Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvotteluterveiseni Akavalle: Jos pitkästä lomastani lähtee päiväkin, eroan liitosta ja siirryn avoimeen työttömyyskassaan!

Vierailija
27.02.2016 |

Että tältä pohjalta.

Kommentit (129)

Vierailija
81/129 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea sitä saakin lukea. Vaihdetaanko ap työpaikkojamme? T. Nollasopparilainen.

Jos sitä lomaa niin haluat niin voithan ottaa palkatonta ja jos ei työsi kiinnosta niin luovuttaa se jollekin joka ei pienistä urputa. Aivan käsittämättömän pitkiä lomia joillain. Mihin sä niitä tarviit? Sori, mutta toisia saattaa jurppia asenteesi.

Lomaa tarvii työssäjaksamiseen. Sitä voi toki olla vaikea käsittää, jos ei ole koskaan tehnyt edes yhtä täyttä työkuukautta (40h/vko x 4 vko).

Yksityisellä puolella jaksetasn 5 viikon lomin turvin läpi koko vuoden ja ihmetellään mihin lapset laitetan, kun kouluissa lomaillaan koko kesä, viikko syksyllä, 2 viikkoa jouluna ja jälleen viikko talvella ja vielä lisäksi muutama irtopäivä arkipyhien sekaan. Siinä sitä onkin taiteilua kerraksen.

Meillä ei saa vaihtaa lomarahoja vapaaksi, palkattomia vapaatakin on äärettömän vaikea saada, eläkkeelle jäävien tilalle ei oteta uusia vaan kuormitettaan töissä olevia yli äyräiden. Kysessä suuri kansainvälinen yhtiö.

So? Ihan samalla tavalla lasten lomien kanssa pähkäillään julkisellakin, vai kuvitteletko että KAIKKI julkisen puolen työntekijät lomailevat mm. koko kesän? Miten ne lto:t joiden hoidettavaksi kakarasi viet?

Täällä suurin osa päiväkodeista on kiinni kesällä, päivystävä päiväkotivuoro kiertää päiväkodista toiseen ja suurin osa tädeistä lomailee ison osan kesästä, ei huolta 😈

Vierailija
82/129 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairasta miten työntekijät on saatu riitautumaan keskenään. Julkisella puolella palkkakehitys oikeuttaa mielestäni pidemmät lomat, isokihovirkamiehet ovat vähemmistö ja valtaosa julkisen puolen työntekijöistä on hoitajia, lastentarhanopettajia, palomiehiä jne.

Yksityisellä ovat sitten suuripalkkaisten toimitusjohtajien lisäksi myös osa-aikaiset kaupankassat, siivoojat ynnä muut. Hemmetin hienoa laittaa lähihoitaja ja se 1,5k tienaava myyjä syyttelemään toisiaan lomalla lusmuilusta ja "ylisuurista bonuksista". Herätkää ja pitäkää yhtä!

Mikä ihmeen julkisen puolen palkkakehitys, jonkinlainen automaatti palkankorotukset?

Näillä työttömyysluvuilla on ns. palkkakehitys ollut jäissä jo vuosikausia. Eikä mitään ikälisätyyppisiä automaatteja ole yksityisellä puolella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/129 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se Loimaan kassa. YTK. Haluaakin että kaikki sinne liittyy. Kokoomuslaisen perustama kassa. Aina työnantajien puolella!

Vierailija
84/129 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lomastani leikataan yksikin minuutti, jään heti töistä pois ja sen jälkeen saa sossu maksaa kaiken.

T. Opettaja

Vierailija
85/129 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veronmaksajana ihmettelen miksi minun pitää kustantaa kunnallisen puolen pitkät lomat eli 7-10 viikkoa, jotain rajaa kiitos.

Koska lomilla korvataan matalaa palkkatasoa. Toinen vaihtoehto on maksaa kilpailukykyinen palkka eli enemmän veroja.

Kyllä nykypäivänä työsuhteen pysyvyys on todella tärkeä juttu ja julkinen ei ole läheskään niin tuulinen kuin yksityinen, niin eiköhän tuo pieni (!) palkkaero tule kompensoitua jo sillä. Itseasiassa kertokaa minulle, miksi ihmiset hakee enemmän julkiselle kuin yksityiselle. Mistä se johtuu? Tasan siitä, että julkisella saa löllötellä taantumat läpi, kun yksityisellä tulee potku takapuoleen!

Vierailija
86/129 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä päivähoito että peruskoulu pitää pikimmiten yksityistää. Näin loppuu vinkuminen opettajien palkoista ja lomista. Olisin itse hyvinkin valmis perustamaan hyvän, markkinahintaan perusopetusta tarjoavan yksityisen koulun itse valitsemilleni oppilaille.

T. Opettaja

Vierailija
87/129 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos minun lomastani viedään se 8 päivää niin minä muutan Saksaan. Ei tätä Suomen ilmapiiriä ja ilmastoa jaksa 52 viikkoa vuodessa.

Vierailija
88/129 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lomastani leikataan yksikin minuutti, jään heti töistä pois ja sen jälkeen saa sossu maksaa kaiken.

T. Opettaja

Mitä hittoa te teette yli kahden kuukauden lomalla? Lihotte kotona. Ei ihme että yli viisikymppiset opet on lihavia.

Vierailija
89/129 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tavallinen sh kaikilla kampuralisillä, vuositulot noin 43000. Se raha piisaa mulle kyllä, mulla ei ole enää muita elätettäviä. Oma työ on kolmivuorotyötä veritautien osastolla. Potilailla on leukemiaa, myeloomaa ja erilaisia hyytymishäiriöitä. Fyysisesti työ ei ole raskainta mahdollista, painottuu niin paljon sytostaattihoitoihin, antibiootteihin, verensiirtoihin ja kivunlievitykseen.

Se mikä mun lomantarpeeni aiheuttaa, on se potilaiden ja omaisten tuen ja ohjauksen tarve. Kuolenko mää? Kuoleeko se? Toisessa huoneessa mulla on kuoleva keski-ikäinen mies tajuttomana, omaiset siinä vierellä. Mä huolehdin heistä kaikista siinä. Viereisessä huoneessa on leukemiaa sairastava kolmekymppinen perheenäiti, lapset alle kouluikäisiä ja koti siellä sadan kilometrin päässä. Eivät saa vierailla osastolla kun on influenssa-aika. Äiti ikävöi kotiin ja miettii näkeekö lastensa rippijuhlia. Ja mää koitan sitä omalta osaltani kannatella.

Tämän lisäksi mulla on vielä pari muuta potilasta iät 18 ja 80 väliltä. Heillä hoidot päällä ja omat murheensa. Heillekin pitäisi riittää aikaa.

Voin olla vuoron kokenein hoitaja ja nuorimmat kollegat tarvitsevat myös tukea omaan pärjäämiseensä hoitotyössä.

Työpäivän ja -viikon jälkeen takki on joskus tosi tyhjä ja sydän täynnä. Parhaiten sitä mun jaksamistani tukee se, että pilkon lomani 20+5+5+5+3 pätkiksi. Että voi aina välillä huokaista, eikä tarvitse aina olla niin isojen asioiden äärellä. Tällä systeemillä olen ainakin itse jaksanut, eikä ole edes nuhan takia tarvinnut olla saikulla.

Vierailija
90/129 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsen eläkettä lähestyvä ope on jo niin väsynyt, ettei jaksa oppituntien jälkeen tehdä enää mitään kouluasioita.

Opella rauhallinen luokka, eikä vaikeita integroituja erityisoppilaita lainkaan.

Kokeiden palautus kestää ikuisuuden; lasten uteluihin sanoo vaan, että oli niin väsynyt tuntien jälkeen...

Hassu juttu, mutta luulin, että opettajien lyhkäsiin päiviin kuuluu muutakin kuin oppitunnit. Lienen sitten väärässä.

Ei tuollaiselle opettajalle mikään loma ole riittävän pitkä.

Vierailija
91/129 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veronmaksajana ihmettelen miksi minun pitää kustantaa kunnallisen puolen pitkät lomat eli 7-10 viikkoa, jotain rajaa kiitos.

He tekevät erittäin vaativia ja kuluttavia töitä selvästi yksityspuolta pienemmillä palkoilla ja muilla eduilla.

Mitä ovat "ne muut edut", joita kaikki yksityisen työnantajan palveluksessa olevat nauttivat, mutta julkisella puolella olevat eivät?

Vierailija
92/129 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

julkistapuolta on pakko supistaa.

Mieletön kuluerä ja tuotavuus matalaa.

Itseasiasa tuottavuudesta paha puhua kun on pelkkää menoa.

Vierailija
93/129 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loman lyhennys vanhoilta työntekijöiltä lisää sairauslomia ja ennenaikaisia eläkkeitä. Pitkillä lomilla on esim vuoorotyöntekijä jaksanut loppuun asti. 65 vuotiaaksi pääosin iltaa ja yötä lyhyemmillä lomilla. Ei onnistu. Onneksi laibat maksettu ja lapset masilmalla, pärjää pienemmillä tuloilla

Vierailija
94/129 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

julkistapuolta on pakko supistaa.

Mieletön kuluerä ja tuotavuus matalaa.

Itseasiasa tuottavuudesta paha puhua kun on pelkkää menoa.

Käytännössä sieltä julkiselta sektorilta vähennetään niitä perustyöntekijöitä , jotka ovat esim asiakaspalveluissa, ei johtajia ja pikkupomoja missään nimessä.

Varautukaa sitten jatkossa yhä pidempiin odotusaikoihin esim terveysasemilla.

Vierailija
95/129 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeistohallitus on onnistunut jo nyt hyvin, kun on saanut työntekijät toistensa kimppuun. Sen sijaan, että sanottaisiin, me haluamme samat edut kuin nuo, sanotaan viekää noilta kaikki ne edut pois, joita meillä ei ole niin kaikilla on yhtä huonosti! Hyvä!

Vierailija
96/129 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PS. eduskunta lomailee 15 viikkoa vuodessa.

Jos kansanedustajien lomat lyhennetään normaaliin 5 viikkoon, niin kansanedustajien määrää voidaan vähentää 40:llä.

Monella kansanedustajalla on toinen työ jota ne hoitaa lomien aikana, esim yrittäjä, maanviljelijä, tai ovat järjestöelämässä mukana. Ministerieillä taas on työaika 24/7.

Vierailija
97/129 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairasta miten työntekijät on saatu riitautumaan keskenään. Julkisella puolella palkkakehitys oikeuttaa mielestäni pidemmät lomat, isokihovirkamiehet ovat vähemmistö ja valtaosa julkisen puolen työntekijöistä on hoitajia, lastentarhanopettajia, palomiehiä jne.

Yksityisellä ovat sitten suuripalkkaisten toimitusjohtajien lisäksi myös osa-aikaiset kaupankassat, siivoojat ynnä muut. Hemmetin hienoa laittaa lähihoitaja ja se 1,5k tienaava myyjä syyttelemään toisiaan lomalla lusmuilusta ja "ylisuurista bonuksista". Herätkää ja pitäkää yhtä!

Julkisella on kautta linjan paremmat palkat ja muut työsuhde-edut lomat , työterveys jne. 

On ihan tutkittu juttu että nuoret haluaa julkiselle töihin koska kaikki on siellä paremmin ja paremmin on sen  takia että palkat maksetaan verottamalla avoina sektoria tarpeen mukkaan. Tämän kaiken lisäksi hassataan verovarat ties minne ......on helppo viettää julkisella palkallisia krapulapäiviä kun "ei maksa mitään", kupataan lisää avointa sektoria. 

Julkisen sektorin ja avoimen sektorin työntekijät eivät ole samalla puolella. joten haistakaa vaan v...u maan tuhoajat.

Vierailija
98/129 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

He tekevät erittäin vaativia ja kuluttavia töitä selvästi yksityspuolta pienemmillä palkoilla ja muilla eduilla.

Mitä ovat "ne muut edut", joita kaikki yksityisen työnantajan palveluksessa olevat nauttivat, mutta julkisella puolella olevat eivät?

Niin sitä minäkin ihmettelen. Yksityisellä puolella ei palkkakaan nouse automaattisesti työvuosien mukaan. Itse olin vielä reilut 10 vuotta sitten erään valtionyhtiön IT-yksikössä töissä. Sitten meidät ulokoistettiin yksityiselle firmalle, ne jotka olivat ehtineet olla 15 vuotta tai pidempään  saivat pitää pitkät lomansa ja alemman eläkeikänsä, muut eivät.

Vierailija
99/129 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeistohallitus on onnistunut jo nyt hyvin, kun on saanut työntekijät toistensa kimppuun. Sen sijaan, että sanottaisiin, me haluamme samat edut kuin nuo, sanotaan viekää noilta kaikki ne edut pois, joita meillä ei ole niin kaikilla on yhtä huonosti! Hyvä!

Voi hyvä sylvi sentään :))))))

Kun ei täällä avoimella sektorilla ole sitä krapulapäivän ja  julkisella olevan, uskokaan tai älkää mutta julkisella on tapana pitkien lomien lisäksi pitää vielä sairauspoissaoloja vuosittain 10 -20päivää pelkällä ilmoituksella ja on ihan hyvässä hengessä sovittu maan tapa :) kun aika antaa myöden niin heittäydytään sairaaksi eikä koira perään haukuja veronmaksajalle lasku, maksajaa.

Yrityksillä on vapaus poistua maasta ei niille voi sanella että maksakaa tätä ja maksakaa tämä kuten julkisella voi vaan ottaa verovaroista.

Vierailija
100/129 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jos minun lomastani viedään se 8 päivää niin minä muutan Saksaan. Ei tätä Suomen ilmapiiriä ja ilmastoa jaksa 52 viikkoa vuodessa.

Ei jäädä kaipaamaan.