Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvotteluterveiseni Akavalle: Jos pitkästä lomastani lähtee päiväkin, eroan liitosta ja siirryn avoimeen työttömyyskassaan!

Vierailija
27.02.2016 |

Että tältä pohjalta.

Kommentit (129)

Vierailija
1/129 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatteletko nyt huoltosuhdetta vai itseäsi?

Vierailija
2/129 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

siirry toki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/129 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaa, win win ainakin tältä suunnalta katsottuna

Vierailija
4/129 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatteletko nyt huoltosuhdetta vai itseäsi?

Lähinnä itseäni. En ainakaan huoltosuhdetta. Ja jos olet tutustunut hallituksen esitykseen, julkisen sektorien lomien leikkauksella ei ole mitäön tekemistä huoltosuhteen kanssa, vaan sillä halutaan rahoittaa yksityisen puolen työnantajamaksujen alentaminen.

Vierailija
5/129 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huidskääk

Vierailija
6/129 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan että näin käy. Ytk:lla onkin rahapula ja sinä et tarvitse pitkiä lomia. Varmasti pärjäät 30 päivällä, kuten minäkin.

Vierailija
7/129 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lietso vielä vähän, kyllä se siitä.

Vierailija
8/129 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veronmaksajana ihmettelen miksi minun pitää kustantaa kunnallisen puolen pitkät lomat eli 7-10 viikkoa, jotain rajaa kiitos.

Vierailija
9/129 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akava varmaan saa viestisi tätä kautta.

Vierailija
10/129 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

PS. eduskunta lomailee 15 viikkoa vuodessa.

Jos kansanedustajien lomat lyhennetään normaaliin 5 viikkoon, niin kansanedustajien määrää voidaan vähentää 40:llä.

Vierailija
11/129 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veronmaksajana ihmettelen miksi minun pitää kustantaa kunnallisen puolen pitkät lomat eli 7-10 viikkoa, jotain rajaa kiitos.

He tekevät erittäin vaativia ja kuluttavia töitä selvästi yksityspuolta pienemmillä palkoilla ja muilla eduilla.

Vierailija
12/129 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirryin Tehystä Loimaan kassaan jo silloin kun hoitajilta syötiin ikälisät.

Jos lomaan kajotaan, niin se tulee korvata palkassa. Loma on osa palkkausta, ei siitä voida noin vain ottaa pois.

Vierailija
13/129 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska lomilla korvataan matalaa palkkatasoa. Toinen vaihtoehto on maksaa kilpailukykyinen palkka eli enemmän veroja.

Vierailija
14/129 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PS. eduskunta lomailee 15 viikkoa vuodessa.

Jos kansanedustajien lomat lyhennetään normaaliin 5 viikkoon, niin kansanedustajien määrää voidaan vähentää 40:llä.

Jos vähennetään demareita ja vassareita, niin kannatan.

Vierailija
15/129 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akava varmaan saa viestisi tätä kautta.

Itseasiasa tuota kysyttiin suoraan jäseniltä ja lopputulos oli se, että halua lakkoon pitkien lomien puolesta ei ollut.

Akavassa on paljon jäseniä myös yksityiseltä puolelta, eikä kukaan halua rahoittaa kunnan ja valtion superlomia.

Vierailija
16/129 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska lomilla korvataan matalaa palkkatasoa. Toinen vaihtoehto on maksaa kilpailukykyinen palkka eli enemmän veroja.

Niissä palkoissa ei ole mitään vikaa 😈 😉

Vierailija
17/129 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös. Lastentarhanopettajat ovat palkkakuopassa. Heiltä on leikattu siemminkin. Lomapäivät ovat olleet kompromissi palkka-aleen ja kesäkeskeytyksen viemiseen ( ltoilla on ollut 80 - luvulla opettajien lomat).

Eli 38 lomapäivää ja 5 VES päivää on ollut korjaamassa palkkaepäsuhtaa. Se on kertaalleen neuvoteltu kompromissi siis.

Olin kuulemassa juuri Akavasta terveisiä, että pakkolakeihin jouduttaessa opettajien työaikalainsäädäntöön tullaan tekemään muutoksia perusopetuslain kautta ja luokanopettajatkin tulevst menettämään tuon kesäkeskeytysedun, aivan kuten lastentarhanopettajat aikanaan. He voivat kompromissina saada toki viisi lomapäivää, johka tulevaisuuden hallitus voi sitten leikata pois.

Aivan munaton liitto OAJ!

Minä sanon että lakkoon vaan!

Lo ja lto.

Vierailija
18/129 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä myös. Lastentarhanopettajat ovat palkkakuopassa. Heiltä on leikattu siemminkin. Lomapäivät ovat olleet kompromissi palkka-aleen ja kesäkeskeytyksen viemiseen ( ltoilla on ollut 80 - luvulla opettajien lomat).

Eli 38 lomapäivää ja 5 VES päivää on ollut korjaamassa palkkaepäsuhtaa. Se on kertaalleen neuvoteltu kompromissi siis.

Olin kuulemassa juuri Akavasta terveisiä, että pakkolakeihin jouduttaessa opettajien työaikalainsäädäntöön tullaan tekemään muutoksia perusopetuslain kautta ja luokanopettajatkin tulevst menettämään tuon kesäkeskeytysedun, aivan kuten lastentarhanopettajat aikanaan. He voivat kompromissina saada toki viisi lomapäivää, johka tulevaisuuden hallitus voi sitten leikata pois.

Aivan munaton liitto OAJ!

Minä sanon että lakkoon vaan!

Lo ja lto.

Noita samoja lomia hyödyntää kunnan palkkalistoilla olevat lääkärit ja DI:t, tuskin ovat missän palkkakuopassa.

Vierailija
19/129 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea sitä saakin lukea. Vaihdetaanko ap työpaikkojamme? T. Nollasopparilainen.

Jos sitä lomaa niin haluat niin voithan ottaa palkatonta ja jos ei työsi kiinnosta niin luovuttaa se jollekin joka ei pienistä urputa. Aivan käsittämättömän pitkiä lomia joillain. Mihin sä niitä tarviit? Sori, mutta toisia saattaa jurppia asenteesi.

Vierailija
20/129 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisen sektorin lomat tulee ehdottomasti lyhentää vastaamaan yksityistä sektoria. Olen jo nyt erittäin pettynyt, kun nuo lyhentämispuheet ovat vesittyneet pariksi päiväksi. Ei ollut Sipilästä hoitamaan tätä(kään) epäkohtaa kuntoon. Ap:n kaltaiset suojatyöläiset voivat vapaasti siirtyä kortistoon, tilallenne on tulossa tuhansittain uusia joiden asenteet vastaavat nykypäivää.