Omituisin lääkärikäyntisi?
Mitä lääkärikäynnillä tapahtui? Mikä teki siitä omituisen? :)
Kommentit (522)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Onko rintojen ultra äänitutkimuksen tekijöissä mieslääkäreitä? ( haluan naislääkärin)."
Tutkimuksen tekee röntgenhoitaja, ei lääkäri.
Jaa, naislääkäri teki minulle. Eri
Olen käynyt rintojen ultraäänessä joka toinen vuosi 40 vuoden ajan eikä sitä koskaan ole tehnyt hoitaja vaan aina röntgenlääkäri.
Työterveys lääkäri kysyi kärsinkö peräpukamista? Katsoin aivan ihmeissään lääkäriä kun esitti niin tyhmän kysymyksen. Sanoin sitten että en minä niistä ainakaan nauti.
Menin jälkitarkastukseen ja naislääkäri kysyi hyökkäävästi: 'Mitä sä täällä teet?'
Menin hetkeksi pois tolaltani, mutta onneksi pystyin jatkamaan asiallisesti kertoen syyn. Olin tutkimuksen ajan ihmeissäni.
Tuo käytös tulee ajoittain vieläkin mieleeni ja lääkärillä käyn vain pakosta. Sekä ennen että sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Onlyfanssissa kyllä keimaillaan ja pyllistellään mutta kun siihen lääkärissä joutuu niin heti syytetään ahdistelusta.
Mä kyllä mielellään joutuisin mun lääkärin ahdistelemaksi ;D
Työterveyslääkäri nainen hieman erikoinen esitti outoja kysymyksiä, puhui ja puhui, välillä itsestään, kaikkiin kysymyksiin en osannut vastata. Vastaanottohuoneen ovi avautui, tummahipiäinen mies siivooja oli oviaukossa, lääkäri totesi hänelle että odottaa hetken. Olin viimeinen asiakas perjantaina. Mitäköhän sen jälkeen kun poistuin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onlyfanssissa kyllä keimaillaan ja pyllistellään mutta kun siihen lääkärissä joutuu niin heti syytetään ahdistelusta.
Mutta siinäkin tietty niin ettei ihan yllättäen ilmottamatta ahdistelisi vaan kertoisi etukäteen mitä aikoo tehdä :D
Asun ulkomailla ja menin lääkäriin jonkun suhteellisen tavanomainen jutun vuoksi. Lopulta vastaanottohuoneeseen lyllersi vanha ja hieman nuhjuisen oloinen mies, jonka valkoisen lääkärintakin rinnuksilla oli iso läiskä verta. Ainakin puolet lääkärin sanomisista meni täysin ohi, koska katseeni oli jämähtänyt siihen veriläiskään.
Vierailija kirjoitti:
Asun ulkomailla ja menin lääkäriin jonkun suhteellisen tavanomainen jutun vuoksi. Lopulta vastaanottohuoneeseen lyllersi vanha ja hieman nuhjuisen oloinen mies, jonka valkoisen lääkärintakin rinnuksilla oli iso läiskä verta. Ainakin puolet lääkärin sanomisista meni täysin ohi, koska katseeni oli jämähtänyt siihen veriläiskään.
Dr. Now?
Kauan sitten oltiin matkalla hyvin vieraassa kulttuurimaassa. Sairastuin flunssaan ja puoliso kysyi joltain, missä on lääkäri. Lääkäriin mentiin. Hän ei puhunut tietenkään englantia, vaan yskäisin malliksi ja näytin otsaani, että kuumetta on. Lääkäri nousi tuolistaan, keräsi hyllyltään lääkkeitä paperipussiin ja näytti sormellaan että yksi päivässä. Oli niissä purkeissa latinaksikin lääkkeen nimi. Menin sitten Suomessa tutulle työpaikkalääkärille muussa asiassa ja näytin hänelle niitä lääkkeitä. Sanoi, että herra jumala sentään, on ollut kyllä varsin tehokkaat lääkkeet. Mutta tauti kyllä parani.
Vierailija kirjoitti:
12 vuoden kokemus kirjoitti:
Hoitovirheestä voi tehdä ilmoituksen jälkikäteen, kun olet saanut oikean diagnoosin niin 3 vuotta siitä eteenpäin voit ilmoituksen tehdä. Eli jos on vaikka 10 v sitten tehty hoitovirhe ja sait tänään oikean diagnoosin niin voit seuraavan 3 vuoden aikana tehdä valituksen.
Niin tämä siis sille jolla oli mukamas lonkan nivelpussin tulehdus vaikka oikeasti halvaantumisvaara.
Meillä tk:ssa yksi mummo tuli valittamaan lonkkaansa, diagnosoitiin lonkan limapussin tulehdukseksi ja sai kortisonipistoksen. No, tuli muutama viikko uudelleen, kun ei ollut parantunut. Mummo toivoi pääsevänsä lonkkakuvaan, jos olisi vaikka kulumaa. No, kuva otetiin, ja siinähän oli lonkkamurtuma. Vasta tässä vaiheessa mummo mainitsi kaatuneensa joskus reilu kk aiemmin. Siinä se oli köpötellyt murtuneella lonkallaan monta viikkoa. Oike
"Oikeaan diagnoosiin oltaisiin varmasti päästy jo ensimmäisellä käyntikerralla, jos olisi kertonut kaatuneensa."
Se on kuule lääkärin velvollisuutena tehdä ne kysymykset, kun diagnoosia tehdään. Lääkärille ei tainnut tulla mieleen kysyä?
Menin lääkärille unettomuuden ja masennuksen takia. Siinä kohtaa mun nukkuminen oli kestänyt jo niin kauan että kuulin ääniä ja unet sekoittui päivätodellisuuteen. Lapsuudessa paljon traumoja, olen mm. Nähnyt kahden lapsen kuolevan, ollut väkivaltaa, perheessä alkoholismia, olen kokenut seksuaalista väkivaltaa ym.
Lääkäri ei halunnut antaa lääkitystä unettomuuteen tai mihinkään muuhunkaan. Sanoi että se on ihan normaalia ja ihmisiä välillä stressaa ja alkoi kertomaan omasta avioerostaan. Istuin hölmistyneenä puoli tuntia vastaanotolla ja kuuntelin häntä ja hänen vaikeuksiaan avioeroon liittyen, lohdutin että kyllä se siitä. Lähdin hämmentyneenä ja mietin pitäisikö harkita alaa psykologina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta siinäkin tietty niin ettei ihan yllättäen ilmottamatta ahdistelisi vaan kertoisi etukäteen mitä aikoo tehdä :D
Eli ilmottaa, että meneppä tuohon niin aion seksuaalisesti ahdistella sua. Sitten siihen vastattaisiin joko joo tai ei. Yksinkertaista.
Vierailija kirjoitti:
Mulle oli mun kiusaaja avannut mun nimellä only fans tilin :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitovirheestä voi tehdä ilmoituksen jälkikäteen, kun olet saanut oikean diagnoosin niin 3 vuotta siitä eteenpäin voit ilmoituksen tehdä. Eli jos on vaikka 10 v sitten tehty hoitovirhe ja sait tänään oikean diagnoosin niin voit seuraavan 3 vuoden aikana tehdä valituksen.
Niin tämä siis sille jolla oli mukamas lonkan nivelpussin tulehdus vaikka oikeasti halvaantumisvaara.
Meillä tk:ssa yksi mummo tuli valittamaan lonkkaansa, diagnosoitiin lonkan limapussin tulehdukseksi ja sai kortisonipistoksen. No, tuli muutama viikko uudelleen, kun ei ollut parantunut. Mummo toivoi pääsevänsä lonkkakuvaan, jos olisi vaikka kulumaa. No, kuva otetiin, ja siinähän oli lonkkamurtuma. Vasta tässä vaiheessa mummo mainitsi kaatuneensa joskus reilu kk aiemmin. Siinä
No on, mutta outoa on sekin jos potilas istuu tuppisuuna eikä kerro mitään ellei lääkäri ihan spesifisti osaa kysyä.
Itse ainakin pyrin kertomaan oma-aloitteisesti miksi olen tullut lääkärin vastaanotolle.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa lääkäreistä on kummallisia!
Potilaat ne vasta kummallisia onkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menin ajokorttia varten terveystarkastukseen yksityiselle ja lääkäri käski ottamaan puseron pois, ja kun kysyin että myös liivitkin niin sanoi että joo. Lisäksi käski mennä makuulle tutkimuspöydälle jossa kuunteli stetoskoopilla sydämen. Sanoi sitten että terveeltä kuulostaa, ja teki näkötestin ja kyseli terveydestä muuta ja kirjoitti todistuksen. Puseron pois ottaminen ei sinällään lääkärissä ollut minulle outoa, sillä minulla on lievä skolioosi ja sitä oli aiemmin tutkittu useammminkin teiniaikoinani.
Olin 19-v enkä osannut epäillä taikka tiennyt että kyseinen lääkäri oli aivan liian perusteellinen. Lähtiessäni oli todella hölmistynyt olo, ja jälkeenpäin kun olen toisten ajokorttiterveystarkastuksia kuullut tajunnut, että taisi lekuria kiinnostaa tuijotella D kokoisia rintojani. (keski-ikäinen mies)
Myöhemmin ov
No eikä sitä stetoskooppia voi laittaa rintaliivin alle? Nostat liivejä sen verran?
Sormeni oli murtunut mutta hän lastoitti kullini iskien silmää ,oli naislääkäri,kirjoitti reseptiin jossa luki nähdään illalla sitten heräsin,olipa eroottinen kokemus.
Kävin parikymppisenä yksityislääkärillä ihottuman vuoksi. Ihottuma laikkuja oli käsissä jaloissa ja selässä. Alushoususillaan seisoin kun eläkeiän kynnyksellä oleva naislääkäri niitä laikkuja tutki. Sittenhän kysyi onko ihottumaa myös sukupuoli elimissä. Kerroin etten ole kyllä huomannut sitä muualla kun jo näyttämissäni paikoissa. Lääkäri käski kuitenkin mennä selälleen makuulle hoitopöydälle työnsi käden housuihin ja kokeili kiveksiä ja penistä kädellään. Sitten sanoi ettei ainakaan tunnu mitään. Tämän jälkeen sain pukeutua. Ihmettelin vain mikä järki tuossa oli olisi ennemmin vaikka katsonut sukukalleuteni.
Menin gynelle rutiinitutkimukseen,gyne sanoi että "sulla on joku tulehdus,keltaista mönjää valuu". Outoa vain etten itse ollut huomannut MITÄÄN vuotoa vaikka luulisi pikkuhousuihin sitä päätyvän.. sain 30 e maksavat lääkkeet,tabletit jotka työnnetiin joka ilta "sinne". Näiden käytön aikana aloin vuotaa verta pieniä määriä ja alakertaa kuumotti.
Vieläkin mietin,mitä hittoa se oli.
KOP:lla oli aikoinaan miespuolinen työterveyslääkäri, joka määräsi naiset kaikissa ylähengitystien vaivoissa aina riisumaan ylävartalon paljaaksi ja sitten astumaan pienelle korokkeelle ja alas, edestakaisin. Halusi nähdä pompahtelevia tissejä. Oli yleinen hilpeyden aihe, kertoivat vanhemmat kollegat. Itse en onneksi häntä tavannut, oli siinä vaiheessa jo eläköitynyt kun pankkiurani aloitin.
Mietin, että joutuikohan alempana sijaitsevissa vaivoissa tekemään kyykkyhyppyjä ilman housuja.