Olisiko "ihan ok" jos saisit tietää lapsesi olevan gay?
Kommentit (45)
Mietinkin milloin kerron äidilleni että olen homo
Lapseni on transsukupuolinen, ja kieltämättä olen joutunut vähän sulattelemaan kuin kun lapsi täytyy iläänkuin rakentaa mielessään uusiksi. Sama lapsi kuitenkin eikä suhtautumiseni häneen ole muuttunut. Onpahan vain vähän outoa näin aluksi. Jos lapseni olisi "vain" homo tai bi en pitäisi asiaa kummoisenakan.
Olisi täysin ok. Meille on ihan sama mitä mun pojat ovat (jos noudattavat lakeja) kunhan ovat onnellisia. Ainut mikä harmittaisi asiassa olisi se että voisiko homona olla täysin onnellinen kun on kuitenkin ennakkoluuloja sun muita.
Poikkeuksetta huono vanhempi, jos ei voi hyväksyä lastaan seksuaalisesta ja romanttisesta suuntautumisesta huolimatta.
Eli olisin täysin ok asian kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Toki pettyisin, mutta kyllä sähköpostilla voitaisiin olla yhteydessä.
Sama ja voisin auttaa kotoa pois muutossa.
Vierailija kirjoitti:
Vai joutuisitko sulattelemaan asiaa?
Mitä haet tällä kysymyksellä?
Vierailija kirjoitti:
Olisiko "ihan ok" jos saisit tietää lapsesi olevan gay, vai joutuisitko sulattelemaan asiaa?
No eihän nuo ole toistensa vastakkaisia vaihtoehtoja. Tottakai minulle poikani homous olisi ihan ok, vaikka varmaan hetki sitä sulatellessa menisikin, sen verran puuntakaa kun hänen tapauksessaan homous tulisi. Mutta olisi siis täysin ok tottakai.
-m47v-
Ei olisi mikään ongelma... saattaa ollakkin.
Olisi varmasti ihan ok eikä vaatisi edes sen kummempaa sulattelua. Asiaan vaikuttaa varmasti se, että oma isoveljeni on homo. Ei seksuaalisella suuntautumisella ole oikeasti väliä, upeaa nähdä elämässä onnellista elämää mukavan kumppanin kanssa.
Mua jotenkin ärsyttää sellaiset vanhemmat, jotka niin hartaasti toivovat lapsenlapsia ja pettyvät jos niitä ei tulekaan oli syynä seksuaalinen suuntautuminen tai oma päätös. Tietenkin ymmärrän halun olla isoäiti, mutta kyse on kuitenkin lasten elämästä ja päätöksistä, ja tympii sellainen ajatusmalli, että lähtökohtaisesti halutaan perustaa perhe tai oletetaan lapsenlapsia tulevan. Oma anoppini on jaksanut jo vuosia elätellä toivoa lapsenlapsista kysymättä kertaakaan minulta ja mieheltäni onko meillä edes aikomusta perustaa perhettä...
Meni vähän oiheen, mutta pointtina kai se, että erikoista jos suurin ongelma oman lapsen seksuaalisessa suuntautumisessa olisi se, ettei mahdollisesti saisikaan lapsenlapsia!
En joutunut sulatteleman, kun poikani viimein kertoi olevansa homo, pörrötin päätä ja totesin että tiedän, olen tiennyt jo pitkään :D
Onko sulle ap joku ongelma sanan HOMO kirjoittamisessa?
Vierailija kirjoitti:
Täytyisi sulatella. Tutkimuksien mukaan homoseksuaalit tekevät enemmän itsemurhia ja kärsivät enemmän mielenterveysongelmista. Isoin syy tuohon on syrjiminen. Olisin siis huolissani lapsen pärjäämisestä.
Toiseksi olisin huolissani siitä, saisiko hän lapsia / saisinko minä lapsenlapsia. Voihan lapsi valita lapsettomuuden, mutta rehellisyyden nimissä haluaisin sukumme jatkuvan ja päästä nauttimaan lapsenlapsista.
Tärkeintä on kuitenkin, että lapseni on onnellinen. Oli hän sitten homo tai hetero, ja oli hänellä lapsia tai ei.
Syrjinnälle voi myös tehdä jotain.
Vanha ketju mutta vastaan nyt kumminkin, asia olisi ihan ok.
Ei todellakaan!
Saisi hävetä sukulaisten edessä silmät päästään kun kertoo että Pekka yrittää miehensä kanssa lasta raivokkaasti kakkareikään nushimalla.
Vierailija kirjoitti:
Normaalia - Gaussin käppyrä.
Kyllä Gaysin käyrä on ihan epänormaalisti jakautunut...
Katsonnut tv ajan kuluksi kyseseitä sarjaa joka aiheesi littyy aloituksessasi.Eilen viimeksi tuli. Lapseni jo aikuisia asuvat mualla. Ihan sama mitä ovat ,ei kulu minulle: Ovat minun lapsiani aikuisinakin ja hyväksyn heidät sellaisina kun ovat.
Ei sillä olisi yhtään mitään väliä minulle, sillä lapseni on tyttö, eli lesbous ei olisi hidasteena tai esteenä lastenlasten saamiselle. Tuo lapsenlapsi-kysymyshän siinä olisi ainoa, mikä kiinnostaisi edes hypoteettisesti siinä onko lapsi hetero vai ei.
Täytyisi sulatella. Tutkimuksien mukaan homoseksuaalit tekevät enemmän itsemurhia ja kärsivät enemmän mielenterveysongelmista. Isoin syy tuohon on syrjiminen. Olisin siis huolissani lapsen pärjäämisestä.
Toiseksi olisin huolissani siitä, saisiko hän lapsia / saisinko minä lapsenlapsia. Voihan lapsi valita lapsettomuuden, mutta rehellisyyden nimissä haluaisin sukumme jatkuvan ja päästä nauttimaan lapsenlapsista.
Tärkeintä on kuitenkin, että lapseni on onnellinen. Oli hän sitten homo tai hetero, ja oli hänellä lapsia tai ei.