Mitä mieltä olette äidistä, joka
On lähes joka viikonloppu jossain viilettämässä, joko yksin tai lasten isän kanssa. Lapset 4v ja 1,5v.
Yleensä on kyse koko viikonlopun kestävästä hotellilomailuista, mutta myös esim yhden illan baarittelusta.
Mä olen sillä periaatteella, että ihan sama mitä muut tekee elämällään, mutta kyllä mä silti ihmettelen ja "kauhistelen" tuota kuvioo. En siis itse kykenisi saati haluaisi tuommoista.
Toki vanhemmille tekee hyvää päästä tuulettumaan, meidänkin lapset ovat n kerran kuussa mummolassa yötä (myös 7kk vauva) mutta en vaan näe mitään pointtia tuossa "joka viikonloppu loma lapsista"-touhussa. Noh joo, tosiaan, ihan sama mulle, mutta en ymmärrä.
Kommentit (22)
Parempi kuitenkin että vievät lapset tuttuun ja turvalliseen hoitopaikkaan (toivottavasti on sellainen), kuin että ryyppäisivät lasten nähden.
Semmoinen selvennys vielä että kyse ei siis (ymmärtääkseni) ole mistään "alkkisäidistä", vaan lähinnä tällainen "muutamalle", fiiniä viininlipitystä jne. Jos sillä nyt mitään merkitystä on. Mutta en siis sanoisi että se biletys ja alkoholi olisi tässä se pääpointti vaan se rentoutuminen ja lapsista lomailu.
Vierailija kirjoitti:
Parempi kuitenkin että vievät lapset tuttuun ja turvalliseen hoitopaikkaan (toivottavasti on sellainen), kuin että ryyppäisivät lasten nähden.
Niin tää ei tosiaan oo mikään "ryyppääjäpariskunta", niinkuin tossa selitinkin. Facebook päivityksien perusteella "lasilliset kuohuvaa" menee kyllä joka viikonloppu. (Enkä sanonut tätä kauhistellen vaikka varmaan siltä kuulostikin..) Itseäni vaan suoraansanottuna kyllästyttää ne ainaiset kuohuvakuvat.
Ehkä pääpointtina on että haluavat muutakin elämää kuin lapset sekä huolehtia parisuhteestaan. Ihanaa että isovanhemmat jaksavat ja haluavat luoda suhteen lapsenlapseensa.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä pääpointtina on että haluavat muutakin elämää kuin lapset sekä huolehtia parisuhteestaan. Ihanaa että isovanhemmat jaksavat ja haluavat luoda suhteen lapsenlapseensa.
Niin varmaan onkin. En vaan ymmärrä miksi hankkia lapsia jos niiden kanssa jaksaa olla vaan 5 päivää viikosta. Ja jos parisuhde vaatii joka viikonloppu kahdenkeskeistä aikaa toimiakseen niin onko suhde sitten kauhean hyvällä pohjalla.
Surullista lasten kannalta, lasten pitäisi saada olla vanhempiensa kanssa enemmän. Ja kurjaa myös isovanhemmille, ei heidän kuulu olla kiinni lapsenlapsissa joka vkonloppu. Mut aina näitä tämmösiä on.
Vierailija kirjoitti:
No just joo.. tuollaiset isovanhemmat ovat oikeasti väsyneitä ja rasittuneita, niin monet valittavat etteivät jaksaisi mutta pakosta joutuvat hoitamaan. Ja vaikka haluaa elämältä muutakin, ei lapset ole esineitä jotka laitetaam syrjään joka vkonloppu.
Pääsinpä ees joskus vapaalle..
M29
itse jätät 7kk vauvan mummulaan? olet maailman huonoin äiti, nainen, ja ihminen!
Et ole paljon kummoisempi itsekään,jos noin pienet lapsesi viet yöhoitoon KERRAN KUUKAUDESSA. Härre guud teitä nuoria äitejä... Omat lapseni 7v ja 1v. Vanhempi lapsi joskus mummolassa yökylässä,kun mummolla loma.Nuorempi ei vielä koskaan ollut yöhoidossa.Tiedän kuinka raskasta on olla noin pienen kanssa...isompi on omatoiminen ja kaipaa vaan seuraa. Ettekö ajattele hoitajien jaksamista yhtään?
Sitähän mä tässä vähän ajoinkin takaa että kyllä ne omat lapsetkin toisinasn hoidossa ovat, jopa se vauva :) Mielestäni olen oikein hyvä äiti, en kuitenkaan täydellinen. Enkä mä tässä mitään leimannut paskaksi äidiksi (ja isäksi) ketään, sanoin vaan mielipiteeni ja kuinka itse en kykenisi moiseen.
Säälin perhettä ja lapsia, äidillä kenties käsitys että aika miehen kanssa kahdestaan on ainoastaan sitä laatuaikaa.
Mutta ei sullakaan ap, kaikki ole ihan kunnossa. Lykkäät 7kk ikäisen vauvan mummolaan, aloitusviestissäsi oikeutat tämän vertaamalla itseäsi tuttuusi. Eli kuule, mitään vuoden äiti pystiä ette saa kumpikaan.
Mun silmään tuollaiset (sinä ja kaverisi) ette ole äitejä ollenkaan. Lapsi tulee etsimään itselleen äitihahmon muualta, kun oma äiti ei sitä lämpöä anna.
Mitä mieltä olette aiheista, jotka
Taitaapi olla provo. Juurihan tuossa oli toinen, pitkä ketju, jossa monikin puolusteli kotona hotellissa asuvan nössömiehen ahdistusta, hän kun ei saanut 'vetää perseitä' kun vaimokulta pienen lapsen kanssa kielsi. -Sinänsä en ymmärrä, miksi parin kuohuviinilasillisen juominen pitäisi tehdä lapsilta salassa.
Epämiellyttäviä tällaiset oman arvon nostamiset naisten omassa keskuudessa, tällä palstalla miehet saavat elää kuin siat pellossa ja naisten pyhä velvollisuus on hoitaa koti ja yhteiset lapset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tää ei tosiaan oo mikään "ryyppääjäpariskunta", niinkuin tossa selitinkin. Facebook päivityksien perusteella "lasilliset kuohuvaa" menee kyllä joka viikonloppu. (Enkä sanonut tätä kauhistellen vaikka varmaan siltä kuulostikin..) Itseäni vaan suoraansanottuna kyllästyttää ne ainaiset kuohuvakuvat.
Myös viini on alkoholia. Joka ikinen viikonloppu kuohuvaa kuulostaa omituiselta.
Kyllä 7kk vauvan jättäminen yöksi hoitoon on ongelmallisempaa kuin se, että 4v ja 1,5v ovat yhdessä mummolassa. Kai tiedät, että alle 1v ikäisiä ei kannattaisi jättää yökylään kiintymyssuhteen kehittymisen vuoksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin varmaan onkin. En vaan ymmärrä miksi hankkia lapsia jos niiden kanssa jaksaa olla vaan 5 päivää viikosta. Ja jos parisuhde vaatii joka viikonloppu kahdenkeskeistä aikaa toimiakseen niin onko suhde sitten kauhean hyvällä pohjalla.
"Miksi hankkia lapsia jos...". Ei tuossa ole mitään ongelmaa. Lapset voisivat samoin kysyä vanhemmiltaan: Miksi hankitte meidät, jos teillä ei ole tarjota meille läheisiä suhteita sukulaisiin, vaan joudutaan olemaan aina teidän kanssa." Mä voisin kysyä näin omilta vanhemmiltani.
Jotenkin surullista, milta lapsista mahtaa tuntua kun vanhemmat haluavat jatkuvasti vain lomaa heista. Joo varmaankaan ei ole sanottu nain, mutta kylla lapset vaistoavat asioita.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä 7kk vauvan jättäminen yöksi hoitoon on ongelmallisempaa kuin se, että 4v ja 1,5v ovat yhdessä mummolassa. Kai tiedät, että alle 1v ikäisiä ei kannattaisi jättää yökylään kiintymyssuhteen kehittymisen vuoksi?
Ovat varmaan hekin jättäneet vauvan yökylään, mutta kyllä ihmettelen ap:takin
7kk ikäinek yökylään? Hullua.
Ajattelen että paska äiti mutta omapa on häpeänsä.