Piiiitkästä aikaa pääsimme valmiiseen pöytään lauantaina. Mitä tekee mies?
Joo, haluaa kotiin SAUNAAN. Kerrankin pääsimme valmiiseen pöytään anoppilaan. Ajattelin, kivaa kun ei tarvii kokata ja saa syödä hyvää ruokaa sekä viettää kivaa iltaa lasillisella viiniä sekä jutustella ihan rauhassa.
No, syötiin ruoka ja jälkkäri sekä kahvi niin mies ilmoitti, että nyt mennään niin ehditään kotiin saunaan. Juttelin anopin kanssa keittiössä samalla viiniä hörppien. Hölmistyneenä huitasin viinin huiviin ja menin pukemaan.
Olin odottanut kivaa/erillaista lauantai-iltaa. Täällä taas kotona sohvalla nökötän. Mies pelaa ja odottaa sitä saatanan saunansa lämpiämistä, lapsi makaa sängyllä ja surffaa netissä.
Se siitä kivasta illasta. Taas tätä samaa tylsää.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Siis teillä on kotona oma sauna, ja mies pakotti sinutkin mukaansa kun oli pakko lähteä sinne saunaan, jonka voi lämmittää milloin vaan? !
Ja sä iniset netissä vaikka lähdit kiltisti pukemaan miehen käskiessä kuin piikaa?
Epäkohteliasta myös anoppiasi kohtaan että syötte ja juoksette pois, varmasti hänkin odotti mukavaa seurusteluiltaa.
Teet nyt niin, että ens lauantaiksi kutsut anopin teille kylään kiitokseksi ja anteeksipyynnöksi kun lähditte keskeen iltaa pois. Suunnittelet kivan helposti toteutettavan buffet-pöydän, ja mies saa sinua hyvitelläkseen hankkiane ruoat ja hyvää viiniä anopille. Ja jos mies haluaa mennä saunaan, hän voi sen tehdä häiritsemättä sinun ja anoppisi mukavaa iltaa.
Vaikuttaa siltä, että nuo viini-illanistujaissuunnitelmat on vain AP:n omassa päässä. Mies ei ainakaan ole ollut niistä tietoinen. Tuskin isäntäväkikään.
Täytyy muistaa, että kyseessä ovat miehen vanhemmat. Joskus niitä omia vanhempiaan ei vaan jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Aika ankeaa, jos elämä on noin kaavoihin kangistunutta, ettei voi tehdä mitään tavallisesta poikkeavaa. Ja vielä noin nuorena. Yleensähän tuo vain pahenee iän myötä, joten pidä varasi, ap.
Siis mitä? Missä olen kertonut ikäni?
Nimenomaan mies on kaavoihin kangistunut. Viikonloput on aina tätä kotona nököttämistä ja telkkarin/leffan katsomista. Tässä elämäntilanteessa on kiva joskus tehdä jotain muuta joka saa ajatukset pois ikävästä tilanteesta.
Ap
Kyllä minustakin on outoa, jos lauantai-illaksi on kutsuttu syömään, ja sitten ennen kahdeksaa lähdetään kotiin saunomaan. Tapansa tietty kaikilla, mutta kyllä meilläpäin tuo olisi tosi epäkohteliasta. Meidätkin usein kutsutaan anoppilaan viikonloppuna, ja ilta etenee niin että ensin, yleensä 17-19 välillä syödään, sen jälkeen seurustellaan, jutellaan, katsotaan televisiota ja hörpitään viiniä, sitten vielä juodaan kahvia jne. Kotiin lähdetään 22-24 aikoihin. Olisi tosiaan epäkohteliasta vaan käydä päivällispöydässä istumassa, kun anoppi usein on nähnyt paljonkin vaivaa ruuan eteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika ankeaa, jos elämä on noin kaavoihin kangistunutta, ettei voi tehdä mitään tavallisesta poikkeavaa. Ja vielä noin nuorena. Yleensähän tuo vain pahenee iän myötä, joten pidä varasi, ap.
Nimenomaan mies on kaavoihin kangistunut. Viikonloput on aina tätä kotona nököttämistä ja telkkarin/leffan katsomista. Tässä elämäntilanteessa on kiva joskus tehdä jotain muuta joka saa ajatukset pois ikävästä tilanteesta.
Ap
No sitä miestähän minä tarkoitinkin. Et ole kertonut ikääsi, mutta tuskin sinä ja miehesi vielä ihan viisikymppisiä olette. Vai oletteko? Ja jos sitä nuorempana on jo noin tarkat rutiinit, joista ei voi joustaa (tarkoitan nyt miestäsi edelleen), niin tilanne tulee vain pahenemaan. Monilla eläkeläisillähän on ihan hullun tarkkoja rutiineja, joista ei yhtään poiketa, vaikka olisi jotain tosi kivaakin tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minustakin on outoa, jos lauantai-illaksi on kutsuttu syömään, ja sitten ennen kahdeksaa lähdetään kotiin saunomaan. Tapansa tietty kaikilla, mutta kyllä meilläpäin tuo olisi tosi epäkohteliasta. Meidätkin usein kutsutaan anoppilaan viikonloppuna, ja ilta etenee niin että ensin, yleensä 17-19 välillä syödään, sen jälkeen seurustellaan, jutellaan, katsotaan televisiota ja hörpitään viiniä, sitten vielä juodaan kahvia jne. Kotiin lähdetään 22-24 aikoihin. Olisi tosiaan epäkohteliasta vaan käydä päivällispöydässä istumassa, kun anoppi usein on nähnyt paljonkin vaivaa ruuan eteen.
Oletko varma, että he odottavat teidän viipyvän noin kauan? Itse tiedän omien vanhempieni olevan aivan poikki sen jälkeen kun vieraat eivät ymmärrä lähteä ajoissa. Ja se tarkoittaa viimeistään klo 21.
"Ajattelin", "olin odottanut".... ei mies ole ajatustenlukija, saatika voi tietää mitä sinä illalta odotat. Ehkä mieskin oli ajatellut ja odottanut saunailtaa kotona. Avaa suusi ja SOVI miehen kanssa asioista ennen kuin menette minnekään, niin ei tule pettymyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko varma, että he odottavat teidän viipyvän noin kauan? Itse tiedän omien vanhempieni olevan aivan poikki sen jälkeen kun vieraat eivät ymmärrä lähteä ajoissa. Ja se tarkoittaa viimeistään klo 21.
Tiedän että ovat vaan tyytyväisiä kun tullaan ja viivytään kahta tuntia pidempään. Itse tajuan kyllä pakata porukan kotiin ajoissa (viim. 21.30).
Anoppikin tuossa soitteli miehelle kysyäkseen yhtä asiaa, niin samalla ihmetteli niin aikaista lähtöä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen. Anoppi ja appi ovat nuoria vielä, alle kuusikymppisiä ja pitävät illanvietoista. Osataan puhua ihan suoraan ja sanovat kyllä suoraan jos ovat väsyneitä/heillä on aikainen aamu tms., jolloin lähdemme aiemmin, eli tuossa klo 22 aikoihin, jos taas tuntuu että kaikki viihtyvät, voidaan olla yöhön saakka. Meillä on ihan mutkattomat välit eikä anoppi edes kutsu illalliselle jos on kiireinen tai väsynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mene kapakkaan "siemailemaan" sitä viiniä, kun noin ottaa koville. Pitää ihan asiallisiin viesteihin ilkeillä.
Hulluhan tuo "pidä varasi" tyyppi on, milloin asiallinen viesti on pitänyt sisällään uhkailua? -ei ap-
Vierailija kirjoitti:
"Ajattelin", "olin odottanut".... ei mies ole ajatustenlukija, saatika voi tietää mitä sinä illalta odotat. Ehkä mieskin oli ajatellut ja odottanut saunailtaa kotona.
Tällainen vaikutelma minullekin tuli. Teidän lauantai-illanvietto-odotukset eivät kohdanneet. Mies ei ollut kertonut haluavansa hyvissä ajoin nauttimaan hänelle tärkeästä saunasta ja sinä et ollut kertonut tykkääväsi turista anoppisi kanssa kerrankin oikein kunnolla.
Ennen seuraavaa kertaa juttelette kuvion selväksi: mitä kumpikin odottaa. Teette sitten sen mukaan tarvittavat kompromissit. Täyttymättömät odotukset luovat turhia pettymyksiä.
N51
Vierailija kirjoitti:
No just, humaltuakseenhan sitä viiniä juodaan. Sejän tässä olikin se tarkoitus, jep jep.
Pystyn hyvinkin olemaan selvinpäin, mutta olen sitä mieltä että hyvän ruoan seuraksi kuuluu hyvä viini.
Ap
..ja pahan ruuan seuraksi paha viini?
Miehet ja niitten saunafetissit... Ei tsiisus, mä en ymmärrä, mitä niin ylenpalttisen ihanaa peseytymisessä on. -.-