Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

bloggaaja nostaa prässissä vaan 30kg

Vierailija
28.02.2016 |

luulis sen pt tehneen kunnon treenin mut taitaa olla aika lepsu ohjelma

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä mikä akka on kyseessä, mutta kyllähän se prässiin nyt omapaino pitää laittaa. Miten semmonen tyyppi jaksaa kyykystä ylös nousta?

Vierailija
22/30 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai yksi treenikerta jo vaikuttaa näin paljon :'D
"Sit mä oon intoillut kaikille, miten mä jaksan enemmän ja esimerkiksi kuvaaminen kyykyssä onnistuu tuosta vaan.  Aikaisemminkin on toki onnistunut mutta silloin on reidet väsähtäneet nopeammin. Enää tätä ei tapahtunut. Toinen voi olla myös tämä eka salitreenikin joka on jättänyt reisiin jonkinlaisen voiman."

Kyllä tuo on mahdollista että yksi treenikerta vaikuttaa. Ainakin lyhyeen jaksamiseen.

Perusteita tälle väitteelle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä se eräs erittäin ylipainonen bloggaaja? Jos on, on erittäin tärkeää vahvistaa ensin nivelsiteitä ja jänteitä, ettei rikota paikkoja. Koskee tietysti jokaista muutakin, mutta valtava ylipaino on muutenkin rasite nivelille ja sitten on ihan liikuntakyvytön, jos rikkoo paikat. 

Sehän on vahvistanut ne nivelet liikuttelemalla sit obeesia kroppaansa. Joku 30kg prässissä on paljon kevyempi suoritus kuin vaikka omapainokyykky tai portaitten nousu.

Ootko yhtään katsonut, miten superlihavien jalat ovat vääntyneet pihtiasentoon, koska massa estää jalkojen normaalin toiminnan. En suosittele vääntämään kovilla painoilla virheasentoisilla polvilla. Ja tossa vaiheessahan kehitys voi olla hyvinkin: eka vko 30 kg, toka vko 50 kg, kolmas vko 70 kg. Noissa laitteissa on myös eroja, osassa istutaan, osassa maataan, osassa nousu on kulmassa ja osassa suht suoraan -> painot eivät suoraan verrannollisia. 

Vierailija
24/30 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai yksi treenikerta jo vaikuttaa näin paljon :'D
"Sit mä oon intoillut kaikille, miten mä jaksan enemmän ja esimerkiksi kuvaaminen kyykyssä onnistuu tuosta vaan.  Aikaisemminkin on toki onnistunut mutta silloin on reidet väsähtäneet nopeammin. Enää tätä ei tapahtunut. Toinen voi olla myös tämä eka salitreenikin joka on jättänyt reisiin jonkinlaisen voiman."

Kyllä tuo on mahdollista että yksi treenikerta vaikuttaa. Ainakin lyhyeen jaksamiseen.

Perusteita tälle väitteelle?

Kuona lähtee liikkeelle ja veri kiertää pitkästä aikaa. Vertaa hierojalla käyntiin. 

Vierailija
25/30 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme valitusta jonkun ihmisen treeneistä joka on aloittelija ja jolla on personal trainer. Ymmärsinkö oikein? Jos näin niin eiköhän se personal trainer ole tehnyt ihan sopivan treenin josta sitten lähdetään nostamaan niitä painoja kun kehitytään. Tottakai kaikki pystyy nostamaan 150kg mutta onko se järkevää? Liiallisella repimisellä tekee vain vahinkoa. Tämä musta on nykyaikaisessa treenauksessa vikana.

Vierailija
26/30 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh. Jalkaprässilaitteita on ensinnäkin kahta eri tyyppiä. Toisessa maataan ja nostetaan jaloilla, jolloin painot yleensä on isommat. Toisessa tavallaan istutaan ja lasketaan myös oma kroppa mukana, eli painot + oma paino. Silloin painot pienemmät, koska omakin paino tuo jo lisää sitä. Eli ei todellakaan pysty treenaamaan samoilla painoilla laitteesta riippumatta.. Onko teistä pätijöistä kukaan edes käynyt koskaan salilla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/30 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran jälkeen sille on tullut jo voimaa jalkoihin, noot. Mut mä haluaisin nähdä sitä pitkäkestoista matalasykkeistä liikuntaa kuten kävelyä 1h per päivä. Sillä rasva palaa, ei pikkupainojen nostelulla. 

Vierailija
28/30 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai yksi treenikerta jo vaikuttaa näin paljon :'D
"Sit mä oon intoillut kaikille, miten mä jaksan enemmän ja esimerkiksi kuvaaminen kyykyssä onnistuu tuosta vaan.  Aikaisemminkin on toki onnistunut mutta silloin on reidet väsähtäneet nopeammin. Enää tätä ei tapahtunut. Toinen voi olla myös tämä eka salitreenikin joka on jättänyt reisiin jonkinlaisen voiman."

Voi vaikuttaa. Ainakin henkisellä tasolla, joka vaikuttaa myös siihen fyysiseen jaksamiseen.

Ja se, että prässissä on vain 30kg, ei tarkoita sitä, että ei jaksaisi enempää tai treeni olisi liian lepsu. Vaan sitä, että treeni on suunniteltu vastaamaan _hänen itsensä_ tarpeita jne.

Ja miksi ylipäätään pitää aina joka paikassa tehdä vain niillä maksimeilla, jos joku muu painomäärä on siinä vaiheessa parempi. Itsekin kyllä melkolailla teen liikkeet niin isoilla painoilla kuin pystyn, mutta maastavetoon käytän ihan tarkoituksella montakymmentä kiloa kevyempää kuormaa kuin mitä pystyn sarjna nostamaan. Olkapäät ja yläselkä ovat kroppani heikoimmat kohdat ja se 45-50kg tuntuu hyvältä nostaa, kun sitten taas se 70kg on näille ruumiinosille aivan liian raskas taakka kannattaa, jolloin seurauksena on melkoiset kivut hartiaseudulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/30 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up kuin 30kg jalkaprässissä!

Vierailija
30/30 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Jalkaprässilaitteita on ensinnäkin kahta eri tyyppiä. Toisessa maataan ja nostetaan jaloilla, jolloin painot yleensä on isommat. Toisessa tavallaan istutaan ja lasketaan myös oma kroppa mukana, eli painot + oma paino. Silloin painot pienemmät, koska omakin paino tuo jo lisää sitä. Eli ei todellakaan pysty treenaamaan samoilla painoilla laitteesta riippumatta.. Onko teistä pätijöistä kukaan edes käynyt koskaan salilla?

Minä kun olen luullut, että vaakaprässissä käytetään isompia painoja, koska kelkka ei paina yhtä paljon kuin pystyprässissä?