Kuinka monta sairaslomapäivää olit poissa töistä viime vuonna?
Ja jos joku muistaa mikä on teidän työpaikan keskimääräinen poissaolopäivien määrä, niin senkin voi mainita.
Kommentit (98)
Viikon olin poissa masennuksen takia eli yhteensä viisi päivää.
Varmaan noin 30, pääosin uupumuksen takia. Sain vaihdettua uuteen työhön vuodenvaihteessa ja jestas, mikä muutos. Tähän mennessä ei yhtään sairauspoissaoloa, päinvastoin jopa ylityötunteja kertynyt, enkä silti ole erityisen kuormittunut.
Entinen työpaikka HUS, nykyistä en halua kertoa.
Viime vuonna en yhtään, tänä vuonna yhden päivän. Edellisessä työpaikassa 8 vuoden aikana kolme sairaspoissaolopäivää.
Nolla päivää kahden edellisen vuoden aikana. Lasten infektiot loppuivat kuin seinään koronatoimien takia ja siten loppuivat minunkin räkätautini. Kolme vuotta sitten olin poissa 1,5 kk loukkaannuttuani liikenneonnettomuudessa.
0 päivää koko työurani aikana, vuodesta 2013 olen ollut vuoden ympäri töissä, ennen sitä kesätyöt 2006-2012 eikä niistäkään koskaan saikkua.
t. tupakoitsija
En muistanko mutta veikkaan 5-7.
Sen verran olen tähän ikään oppinut ettei töihin tarvi mennä pääkainalossa.
Viime vuonna en ollut yhtäkään päivää pois. Keskimääräisistä poissa oloista eikä varsinkaan sairauspoissaoloista ei kyllä ole mitään tietoa... eikä oikeastaa edes kiinnosta.
T:Hoitaja
Kymmeniä, niin paljon, että palkanmaksu loppui ja putosin kelan rahoille.
Olen sairas, onneksi työkaverit ei motkota.
En ole ollut yli kahteen vuoteen kertaakaan sairaana. Aika hurjaa. Yleensä tulee ainakin yksi-kaksi flunssaa vuodessa. Nyt ei mitään.
Taisi olla nolla. Pääasiassa etätöitä, flunssapäivinä tein hommia kevyemmin, mutta kun en viitsinyt siirtää palavereja, niin en myöskään laittanut niitä sairaspäiviksi.
Tämä varmaan kuvaa koko firmaa hyvin, joustavaa työtä, niin tehoa voi säätää kunnon mukaan, jolloin ei turhaan väännetä töitä alkavassa flunssassa/vatsataudissa ja pahimmillaan tartuteta koko tiimiä.
Joku aina kuitenkin sairastuu vakavammin, sairaspäiviä ei oikein mitenkään saa nollaan.
En ole ollut yhtäkään päivää kipeänä enkä poissa töistä, vaikka korona-aikana työpaikoilla ollut tiukka linjaus että ei saa tulla ollenkaan kipeänä töihin.
Olen ollut toimistotyössä sekä tämän lisäksi asiakaspalvelussa.
Ennen koronaakin hoitoalalla tuli vuoden aikana 9-15 sairaslomapäivää. Flunssat pyörivät työpaikoilla syksystä kevääseen ja nämä tulivat aina itsellenikin. Hoitotyötä mahdotonta jaksaa tehdä lenssussa. Kunnosta riippuen aina 2-5 päivää kerrallaan sairaslomalla.
Oisko ollut 12-13 työpäivää. Niistä 10 leikkauksen jälkeen ja sit oli yksi flunssa jossa koronatestin tuloksia odotettiin 6 päivää eikä etänä tehtäväksi soveltuvia hommia riittänyt koko ajalle.
Vuoden vaihteessa 10 päivää koronan vuoksi poissa töistä ja yhden maanantairokulin pidin, mutta ihan palkattomana.
En yhtään, puolikuntoisenakin tein etätöitä kuten muutenkin.
Olen vuosittain 2 -3 päivää saikulla jonkun räkätaudin takia. Jotkut meillä ovat useammin pois, jotkut eivät koskaan, en tiedä keskiarvoa. Iso talo.