Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisin lääkärikäyntisi?

Vierailija
29.02.2016 |

Mitä lääkärikäynnillä tapahtui? Mikä teki siitä omituisen? :)

Kommentit (522)

Vierailija
481/522 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko tämä varsinaisesti omituinen käynti mut muuta ei tullu mieleen. Olin työterveys lääkärin tarkastuksessa. Olin myös valittanut selkäkipuja. Alushoususillaan jouduin tekeen kaikkia venyttely liikkeitä naislääkärin tutkiessa kroppani liikkuvuutta. Hän otti samalla puheeksi liika lihavuuteni. Mikä olikin kyllä totta. En ollut oikeen pahasti ylipainoinen mutta jonku verran kyllä. Siinä venytellessäni hän puhui samalla ylipainon aiheuttamista kivuista. Sanoin vähän itseäni puollustellen että en kai minä nyt niin pahasti lihava ole samalla kun olin tämän saanut sanottua kuului napsahdus kun kalsareideni kuminauha katkesi.

Vierailija
482/522 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikonaan jäin telan väliin puristukseen, työnantaja passitti terveyskeskukseen jossa oli Venäläinen lääkäri jonka Suomenkielen taito oli heikko, selitin hänelle tilanteeni, lääkäri totesi että minulla on närästys johon kirjoitti preseptin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/522 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo yks tapaus oli lääkäri joka sanoi että vanhemmiten nyt vaan tulee kaikenlaisia vaivoja. Ai jaa no kai sitä sitten vaan voi kuolla pois eikä mennä vaivoineen arvon lääkäriä sinne rasittamaan.

Toinen oli joku mumiseva arviolta idästä päin oleva pieni mies joka vain hymähteli enkä saanut mitään selvää mitä yritti sanoa. Sen ymmärsin kun sanoi housu pois ja näytti käsimerkkiä jossa etusormi pystyssä ja sitä heilautti alhaalta ylöspäin.

Vierailija
484/522 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä oudoin se, kun lääkäri kysyi, mitä toimenpiteitä haluan hänen tekevän. Otti rtg:n ja sanoi, ettei kirjoita antibioottia, vaikka tulehdus nopeampaa poistuisi. Toinen lääkäri sitten kirjoitti. Minulla on perussairautena astma. 

Vierailija
485/522 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummastelin kun tuossa otin yhteyttä netin kautta terveyskeskukseen ja siellä pyydettiin kertomaan mitä arvelisin vaivan olevan. Nytkö ollaan tosiaan jo siinä pisteessä että potilaan pitää itse alkaa neuvomaan.

Vierailija
486/522 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sinun oma oletuksesi kirjataan tietoihisi, miksi ajanvarauksen haluat.  Se oma arvelu, kirjataan usein myös yhdeksi oireeksesi.

Eihän se sitä tarkoita, että potilaan itse pitäis tietää oma diagnoosinsa.

Vierailija
487/522 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri totesi että mitä lääkitystä tarvitset kipuusi, sanoin että sinähän se lääkäri olet enkä minä.

Vierailija
488/522 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein olen tälläisissä ketjuissa sitä, kuinka paljon  miesgynekologeja haukutaan, syyllistetään, jopa väheksytään, aliarostetaan.

Itselleni miesgynet ovat olleet kaikkein asiallisimpia, helläkätisimpiä, rauhoittelevimpia, vaikka olen ollut pelkäävä potilas.  Oli sitten nuoresta, keski-ikäisestä tai vanhemmasta miesgynestä.

Naisgynet ovat olleet usein tylyjä, kovakouraisia, ja kommentoineet asiattomastikin joskus.

Siksi käyn aina miesgynekoligin vastaanotolla.

Miesgynet ovat tutkineet kaikenlaisia, kaiken kokoisia, ja kaiken ikäisiä naisia.

Ja kaikenlaisia naistentauteja.

Ja useimmilla lääkäreillä on peruskunnioitus potilasta kohtaan.  Mieslääkereillä jopa enemmän kuin naislääkäreillä.

Vierailija
489/522 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummastelin kun tuossa otin yhteyttä netin kautta terveyskeskukseen ja siellä pyydettiin kertomaan mitä arvelisin vaivan olevan. Nytkö ollaan tosiaan jo siinä pisteessä että potilaan pitää itse alkaa neuvomaan.

Täsmälleen näin. Koko terveydenhuolto on mennyt itsepalveluksi. Edellytetään, että olet kotona mittaillut sokerit, verenpaineet. Jonkunkielinen lääkäri sit katsoo niitä kotikoneella tehtyjä tuloksia ja sanoo pidetään lääkitys. Yksi erikoislääkäri hermostui, kun en ulkoa muistanut verenpainearvojani, nykyään mulla on kaikki mahdolliset muistiinpanot mukana, jotta voin kertoa lääkärille, mikä mua mahdollisesti vaivaa. Vietyäni äitini päivystykseen otin ohjeiden mukaan kaikki hänen lääkkeensä mukaan. Makasi seuraavana päivänä samassa sängyssä samat ulkovaatteet päällä ja kengät jalassa. Yhtään ainutta pilleriä ei hänelle siitä tuomastani lääkepussista ollut anneet.

Minä todella toivoisin, että joku taho jossain ottaisi tosissaan tämän ihmisten hengellä leikkimisen. Me saadaan kyllä lukea pahoinvointialueiden pomojen huippupalkoista. Milloin saadaan AIDOSTI korjauksia tähän holtittomuuteen, alan tahtomattani halveksia jo kaikkia hallituksia ja terveydenhuoltoon palkattuja ihmisiä. Minulla alkaa mitta tulla todella, todella täyteen. 

Miten nämä hommat osataan hoitaa verrokkimaissamme?  Miten. Mitä ammattitaidottomia tumpeloita Suomessa on päästetty päättämään asioista. Kyshmys on myös itselleni, kohta on vaalit ja toivon, että suomalaiset on tarkkoja nyt, ketä äänestää. 

Vierailija
490/522 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri totesi että mitä lääkitystä tarvitset kipuusi, sanoin että sinähän se lääkäri olet enkä minä.

Missä tämä lääkäri vaikuttaa?

Vierailija
491/522 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein olen tälläisissä ketjuissa sitä, kuinka paljon  miesgynekologeja haukutaan, syyllistetään, jopa väheksytään, aliarostetaan.

Itselleni miesgynet ovat olleet kaikkein asiallisimpia, helläkätisimpiä, rauhoittelevimpia, vaikka olen ollut pelkäävä potilas.  Oli sitten nuoresta, keski-ikäisestä tai vanhemmasta miesgynestä.

Naisgynet ovat olleet usein tylyjä, kovakouraisia, ja kommentoineet asiattomastikin joskus.

Siksi käyn aina miesgynekoligin vastaanotolla.

Miesgynet ovat tutkineet kaikenlaisia, kaiken kokoisia, ja kaiken ikäisiä naisia.

Ja kaikenlaisia naistentauteja.

Ja useimmilla lääkäreillä on peruskunnioitus potilasta kohtaan.  Mieslääkereillä jopa enemmän kuin naislääkäreillä.

Kerro mulle, missä on vielä miesgynejä. Olen käynyt gyneillä varmaan kaikissa lääkärikeskuksissa vuosien varrella, yhtäkään miespuolista ei ole eteen tullut kymmeniin vuosiin.

Vierailija
492/522 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se sinun oma oletuksesi kirjataan tietoihisi, miksi ajanvarauksen haluat.  Se oma arvelu, kirjataan usein myös yhdeksi oireeksesi.

Eihän se sitä tarkoita, että potilaan itse pitäis tietää oma diagnoosinsa.

Ei vai! Sulla on käynyt onni, jos lääkäri on diagnoosisi tehnyt ihan omatoimisesti.

Vierailija
493/522 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täsmälleen näin. Koko terveydenhuolto on mennyt itsepalveluksi. Edellytetään, että olet kotona mittaillut sokerit, verenpaineet. Jonkunkielinen lääkäri sit katsoo niitä kotikoneella tehtyjä tuloksia ja sanoo pidetään lääkitys. Yksi erikoislääkäri hermostui, kun en ulkoa muistanut verenpainearvojani, nykyään mulla on kaikki mahdolliset muistiinpanot mukana, jotta voin kertoa lääkärille, mikä mua mahdollisesti vaivaa. Vietyäni äitini päivystykseen otin ohjeiden mukaan kaikki hänen lääkkeensä mukaan. Makasi seuraavana päivänä samassa sängyssä samat ulkovaatteet päällä ja kengät jalassa. Yhtään ainutta pilleriä ei hänelle siitä tuomastani lääkepussi

Tämän kirjoittaja jatkaa; omat muistiinpanot mittaustuloksineen siksi mukana, koska läheskään aina lääkärit ei pääse järjestelmiin sisään. Isot terveiset Apotti- intoilijoille. Jos pääsee niin tiedot ei löydy, jos tiedot löytyy, ne voi olla jonkun muun tiedot. Teknologian huippumaa Suomi.

Vierailija
494/522 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin synnytyksen jälkeen jumpata mutta pissaa vaan karkaili ja kun poika oli 1v otin yhteyttä terveyskeskukseen. Vanhempi naislääkäri,yleislääkärin,sanoi kyllästyneen oloisena että ei kai noin nuorelta karkaa vaikka olisikin synnyttänyt (olin 20vuotias) ja olenko varma että se on virtsaa. Mitä hemmettiä..

Sitten vaati minua hyppimään,oli kevät ja minulla pitkä farkkuhame jonka riisuin ja hyvin pikkareissa ja topissa. Eikä tarvinnut montaa hyppyä tehdä kun jo lorisi lattialle.  Lääkäri sanoi vihaisena että laittaa lähetteen naistentauteihin ja voin poistua,hänen pitää etsiä siivooja. Sinne käytävälle paineli  ja jätti vielä oven auki! Nurkassa piilossa riisuin ne  märät pikkarit,heitin roskiin ja kuivasin itseni. Kommandona kotiin,onneksi oli pitkä hame ja lyhyt matka.

Vierailija
495/522 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Armeijan alokas tarkastuksessa. Piti seistä alasti lääkärin edessä. Alapäätä ei tutkittu mutta jostain syystä lääkäri halusi katsella minua alastomana. Ihan lopussa hän käski kääntyä ympäri ja kumartua eteenpäin ja kädet lattiaan. Hetken aikaa katseltuaan peräpäätäni lääkäri huudahti hoitajalle joka täytti kaavakettani että hyvä kelpaa palvelukseen. Ajattelin mielessäni että olis kai tuon voinut päin naamaakin sanoa. Tuntui vähän oudolta.

Tällaisiin sitä miehenä pakosta joutuu. Nainen jos joutuu tekeen saman pikkuhoususillaan niin nostavat ahdistelu syytteen lääkäriä vastaan!

Vierailija
496/522 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Armeijan alokas tarkastuksessa. Piti seistä alasti lääkärin edessä. Alapäätä ei tutkittu mutta jostain syystä lääkäri halusi katsella minua alastomana. Ihan lopussa hän käski kääntyä ympäri ja kumartua eteenpäin ja kädet lattiaan. Hetken aikaa katseltuaan peräpäätäni lääkäri huudahti hoitajalle joka täytti kaavakettani että hyvä kelpaa palvelukseen. Ajattelin mielessäni että olis kai tuon voinut päin naamaakin sanoa. Tuntui vähän oudolta.

Tällaisiin sitä miehenä pakosta joutuu. Nainen jos joutuu tekeen saman pikkuhoususillaan niin nostavat ahdistelu syytteen lääkäriä vastaan!

Uli-uli-uli-uli... 

Vierailija
497/522 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä on todella monta ja sopisi jännärikirjaan hyvinkin. 

Vierailija
498/522 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on jo 30 vuotta. Olin teini joka piti itseään läskinä ja päätti alkaa ananas-dietille. Pyörryin sitten koulussa ja löin pääni..

Sairaalassa lääkäri sanoi että tarvitsen silmälasit ja lähetti kotiin. Myöhemmin tuli kutsu epilepsia testeihin. Ja terveystietoihini ilmestyi merkintä migreenistä.

Minulla EI ole migreeniä eikä epilepsiaa. Silmälasitkin sain vasta 30vuotiaana.

Vierailija
499/522 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uli-uli-uli-uli... 

No onhan tuo nyt paljon nolompaa kun naiselle alushoususillaan keimailu .

Vierailija
500/522 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onlyfanssissa kyllä keimaillaan ja pyllistellään mutta kun siihen lääkärissä joutuu niin heti syytetään ahdistelusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä