Kuinka monta sairaslomapäivää olit poissa töistä viime vuonna?
Ja jos joku muistaa mikä on teidän työpaikan keskimääräinen poissaolopäivien määrä, niin senkin voi mainita.
Kommentit (98)
Itse olin 0 kuten myös työparini. Keskiarvoa en tiedä, mutta iso firma, joten hajonta varmaan iso.
En yhtään. Keskiarvosta ei tietoa. Urallani en ole ollut vielä yhtään päivää saikulla, olen 32-vuotias.
Nolla. En edes muista, millon olen ollut viimeksi sairauslomalla, joka tapauksessa siitä on useampi vuosi aikaa.
5, joista keväällä kolme ja marraskuussa kaksi.
Oisko ollut viikon yhteensä kahden flunssan takia. Noista päivistä vain kaksi oli sellaisia, etten tehnyt kotoa käsin töitä.
Olin oksennustaudissa kaksi päivää viime keväänä. Syksyllä sain (työperäisen) niskakrampin, johon lääkäri olisi kirjoittanut saikkua 2-3 päivää, mutta kieltäydyin, koska töissä oli niin kiire. Kolmiolääkkeiden voimalla istuin sitten töissä pää vinossa ja hoidin hommani.
8 päivää. Kuume 2 päivää, oksennustauti 2 päivää, työtapaturma 4 päivää.
Ehkä noin 15, eli 3 viikkoa.
Opettaja
Nolla. Keskimääräistä poissaolosaldoa en tiedä, mutta hyvin pieni se on. Meillä on pieni firma, eikä juuri kukaan ole koskaan sairaana.
Kylläpäs täällä porukka sairastelee vähän, oon muistaakseni lukenut, että keskivertoihminen sairastaa flunssan 4 kertaa vuodessa.
Itse olen tänä vuonna ollut yhteensä kuusi päivää sairaana flunssien takia, viimeisin poissaolo huhtikuussa. Luulin, että tämä on vähän, mutta ilmeisesti sitten ei olekaan. Tuntuu, että työkaverit kyllä sairastavat useamman kerran vuodessa. Asiakaspalvelualalla ollaan.
Onko kellään tietoa, että mikä on keskiarvo ihmisten sairaspoissaoloissa per vuosi?
Kuulin, että meillä joutuu HR-ihmisen kanssa keskusteluun, jos on yli viisi sairaskertaa vuodessa.
Viime vuonna en yhtään, tänä vuonna 3 päivää.
Kiintiönä vedän sen 3 x 3pv omalla ilmoituksella. Vähintään sen verran on perheelliset työkaveritkin lastensa takia pois, työnsä mulle jättäen. Näin pysyy töiden määrä kivasti reilussa balanssissa.
En mä kenenkään pikku-Petterin kuumeen takia lisätöitä tee. Eihän se ole mun lapsikaan. Hä?
Nolla. On onnekasta, kun työpaikalla kiertäneet flunssat yms. eivät tarttuneet minuun. Joillakin työkavereilla on ollut pitkiä, useita viikkoja kestäviä tulehduskierteitä.
Mulla on myös ollut hieno mahdollisuus jäädä etätöihin, kun on se tunne, että olen tulossa kipeäksi. Teen siis samat työt kuin normaalin työpäivän aikana, mutta omaan tahtiin välillä leväten, ilman työmatkojen rasitusta ja kuivaa toimistoilmaa. Sillä tavoin olen ainakin pari kertaa onnistunut välttämään sairastumisen.
3, lapsen takia 1. En tiedä keskiarvoja, omalla kohdalla luvut ovat olleet samaa suuruusluokkaa (=yhteensä alle 6 päivää) koko ajan.
Jäin äitiyslomalle keväällä, mutta jos siitä lasketaan vuosi takaisinpäin tuosta hetkestä niin 1,5 päivää flunssan takia. Olisin saanut murtuneen käden takia saikkua 5 viikkoa mutta kieltäydyin koska katsoin että olin ihan riittävässä työkunnossa niinkin.
8 pv influenssan takia ja 2pv nuhakuume ja 1pv mahatauti. Käsiä pesen, niin ei kaikki taudit tartu. Tuo on huonon vuoden saldo. Joskus ollut jopa 0pv.
T. Opettaja
Tänä vuonna tähän mennessä 3 päivää migreenin takia ja 1 päivä isovanhemman kuoleman takia.
Tän vuoden alusta laskettuna olen ollut muutaman puolikkaan päivän poissa.
Eli flunssassa ja kuumeessa töihin vaan! Mitä sitä tollasten pikkujuttujen takia kotona makaamaan. Kuume menee yleensä ohi 2-3 päivässä, mutta voihan se vähän venyä, jos töissä heiluu. Kaupan päälle voi saada keuhkoputken- tai jopa sydänlihastulehduksen. Mukavia pikkukolotuksia on ne, ei aihetta palkalliseen lepoon kotona.