Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen työtön opettaja

pask*n möivät
01.03.2016 |

ja se harmittaa ja suututtaa. Olen kaiken lisäksi hyvä opettaja. Käytän omaa aikaa ja rahaa jatkokoulutuksiin. Pystyisin tekemään aineesta mielenkiintoisen oppilailleni, kun vain olisi töitä. Olisi edes avoimia paikkoja, mutta ei yhtä ainutta koko vuonna. Saanko itkeä.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ajatellut opiskella suomi toisena kielenä opettajaksi? Niitä tullaan jatkossa varmasti tarvitsemaan. Tuo arabian opiskelu, josta joku jo mainitsi, kannattaisi varmaan myös.

Olen jo. Vaan kun ei tälläkään niitä töitä irtoa! Ihan oikeasti, alan vaihto lienee ainut oikea ratkaisu.

Vierailija
22/27 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ajatellut opiskella suomi toisena kielenä opettajaksi? Niitä tullaan jatkossa varmasti tarvitsemaan. Tuo arabian opiskelu, josta joku jo mainitsi, kannattaisi varmaan myös.

Onko käsitystä siitä, kuinka kauan menee keskimäärin, että osaisi edes auttavasti arabiaa? Aivan. :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö voi mennä yliopistoon lukemaan niitä kieliä?

Voin kyllä mennä, jos pääsen sisään, mutta se tarkoittaa sitä, että olen täysin miehen elättinä. Pitää laskea tarkkaan, onko siihen varaa. Ja tietysti siis pitää hakea viikonloppu- tai yötyötä että pärjätään.

Vierailija
24/27 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko Friida Kenraali ja sait potkut pelleilysi jälkeen miljonääriohjelmassa?

Vierailija
25/27 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö voi mennä yliopistoon lukemaan niitä kieliä?

Voin kyllä mennä, jos pääsen sisään, mutta se tarkoittaa sitä, että olen täysin miehen elättinä. Pitää laskea tarkkaan, onko siihen varaa. Ja tietysti siis pitää hakea viikonloppu- tai yötyötä että pärjätään.

Mutta sullahan on jo FM, kun olet kerran kieltenopettaja. Eli voisit tiedustella yliopistolta, voitoo suorittaa ylimääräisen sivuaineen haluamassasi kielässä tai tehdä mahdollisesti puuttuvat aineopinnot ja syventävät jos tämä kieli on jo sulla ollut sivuaineena. En tiedä voiko enää edes pyrkiä lukemaan filoligiaa FM-tutkinnossa, jos sellaisen on jo suorittanut.

Ja tollasen 60 op:ä suoritat kevyesti vuodessa ja sen ajan miehesi varmasti mielellään elättää sinua.

Vierailija
26/27 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajien työllisyystilanne on kyllä yllättävän surkea. Koulutetaan liikaa? Paljon on toki myös lakkautettu pienempiä kouluja, yhdistetty lukioita jne, samalla tarve vähentynyt,

Vierailija
27/27 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko käsitystä siitä, kuinka kauan menee keskimäärin, että osaisi edes auttavasti arabiaa? Aivan. :/

Eipä sillä välttämättä ole väliä kuinka hyvin osaa vaan se, että haluaa oppia ja haluaa käyttää sitä kielitaitoa, mikä on. Minäkin sain tuon sijaisuuden, vaikka olin vasta 2 kk aikaisemmin aloittanut arabian kielen intensiivikurssin. Minut palkkaamalla heillä on optio, että saatan pystyä selvittämään jonkun hankalan asiakaspalvelutilanteen joskus ja koko ajan opiskelen lisää. He ottivat tuon arabian opiskelun puheeksi työhaastattelussa ja keskustelimme siitä, miten se on vaikea kieli ja kerroin että haluan kovasti oppia sitä.

Ei tuo välttämättä sinun tilannettasi ratkaise, kunhan ehdotin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan