Omituisin lääkärikäyntisi?
Mitä lääkärikäynnillä tapahtui? Mikä teki siitä omituisen? :)
Kommentit (522)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Armeijan alokas tarkastuksessa. Piti seistä alasti lääkärin edessä. Alapäätä ei tutkittu mutta jostain syystä lääkäri halusi katsella minua alastomana. Ihan lopussa hän käski kääntyä ympäri ja kumartua eteenpäin ja kädet lattiaan. Hetken aikaa katseltuaan peräpäätäni lääkäri huudahti hoitajalle joka täytti kaavakettani että hyvä kelpaa palvelukseen. Ajattelin mielessäni että olis kai tuon voinut päin naamaakin sanoa. Tuntui vähän oudolta.
Tuossa tilanteessa on tutkittu selkärangan suoruutta, ei peräpäätä.
Ehkä mutta lopputulos sanottiin päin persettä.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Nuorena miehenä kävin terkkarin vastaanotolla virtsakivien takia.
Siinä käytävällä odottelin hieman tuskaisena ja vastaanottohuoneesta tuli edellinen potilas ulos.
Ovi jäi hieman raolleen ja huomasin, että lääkäri seisoi yhdellä jalalla toinen jalka suoraan takana ns. vaaka-asennossa
kädet levällään. Näkyä kesti tovin ja hän nousi ylös seisomaan asennossa kuin tikku.
Hetken päästä lääkäri tuli ovelle kalmanvalkeana kasvoiltaan, tuijotti minua totisena hetken ja lausui nimeni.
Itse vastaanotto oli aika normaali tapahtuma mutta tuo episodi on jäänyt mieleen.
🤣
Menin toimenpiteeseen keskussairaalaan, ennen nukuttamista oli hoitajan haastattelussa, jossa manittiin tuon erikoislääkärin nimi-tuttu lääkäri. Minut nukutettiin ja sanottiin että lääkäri tulee hetken kuluttua. Nukahdin, seuraavava päivänä sain kuulla että toimenpiteessä tapahtui komplikaatio. Ei muuta. Lähtettiin kotiin. Aloin myöhemmin selvittämään mitä on tapahtunut-selvisi- että k.o. lääkäri ei ollut edes paikalla-toimenpiteen oli tehnyt joku opiskelija!!! En ole saanut korvausta, sain ylilääkäriltä useiden kirjallisten selvityspyyntöjen jälkeen: pahoittelen, ylilääkäri sejase.
Vierailija kirjoitti:
Menin toimenpiteeseen keskussairaalaan, ennen nukuttamista oli hoitajan haastattelussa, jossa manittiin tuon erikoislääkärin nimi-tuttu lääkäri. Minut nukutettiin ja sanottiin että lääkäri tulee hetken kuluttua. Nukahdin, seuraavava päivänä sain kuulla että toimenpiteessä tapahtui komplikaatio. Ei muuta. Lähtettiin kotiin. Aloin myöhemmin selvittämään mitä on tapahtunut-selvisi- että k.o. lääkäri ei ollut edes paikalla-toimenpiteen oli tehnyt joku opiskelija!!! En ole saanut korvausta, sain ylilääkäriltä useiden kirjallisten selvityspyyntöjen jälkeen: pahoittelen, ylilääkäri sejase.
Millainen komplikaatio?
Vierailija kirjoitti:
Mistä Sinun olisi pitänyt saada korvausta? Suoritetusta operaatiosta vai heikosta kirjoitustaidostasi?
Vierailija kirjoitti:
Kuka sitä opiskelijaa ohjasi? Ei taida olla laillista, että opiskelija yksinään tekee leikkauksia-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Armeijan alokas tarkastuksessa. Piti seistä alasti lääkärin edessä. Alapäätä ei tutkittu mutta jostain syystä lääkäri halusi katsella minua alastomana. Ihan lopussa hän käski kääntyä ympäri ja kumartua eteenpäin ja kädet lattiaan. Hetken aikaa katseltuaan peräpäätäni lääkäri huudahti hoitajalle joka täytti kaavakettani että hyvä kelpaa palvelukseen. Ajattelin mielessäni että olis kai tuon voinut päin naamaakin sanoa. Tuntui vähän oudolta.
Ymmärsin itsekkin että selkärankaa tai ryhtiä se lääkäri katsoi. Ei kirjaimellisesti peräpäätäni. Yleensä noissa kyllä saa pitää alushousut jalassa. Sillä se oudolta tuntuikin kun tuli tunne että lääkäri puhuu takapuolelleni. Muutenkin nuorena tuo hävetti kauheasti. Häpeää lisäsi vielä vieressä katseleva sairaanhoitaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menin ajokorttia varten terveystarkastukseen yksityiselle ja lääkäri käski ottamaan puseron pois, ja kun kysyin että myös liivitkin niin sanoi että joo. Lisäksi käski mennä makuulle tutkimuspöydälle jossa kuunteli stetoskoopilla sydämen. Sanoi sitten että terveeltä kuulostaa, ja teki näkötestin ja kyseli terveydestä muuta ja kirjoitti todistuksen. Puseron pois ottaminen ei sinällään lääkärissä ollut minulle outoa, sillä minulla on lievä skolioosi ja sitä oli aiemmin tutkittu useammminkin teiniaikoinani.
Olin 19-v enkä osannut epäillä taikka tiennyt että kyseinen lääkäri oli aivan liian perusteellinen. Lähtiessäni oli todella hölmistynyt olo, ja jälkeenpäin kun olen toisten ajokorttiterveystarkastuksia kuullut tajunnut, että taisi lekuria kiinnostaa tuijotella D kokoisia rintojani
No kyllä ne eteis-kammioläpätkin pystyy liivien kanssa kuuntelemaan jos haluaa, harvemmin se liivinreuna nyt ihan juuri siinä on. Tai jos on niin saa helposti pois tieltä. Jos rinnat ovat isot niin niiden päältä ei kuitenkaan voi mitään kuunnella. Tässä vielä kuva sydämen kuuntelualueista jos joku ei tiedä: http://www.ebm-guidelines.com/dtk/syd/avaa?p_artikkeli=syk00067
Keuhkotkin kyllä pystyy hyvin kuuntelemaan joka puolelta liivien kanssakin, taas sama perustelu: isojen rintojen päältä ei kuitenkaan mitään kuule ja joutuu kuuntelemaan niiden sivuilta/alta/päältä. Liivit ei yleensä rintojen lisäksi muuta peitä. Selästäkin saadaan hyvin 6 kuuntelualuetta katettua vaikka liivien selkähihna siellä meneekin. Liivit riisutan lähinnä jos ovat jotenkin erikoisen malliset tai haluan nähdä ihon kunnolla, en missään ajokorttitarkastuksessa perusterveeltä.
t. lääkäri.
Opiskelet vuosikausia lääkäriksi etkä edes halua nähdä paljaita rintoja???? 🙄
Hoitaja kysyi minulta 35 vuotiaana. Onko minulta koskaan otettu hemoglobiinia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menin kipeän selän takia lääkäriin ja piti koskettaa varpaita,sanoin etten pysty. En saa käsiä edes polviin. Lääkäri ihmetteli "etkö muka noin hoikka ihminen taivu" ja jotenkin työnsi kädellä alaselkääni sillä seurauksella,että lensin rähmälleni kovalle lattialle. Lääkäri ei edes pyytänyt anteeksi vaan pokerinaamalla sanoi että voin tulla istumaan.
En ymmärrä,miksen tehnyt valitusta. Nyt tuosta on jo viisitoista vuotta.
Lääkäreiden ja joidenkin hoitajien sosiaaliset taidot ovat puutteelliset. Empatiakyky? 😂 Sympatiakyky?
Veikkaan että lääkäreistä iso osa on autismin kirjolla. Ala viehättää, opiskelut sujuvat hyvin ja on helpompaa sisäistää valtava tietomäärä. Mutta sitten asiakkaan kohtaaminen ihmisenä onkin monesti vähän omalaatuis
Siksihän ne jauhaa painostakin, kun heillä usein päinvastainen syömisongelma ja töksäyttely normi tapa puhua. Eikä se auttaminen ole pääasia, vaan ASIOIDEN selvitys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin ollut flunssassa, jonka seurauksena olin menettänyt ääneni ja hain lääkäriltä sairaslomaa töistä. Pystyin hiljaisella äänellä kuiskimaan lääkärille. Keskustelu meni näin:
- Oletko laulaja? kysyi lääkäri
- En...? sanoin minä
- No kun laulajille usein käy näin.
- Joo en ole laulaja....
- No mutta laulajille kun usein kyllä käy näin!
- En ole laulaja.
- No sitten en tiedä mikä on vialla mutta laitetaan sut tuohon adrenaliinikoneeseen hengittelemään.
- Selvä............!
Tästä tuli mieleen työterveyslääkärin tarkastus vuosia sitten. En ollut ylipainoinen enkä sairas, mutta:
- Ja voi on sitten vaihdettava kevytlevitteeseen.
- Minä en käytä rasvaa ollenkaan.
- Leivän päälle sitten kevytlevitettä.
- Mutta kun minulla
autistit jää jumiin.
Eläkeikää lähestyvä naislääkäri joka puhui itsestään toisessa persoonassa. Oli muutenkin todella erikoinen ja ilkeän oloinen. Olin vastaanotolla vuosia jatkuneiden jalka ja selkä vaivojen vuoksi. 3 ensimmäistä kertaa meni siihen että tämä lääkäri koitti saada minut myöntämään että olin masentunut. Onneks sen jälkeen lääkäri vaihtui ja sain jopa apua sairauteni.
Suurin osa lääkäreistä on kummallisia!
Pyöreästi parikymmentä vuotta sitten työterveydenhoitajan kautta lääkärin vastaanotolle kun oltiin sydänfilmi otettu lääkäri aikansa juteltuaan sanoi että sinulla on maksassa vikaa yllätyin ja kysyin että mitä vikaa mahtaa olla johon lääkäri vastasi että sinulla on maksassa vikaa ja tämän jälkeen ei ole kuulunut/tapahtunut mitään
Vierailija kirjoitti:
Tuo on ollut kyllä todella noloa! Sääliksi käy nuorta miestä. Kyllä tuossa yleensä pöksyt pidetään päällä.
Tuikattiin kankkuun piikki, mutta ei kerrottu mitä lääkettä pistetään. Myöhemmin luin kirjauksista, että mua oli epäilty mielenterveyspotilaaksi vaikka kyse oli hartiajumin aiheuttamasta huimauksesta. Syynä tähän oli se, että olin vuosia aiemmin käynyt psykiatrisen sairaanhoitajan vastaanotolla työpaikkakiusaamisen aiheuttaman ahdistuksen takia.
Minkäikäisenä naisten ei tarvitse enää ottaa paitaa pois kun lääkäri kuuntelee sydäntä/keuhkoja? :D
Minulla oli ohut ja löysä paitapusero, kummasti sen alta pystyi kuuntelemaan. Toisella kerralla paita piti riisua, ei se mitenkään tiukka ollut. Nuorempana joka kerta paita pois.
Minulla oli ollut pitkään ilman kuumetta nuhaa ja nenän tukkoisuutta,en saanut nukuttua kunnolla. Lääkäri kysyi onko eläimiä,huonekasveja? Sanoin että vain muovikukkia kun muut eivät pysy elossa. Lääkäri alkoi sitten opastaa kasvien hoitamisessa :D
Oudoin lääkärikäyntini on sairaalassa gynekologilla. Ensinnäkin huoneessa kaksi gyneä jotka näyttävät koulutytöiltä ja tämän lisäksi erittäin vanha mies(lääkisopiskelija) ja erittäin nuori tyttö(lääkisopiskelija). Tuntuivat ottavat jotenkin ärsyyntyneesti sen kun ilmaisin etten halua missään nimessä miehiä huoneeseen?! Ilmeisesti nykyään laitetaan pareiksi juuri esim nuori tyttö ja vanhempi mies. Toinen gynekologi vaan kierteli huoneessa nirppanokan näköisenä ja kumpikin oli todella osaamattoman oloisia. Lisäksi lääkäri sanoi että mikset sä alkais taas käyttää e pillereitä vaikka olin saanut lievän halvauksen niistä. Tuli olo ettei minulle ollut aikaa ja ehdoton kammo ainakin sairaalan gynejä kohtaan. Sama gyne on myöhemminkin ehdottanut e pillereitä ja sitten aina toteaa että ainiin eihän ne sulle sovikaan...