päälle. 

Itselläni hiusten oma väri palautui täysin sen jälkeen, toisin kuin tuntemillani kestovärien käyttäjillä :/ 

Vierailija
52/62 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä pienellä paikkakunnalla kampaajalla :) todella paljon halvempaakin kuin kaupungeissa.

Vierailija
53/62 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienellä paikkakunnalla raidoitus pitkään tukkaan 65€ ja aikaa meni 2,5 h

Vierailija
54/62 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ihmetellyt samaa. Olen ihan hyvätuloinen, mutta kyllä säännöllinen kampaajallakäynti olisi sairaan kallista. Nyt värjään itse ja käyn muutaman kk:n välein leikkauttamassa latvat. Ja toinen juttu on se, että ei mulla vain ole aikaa (= mielenkiintoa!) istua pitkiä aikoja kampaajalla. Melkein kaikki muu tekeminen on minusta kivempaa ja kiinnostavampaa ja perheenäitinä niitä pakollisiakin kuvioita on aika paljon (kotityöt, lasten harrastukset jne.). Lisäksi aikoja saa aina vain johonkin keskelle työpäivää, mikä on työssäkäyvälle tosi haastavaa. Rentoudu siinä sitten yli kahdeksi tunniksi kun takaraivossa jyskyttää dedikset ja se, että pitää jatkaa hommia iltaa asti.

On siis monta syytä. Priorisoin rahan ja ajankäytön muihin asioihin. Silti onnistun olemaan ihan riittävän huoliteltu: iho ja hiukset ovat hyvässä kunnossa, ei tyväriä, sopivasti meikkiä, kivat vaatteet ja reipas, iloinen asenne :)

Vierailija
55/62 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että värjäys auttaa sun hiuksia. Panosta enemmän hyvään hoitoaineeseen ja leikkaa kuivat pois. Tällaista suomalaista kiharaa hiusta ei oikein pysty kasvattamaan pitkäksi. Se hapsuttuu ja kuivuu latvoista.

T Kiharahiuksinen

Vierailija
56/62 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn noin 3kk välein. Hiukset on luonnollisen väriset ja raidoitetut, välillä myös liukuvärjätyt. 100e keskimäärin aina kerralla menee, mutta mieluummin mä sen maksan. Sitäpaitsi mulla on hyvä kampaaja joka tekee todella hyvää työtä.

Vierailija
57/62 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kestävät jokaisen ihmisen hiuksissa yksilöllisen ajan, itselläni kesti 8 viikkoa vaikka uin kloorivedessä 5krt/vko + suihkut päälle. 

Itselläni hiusten oma väri palautui täysin sen jälkeen, toisin kuin tuntemillani kestovärien käyttäjillä :/ 

Mistä tiedän varmasti, että on kevytväri?

Onko merkkejä?

- ihan tumpelo kysyy :)

Vierailija
58/62 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on todella paksut ja pitkät hiukset joista laskutetaan kampaajalla aina sen kalleimman mukaan, toisaalta ymmärrettävästi koska väriä ja aikaa näihin menee vaikka kuinka. Käyn kampaajalla värjäyttämässä kerran tai kaksi vuodessa, muuten värjään juuren itse ja sitäkin mahdollisimman harvoin, sinnittelen niin kauan kunnes juurikasvu on todella häiritsevä. Löysin viime vuonna juurikasvusuihkeet jotka pelastavat ne aamut kun sitä juurikasvua jo näkyy eikä jaksa väkertää kampausta jolla sen saa piiloon, suihkeella (lähtee pesussa, maksaa n.10e) saa hiukset väliaikaisesti siistimmäksi.  Nyt otin kampaajalla vaaleampia raitoja koko tukkaan, maksoi 120e  ja siitä opiskelija-ale 10%, en pidä mitenkään mahdottoman kalliina. Pidentää myös juurikasvun värjäämisen väliä koska ero juuren ja oman hiuksen välillä ei ole enää niin suuri raitojen ansiosta.  Jos pelkkää kiiltoa haluaa niin sävyte on aluksia varmasti turvallisempi vaihtoehto kuin kestoväri..tai entäs kampaamoiden korjaavat olaplex-hoidot? En tosin ole varma tehdäänkö nuita hoitoja pelkästään vai vain värjäyksen yhteydessä/värjätyille hiuksille ja miten toimii luonnonkiharassa, ehkä joku muu tietää noista enemmän?

Vierailija
59/62 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedän varmasti, että on kevytväri?

Onko merkkejä?

- ihan tumpelo kysyy :)

Jos siinä lukee permanent tai kestoväri niin silloin se on tosiaan kestoväri :) värjäystulos riippuu aina oman hiuksen sen hetkisesti kunnosta joten se kuva mikä purkin kyljessä on ei välttämättä ole se sama sävy mikä omaan päähän tulee. Jos omat hiukset on mahdottoman kuivat ja vielä vaaleat niin ne saattavat imaista sitä kevytväriäkin aika tavalla ja lopputulos on ehkä tummempi tai jotain muuta kuin odotti. Jos ei ole koskaan aiemmin värjännyt hiuksia, on varminta aloittaa sävystä joka on mahdollisimman lähellä omien hiusten väriä.  Jos haluaa radikaalin muutoksen niin sitten asia on tietysti toinen.

Vierailija
60/62 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat vain poistaa hiuksistasi keltaisuutta, miten olisi hopeashampoo? Levitetään tukkaan kuin normishampoo ja annetaan vaikuttaa hetken. Marketeista löytyy Biozellin hopeashampoota, oiskohan hintaa ollut n. 10€.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi