Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko vaativainen ja hankala tyttöystävä muuttua?

Vierailija
01.03.2016 |

Ollan oltu yhdessä kohta vuosi ja suoraan sanoen tekisi mieli jättää leikki sikseen! Onko tällainen käytös teistä normaalia? Kaikki illat täytyy istua hänen kansaan ja "puhua asioista". Siis hänen asioistaan. Mitä hän haluaa parisuhteelta, mitä avioliitolta, kuinka monta lasta ja mitkä nimet niille. Minne hän haluaa asumaan, töihin, lomalle tänä vuonna, ensi vuonna, nelikymppisenä. Mikä on tärkeää elämässä, maailmassa, töissä, harrastuksissa, ruuanlaitossa ja mikä ei ole niin tärkeää. Kuka sanoi hänelle kauniisti, rumasti, monimerkityksellisesti, saman asian monta kertaa ja mitä ne oikeesti tarkoittivat. Mikä sohva, tapetti, koira, kissa, käsilaukku, takki, elokuva on kiva ja miksi paras kaveri sanoi ettei se "yhtään sovi sulle".

Istun joka ilta tunteja siinä keittiön pöydän ääressä tai sohvalla tai sängyssä ja kuuntelen tätä loputonta monologia. Kuuntelen lähinnä, sillä harvoin uskallan vastata tai sanoa omaa mielipidettäni, ettei hän purskahda itkuun, suutu, loukkaannu, pety minuun. Ja sitten vetäydy, murjota, pihtaa päiväkausia. Jokainen asia on hänelle "supertärkeä" ja on "ihan epistä" jos en halua kuunnella niitä. Mitään muuta hän ei oikeastaan halua tehdä kuin puhua, puhua, puhua tunteistaan ja ajatuksistaan. Olen aivan kyllästynyt tähän, vaikka jollain tasolla hänestä pidänkin ja haluaisin yrittää vielä yhdessä.

Onko muilla tällaista/oletteko muut naiset tällaisia? Mitä minun pitäisi tehdä? M28

Kommentit (98)

Vierailija
21/98 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa epävakaalta persoonalta. Pakene kun vielä voit.

Vierailija
22/98 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin...? Kuulostaa naiselta, puheliaalta sellaiselta. Sitä en kyllä ymmärrä, miksi olette yhdessä, jos vain "jollain tasolla" pidät hänestä.

Teepä niin, että vaihteeksi itse avaat suusi ja kerrot, miltä sinusta tuntuu ja mitä sinä haluat. Älä kuvittele hänen olevan ajatustenlukija.

Niin pitäisin hänestä kyllä monellakin tasolla, mutta hän tekee sen niin saamarin vaikeaksi!

Ja jos joskus olen avannut suuni ja sanonut jotain mitä ajattelen tai haluaisin tehdä hän hymähtää tai huitaisee minun sanomani pois häiritsemästä niinkuin kärpäsen. Mun tehtävä ei meidän suhteessa ei ole tuntea tai olla kauheasti mieltä, vaan tukea, lohduttaa, kuunnella, ymmärtää, auttaa, suojella häntä. Minä en saa olla heikko tai mitään muutakaan mitä hän ei halua minun oleva . Umpikuja. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/98 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiotko tosiaan jäädä suhteeseen puhtaasti velvollisuudentunteesta? Vaikka et oikeastaan edes pidä tästä naisesta enää. No, omapahan on elämäsi, voihan sen toki noinkin viettää. Onnettomana ja tyytymättömänä siis.

Vierailija
24/98 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen itse välillä tuollainen että pälätän omia juttujani, enkä osaa ottaa toista huomioon, mutta arvostan sitä että se toinen osaa pitää puolensa silläkin uhalla että pahoittaisin mieleni.

Tyttöystäväsi ei varmastikaan tajua ja sinä estät tajuamasta miellyttämällä häntä.

Mä antaisin vaihtoehdoksi joko suoraan erota, tai sitten sen oman puoliesi pitämisen, silläkin uhalla että se johtaisi eroon.

Vierailija
25/98 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä mies, avaa susi ja puhu! Parisuhde on jakamista, myös suunvuoroissa. Ei tuo kyllä tasa-arvoiselta suhteelta vaikuta, jos nainen on krooninen puheripulikko ja sinä kuin mykkä puujumala.

Voihan olla että nainen pitää monologejaan silkkaa ymmärtämättömyyttään. Olet hänelle tärkeä, ainakin osa aiheista liittyy sinuun. Hän ei välttämättä ole tullut aikaisemmin kuulluksi ja ottaa nyt kaiken takaisin.

Mikäli asia ei selviä keskustellen, jos sinua ei kuunnella eikä kuulla, pelasta itsesi ja eroa.

Vierailija
26/98 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jauhan tuollaisen paskan enimmäkseen tyttökavereideni kanssa. Pitkin päivää pikkujuttuja chatissa ja joskus iltaisin sitten isompia juttuja. Ei mies jaksa kuunnella kovin pitkään asioita, jotka ovat hänelle aivan yhdentekeviä. Toki hänen kanssaan juttelen sitten meidän parisuhteesta ja muusta sellaisesta, mikä häntäkin koskettaa.

Kuulostaa hienolta suhteelta, että joutuu pelkäämään toisen reaktioita eikä uskalla sanoa mielipidettään asioihin. Huh, kuka sellaista jaksaa.

Vierailija
27/98 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei muutu. lolllllloolompakkoloinen

Vierailija
28/98 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä mies, avaa susi ja puhu! Parisuhde on jakamista, myös suunvuoroissa. Ei tuo kyllä tasa-arvoiselta suhteelta vaikuta, jos nainen on krooninen puheripulikko ja sinä kuin mykkä puujumala.

Voihan olla että nainen pitää monologejaan silkkaa ymmärtämättömyyttään. Olet hänelle tärkeä, ainakin osa aiheista liittyy sinuun. Hän ei välttämättä ole tullut aikaisemmin kuulluksi ja ottaa nyt kaiken takaisin.

Mikäli asia ei selviä keskustellen, jos sinua ei kuunnella eikä kuulla, pelasta itsesi ja eroa.

loinen selittämässä

Vierailija
29/98 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyttöystäväsi ei taida ihan teini enää olla? Voithan yrittää hänelle vielä selittää, miltä hänen käytöksensä sinusta tuntuu, mutta hieman epäilen tehoa. Jos sinua ahdistaa suhteessa, niin lähde pois.

29 vuotta. Mä en ole koskaan saanut mitään keskustelua aikaan kertomalla "mistä musta tuntuu". Meidän suhteessa mä en taida olla se josta kuuluu tuntua. Vaan mä olen se korva ja olkapää, tuki ja turva. Jos mä joskus sanoisin, että musta tuntuu pahalle, niin hän varmaan ajattelisi että on valinnut väärin: "Se vaikutti ensin ihan turvalliselle jalat maassa - tyypille, mut ei se sitten ollutkaan yhtään sellanen".

Olen kai liian velvollisuudentuntoinen, että voisin vaan lähteä pois. Ap

Noin vanha ja tuollainen. Ei toi kyllä tosta enää mihinkään muutu. Mulla on 20v ja pikkaisen hankala, mutta koulutun sitä kokoajan. keppiä ja porkkanaa. 

Vierailija
30/98 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ihan terve sun tyttöystäväs, lähde litomaan vielä kun voit! Ihan JÄRKYTTÄVÄLTÄ kuulostaa!!!

Vierailija
31/98 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä että tyttöystävältäsi puuttuu tyttökaveri tai tyttökavereita. Ennenkuin eroat, kannattaa ehkä ottaa asia puheeksi tästä näkökulmasta. Että miehet ja naiset on erilaisia ja niin paljon kuin tykkäätkin naistasi kuunnella, liika on liikaa.

Päin vastoin, niillä on sellainen 8-9 naisen porukka. Pitävät yhteyttä koko ajan somessa ja tyttöjen iltoja säännöllisesti. Mutta sielläkin voi tulka jotain kupruja, joita pitää käydä läpi. Ja analysoida kavereita ja niiden analyysejä toisista kavereista. Sellainen piiiri pieni pyörii missä kaikilla on oma roolinsa: yksi leipoo fetapiirakkaa ja toinen harrastaa irtosuhteita, joita voidaan sitten analysoida ja käydä läpi porukalla, vähän niinkuin leipää ja sirkushuveja. Mun tyttöystävän tehtävä on olla se vähän avuton pikkusisko, jota kaikki halaa kahden viinilasin jälkeen "kun sä oot niin meidän oma pikku".

Ja tuohon miesten ja naisten eroihin, niin just niin hän on tämän ajatellut varmaan: että mä oon mies, joten en osaa puhua mutta voin kuunnella ja pitää kädestä kun tuntuu pahalta. Näin mä olen ymmärtänyt roolini. Ap

Vierailija
32/98 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

For god's sake, irrottaudu tuosta kuviosta kun vielä voit. Ei ole vielä lapsia ja avioliittoa ns. pallona jalassa, joten ota ja lähde. Ei tuosta tule yhtään mitään!

Vierailija
33/98 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai 28-vuotias mies? ja puhuu tyttöystävästä, kuin olisitte 15-kesäsiä. Jos olet aito, niin olkaahan ainakin sen 10-vuotta yhdessä, kaikki muuttuu ja pahoja asioita voi käydä, mutta siitä sitten jatkatte. Muuten joudut sinäkin vaihtamaan monia kertoja elämässäsi ja sitten vanhuksena ei olekkaan ketään, joka välittäisi, vaikka niin nyt luulisit.

Vierailija
34/98 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä että tyttöystävältäsi puuttuu tyttökaveri tai tyttökavereita. Ennenkuin eroat, kannattaa ehkä ottaa asia puheeksi tästä näkökulmasta. Että miehet ja naiset on erilaisia ja niin paljon kuin tykkäätkin naistasi kuunnella, liika on liikaa.

Päin vastoin, niillä on sellainen 8-9 naisen porukka. Pitävät yhteyttä koko ajan somessa ja tyttöjen iltoja säännöllisesti. Mutta sielläkin voi tulka jotain kupruja, joita pitää käydä läpi. Ja analysoida kavereita ja niiden analyysejä toisista kavereista. Sellainen piiiri pieni pyörii missä kaikilla on oma roolinsa: yksi leipoo fetapiirakkaa ja toinen harrastaa irtosuhteita, joita voidaan sitten analysoida ja käydä läpi porukalla, vähän niinkuin leipää ja sirkushuveja. Mun tyttöystävän tehtävä on olla se vähän avuton pikkusisko, jota kaikki halaa kahden viinilasin jälkeen "kun sä oot niin meidän oma pikku".

Ja tuohon miesten ja naisten eroihin, niin just niin hän on tämän ajatellut varmaan: että mä oon mies, joten en osaa puhua mutta voin kuunnella ja pitää kädestä kun tuntuu pahalta. Näin mä olen ymmärtänyt roolini. Ap

Ei kannata pelätä riitaa. Ota oma tilasi ja vaadi näkemyksillesi niiden mielestäsi tarvitsema huomio. Hoida asiat mieleiseesi järjestykseen olemalla jämäkkä ja pitämällä puolesi. Tai eroa. Muuten sinua odottaa piinallinen loppuelämå.

Vierailija
35/98 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on hieman samanlainen tilanne mutta olen nainen suhteessa. mies on sanonut että minulle ei voi puhua koska loukkaannun. en kuitenkaan vuodata kaikkia tunteitani ja ongelmiani hänelle, aika vähän. ongelma on minun näkökulmasta erilaiset odotukset suhteessa. minä haluan lapsen/lapsia ja avioliiton, hän puhuu eri kielellä.

Vierailija
36/98 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tyttöystävälläsi on 9 kaveria niin ei se voi ihan toivoton ihminen olla. Nyt miehistyt ja keskustelet sen kanssa! Sano että haluat puhua asiasta sen takia nimenomaan että haluat olla sen kanssa mutta haluat myös enemmän itsesi näköisen elämän.

Vierailija
37/98 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet sille ns. tunnetampooni. :D ei pitäs olla vaikeeta tehdä päätös, jäädä tai lähteä.

Vierailija
38/98 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä tuollainen käytös johtuu? olen itse samanlainen. en tosin vuodata ajatuksiani poikaystävälleni. onko tämä käytös yhteistä kaikille naisille?

Vierailija
39/98 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mistä tuollainen käytös johtuu? olen itse samanlainen. en tosin vuodata ajatuksiani poikaystävälleni. onko tämä käytös yhteistä kaikille naisille?

Heh, no ei ole yhteistä kaikille naisille. Minä olen aika toivoton puoliso monella tavalla mutta mies on sanonut haluavansa silti olla mun kanssa koska multa saa oman rauhankin joskus. Kyse on siitä että sellaiset ihmiset löytää toisensa jotka viihtyvät yhdessä. Toisille on se on haasteellisempaa kuin tosille, sitkeys palkitaan.

Vierailija
40/98 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole.

Meillä se on mies joka haluaisi enemmän keskustella eßim. parisuhteesta, mutta itse en jaksa sitä jankkaamista..

Ap, eikö tyttöystäväsi harrasta mitään, halua katsoavtelkkaria tai mitään muuTa normaali toimintaa? Te vaan puhutte kaikki illat? Tai siis hän puhuu..

Kamalalta kuulostaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan