Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paras kaupan appelsiinimehu?

Vierailija
01.03.2016 |

Tuun joskus ostaneeksi kahvilasta tuorepuristettua appelsiinimehua, joka puristetaan paikan päällä tuoreista appelsiineista. Maku on ihanan makea, mutta hinta suolainen. Onko kukaan törmännyt vastaavan makuiseen mehuun kaupassa? Olen yrittänyt koluta kaikki appelsiinimehut läpi, mutta kaikissa on ollut jotenkin kitkerä sivumaku.

Kommentit (38)

Vierailija
22/38 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brämhults on ainut vastapuristettu appelsiinimehu mitä perusmarketeidta löytyy. Tropicana mehut on tiivisteestä tehtyä mehua johon on lisätty hedelmälihaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa, kiitos! Tropicanaa oon maistanutkin, näistä en ole toistaiseksi löytänyt mitään suosikkia.

Kyseisessä kahvilassa tuo mehukone on asiakkaiden nähtävillä ja siinä puristavat aina jokaisen lasillisen erikseen. Osaisin toki puristaa itse, taitaa mulla joku sitruspuristinkin olla kaappien perukoilla, mutta voin ihan suoraan myöntää että en jaksa. :D

Onneksi parilla kympillä saa Philipsin pienen puristimen, missä se kartio pyörii sähköllä.

No sellaista voisi harkita. Muistatko mallin nimeä? Mulla on aika pieni keittiö, mutta pienen puristimen kenties voisikin hankkia.

http://www.gigantti.fi/product/kodin-tuotteet/keittion-pienkoneet/HR273…

Vierailija
24/38 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Brämhults on ainut vastapuristettu appelsiinimehu mitä perusmarketeidta löytyy. Tropicana mehut on tiivisteestä tehtyä mehua johon on lisätty hedelmälihaa.

http://www.tropicanajuice.fi/

Vierailija
25/38 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko ketju käsittelee tuorepuristettua mehua.

Ei tiiviste-. ;-)

Vierailija
26/38 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo Brämhults makeaa? 

Vierailija
27/38 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta hyvää se Valion.. kylmähyllyssä, maitotölkin näköinen.

Vierailija
28/38 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin mehun pitää olla kylmähyllyssä ja siinä pitää lukea "täysmehu", ei "mehujuoma" tai mitään sellaista. 

Tropicanan ja God Morgonin mehut on mun mielestä hyviä. Halpoja ne eivät ole, mutta kokeile. Helsingissä Stockan Herkussa myydään pulloon pakattua ranskalaista veriappelsiini-täysmehua. Se on järjettömän hyvää, mutta maksaa niin paljon, että sitä ostetaan meidän perheeseen (5 hlöä) vain juhlapäivinä. :) 

Tuli mieleen, että Pirkan appelsiini-täysmehu ei ole hassumpi. Nämähän ovat makuasioita, haluaako mehun sileänä, vai haluaako hedelmälihan tuntuvan suussa (kuten tuorepuristetussa). Onko se tölkkimehun hedelmäliha oikeasti sitä, mitä se väittää olevansa, vai selluloosaa? 

Meidän perheen suosikki kaupan mehuista on Pirkan marja-hedelmätäysmehu. Se on raikas ja hyvänmakuinen. Appelsiini- tai muun sitrusmehun puristaminen hedelmistä 5 ihmiselle joka aamu on sellainen homma, kantamisen vaiva ja kuluerä, että on paikko valita tölkkikamasta. 

Vierailija
29/38 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa, kiitos! Tropicanaa oon maistanutkin, näistä en ole toistaiseksi löytänyt mitään suosikkia.

Kyseisessä kahvilassa tuo mehukone on asiakkaiden nähtävillä ja siinä puristavat aina jokaisen lasillisen erikseen. Osaisin toki puristaa itse, taitaa mulla joku sitruspuristinkin olla kaappien perukoilla, mutta voin ihan suoraan myöntää että en jaksa. :D

Onneksi parilla kympillä saa Philipsin pienen puristimen, missä se kartio pyörii sähköllä.

Itselläni on vastaava Braunin vehje, jossa toimintaperiaate sama, eli kun appelsiinin puolikasta painetaan puristinta vasten, alkaa moottori pyöriä ja kun nostetaan ja painetaan uudelleen, se vaihtaa suuntaa. Kyllä se ihan ok vekotin on. Viime vuosina unohtunut kaapin perukoille, mutta alkuun tuli käytettyä paljonkin.

Hintalaatusuhteeltaan on ollut kyllä erinomainen peli nimittäin ostin sen joskus vuosituhanteen vaihteessa Gigantin avajaistarjouksena 10 markalla, eli alle kahdella eurolla :)

Tässä video tuosta Philipsin vekottimesta:  https://www.youtube.com/watch?v=lMJK5OVr_34

Vierailija
30/38 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko ketju käsittelee tuorepuristettua mehua.

Ei tiiviste-. ;-)

Nii-in. Toi tuorepuristettu sana on kyl yks suurimpia huijauksia. Tropicana mehut ei ole oikeasti "tuoretta" mehua, vaan voi olla pakastettuna useita vuosia ennen kuin päätyy purkkiin. Brämhultsin mehu on taas oikeasti vasta puristettua.

Vierailija
31/38 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo Brämhults makeaa? 

Tämä riippuu vähän kauden appelsiineista. Viimeksi kun maistoin oli makeaa ja hyväää.

Vierailija
32/38 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juon yleensä God Morgon veriappelsiinimehua.

Vierailija
33/38 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te juotte ja juotatte lapsillenne noita purkkimehuja? Vitamiinit niistä on kyllä lentäneet jo huithelkkariin. Syökää appelsiineja ym. hedelmiä. Niissä on ainakin jonkin verran vitamiinejakin. Kotimaisissa marjoissa on tosin enemmän.

Vierailija
34/38 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositan ehdottomasti nauttimaan VAIN kokonaisia appelsiineja itse puristettuna (katso paljastus selvänäkijä Utsava.net kahden vuoden takaa, kertoo yhdessä videoistaan meillä Suomessakin myytävistä Appelsiinimehuista ja niiden epäterveellisyydestä...hirveitä myrkkypitoisuuksia...)

Vierailija
35/38 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä koneesta, jossa on kokonaisia appelsiineja. Kai ne hedelmätkin on maun perusteella siihen valittu.

Vierailija
36/38 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te juotte ja juotatte lapsillenne noita purkkimehuja? Vitamiinit niistä on kyllä lentäneet jo huithelkkariin. Syökää appelsiineja ym. hedelmiä. Niissä on ainakin jonkin verran vitamiinejakin. Kotimaisissa marjoissa on tosin enemmän.

Ravitsemussuositusten mukaan 2dl täysmehua voidaan lukea hedelmä- ja kasviskiintiöön päivittäisessä ruokailussa. Mehu kannattaa juoda ruokailun yhteydessä kiillevaurioiden välttämiseksi.

Vierailija
37/38 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastapuristettu ja tuorepuristettu on varmaankin eri assia. Vastapuristettu on sellainen, joka puristetaan siinä, kun sen olet tilannut.

Vierailija
38/38 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin Espanjaviikoilla myytävä klementiinimehu - voi luoja miten hyvää!