Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Olenko työnantajana mokannut määräaikaisen työntekijän kanssa?

..
28.02.2016 |

Minulla on ollut neljä vuotta nyt yksi tyttö määräaikaisena, näitä määräaikaisuuksia on ollut kuusi putkeen. Tyttö aloitti 25-vuotiaana enkä halunnut ottaa riskiä että hän jäisi äityislomalle.

Nyt kun tytön määräaikaisuus loppui, palkkasin hänen seuraajakseen miehen vakituisena. Nyt tämä tyttö sitten hermostui ja sanoi ettei hänen määräaikaisuudellaan ollut perusteita ka soittaa liittoon huomenna.

Apua, mitä teen?

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnä kannattaa lopettaa tytöttely.

Vierailija
2/61 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksat pitkän pennin :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kiinni niistä määräaikaisuuksien syistä. Jos oli koko ajan perhevapaiden sijaisena, niin asiassa ei ongelmaa, mutta jos perusteena oli työtehtävien määrä, niin olet ongelmissa.

Vierailija
4/61 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mikä on ollut määräaikaisuuden peruste?

Vierailija
5/61 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet mokannut. Kipin kapin yhteys omaan ta-liittoosi.

Vierailija
6/61 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksoismoka. Maksimi määrä määtäaikaisuuksia peräkkäin on kaksi. Miehen palkkaaminen oli toinen moka. Joudut maksamaan tytölle runsaat korvaukset, erottamaan miehen ja pslkkaamaan tytön.

Vierailija
7/61 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, mokasit. Nyt vaan sit otat mitä tulee. Ehkä keksii vielä soittaa Iltalehtiin, tulee hyvät lööpit!

Vierailija
8/61 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et pysty näyttämään toteen, että sinulla oli jokin oikea syy olla ottamatta naista vakituiseksi (äitiysloman pelko ei ole oikea syy) niin kyllä, olet mokannut.

Toisaalta toivon, että tää on provo.

Vierailija
9/61 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, olen itse vähän vanhempi nainen. Työntekijä siis kohta kolmekymppinen nainen

Ap

Vierailija
10/61 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet rikonnut lakia. Asenteesi ovat myös aika oudot, koska mikä on sama työtehtävä, jota voi teettää "tytöllä" määräaikaisena, mutta vaatii "miehen" vakituiseksi tekijäksi?

Huh huh.

Toivottavasti "tyttö" ymmärtää syyttää sinua sekä laittomasta määräaikaisuuden ketjuttamisesta että sukupuoleen perustuvasta syrjinnästä. Joudut maksamaan kunnon korvaukset!

Vierailija
11/61 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi palkkasit miehen? Sehän voi koska tahansa jäädä isyyslomalle.

Vierailija
12/61 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, olen itse vähän vanhempi nainen. Työntekijä siis kohta kolmekymppinen nainen

Ap

Provo alko ihan hyvin, mut kosahti tähän

Vierailija
13/61 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi palkkasit miehen? Sehän voi koska tahansa jäädä isyyslomalle.

Ja sen jälkeen vanhempainvapaalle, ja sen jälkeen hoitovapaalle.

Vierailija
14/61 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ikäsi ei selitä tytöttelyä, jos toisen sukupuolen edustajaa kutsut kuitenkin mieheksi.

Vierailija
15/61 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ala ja mikä on ollut määräaikaisuuden virallinen perustelu?

Vierailija
16/61 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et pysty näyttämään toteen, että sinulla oli jokin oikea syy olla ottamatta naista vakituiseksi (äitiysloman pelko ei ole oikea syy) niin kyllä, olet mokannut.

Toisaalta toivon, että tää on provo.

Määräaikaisuuden peruste tulisi myös olla kirjattuna työsopimuksessa, jos kyse on useammasta määräaikaisesta sopimuksesta.

Vierailija
17/61 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt voi sitten miettiä, tuliko halvaksi.

Vierailija
18/61 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap oli itse se työntekijä ja haluaa tietää vain, mitä mieltä toisesta näkökulmasta oltaisiin. Sitä samaa pääpiirteittäin. 

Vierailija
19/61 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä ihmetellään miksi työnantajat eivät palkaa lisää työvoimaa suomessa... kiitos vasemmisto tästäkin..

Vierailija
20/61 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on jo 45-vuotias, tuskin hän nyt jää enää isyyslomalle, lapset jo isoja. Tytöttely on siis kohteliaisuus.

En vain ollut hänestä varma, hänen työskentelytavoistaan yms, sen vuoksi en uskaltanut palkata. Tämä siis virallinen selitys.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi