Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

13v uhoaa tappavansa itsensä

Vierailija
29.02.2016 |

Olisiko syytä huolestua vai onko vain teini-uhmaa kun riitojen aikana huutaa että tappaa itsensä?? On kuitenkin 11v:nä varastanut lääkkeitä ja koittanut niitä syödä..

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla vaan draamaqueen, mutta jokatapuksessa olisin huolissani, etenkin tuon taustan vuoksi.

Vierailija
2/61 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa äkkiä aika lapsiin erikoistuneelle psykiatrille tai terapeutille. Jos pystyt maksamaan yksityisen, niin saat aika nopeasti ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä sellainen draamailija että huh... Heittänyt nuorempana isäänsä vasaralla kasvoihin suutuspäissään yms. Muuten ihan normaali.

Vierailija
4/61 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun itse olin teini niin ihan samanlainen draamailija olin... Viiltelinkin ja kerjäsin huomiota.

Vierailija
5/61 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä sellainen draamailija että huh... Heittänyt nuorempana isäänsä vasaralla kasvoihin suutuspäissään yms. Muuten ihan normaali.

Draamailija ja yrittänyt tappaa isänsä?

Muuten ihan "normaali"?

Mutta yritä nyt keskustella, että kuolemalla uhkaaminen läheisille on todella vakava asia. Mitä haluaa teille sillä viestittää? Miksi haluaa teille niin pahan mielen? 

Perheneuvola voisi olla oikea paikka. Kaikki ei todellakaan kunnossa. 

Vierailija
6/61 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siis muuten täysin normaali mutta suuttuessaan uhkailee ja viskoo tavaroita... Ihan kiltti tavallinen tyttö kunnes tulee riitaa

Vierailija
7/61 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis aika rajatilaiselta kuullostaa. Onnea vaan tulevaisuuteen 😳

Vierailija
8/61 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo todellakin hankit sille apua nyt, etkä laita draamailun piikkiin. Varsinkin kun tuo lääkejuttukin on taustalla. Onko sitten hyvä kun lapsi tappaa itsensä ja mietit että niin ois varmaan pitäny ottaa se tosissaan? Auta sitä kersaas kun oot semmosen tehny.

T. 16v

Vierailija
9/61 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin ihan samanlainen... Teinijuttuja :)

Vierailija
10/61 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasaralla naamaan ei todellakaan ole normaalia!!!!

Vierailija
11/61 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä viskaisin äitiäni veitsellä naamaan teinipäissäni ja ihan tavallinen aikuinen tuli :D Nyt FM-tutkinto.

Vierailija
12/61 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo ei kuulosta kovin huolestuttavalta. Muistelen, että oma siskoni teinipäissään uhosi samanlaista - ja tiedän monta muutakin. 

Toki lääkärireissu voisi siinä mielessä olla paikallaan, että teinisi ymmärtäisi, että vakavilla asioilla ei saa leikkiä. 

Vierailija
13/61 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa aika omalääkärille tai jos koulussa on koulupsykologi, niin hänelle. Minä ainakin selvittäisin tuollaisten aikeiden todenperäisyyttä, kokeeko lapsi oikeasti niissä tilanteissa kuolemankaipuuta vai yrittääkö järkyttää sinua. Jälkimmäisessäkin tapauksessa ulkopuolinen apu on tarpeen, ei tuollaisia pitäisi teinin tuntea tarvitsevansa avuksi riitatilanteissa.

Toisin sanoen MIKSI kokee, ettei pärjää vanhemmilleen muuta kuin äärimmäisiä uhkauksia heittelemällä.

Vierailija
14/61 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä viskaisin äitiäni veitsellä naamaan teinipäissäni ja ihan tavallinen aikuinen tuli :D Nyt FM-tutkinto.

Puisella voiveitsellä?

Vai ihanko lihanleikkelyyn tarkoitetulla teräaseella?  

Jos jälkimmäinen, niin en ihan tavallisuudesta kohdallasi puhuisi. Tervepäinen ei tee näin kenellekään saati äidilleen. 

Vierailija
15/61 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee ohi kyllä.

Vierailija
16/61 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varaa aika omalääkärille tai jos koulussa on koulupsykologi, niin hänelle. Minä ainakin selvittäisin tuollaisten aikeiden todenperäisyyttä, kokeeko lapsi oikeasti niissä tilanteissa kuolemankaipuuta vai yrittääkö järkyttää sinua. Jälkimmäisessäkin tapauksessa ulkopuolinen apu on tarpeen, ei tuollaisia pitäisi teinin tuntea tarvitsevansa avuksi riitatilanteissa.
Toisin sanoen MIKSI kokee, ettei pärjää vanhemmilleen muuta kuin äärimmäisiä uhkauksia heittelemällä.

Tätä mietin itsekin. Saakohan lapsi koskaan olla oikeassa?

Vierailija
17/61 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä tutkintosi tähän kuuluu? 

Kukaan akateemisesti koulutettu ei koskaan voi olla mielenvikainen? "Tavallinen" ihminen ymmärtää, että esim. skitsofrenia ei ole millään tavalla riippuvainen oppineisuudesta. 

Vierailija
18/61 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisikin pelkkää teini-iän uhmaa, itsemurhariski on silti olemassa. Joten joo, olisin huolissani.

Vierailija
19/61 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä tutkintosi tähän kuuluu? 

Kukaan akateemisesti koulutettu ei koskaan voi olla mielenvikainen? "Tavallinen" ihminen ymmärtää, että esim. skitsofrenia ei ole millään tavalla riippuvainen oppineisuudesta. 

Kuuluu siten ettei minua suljettu heti pehmeään huoneeseen vaan elän ihan normaalisti. Olin tuolloin 10, nyt 29.

Vierailija
20/61 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan ole teiniangstiin kuollut. Anna olla.